۱۳۹۸ تیر ۵, چهارشنبه

♦️در یک قدمی؛ جنگ یا تسلیم!♦️

♦️بررسی ابعاد تحریم زیرمجموعه‌های نهاد رهبری!♦️
➖بابک‌داد➖
بعضی می‌پرسند چرا در این همه سال، آمریکا رهبر و زیر مجموعه‌های بیت رهبری را تحریم نکرده؟ چرا حالا؟
🔹موقعی که آمریکا سپاه پاسداران را هم تحریم کرد و جزو سازمان‌های تروریستی قرار داد، بعضی‌ها نظیر همین پرسش را مطرح کردند: چرا آمریکا تا حالا به شاهرگ نظامی حکومت فشار نیاورده بود؟
اینها دو قدم از یک «شطرنج دقیق» هستند!
🔹ترامپ، سپاه را در گروههای تروریستی قرار داد تا هر گاه لازم بداند «بدون تصویب کنگره آمریکا» بتواند به سپاه و ج-ا حمله کند! در واقع او قانون آمریکا را زیرکانه «دور» زد تا بدون نیاز به تشریفات قانونی، امکان حمله‌ای برق‌آسا به ج-ا را داشته باشد!
🔹رئیس‌جمهور آمریکا برای صدور فرمان جنگ به «رأی موافق کنگره» نیاز دارد. امری که ممکن است مدتها طول بکشد و «حریف را هم باخبر کند»! اما برای حمله به گروه‌های تروریستی، نیازی به تصویب کنگره نیست!
🔹آقای ترامپ می‌تواند مانند ضیافت شام با رئیس‌جمهور چین، تلفنی فرمان شلیک موشکهای کروز به داعش (در سوریه) را بدهد. بعد لبخند بزند و به همتای چینی بگوید: «همین حالا داعش را زدیم!»
🔹در مورد تحریم و بلوکه کردن اموال رهبری و صدها نهاد زیرمجموعه بیت‌رهبری، نکته مهم این است که این اقدام از طرف آمریکا، تقریباً «یک قدمی حمله» است! و شاید هم یک قدمی «تسلیم» باشد! «چرا حالا»؟ چون در این چهل سال، دو کشور به چنین موقعیتی نرسیده بودند!
🔹حالا ترامپ در آخرین قدم از «شطرنج فشارهای حداکثری» بر حکومت ایران، بعد از آن مقدمه‌چینی برای حمله‌ی برق‌آسا به مراکز نظامی سپاه (که بی نیاز به مصوبه کنگره است!)، پا روی «گلوگاه مالی رهبر» و نهادهای ثروتمندش گذاشته است!
🔹بعضی می‌گویند: «رهبر و سپاه که به خارج نمی‌روند!… یا اصلاً مگر تأثیری روی آنها دارد؟» باید یادآوری کرد «ثروت نجومی» رهبر و صدها سازمان زیرمجموعه بیت رهبری؛ آنچنان عظیم است که «در داخل ایران، هیچ گاوصندوقی برای نگهداری آنها وجود ندارد!» لذا بخش عظیمی از آنها در خارج نگهداری می‌شوند که برای بلوکه؛ «رهگیری» هم شده‌اند!
🔹بخشی از فهرست اموال عظیم رهبری در خارج را شاید در یادداشت دیگری با اسم و رسم بگویم. همین قدر بگویم که این ضربه؛ بسیار «کاری و مرگبار» است!
برای هیأت حاکمه و شخص خامنه‌ای و صدها هزار حقوق‌بگیر خارجی و ایرانی‌اش؛ «تحریم و بلوکه کردن اموال رهبری در خارج، خیلی مهمتر از خودِ جنگ است»! آن‌قدر که شاید دست به انتحار بزنند و یک «جنگ پیش‌دستانه» را شروع کنند! که پیشاپیش بازنده‌اند! بعدتر می‌گویم چرا؟
بابک‌داد ۹۸/۴/۴

♦️اموال دفتر رهبری! (۱- بنیاد علوی)♦️

‏بنیاد علوی از مهم‌ترین وثروتمندترین بنیادهای زیرنظر بیت رهبری است که با تحریم‌های اخیر در تیررس توقیف و بلوکه اموال قرار می‌گیرد!
🔹برج ۶۵۰ در محله منهتن یکی از آسمان خراش‌های نیویورک، مقر این بنیاد است! ۶۰% ساختمان متعلق به بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان و ۴۰% متعلق به شرکت آسا وابسته به بانک ملی است. قیمت آن بیش از ۵ میلیارد دلار برآورد شده است!
🔹بنیاد علوی علاوه بر برج منهتن ساختمان‌ها و اموالی نیز در ایالت‌های «کویینز، تگزاس، کالیفرنیا، ویرجینیا و مریلند» نیز دارد.
🔹با تحریم دیروز آمریکا علیه نهادهای مالی تحت نظر بیت رهبری، این بنیاد در فهرست سیاه این تحریم قرار می‌گیرد.
🔹درباره‌ی تحریم‌های آمریکا علیه دفتر رهبری بیشتر خواهم نوشت! کانال تلگرام و اینستاگرام را دنبال کنید.
ادامه دارد…

راههای ارتباطی:
🔹اینستاگرام
Instagram.com/BabakDad
🔹تلگرام
t.me/BabakDad
🔹توییتر
twitter.com/BabakDad1
🔹فیسبوک
facebook.com/babakdad.page
🔹ایمیل
babakdad2@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست: