۱۳۹۸ خرداد ۲۷, دوشنبه

♦️قایق مشکوک و نقش سپاه در انفجار نفتکش!♦️

یادداشت اول:

♦️با این تهدیدها، متهم انفجارها کیست؟♦️

➖بابک‌داد➖
ابتدا بگویم از اینکه آمریکا چنان پا بر گلوی اقتصاد ایران گذاشته که نمی‌توانیم حتی یک بشکه نفت بفروشیم و از خلیج فارس عبور دهیم «بسیار اندوهگینم»؛ اما…
🔹تحریم‌های آمریکا (که برای آن دلیل منطقی «مهار تهدیدها و ماجراجویی ج-ا در منطقه» را دارد) روی زندگی ایرانیان عمیقاً تأثیر گذاشته است! اما دلخوری ما از تحریم‌ها؛ هرگز موجب همدلی و همراهی با این حکومت استبدادی و «دشمنان خانگی ایران» نمی‌شود!
🔹ما از این دشمنان خانگی عصبانی‌تریم؛ زیرا سالهاست «پیاده‌نظام روسیه» شده‌اند و برای منافع بشاراسد و حزب‌الله و حوثی‌ها هزینه می‌کنند و با ملت خودمان عبوس و نامهربانند!
🔹آیا «سربازی روسیه» برای حفظ تاج‌و‌تخت بشار اسد و یا شعار موهوم «محور مقاومت» به این می‌ارزید که نان مردم نیازمند خودمان را به دیگران بدهند و جهان را علیه ایران متحد کنند تا مقابل «ماجراجویی ایران در منطقه» بایستند؟

🔹تهدیدها به بستن تنگه هرمز و خلیج فارس، حالا ایران را به «متهم اصلی انفجارهای نفتکش‌ها» در دریای عمان تبدیل کرده است!
🔹انصافاً با این تهدیدهای آشکار، «متهم اصلی» کیست؟
بابک‌داد ۹۸/۳/۲۵

یادداشت دوم:

♦️قایق مشکوک و نقش سپاه در انفجار نفتکش!♦️

دو نفتکش که «محموله‌های پتروشیمی» متعلق به ژاپن را از دریای عمان حمل می‌کردند، صبح پنجشنبه و ساعتی قبل از دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبر جمهوری اسلامی، منفجر شدند!
🔹حمله به محموله‌های پتروشیمی ژاپنی، آن هم در فاصله‌ای کوتاهی از «تحریم پتروشیمی ایران»، بازار حدس و گمان‌ها را داغ کرده است!
وقتی این حمله (و انفجارهای الفجیره) را در کنار اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر بستن تنگه هرمز و ممانعت از صدور نفت سایر کشورها می‌گذاریم، به نتایج هولناکی می‌رسیم که احتمال بروز درگیری در منطقه را شدت می‌بخشد.
🔹پنجشنبه شب مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنانی صریح «ایران» را مقصر اصلی حملات معرفی کرد. و ظرف دو روز اخیر، بحث در مورد هویت قایقی بالا گرفته که ظاهراً قصد دارد مین‌های عمل نکرده را از بدنه نفتکش جدا کند! برخی می‌گویند این قایق مشکوک، شباهت فراوانی به قایق‌های سپاه پاسداران دارد!
🔹در فیلمی که ارتش آمریکا از این قایق پخش کرده، ادعا شده یک قایق تندروی ایرانی، در حال تلاش برای جدا کردن یک مین دریایی یا بقایای اژدر «عمل نکرده» را از یکی از نفتکش‌هاست! در عین حال ایران می‌گوید با توجه به فاصله‌ی حدود دو متری سوراخ دیواره نفتکش، از طریق هوایی آن را هدف قرار داده‌اند!

🔹در هر حال، ارتش آمریکا می‌گوید سرنشینان «این قایق بدون پرچم»، در حال «پاکسازی ردپا» و مدارکی از دست‌داشتن ایران در آن حمله‌ها هستند! ادعایی که وزارت خارجه ایران، همان ساعات اولیه با تندی آن را رد کرد!
🔹جای سئوال است؛ وزارت خارجه‌ای که از اقدامات سپاه (مانند آوردن مخفیانه بشار اسد به تهران) کمترین اطلاعی نداشت، چگونه تنها ساعتی بعد از این اتفاقات «قویاً آنها را محکوم و نقش ایران را به شدت رد و هر اخباری در این مورد را قاطعانه تکذیب می‌کند»؟!
🔹از سوی منابع نزدیک به ایران گفته شده هنگام حمله، دو شئ پرنده بر فراز نفتکش‌ها (احتمالاً پهبادهای شناسایی و یا حامل سیستم کنترل از راه دور انفجار مین‌های چسبنده) دیده شده‌اند!

🔹آثار صدمات در دیواره‌ی نفتکش‌ها پیداست، ولی احتمال حمله هم از طریق آسمان و هم از زیر آب وجود دارد. دو سوراخی که حدود دو متر بالاتر از سطح آب ایجاد شده‌اند، می‌توانند مربوط به جابجایی و اختلاف سطح آب و سوختن محموله و سبک شدن و بالاتر آمدن نفتکش هم باشد! پس هنوز احتمال حمله با اژدر و مین منتفی نیست!
🔹همچنین برخی با مقایسه‌ی فیزیکی بدنه‌ی قایق‌ها، به «شباهت زیاد» نوک و دماغه و بدنه‌ی قایق نزدیک شده به نفتکش با قایق‌های سپاه اشاره کرده‌اند. قایق مذکور که هیچ پرچمی نداشته و به نفتکش در حال سوختن «در آبهای سرزمینی ایران» نزدیک شده، بعید است قایق‌های خارجی باشند! مگر آنکه ج-ا ایران بپذیرد حتی در نزدیکی بندر جاسک هم قادر به مراقبت از حریم آبی ایران نیست! پذیرفتن ورود قایق خارجی، به معنای بی مسئولیتی نیروهای سپاه در «حراست از آبهای سرزمینی ایران» است!
🔹انفجار نفتکش در آبهای سرزمینی ایران (۶۰ کیلومتری بندر جاسک) قاعدتاً «مسئولیت» را متوجه ایران می‌کند. اگر سپاه؛ نقش خود را در این اتفاقات انکار می‌کند، باید بگوید چگونه نمی‌تواند از حریم آبهای سرزمینی ایران محافظت و حراست کند؟
🔹جنگ؛ اگرچه ممکن است در کوتاه مدت «منافع گذرایی» برای حکومت داشته باشد و منطقه را شلوغ کند، اما قطعاً «زیرساخت‌های کشور» را در مدت کوتاهی به نابودی خواهد کشاند. آیا حکومت برای آموزش مردم و زندگی در شرایط جنگی، هیچ اقدامی انجام داده؟ پاسخ منفی و البته دردآور است.
🔹سپاه یا رهبر نمی‌توانند بر خلاف نظر ملت، کشور را درگیر جنگ کنند‌! بخصوص آنکه در جریان بلایای طبیعی این دو سال، نشان داده‌اند که «هیچ آمادگی و توانایی برای اداره‌ی بحرانها ندارند»! آنها حتی از پس نجات سیلزدگان و بازسازی مناطق زلزله‌زده هم بر نیامدند، حال چگونه جرأت می‌کنند این کشور آسیب‌پذیر را درگیر جنگی ویرانگر کنند؟
🔹جنگی که «رجزخوان‌ها» به دنبال آن هستند، فقط سفره‌های «کاسبان تحریم و تاجران جنگ و احتکارگران» را پر و پیمان می‌کند! برای این دسته زالوها؛ نه جان مردم و نه خاک ایران، هیچ ارزشی ندارد. این را در زلزله و سیل‌های اخیر و عدم بازسازی مناطق آسیب‌دیده مشاهده کرده‌ایم.
🔹طبعاً هر جنگی رخ بدهد، این اتفاقات مشکوک امروزی و این انفجارهای مشکوک به عنوان «جرقه‌های آغازگر جنگ» هرگز از یادها نمی‌روند و عوامل آن، گریزی از پیگرد و مجازات نخواهند داشت!
بابک‌داد ۹۸/۳/۲۶

راههای ارتباطی
🔹اینستاگرام:
Instagram.com/BabakDad
🔹تلگرام:
t.me/BabakDad
🔹توییتر:
twitter.com/BabakDad1
🔹فیسبوک:
facebook.com/babakdad.page
🔹ایمیل:
babakdad2@gmail.com


هیچ نظری موجود نیست: