۱۳۸۹ بهمن ۲۷, چهارشنبه

اكنون در ايران؛ پوشش خبري و تحليلي! (هر چند دقيقه به روز رساني مي شود)

اخبار رسيده امروز و امشب را با نيم نگاهي تحليلي به آنها از اين لحظه در اين متن خواهيد خواند. اين متن هرچند دقيقه يكبار به روز رساني مي شود. 
 براي مطالعه خبرهاي تازه اين متن، يكبار آن را رفرش يا RELOAD كنيد. 
خبرها و تحليل هاي امروز پنجشنبه 28 بهمن
 

23: 25 حجت الاسلام ابراهيم نكونام در صداوسيما اعتراف كرد دولت در روز 25 بهمن بيش از 84 هزار موبايل معترضان تهراني مسدود كرد تا تظاهرات سركوب شد! دولت تا ديروز رقم معترضان 25 بهمن را سيصد نفر اعلام كرده بود.
23:10 حجت الاسلام نكونام در برنامه زنده صداوسيما در حال هشدار دلسوزانه(!) به آقاي كروبي است:«بناي پرونده سازي براي شما نداشتيم!» وي كشيدن چك بلامحل در سال 1374 توسط آقاي كروبي را به عنوان جرمي ياد كرد كه:« يادتون هست آقاي كروبي!! بابت آن چك كشيدن در سال 74 مي توانستيم پرونده سازي بكنيم براي شما ولي نظام از آن گذر كرد و نمي خواستيم شماها از قطار انقلاب پياده شويد!» حرفهاي اين عضو كميته حقيقت ياب مجلس شاهكار است!
23:00  اسماعيل كوثري و حجت الاسلام نكونام نماينده مجلس و از اعضاي كميسيون حقيقت ياب مجلس درباره 25 بهمن، هم اكنون در برنامه «ديروز، امروز، فردا» شبكه سه در حال بررسي ابعاد فتنه سبز(!) هستند. ابراهيم نكونام كه قبلا" دادستان بوده گناه تحريم ها و اجماع جهاني عليه غني سازي اورانيوم در ايران را بر گردن آقايان موسوي و كروبي انداخت و گفت سران فتنه لطمات صنعتي، اقتصادي، سياسي و حتي صدمات هسته اي(!) به كشور و نظام زده اند! اسماعيل كوثري هم در حال اثبات اين است كه خواستن مجوز براي تجمع غيرقانوني بوده است! (ادامه دارد)
19:02 خشم مردم از اظهارات وقيحانه محسن رضايي، قاليباف، حسن روحاني، ناطق نوري و بالاخره هاشمي رفسنجاني بر عليه آقايان موسوي و كروبي و حضور ميليوني مردم در 25 بهمن ادامه دارد. محسن رضايي كه خود نيز قرباني تقلب و جعل در انتخابات سال قبل است، در اظهاراتي تهديدآميز به سران جنبش تا آخر روز 26 بهمن مهلت(!) داده بود از اظهارات و عملكرد خود توبه كنند.
19:00 عكسي از فرمانده سرگوبگر سپاه پاسداران تهران (سردار علي فضلي) منتشر شده كه در مراسم تشييع جنازه شهيد سبز «صانع ژاله» در حال خنده اي منزجر كننده با دوستان بسيجي خود است! «شهيد دزدي» آخرين و زشت ترين حربه حكومت كودتاچي بود كه خشم مردم را شعله ورتر كرده است.
18:55 آقاي كروبي با شجاعت از ناطق نوري، حسن روحاني و مجلس خبرگان كه در صداوسيما بر عليه او سخن رانده اند، خواسته است زمينه «محاكمه علني» او را هم فراهم كنند! كروبي با كنايه گفته مي فهمد كه الزامات اين آقايان براي اين مصاحبه ها چيست؟ وي از «شيرهاي كاغذي حكومتي» خواسته تا زمينه محاكمه علني او را فراهم كنند. آقاي واحدي يكي از مشاوران مهدي كروبي ساعاتي قبل با وي گفتگويي كرده و در فيس بوك خود نوشته است:
یک-آقای کروبی قبل از هرچیز از من خواست که از همسایگان و اهالی صبور محل
که دیشب بار دیگر تا حدود ساعت نیمه شب ، ناچار شدند شعارهای رکیکِ « لات » های حکومت
را بشنوند عذرخواهی کرد
دو ـ  کروبی بار دیگر آمادگی خود را برای محاکمه در یک دادگاه علنی اعلام  وخطاب به
سران حکومت گفت :« اگر غیرت و شجاعت دارید  لااقل مانند حکومت شاه رفتار
 کنید که ا گر مبارزانی مانند طالقانی ، گلسرخی ، بخارایی و دهها مبارز با اندیشه های متفاوت
 را به بند می کشید اجازه انتشار محاکمات آنها در رسانه ها را می داد. کروبی گفت
تکلیف صدا وسیمایِ دروغ پرداز مشخص است اما اگر حاکمیت ، شجاعت و غیرت دارد
فوراً دادگاه علنی برای من تشکیل دهد  وبه رسانه های مکتوب  ومجازی در داخل کشور
اجازه دهد دفاعیات واسناد من را منتشر نماید
سه ـ کروبی پیامی هم برای آقایان قالیباف ، ناطق نوری و حسن روحانی داشت
او با اشاره به اینکه شکستن هم زمان سکوت این سه نفر وبرخی ظرایف موجود در
اظهار نظر آنها و نیز هم زمانی آن با اطلاعیه دستوری هیئت رئیسه خبرگان
  هر نوع تردید در خصوصالزان آقایان به اظهار نظر را برطرف می کند از این سه نفر خواست
با صدور اطلاعیه ای، محاکمه علنی او واجازه انتشار دفاعیاتش در رسانه ها را
نیز خواستار شوند
چهار - کروبی از برخی شیرهای کاغذی حکومتی خواست اگر شجاعت وغیرت دارند
او را به صورت علنی محاکمه کنند تا او در یک دادگاه علنی نشان دهد
 براندازان اصلی چه کسانی هستند . به گفته کروبی ، بر اندازی قبلا توسط بخش هایی
از حاکمیت انجام شده و آنچه امروز در کشور جاکم است نه جمهوری است
 ونه اسلامی . یعنی جمهوری اسلامی توسط  میراث خواران حکومتی ، سر نگون
شده است  »

---------------------------------------------

13:00 صادق لاريجاني رئيس قوه قضائيه خواهان آرامش در بدنه حزب الله شده و كار دستگيري سران جنبش را به فرمان رهبري موكول كرده است. او گفته به جاي دستگيري، حصر را تشديد مي كنيم تا ديگر نتوانند بيانيه صادر كنند!

12:58 رسوايي «شهيد دزدي» حكومت پاياني ندارد. ديشب حسين شريعتمداري در شبكه دو تلويزيون مدعي شد صانع بسيجي و «خبرچين كيهان» بوده و براي خبرچيني همراه با دانشجويان به ديدار آيت الله منتظري رفته بود. اين در حالي است كه حجت الاسلام داود رنجبران مدیر تشکل های نهاد رهبری در دانشگاه ها در مصاحبه با خبرگزاری مهر هم پیش از این ادعای حسین شریعتمداری، همه چیز را از اساس منکر شد و گفت: اساساً عکس دیدار شهید ژاله با آیت الله منتظری جعلی است و این شهید هیچ گاه با آیت الله منتظری دیداری نداشته است.در همين حال برادر صانع كه بسيجي نبودن او را فاش كرده، از ديشب بازداشت شده است.
----------------------------

02:10 از پاوه خبر مي رسد قانع ژاله برادر شهيد سبز «صانع ژاله» به دليل مصاحبه با صداي آمريكا و تكذيب بسيجي بودن برادر شهيدش، توسط اداره اطلاعات پاوه دستگير شده است. هنوز جسد اين شهيد كرد به خانواده اش تحويل نشده و دروغهاي صداوسيما درباره بسيجي بودن او با سخنان وقاحت بار حسين شريعتمداري ادامه دارد. شريعتمداري ادعا كرد صانع خبرچين روزنامه كيهان بوده و ترور شده است!! گفتگوي افشاگرانه و سرشار از بغض برادر شهيد سبز «صانع ژاله» را اينجا ببينيد.

01:50 حسين شريعتمداري مدير روزنامه كيهان در گفتگوي ويژه خبري 22:30 شبكه دو سيما درباره بسيجي بودن شهيد صانع ژاله دانشجوي كرد كه به دست بسيجيان شهيد شد ادعا كرد:«ما منابع خبري مخفي زيادي داريم كه حتي وزارت اطلاعات هم ندارد! شهيد بسيجي(!) صانع در اصل خبرچين كيهان بود كه خبرهاي ديدار دانشجويان با منتظري را مخفيانه به كيهان مي داد!» شريعتمداري گفت:«دشمنان و فتنه گران صانع را به همين خاطر شناسايي و ترور كردند!»

01:26 بيانيه ديروز منتسب به آقاي موسوي كه در وبسايت كلمه منتشر شد «جعلي» به نظر مي رسد. ظاهرا" اين وبسايت در اختيار موسوي نيست و يا از وضعيت حال حاضر موسوي بي خبر است. بر اساس خبرها خانواده ميرحسين موسوي از ديروز خبري از وي ندارند. همچنين از ساعتي قبل خبر رسيده كه هنوز تجمع اوباش در مقابل منزل آقاي كروبي ادامه داشته است. حزب مشاركت كه يك روز قبل از 25 بهمن در بيانيه اي دلسرد كننده مردم را از حضوري سرنوشت ساز نااميد كرد و صراحتا" به مقامات حكومت ديكتاتوري اطمينان داد: «هدف حزب مشاركت مصون سازي نظام از سقوط است!»  اكنون و در اين برهه ي حساس، بيانيه نويس ندارد! ظاهرا"مأموريت بيانيه نويس حزب مشاركت كه با ويزاي توريستي در خارج از كشور به سر مي برد و از رنج رؤساي زنداني اين حزب در امان است، فقط دلسرد كردن مردم در آستانه 25 بهمن بود و اكنون مأموريت بيانيه نويس اين حزب، فقط سكوت است!

01:20 سايتهاي اطلاع رساني منتقد به طور هماهنگ مورد حمله ارتش سايبري سپاه پاسداران قرار گرفته اند و بسياري از آنها از دسترس خارج شده اند.

01:00 پيكرشهيد سبز «صانع ژاله» هنوز به خانواده اش در شهرستان پاوه تحويل داده نشده است. صداوسيما در بخشهاي خبري خود اعلام كرد پيكر اين شهيد براي دفن از تهران به پاوه منتقل شده است. برادر شهيد صانع ژاله در گفتگو با صداي آمريكا اعلام كرد كارت بسيج براي برادر شهيدش را با حيله گري و به صورت جعلي در شب بعد از شهادت او ساخته اند و صانع ژاله هرگز عضو بسيج نبوده است. يكي از دوستان صانع ژاله در پيامي برايم نوشته است صانع از رژيم اسلامي منزجر بود. يك منبع موثق هم از درون بسيج نوشته است: « امضاي ستوان سوم پاسدار به نام «مصطفي احمدي» كه پاي كارت عضويت بسيج تصنعي «صانع ژاله» را امضا كرده، اين ترفند حكومت را رسوا كرده است. زيرا اين ستوان سوم پاسدار فقط دو ماه است كه پاي كارت اعضاي بسيج را مهر و امضا مي كند و به تازگي ارتقاي درجه يافته است! شهيد سبز صانع ژاله هرگز بسيجي نبوده است. هرچند بسيجيان زيادي هم اكنون از عملكرد حكومت عصباني و اراشي هستند و عضويت خود را به حالت تعطيل درآورده اند.»

00:20 ميزان سهميه بنزين اسفندماه« 60 ليتر» براي هر ماشين اعلام شد. يعني روزي دو ليتر! با اين سهميه فقط مي توان بعد از ده ساعت رانندگي از تهران به پاوه كرمانشاه يك سفر نوروزي كرد! شهري ديدني كه امروز عزادار يك دانشجوي هنر سني كرد است«صانع ژاله» كسي كه حكومت جنازه اش را ربود و او را بسيجي كرد و خانواده اش را زير فشار گرفته است. 60 ليتر بنزين سهميه اسفندماه اعلام شد! چه بايد گفت؟
22:01 ديروز جهانيان از طريق فيلمهاي صدا و سيما ديدند كه «پارلمان ملت ايران» را چه كساني و با چه اوباشي گري و رذالتي اشغال كرده اند و از پارلمان، يك «چاله ميدان» از عربده كشي و لات بازي ساخته اند. اينك كه دنيا مي داند «حكومت ايران به چاله ميدان اراذل و اوباش» تبديل شده، آيا وقت آن نيست كه ما «خيابانها را به پارلمان ملي» تبديل كنيم و خواسته هاي برحق خود را «از كف خيابانها» دنبال كنيم؟
22:00 تجمع اراذل بسيجي و موتورسواران در مقابل منزل شيخ شجاع مهدي كروبي از دقايقي قبل آغاز شده و لاتها به خواندن دعا و شعار و فحاشي بر عليه كروبي مشغولند.
21:11 يك منبع فاش كرد بيانيه اي از سوي دفتر رهبري آماده شده كه شبيه حكم آيت الله خميني در عزل آيت الله منتظري در سال 1368 و خطاب به ملت ايران است. به نظر مي رسد مقدمه چيني هاي صداوسيما براي «محاكمه و اعدام» سران جنبش سبز، خوراك تبليغاتي براي انتشار اين بيانيه مهم خامنه اي را فراهم كرده است. احتمالا" خامنه اي در اين بيانيه حكم برخورد قاطع و ريشه كني سران فتنه را صادر مي كند. وقت تنگ است. حكومت براي مجازات سران جنبش، از روشهاي پيچيده اي استفاده مي كند كه يك دستگيري علني و خبررساني معمولي نخواهد بود. به اين وسيله، مردم دچار بلاتكليفي و بيخبري هستند و حركتهاي انقلابي اعتراضي مردم خنثي مي شود. حكومت با «چراغ خاموش» اين كار را مي كند و مردم را دچار گيجي و بلاتكليفي خواهد كرد و بدين ترتيب از بروز ناآرامي هايي كه همه انتظارش را براي بعد از انتشار خبر بازداشت سران جنبش داريم، جلوگيري مي كند.
20:35 خبرهايي از بازگشايي بازداشتگاه كهريزك و انتقال برخي از دستگيرشدگان به آن منتشر شده است. «سروش 111» نام تازه بازداشتگاه كهريزك است.
20:30 اخبار بيست و سي شبكه دو صداوسيما بيانيه هيأت رئيسه خبرگان رهبري و با امضاي «هاشمي رفسنجاني» را منعكس كرد كه خواهان محاكمه سران فتنه شده است! در همين حال در تصاوير خبري ديشب و امروز شعارهاي تظاهركنندگان بر عليه هاشمي رفسنجاني شنيده مي شد. به نظر مي رسد سياست سركوب مخالفان فعلا" روي آقايان موسوي و كروبي متمركز شده و جز تهديد و فحاشي نرم(!) بر عليه هاشمي رفسنجاني و سيدمحمد خاتمي تحركات تازه اي ديده نمي شود. با اين حال ترديدي نيست پروژه ي حذف، به زودي دامان هاشمي رفسنجاني را خواهد گرفت.
19:30 حكومت سياست هميشگي «مشت آهنين» را براي سركوب قطعي جنبش با عرياني بيشتري به كار گرفته است. سكوت مردم در مقابل خوابهايي كه حكومتيان ديده اند، مي تواند هر تغييري را سالها به تأخير بيندازد. تنها راه ناگزير مردم، مقاومت و حمله به حكومت است. وگرنه بايد در انتظار خبرهاي بدي باشيم. امروز در كميته ويژه اي در مجلس، تصميمات نهادهاي حاكميتي براي سركوب جنبش اتخاذ شده است. همچنين از سوي سازمان تبليغات اسلامي فراخوان تظاهرات براي حمايت از حكومت در روز جمعه اعلام شده است.
19:20 صداوسيما در پخش تصاوير خبري از تشييع پيكر شهيد سبز «صانع ژاله» شعارهاي «موسوي، كروبي اعدام بايد گردند» را با تار كردن اسامي سران جنبش سبز سانسور كرد. نسبت به تصاوير ديشب، اين سانسور به نظر اقدامي احتياطي است تا تظاهرات ساختگي بسيجيان، حكومت را بيش از اين در فشار تصنعي براي «خودكشي سياسي» و دستگيري موسوي و كروبي قرار ندهند. با اين حال خبري از سلامتي ميرحسين موسوي و خانم رهنورد نيست.
18:30 يك خبر موثق از درون كميسيون امنيتي ملي مجلس اين است كه در جلسه غيرعلني اين كميسيون تعداد شركت كنندگان در تظاهرات 25 بهمن را بين يك ميليون تا يك ميليون و سيصد هزار نفر ذكر كرده اند. در اين كميسيون از اقدامات بسيج براي نفوذ به جمعيت، خبرچيني به گارد ضدشورش و اقدام به موقع بسيجيان براي متفرق كردن مردم تقدير شده است. اين در حالي است كه رسانه هاي حكومتي تعداد معترضان 25 بهمن را نهايتا" سيصد نفر اعلام مي كردند!
18:15 جعل عنوان بسيجي شهيد براي دانشجوي كرد دانشگاه هنر «صانع ژاله» و تصاحب پيكر او، يكي از شيوه هاي رايج حزب الله لبنان بوده كه مدتهاست در جمهوري اسلامي هم انجام مي شود. بر اساس پيام يك سردار ناراضي سپاه حكومت (كه قضاياي مهمي را برايم ارسال كرده و آن را منتشر مي كنم) اينگونه جعل و مصادره ها بعد از خرابكاري عمدي و سقوط هواپيماي «شهيد احمد كاظمي» از فرماندهان خوشنام سپاه و كشتن او سابقه دارد. حكومت به دليل نارضايت آقاي كاظمي از برخي اتفاقات آن ايام، وي را ترور كرد و سپس پيكرش را مصادره كرد و در اين سالها از استاد عليمحمدي و برخي شهداي جنبش سبز نيز براي مظلوم نمايي استفاده هاي اين چنيني كرده است. گفته مي شود يكي از مخالفان جدي ارتقاي درجه شهيد احمد كاظمي كه بعد از ترور او  اشك تمساح فراواني ريخت، محسن رضايي فرمانده اسبق سپاه و دبير فعلي مجمع تشخيص مصلحت بود. امروز بسيجيان، جنازه دانشجوي ناراضي «صانع ژاله» را مصادره كردند و در مراسمي به عنوان «ياران دبستاني!» تابوت وي را تشييع كردند تا شعارهاي اصلي خود يعني اعدام سران جنبش سبز را فرياد بزنند.
17:52 برخي منابع از تشكيل كميته اي از اراذل و اوباش بسيجي شبيه به «كمتيه مجازات» خبر مي دهند كه توسط منصور ارضي (مداح)، محمدرضا پناهيان(سخنران حكومتي)، حميد رسايي و كوچك زاده (نمايندگان مجلس) تشكيل شده و در صدد حمله مستقيم و ترور آقايان موسوي و كروبي هستند. جلسه ظهر امروز آنها در منزل يكي از نمايندگان مجلس در حوالي خيابان پاستور تشكيل شده است.
17:50 حجت الاسلام پناهيان خطيب محبوب خامنه اي امروز در مراسم «شهيد مصادره شده» شهيد سبز صانع ژاله به مسئولان قضايي هشدار داد و گفت:«از مسئولان مملکتی می خواهیم جواب مردم را بدهند ما نمی توانیم جواب مردم را از داخل و خارج ، از ترکیه ، پاکستان ، عراق ، افغانستان ، کشورهای اروپایی و آفریقایی بدهیم که می گویند شما انقلاب کردید اما چهار تا فتنه گر را نابود نمی کنید!»/ اين در حالي است كه حكومت هر خواسته مردمي را به حمايت خارجي ها نسبت مي دهد ولي پناهيان فاش كرد كه حكومت «ولي امر مسلمين جهان» اكنون تحت فرمان گروههاي تروريستي در برخي كشورها قرار دارد.
17:40 سخنان سه نماينده اصلاح طلب(!) مجلس بر عليه تظاهرات 25 بهمن خشم و واكنش منفي بسياري از مردم را به خصوص در فضاي رسانه هاي شخصي و اينترنت برانگيخته است. قدرت الله عليخاني نماينده قزوين، محمدرضا خباز و كعبي در صداوسيما تظاهرات 25 بهمن را به دشمنان نسبت دادند و خواستار محاكمه سران فتنه شدند! عليخاني از چنگ زدن به ريسمان ولايت سخن گفت.
17:20 حسين كروبي در هنگام حمله به منزلش در خانه نبوده و مأموران با عصبانيت وسايل منزل او را تخريب كرده اند و آنجا باقي مانده اند. با اين حال آقاي كروبي در بيانيه ديروز خود شجاعانه اعلام كرده «آماده پرداخت هر هزينه اي هستم!»
17:07 خبرهايي از درگيري بسيجيان و اراذل و اوباش با مردم در خيابانهاي تخت طاووس ، وليعصر و حوالي ميدان انقلاب مي رسد.
17:03 امروز صبح جمعيتي بيست نفره بدون حكم قضايي به منزل «حسين كروبي» فرزند ارشد آقاي مهدي كروبي حمله كردند و در غياب او، درب خانه اش را شكسته و با تخريب اموال منزلش، به تفتيش اسباب و اثاثيه پرداختند.(منبع سحام نيوز)
17:02 شماري از دانشجويان هنر امروز دستگير شده اند. اسامي آنها به زودي اعلام مي شود.
17:00 عزيز جعفري فرمانده سپاه پاسداران از طرح آينده سپاه به عنوان «يك معجزه» خبر داده و وعده داده به زودي آن را رونمايي خواهند كرد! / بزرگترين معجزه سپاه كودتاچي امروز در مقابل چشمان حيرت زده دانشجويان دانشگاه هنر رونمايي شد. بيش از دو هزار بسيجي خشمگين در معجزه اي باورنكردني، يك «شهيد سبز» را به عنوان «بسيجي شهيد» تشييع كردند و با عنوان «ياران دبستاني!» صانع ژاله زير تابوت وي را گرفتند! اين ياران دبستاني (!) كه در عكسها برخي بيش از پنجاه سال سن دارند، مجهز به انواع وسايل براي سوگواري بودند و باتوم و شوكر برقي داشتند! بسيجيان به همكلاسي هاي صانع ژاله اجازه ندادند در مراسم حضور يابند و آنها را در آمفي تئاتر دانشگاه محبوس كردند و با باتوم و شوك برقي آنها را آزار دادند. اين يكي از تازه ترين «معجزات سپاه» است؛ دزدي پيكر شهيدي بود كه خود بسيجيان با شليك تير مستقيم او را از پاي در آوردند.


























۲۴ نظر:

ناشناس گفت...

آقای داد توروخدا یک بسیج جمعی در خارج از کشور توسط فعالان سیاسی که دسترسی به رسانه ها دارند انجام بدین تا این طرح شهیددزدیشون دربرابر افکار عمومی جهان افشا بشه اینجوری روحیه بچه ها در داخل ترمیم میشه.

گلتا گفت...

باز هم سپاس از شما به خاطر این اطلاع رسانی خوب و به موقع.
کاش کاری از دست ما هم برمی آمد...

ناشناس گفت...

تغييرتاکتيک ضروري است ورهبران جنبش مي بايست ضمن دعوت به استمرارتظاهرات واعتصاب براي دلگرمي مردم وهمچنين درمواجهه با اراذلووحوش مقابله به مثل نمايند وآنان راگوشمالي دهند تاکمي ازاين خشونت عريان کاسته شود وگرنه با اعمال خشونت ازجانب آنهاوتحمل ازطرف مردم براي نشان دادن مبارزه بدون خشونت معقول بنظرنميرسد

Unknown گفت...

نگران سرنوشت اقایان موسوی وکروبی بودم. اما به یک دلیل محکم به احتمال زیاد برای این دو عزیز اتفاقی نمیافتد. مسلما خامنه ای حیله گر این احتمال را در نظر گرفته است که ممکن است وضع برایش بسیار خطرناک شود. به عنوان اخرین چاره برای نجات تاج وتختش میداند که موقعی که اوضاع خیلی بحرانی شد میتواند مثلا به اقای موسوی بگوید بیاید دولت تشکیل دهد و این موضوع میتواند نجاتش دهد. برای این سوء استفاده خامنه ای نه تنها اجازه ترور ویا اعدام این دو شخصیت را نمیدهد بلکه به مامورانش مطمئنا دستور داده اکیدا از جان انها حفاظت کنند. البته امکان زندان و محاکمه فرمایشی این دو وجود دارد.

ناشناس گفت...

سپاس برای خبر رسانی به موقع شما

ناشناس گفت...

توروخدا یجوری اطلاع رسانی کنید.نوش داروی پس ازمرگ سهراب نشه

ناشناس گفت...

با درود و سپاس از اطلاع رساني جنابعالي
پيشنهاد اينجانب اين است كه اعتصاب و مقاومت بدني مورد تاكيد بيشتر قرار گيرد و كم هزينه ترين راه شروع از دانشگاهها و مدارس و آنگاه كارخانجات و بنگاههاي خدماتي است. اين رژيم از كمترين عقلانيت برخوردار نيست و از تبديل كشور به سرزمين سوخته هيچ واهمه اي ندارد. نمي دانم چرا مردم اهميت اين موضوع را در حالي كه يكي يكي فرزندانشان جلويشان پرپر مي شوند جدي نمي گيرند.

شكوفه گفت...

(فكر كردم دفعه ي قبل نظرم نرسيد، به همين خاطراگر تكراري است پاكش كنيد)
به يزدان كه گر ما خرد داشتيم
كجا اين سرانجام بد داشتيم
آقاي داد، با اينكه خودم در داخل كشور زندگي مي كنم (و خير سرم در دهه ي بيست زندگي)ديگر نمي خواهم به مردم دلمُرده ي ايران دلخوش كنم و باز هم نااميد شوم. از كجا بدانيم، شايد اين جنبش هم قرباني ديگري از سكوت و بي تفاوتي اين مردم بي خرد شود. مگر نمي دانيد كه:
اكثريت ايرانيان=بي خردان +افسردگان+ تنبل ها
منظورم اكثريت ايراني هاي داخل و خارج از كشور هر دوست. اين وسط يك عده اقليت كاري، مسئول و خردمند كباب شده هم هستند.
ما ايراني ها يك مشت تنبليم كه اوج زرنگي مون تو خر زدن كتاب هاي دانشگاهي (نه براي يادگيري بلكه براي پُز دادن با مدركش)، درخواست ويزا و گرفتن وكيل براي مهاجرت، عضويت در شركت هاي هرمي مثل گلدكوئست يا راه هاي ديگر براي بالا كشيدن پول مردم تا جايي كه امكانش هست، از زيركار دررفتن، ژست هاي توخالي روشنفكري يا مثلا هنري، گريه كردن براي شهادت امامان در 1400 سال پيش، دعانويسي و فال قهوه گيري، پول انداختن در چاه جمكران و ... مي باشد. اصلا دلتون رو به اين ملت خوش نكنيد.
نمي گم بقيه دنيا حالا خيلي تعريفي هستند ولي مثلا همون صد رحمت به پشتكار و عزم راسخ عرب ها كه حداقل خوب مي فهمند يك كاري را كه شروع كرده اند بايد برايش تلاش كنند و با پيگيري تمامش كنند.
ببخشيد اينقدر غر زدم ولي خيلي ته دلم مونده بود.

ناشناس گفت...

آقا تورو خدااااا به مردم بگین چی کار کنن. نمی گیم رهبری کنین فقط ما عقلمون همین قد میرسه. شماها که کارتون سیاست بوده می دونین.

kianush گفت...

دوستان،اتفاقات اخیر یکی پس از دیگری پردهاز عمق فاجعه بر میدارند. من هنوز در شگفتم که جامعه ی ایران تا چه حد و تا کی باید شاهد پایمال شدن ارزش ها ی زیربنائی انسانیت, فرهنگ و دین و تاریخ خود باشد؟ هنوزآنچه که به سر صانع ژاله و خانواده اش آوردند برای من قابل هزم نیست. با آنچه که امروز گذشت باید با کمال خجالت قبول کنیم که "شهید ربایی" هم از این به بعد یکی از خصوصیت های آشکار حکومت اسلامی ایران شده است .
صحنه سازی شرم آور و ناشیانه قاتلان دانشجوی کرد، برای مصادره ی شهادت صانع ژاله، اگر درهر کشور دیگر اتفاق میافتاد مایه ی آبروریزی و منجر به اخراج ، تنبیه و استعفای صحنه سازان از هر پست و مقامی که دارند میشد. ولی در جمهوری اسلامی، با وجود ارائه ی مدارک موثق از خانواده و دوستان دانشجوی او ، انگار نه انگار!
اینجا قاتلان هم شهید ربایی میکنند وهم صاحب عزا میشوند. دوستان این جوان از شرکت در مراسم تشییع محروم میشوند و پیکراو را بدون اجازه ی خانواده و درغیاب آنها خودشان با مراسم نا متعارف به خاک میسپارند. علاوه با آن با بیشرمی از فرصت استفاده کرده به رهبران جنبشی که صانع به خاطر هواداری از ان به شهادت رسیده فحش و ناسزا میدهند.
این را میگویند تجاوز به ناموس شهید و خانواده اش. ناموس یعنی اصول و ارزش های مقدسی که هویت انسانی ما را معنی میکند، آنچه که اگر در خطربی حرمتی و تجاوز قرار بگیرد حاضریم جانمان را برای دفاعش فدا کنیم. کاری که این جنایتکاران بی اخلاق و بی فرهنگ در روز روشن و در امنیت کامل با این شهید سبز و خانواده و دوستان عزا دارش کردند، چیزی جز بی حرمتی و تجاوز به هویت و انسانیت آنها نیست و مطمئنا مردم ایران این بی حرمتی باورنکردنی را بی جواب نخواهند گذاشت. همه ما وظیفه داریم که هر طور شده به بهترین شکل ممکن از خانواده ی محترم ژاله دلجویی کنیم . و اگر نمیتوان رنج از دست دادن فرزند محرومیت از دیدار آخر و اجرای مراسم عزاداری را تلافی کرد ، لااقل به آنها اطمینان بدهیم که جنبش سبز یافتن شخص قاتل و مسؤلین قتل این شهید را یک وظیفه اخلاقی و انسانی خود میداند.

korosh گفت...

بیست و پنج بهمن یک پیام مشخص داشت
بخش عمده ای از مردم دیگر دیکتاتوری ولایت فقیه را نمی خواهند
خود خمینی گفت هر نسلی سرنوشتش دست خودش است
خامنه ای و ولایت فقیه باید بروند
ما می دانیم چه می خواهیم
دمکراسی پارلمانی ،انتخابات واقعا آزاد و قوه قضاییه مستقل و سالم و اقتصاد توام با رفاه
و اشتغال

ناشناس گفت...

اقای داد به خدا من حاضرم جونمو واسه ازادی مملکت بدم اما به این نتیجه رسیدام اینجا مصرو تونس نیست هرچی ما اعتراضاتمون تند تر میشه حکومت انگار دیوانه تر میشه به خدا اگه سری بعد با تانک اومدن به استقبالمون نباید تعجب کنیم واقعآ تا کی باید راه پیمایی بیایم و بریم زمانش نرسیده که یه کار اساسی کنیم

ناشناس گفت...

از گزند این شیاطین فقط باید به خدا پناه ببریم. مثل اینکه خیلی درمانده شده اند که آخرین کارت دروغین را به این زودی رو کرده اند.
نتوانستند شهادت این جوان را مصادره کنند حالا میخواهند انتقام بگیرند و او و خانواده اش را باد نام کنند!
وای بر نظامی که پس از ۳۲ سال استقرار وزارت اطلاعاتش نمیتواند در مقابل گروهکی که هیچ پایه مردمی در ایران ندارد از خود دفاع کند و نفوذی هایش به این آسانی شناسایی و ترور میشوند!
آیا واقعا فکر میکنند کسی این دروغ های هر روز شاخدارتر را باور میکند؟ توهم تا این اندازه؟

بابک گفت...

درود به مردم ایران. اگر اول اسفند بیرون بیایند حکومت مجبور خواهد شد دروغهای جدید ببافد و خودش را رسوا تر کند. آقای داد، سپاس از خبر رسانی های شما و تلاش خستگی ناپذیرتان. باید امیدوار باشیم آزادی در راه است. ما برون مرزی ها باید کارمان را چند برابر کنیم. خبر رسانی، تماس با کاخ سفید، خانم کلینتون، کنگره، نمایندگان محلی... باید صدای مردم ایران را بشنوند. راستش از ترس حملۀ سخت گرگها به مردم تنم می لرزد. کثافت کاری هایشان هار شدن و ترسشان را نشان میدهد. از آقای موسوی هم نگران نیستم. ایشان را مهره ای نمی دانم چون از مردم عقبند. اگر خامنه ای از او برای نجات خودش استفاده کند، آنرا یک فاجعۀ دیگر برای ایران میدانم. ما آرمان امام پمام نمی خواهیم. مرگ بر جمهوری اسلامی. 1500 نفر دستگیر کرده اند، اگر آقای موسوی را دستگیر کنند میشود 1501. به قول فرنگی ها so what

بابک گفت...

از شعار دادن روی کامپیوتر پوزش می خواهم. وقتی نمایندگان مجلس اسلامی مثل لات و لوت ها شغار می دهند...کار ما هم به شعار کشیده می شود. پاینده ایران

ناشناس گفت...

یک پیشنهاد! مردم می‌تونن ، لابلای شعارهای شبانه مثل "مرگ بر دیکتاتور" یا "الله اکبر" بر پشت بامها، تاریخ گرده همایی و اعتراضت را، مانند "یکم اسفند" فریاد بزنند. این خود میتواند یکی‌ از همه گیرترین اطلاع‌رسانی‌ها باشد. همین

ناشناس گفت...

تمام شواهد حاکی بر آنست که که حکومت مدتهاست که از شدت توهم، نه حد و حدود خود را میشناسد، نه حق و حقوق مردم را. قدرت خود را چنان جاودانی میانگارد که حتی توان پیش بینی حوادث غیر قابل اجتنابی که در انتظارش است نیز ندارد.
کشور در دو قدمی فاجعه قرار گرفته وتنها امید نجات ایران و خصوصا نسل جوان به جنبش سبز است. از اینجهت مسؤلیت جنبش بسیار سنگین است.
برای اینکه انگیزه ی مردم حفظ شود و هزینه ی پرداخت شده به هدر نرود سبزها باید هر چه زودتر اهداف حقیقی و واقع بینانه ی جنبش را مشخص کرده، یک استراتژی مبارزاتی مناسب همراه با شعارهای هماهنگ با آن در اختیار مردم قرار دهند.
حالا که ما "خودمان رهبر، خودمان سرباز و خودمان رسانه ایم" و حتی دیگر با آقایان کروبی و موسوی هم تماس نداریم، بیایید از خودمان شروع کنیم; مطالبات سیاسی و استراتژی و شعارهای پیشنهادی خود را با کمک یکدیگر تنظیم کرده به آنها پایبند بمانیم. اگر تصمیم داریم آینده ی خود و کشورمان را به میل خودمان بسازیم راه دیگری نداریم.

شكوفه گفت...

آقاي داد، البته من منظورم از مثال زدن عرب ها در پاراگراف آخرم اين نبود كه مردم بايد الان بيايند به خيابان و تظاهرات كنند مثل كشورهاي عربي، بلكه منظورم نوع رفتار و زندگي و بي تفاوتي هاي ما ايراني ها در بلند مدت بود كه در كل راه به جاي خوبي نمي بره. اين وسط هميشه يك عده كه مي خواهند مسئولانه زندگي كنند آسيب مي بينند چون ديگران فقط به فكر خودشان هستند.شايد بهتر بود اون مثال تظاهرات عرب ها را نمي نوشتم، چون شايد مثال خوبي نبود در اين شرايط ايران.
نظر شما چيه؟ چه كار بايد كرد براي نجات ايران از دست اين ديوانگان؟!

sabz گفت...

ممنون از لطف شما و اطلاعاتي كه در اختيار مي گذاريد اما درسته كه ما راه سخت تري داريم و همه ما كه در ايران هستيم ديديم و خفقان اينجا را لمس كرديم اما ما از متفكران و دلسوزان ايران مي خواهيم به ما چاره اي يا ترفندي ،هماهنگي ياد بدهند.از مطالعات يا تجربه اي كه در اين زمان بهتر كمك مي كنه بگن .بيشتر چيزي كه اينجا حس ميشه اينه كه ما در آغاز اين راه هستيم هنوز خيلي ها به ما نپيوستند.همه دنبال زندگي روز مرشون هستند /بگين چجوري بايد اين افراد را هم به سوي آزادي واقعي كشاند.ما راه حل و حمايت همه ايرانيان را مي خواهيم.

hagh گفت...

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه از ایران خواست تا به حقوق معترضان و اپوزیسیون کاملاً احترام گذاشته و از اعمال خشونت علیه راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز خودداری کند.دفتر کاترین اشتون با ذکر اینکه وی رویدادهای ایران را «از نزدیک» دنبال می‌کند اعلام کرد که آزادی بیان و آزادی تجمع، حقوق بنیادین بشر است و باید کاملاً رعایت شود.وی در ادامه از مقام‌های ایرانی خواست تا به آزادی حرکت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان دولت در ایران، احترام بگذارند

صفای آزادی گفت...

رهبران جنبش سبز با چنين فراخوانی، عمل مهمی را انجام دادند، از يک سو حيات جنبش سبز را نشان دادند. از سوی ديگر دورويی دولت جمهوری اسلامی روشن شد که از يک طرف از جريانات اعتراضی خارج از ايران حمايت می کند و از طرف ديگر جريانات اعتراضی داخل ايران را سرکوب می کند.

ساسان-رشت گفت...

آقای داد من به عنوان ایرانی از کسانی که بدون ماسک و با جرات تمام به خيابانها آمدندو خطر بزرگی کردند و جسارت عظيمی از خودشان نشان دادند متشکرم. بنده اصلا فکر نمی کردم امکانپذير باشد.کلا از نظر استراتژی حيات جنبش سبز را نشان داد. اما سوال اينجاست بابک جان,جريانی که توانسته است در مراحل اوليه حدود سه ميليون نفر را از خانه ها به سطح خيابانها بکشاند، بايد در مراحل بعدی بتواند جمعيت بيشتری را به سطح خيابانها بکشاند.اگر نمیشودباید تاکتيکش را عوض کند.به نظر شما تاکتیکهای مناسب و جدید چیست؟

مبتکر گفت...

جین شارپ در کتاب ‌«روشهای مبارزات بی خشونت» بیش از ۲۰۰ نوع روش را شرح داده است. در بین این ۲۰۰ روش آسمان نگاری یا sky writing نظرم را به خود جلب کرد و بر آن شدم که روشی عملی و ارزان برای بکار گیری این روش موثر بیابم. آنچه در اینجا می خوانید ماحصل این تلاش است. معتقدم بعد از اسکناس نویسی و دیوار نویسی، اکنون نوبت به تسخیر آسمان رسیده.

مواد مورد نیاز

کیسه پلاستیک به تعداد لازم
چسب
بادکنک یا کیسه زباله
اسپری رنگ و ماژیک
مقداری وقت و عرق ملی تا دلتون می خواد!
ابتدا کیسه های پلاستیکها را کنار هم بچینید بعد لبه های آنها را به هم بچسبانید
سپس پیام مورد نظرتان را در فتوشاپ به شکل چهار خانه در آورید. من طرح «ما بیشماریم» منسوب به آقای موسوی را انتخاب کردم: ما بیشماریم--بعد با ماژیک طرح خود را پیاده کنید و آن را رنگ کنید
برای به پرواز در آوردن بنر هم می توانید از بادکنک با هلیوم استفاده کنید هم می توانید چند کیسه ذباله را با گاز پیکنیکی پر کنید و از آنها به عنوان بالون استفاده کنید
مزایای طرح:
سادگی و ارزانی
کم خطر بودن طرح : می توان بنر را در خانه ساخت و شب آن را رها نمود. به خصوص وقتی که برای الله اکبر گفتن به پشته بام می روید. در همین جا متذکر می شوم که هدف غوطه ور شدن بنر است بنابراین نباید بالونها را بیش از اندازه باد کرد.
موثر بودن طرح: تصور کنید فردا که از خانه بیرون میروید این بنر را در آسمان ببینید! حالا تصور کنید دهها عدد از آن را ببینید با شعارهای مختلف و حتی کاریکاتور! چه کسی باید آنها را پایین بیاورد؟ و چطور؟ شاید مجبور شوند به سمت آنها شلیک کنند! (که از این قوم هیچ بعید نیست!!) که البته چاره آن هم خیلی ساده است. کافیست درون کیسه ذبالها را با نوارهای سبز یا اعلامیه پر کنید. مرد می خوام شلیک کنه!!
امیدوارم این طرح هر چه زودتر در عرصه عمومی با نظرات تکمیلی سبزها تکمیل و آماده بهره برداری شود.

منبع برای دیدن تصاویر طرح : وبسایت http://otaghehfekr.blogspot.com

ناشناس گفت...

dar ajabam keh chera mobarezeh bedooneh khoshonat faghat mordan o kotak khordan o tajavoz be azadeekhahan ast va koshtan abzare jahelan,beeyaeed reesheh zolm ra hadaf begeereed,servat va daramade zoorgoo ra ghat koneed,farakhane eatesab bedaheed,taseerash 1000 barabar ast.....javanane farheekhte ra be ghatlgah naferesteed !!!!!!!!!!!!