۱۳۹۸ خرداد ۲۴, جمعه

♦️فتح‌المبینِ راننده اسنپ!♦️

➖بابک‌داد➖
آدم که کوچک می‌شود، همه چیزش کوچک می‌شود! روحش، نگاهش، کارش، آرمان‌هایش و حتی پیروزی‌هایش هم کوچک می‌شوند.
دارد از یک بلندی می‌افتد و تا پایین می‌رود. فکر می‌کند این «حرکت»، یعنی که زنده است! اما در حقیقت؛ این «سقوطی است رو به انحطاط و نابودی»!
🔹برادران! دارید به کجا می‌روید؟ الان رسیده‌اید به تکریم یک راننده‌ی اسنپِ سپاهی که به یک دختر جوان بخاطر حجاب تذکر داده؟ همین؟ و بعد این فرد را جوری باد می‌کنید که انگاری «درب خیبر» را کنده؟ تمام قهرمانانتان همین سایزی هستند؟
🔹دختر جوانی سوار تاکسی اسنپ شده و در بین راه موهایش بیرون زده! راننده‌ی غیرتمند «تیزچشم!»، بلافاصله به او اخطار می‌دهد که «حجابت را درست کن وگرنه پیاده‌ات می‌کنم!» کجا؟ وسط یک اتوبان که این راننده‌ی باغیرت حتماً می‌داند چه خودروهایی جلوی پای یک زن ترمز می‌کنند!
🔹کار «رسانه‌ای» می‌شود و دختر مظلوم به عنوان نماد بدحجابی و راننده‌ی اسنپ به عنوان «قهرمان» معرفی می‌شوند! عکس و مصاحبه تلویزیونی و بزرگداشت از این برادر که «از قضا» پاسدار هم هست و حالا در سنگر نهی از منکر رانندگی اسنپ می‌کند! آن سردار هم موشک‌هایش را می‌گذارد و می‌آید تا با این ابرمرد سِلفی بگیرد!
🔹چه شده؟ کِی به این حد از حقارت رسیدید که قهرمانتان شد این؟ این آدمی که به خاطر بدرفتاری با مسافر و تهدید به پیاده کردنش در اتوبان، باید توبیخ شود!
بس هم نمی‌کنید! می‌خواهید اثبات کنید این بابا درب خیبر شکسته! مدام در این جلسه و آن مراسم نمایشش می‌دهید که ببینید ما چه غیور مردان و چه قهرمانانی داریم؟ ببینید «ما چقدر باحالیم»!
🔹نتیجه‌ی کارتان می‌شود قهر کردن مردم با تاکسی اینترنتی اسنپ و بیکار شدن هزاران راننده و نان‌آورانی که مثل قهرمان پوشالی شما، از «سپاه» حقوق نمی‌گیرند!
🔹برادران! برای فهمیدن دلایل حقارت و شکست خود، لازم نیست دنبال دشمن و نفوذی و جاسوس بگردید. علت شکست را در خود بیابید! آن زمانی که در «مسیر دنیاطلبی» چنان تند تاختید که از بچه‌های جنگ رسیدید به این آدمهای خودنما!
🔹از آن «قهرمانان بزرگ» رسیده‌اید به کوتوله‌های حقیری که یک دختر را به خاطر حجابش، وسط یک اتوبان پیاده می‌کنند! اتوبانی که معلوم است چه خودروهایی و برای چه منظوری جلوی پای او ترمز خواهند کرد! چه حقیر شده‌اید برادران!
🔹حقیر شده‌اید و آرمان‌ها و قهرمانان‌تان هم حقیر شده‌اند! حقیر شدن مثل «بیشعوری یا مردن» است؛ خودتان نمی‌فهمیدش، اما اطرافیان چرا! آنها و مردم می‌فهمند و بدجوری هم عذاب می‌کشند!
بابک‌داد ۹۸/۳/۲۳

♦️یادداشت دوم- هویت راننده اسنپ!

♦️سردار رانندگی و بازدارندگی!♦️

در صف ویژه مسئولان، در نماز عید فطر، آقای س.ع «راننده اسنپ!» پشت سر قاسم سلیمانی نشسته! او کیست؟
🔹آیا او یک راننده است که «از ترس جریمه»، نهی از منکر کرده؟ یا پیام حکومتی‌ها را به جامعه انتقال داده که امسال «سخت‌گیری بر بانوان» شدت بیشتری خواهد یافت؟
🔹از او یک «راننده‌ی بیچاره» در ذهن نسازیم. او و رسانه‌های حکومتی با غوغا و جنجال، یک نمایش تهوع‌آور از «نهی از منکر» به راه انداختند تا در آستانه‌ی تابستان، حساب به دست بانوان بیاید که قرار است سخت‌گیری برای حجاب در ایران بیشتر از قبل باشد و تذکردهندگان هم تجلیل شوند!
🔹هر چه بود، نمایشی حقیر از یک قهرمان پوشالی بود که توانست بر دختر جوانی پیروز شود و او را به پوزش مجبور کند! همین، برای «رسوایی» او و دستگاه عریض و طویل تبلیغاتی پشت سر او کافی است!
🔹او و سایر سرداران رانندگی و بازدارندگی که برای تفنن، تاکسیرانی می‌کنند، همانطور که از آینه به ناموس مردم خیره می‌شوند تا تذکر لسانی بدهند، «تابلوی پایان جاده!» را هم ببینند. این کارها فقط حکایت از رسیدن به «انتهای مسیر سرکوب و تحمیل سلیقه و اجبار» است!
بابک‌داد ۹۸/۳/۲۳

صفحات و راههای ارتباطی:
🔹اینستاگرام
Instagram.com/BabakDad
🔹تلگرام
t.me/BabakDad
🔹توییتر
twitter.com/BabakDad1
🔹فیسبوک
Facebook.com/babakdad.page
📩ایمیل
babakdad2@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست: