۱۳۹۸ تیر ۱۱, سه‌شنبه

♦️دولت عراق: «حشدالشعبی» باید منحل شود!♦️


یادداشت خبری٫تحلیلی
یک «شکست منطقه‌ای جدی» برای سپاه پاسداران و حکومت ایران رقم خورد! حشدالشعبی منحل خواهد شد!
🔹نخست‌وزیر عراق دستور داد «همزاد عراقی» بسیج که به «حشدالشعبی» مشهور است، باید منحل و تعطیل شود!
آقای عادل عبدالمهدی در فرمانی ده ماده‌ای دستور داده «ظرف سی روز آینده» تمام گروههای مسلح و در رأس آنها حشد‌الشعبی باید منحل و در ارتش عراق ادغام شوند. همچنین باید از قوانین ارتش این کشور پیروی کنند و همه‌ی «ارتباطات سیاسی» خود را نیز متوقف کنند! ارتباطات سیاسی که به «روابط خاص با سپاه پاسداران و حکومت ایران» اشاره دارد.
🔹طبق دستور نخست‌وزیر عراق، حشدالشعبی و زیرمجموعه‌هایش مانند حشدالعشایر و… باید در ارتش عراق ادغام گردند و در قالب رسته‌های نظامی ارتشی مانند «یگان، گروهان و…» فعالیت کنند. و یا سلاح خود را زمین بگذارند.
🔹آقای عبدالمهدی از همه‌ی نیروهای شبه‌نظامی و سازمان حشد‌الشعبی خواسته طرف این مدت بین «نظامی‌گری یا سیاست» یکی را انتخاب کنند. یا به ارتش عراق بپیوندند. و یا اسلحه را زمین بگذارند و در قالب گروه‌های سیاسی قانونی و غیرمسلح «فعالیت حزبی» کنند.
🔹حشدالشعبی و گروه‌های شبه نظامی کوچکتر که «مورد حمایت مالی و تسلیحاتی» جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران قرار دارند و «نیروهای نیابتی ایران» نامیده می‌شوند، بایستی تمامی مراکز و پایگاههای نظامی خود را به ارتش عراق بسپارند. بعد از این سی روز، هر دفتر و مرکزی که «نام» حشد‌الشعبی داشته باشد، بسته خواهند شد.
به عبارتی پس از پایان این «مهلت یک ماهه»، همه‌ی دفترهای اقتصادی، ایستگاههای ایست و بازرسی و مؤسسات مختلف حشدالشعبی بسته خواهند شد.
🔹اینک «یکی از بزرگترین سازمانهای نظامی و نیابتی حکومت ایران» در منطقه، باید میان فعالیت سیاسی در قالب حزب قانونی (غیرمسلح) و یا پیوستن به ارتش عراق (نظامی‌گری قانونی در ارتش کشور)؛ یک کدام را انتخاب کند.
🔹انحلال حشدالشعبی بدون تردید یک شکست بزرگ برای سیاستهای راهبردی جمهوری اسلامی و «کاستن از نفوذ منطقه‌ای سپاه» خواهد بود. فرمان مهم آقای عبدالمهدی، گامی بزرگ برای کنار گرفتن کشورش عراق، از «جنگ احتمالی بین ایران و آمریکا» از طریق انحلال این گروه نیابتی نظامی است.
🔹در روزهای آینده، احتمالاً «جنجال‌های زیادی» از سوی مخالفان این فرمان نخست‌وزیر عراق برپا خواهد شد که «کلید آغاز» آنها از تهران خواهد خورد!
بابک‌داد ۹۸/۴/۱۰
🔹یادداشت مرتبط: ایران در اِشغال کیست؟
https://t.me/babakdad/2487

🔹اینستاگرام
http://instagram.com/BabakDad
📩تماس:
babakdad2@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست: