۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه

ناظران بین المللی باید به ایران بیایند.

مرگ «نـــــداي ايران» را ديديد؟ شنيديد؟

اگر صحنه مرگ دلخراش دختر معصوم «ندا صالحي» را ديده ايد، تا «ته خط» اقدامات كودتاچيان را بخوانيد. آنهايي كه در حضور مردم با «تير مستقيم» به گلوي اين دختر جوان شليك مي كنند، پشت «درهاي بسته» زندانها با جوانان و روشنفكران چه مي كنند؟ ده سال قبل كه احمد باطبي را بدليل بالا بردن دستهاي خونينش تا پاي اعدام هم برد، موبايلهاي دستي تا اين حد در ميان مردم رايج نبود و توانستند وانمود كنند دستهاي او رنگي قرمز داشته نه خون. اما امروز فيلمي را مي بينيم كه لرزه بر اندام آدمي مي اندازد.علاوه بر فيلم مذكور، فيلمهاي ديگر را هم ديده ايد.اين فيلمها را راحت «تماشا» نكنيد. ديدن اين وقايع، «مسئوليت آفرين» هستند. اگر اهل ايفاي مسئوليتهاي خود هستيد، ببينيد و بلافاصله به مسئوليتهاي خودتان عمل كنيد.وگرنه «تاوان سكوت» دامان تك تك شما را خواهد گرفت.

اگر نداي ايران را ديده ايد يا شنيده ايد، از «تمام» ظرفيت هاي خود استفاده كنيد تا «ندا» را به همه «مؤثرين» نشان دهيد و «ندا»ي مظلومانه ملت ايران را به ديگران برسانيد.

ناظران حقوق بشر سازمان ملل به ايران بيايند.

خبرنگاران خارجي كه در تمام صحنه هاي حساس و خطرناك دنيا، «مصون» هستند، از ايران اخراج مي شوند! شبکه های خبری خارجی از دادن گزارش عینی از تجمعات "غیرقانونی" منع شده اند بنابراین تایید این مشاهدات از سوی موسسات خبری ممکن نیست.

و عده اي از آنها هم با اولتيماتوم وزارت ارشاد سريعا" خاك ايران را ترك كرده اند! وقتي به سابقه ذهني ام در اين چندماه اخير رجوع مي كنم، مي بينم شايد دولت ايران براي چنين روزي، همين سه ماه قبل «ركسانا صابري» را بدليل «تمديد نشدن كارت خبرنگاري» دستگير كرد و مدتها در زندان نگه داشت و اتهام جاسوسي به وي زد و از «حكم هشت سال زندان» او يك «خبر جهاني» ساخته شد تا «حساب كار»، دست بقيه خبرنگاران خارجي (در چنين روزهايي!) بيايد! حالا خبرنگاران خارجي با اوليتماتوم دولت كودتا، سريعا" ايران را ترك كرده اند و تنها تصاويري كه از ايران به بيرون مي رود، تصاوير موبايلهاي دستي است كه مردم عادي از طريق اينترنت به خارج ارسال مي كنند. ساده انديشانه است كه فكر كنيم «ستاد طراحي كودتا» از قبل براي «قطع كامل» همين «اينترنت نفتي فعلي» هم فكري نكرده باشد. بنابراين بيشترين فشارهاي هموطنان، بخصوص خارج نشينان بايد روي «اعزام گروه ديده بانان حقوق بشر» به ايران متمركز شوند. نهادهاي بين المللي و سازمان ملل بايد دولت ايران را تحت فشار قرار دهند تا هرچه سريعتر(تأكيد مي كنم هرچه سريعتر) «بازرسان حقوق بشر» و «خبرنگاران خارجي» را بدون تبعيض به ايران راه بدهد تا در حضور ناظران خارجي، «ستاد كودتا» در اين «بگومگوي خانوادگي» اجازه سركوب بيشتر و خونين مردم را پيدا نكند.تازه بعد از پايان اين اعتراضات، به سركوب بسيار خشن دستگيرشدگان در زندانهاي دربسته مبادرت خواهند كرد!

چقدر سخنگوها شبيه به هم هستند!

لحظاتي قبل 10 و سي دقيقه امروز دوشنبه كنفرانس خبري حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه پايان يافت. اين كنفرانس چند نكته داشت.

«شيوه هاي نخ نماي» ستاد كودتا چطور است؟ اول بخوانيد سئوالات دو خبرنگار «مشكوك» از «سخنگو»!

· آيا فائزه هاشمي كه يك خواستگار سعودي دارد و آيا قرار است بعد از اين رابطه ما با عربستان چگونه باشد؟ و وهابيت در كشور ما رشد پيدا مي كند؟( ساعاتي قبل فائزه هاشمي آزاد شده و اين سئوال كاملا" از روي عصبانيت بود و چهره خبرنگاز(!) معلوم نبود! وزير خارجه گفت فائزه هاشمي همسر دارد و وارد قضاياي خانوادگي نمي شود!!

· آيا ايران اقدامي بر عليه آلمان و كشورهاي ديگري كه «اجازه حمله» به سفارتخانه هاي ايران صادر كرده اند، خواهد كرد؟ آيا سفيران كشورهاي دخالت كننده را بيرون مي كند؟

و سئوال هوشمندانه يك خبرنگار زيرك عراقي! او سئوال خود را در دو بخش چنين پرسيد. اول سئوال كرد:«با تشكر از كمكهاي فراوان دولت ايران در درمان مجروحان عراق، آيا برنامه هاي ديگري در اين زمينه براي عراق داريد؟» سحنگوي وزارت خارجه قولهاي فراوان و مساعدي داد كه در آينده، «جمهوري اسلامي» اقدامات پزشكي و درماني بيشتري در عراق انجام مي دهد. خبرنگار عراقي سئوال اصلي خود را چنين پرسيد:«آيا براي مجروحان داخل و اتفاقات اخير كه صحنه هايي از آن را خود من ديده ام، چنين كمكهايي هم مي كنيد؟»

بر اساس صحبتهاي سخنگوي وزير خارجه با خبرنگاران غربي، در خود غرب هيچ آزادي خصوصي وجود ندارد./ در فراتسه اعتراضات سركوب مي شد و حالا به ما ايراد مي گيرند چرا داريم امنيت كشورمان را برقرار مي كنيم./ جهت استحضار شما خبرنگاران! در غرب به ما مسلمانها مي گويند «كله سياه» و به خودشان مي گويند «كله سفيد» و همه جا ما كله سياهها را زير نظر دارند./ جهت استحضار شما خبرنگاران! تلويزيونهاي غربي دارند به داخل خط مي دهند و حتي تلويزيون سي ان ان «دستورالعمل» نوشته تا سايتهاي دولت ايران را چطور هك كنند! تلويزيونهاي بي بي سي و صداي آمريكا هم كه فرزندان معنوي نتانياهو و ليبرمن صهيونيست هستند! در حال حاضر جلسه همزمان داغي در مجلس برقرار است كه نمي توانم در مورد خيلي از مسائل صحبت كنم. بايد بگذاريم جلسه تمام شود و بعد من مي آيم صحبت مي كنم!

امروز چهره آقاي حسن قشقاوي سخنگوي وزير خارجه پراضطراب، شكننده و لرزان بود. شايد هم چون من براي اولين بار كنفرانس خبري او را زنده تماشا كردم، چنين برداشتي داشتم و ايشان هميشه چنين پراسترس بوده! اما هركاري كردم نشد! چهره اش عجيب شبيه به سخنگوي دولتي بود كه دشمن تا پشت ديوارهاي پايتختش رسيده بود و او داشت با اضطرابي كه نمي توانست پنهانش كند، خبر از سركوب دشمن و پيروزي(!) قواي خودي را مي داد! اسمش چي بود؟؟؟

اين وحشي گري «فقر» است يا «مزدوران خارجي»؟!

از جمله خبرهايي كه سينه به سينه در شهرها نقل مي شود يكي اين است كه نيروهاي سركوبگر، غيرايراني هستند و مليتهاي اردني، لبناني و فلسطيني و عراقي دارند! معلوم نيست اين خبر درست باشد يا شايعه، اما حكايت از اين دارد كه هيچكس از مردم ما «باور» نمي كنند يك «ايراني» بتواند چنين سبُعيت و وحشي گري در برابر برادران و خواهران هموطن خود داشته باشد و هموطنان خود را چنين وحشيانه مورد اصابت باتوم و گلوله و قمه قرار دهد.

برخي از آنهايي كه از نزديك باتوم يا قمه خورده اند مي گويند آن نيروها، علاوه بر اينكه ممكن است خارجيهاي بدبخت و ذليلي باشند كه به مزدوري آمده اند، اما بخشي از آنهايي كه كلاه و نقاب از چهره شان برداشته شده، از شهروندان همين كشورند كه بدليل «همه گير شدن فقر و فلاكت»، ممكن است در مقابل چندهزار تومان حقوق اضافه، حتي آدمكشي كنند. اينجاست كه عده اي «وحشي گري فقر را باور مي كنند!»اما آيا سير كردن شكم خانواده، «قمه كشي» و «باتوم زدن» و گلوله انداختن بر بدن نازنين هموطن را «مجاز» مي كند! نمي دانم! گاهي فقر از مزدور خارجي هم بيرحم تر است. هيچ نمي شود گفت. اما ترديدي نيست كه اين افراد چه داخلي يا خارجي «مزدوران ثروت و قدرت» هستند.و فقط بدليل فقر چنين جناياتي مي كنند.