۱۳۹۸ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

♦️دردهای مادر سه معلول؛ آیا «شنونده» دارد؟

➖بابک‌داد➖
پایم کامل در آتل است و باید چند روز در بستر استراحت مطلق کنم تا بدتر نشود. اما دیدن این ویدئو و رنج‌های این مادر اهل روستایی در حمیدیه (خوزستان)، درد زانوی پیچ خورده را از یادم برده… حالا نیم خیز شده‌ام تا این چند خط را بنویسم، که اگر ننویسم «مدیون» این هموطنم!
🔹این مادر را بابت هشدار سیل به اردوگاه آورده‌اند، همراه سه فرزند معلولش. او و شوهرش به رغم سختی‌های نگهداری از سه فرزند معلول، حالا درگیر «سیل و آوارگی» و مشکلات اردوگاه هم شده‌اند! اما «درد بزرگتر» آنها، گلایه‌های این مادر مظلوم و دردمند است: «سازمان بهزیستی برای نگهداری از سه فرزند معلولم، چهل میلیون تومان می‌خواهد»!
این زن و همسرش سالهاست سه فرزند معلول خود را به تنهایی بزرگ کرده‌اند و ای بسا اگر سیلاب آنها را آواره نمی‌کرد، اینگونه مستأصل و درمانده نمی‌شدند. چرا بهزیستی باید از این خانواده تقاضای پول کند؟ او می‌گوید حتی پولی برای خرید دارو و لباس ندارند، پس این ظلم مضاعف دیگر برای چیست؟
🔹چرا در ایران، «معلولین» تحت پوشش بیمه‌ای کامل دولتی نیستند؟ مگر چه بودجه‌ای می‌خواهد تا معلولان تحت پوشش بیمه‌ای کامل قرار بگیرند؟
در کشوری که منابع عظیم نفت و معادن دارد و هزینه‌های چندین سازمان نظامی بیگانه را می‌پردازد و نفت رایگان به برخی دولتها مثل سوریه می‌بخشد؛ سهم این خانواده از نفتی که از زیر پایشان می‌جوشد، چیست؟
🔹آقای جمهوری‌اسلامی! در بسیاری از کشورهای جهان، خدمات درمانی و بهزیستی «رایگان» به معلولان، امری حل شده است. در کشور «مدعی اسلام!»، از خانواده‌ای سیلزده، با سه فرزند معلول «پول» طلب می‌کنید؟ شرم نمی‌کنید؟
🔹حضرات حکومتی! علما! کلاه غیرتتان را بالاتر بگذارید! «مهرورزی و عدالت» حکومت مستضعفین شما، چشم دنیا را کور کرده!
حق دارید چشم و گوش مردم را بگیرید تا نبینند در «ممالک کافر!»؛ انسان چه کرامتی دارد و اقشار آسیب‌پذیر چگونه از «خدمات رایگان» بهره‌مند می‌شوند.
🔹زانویم که پیچ خورد، از آمبولانس و درمان در بیمارستان و بازگرداندنم تا درب منزل، بدون هیچ هزینه‌ای انجام شد. مانند همیشه. و با احترامی که تمام شهروندان «خودی یا مهاجر» به صورت یکسان برخوردارند.
🔹اینجا دین نمی‌فروشند، اما به مهمترین شعائر دینی مثل «عدالت» با جدیت پایبند هستند. و ارزش‌های دیگری مثل «کرامت انسانـی، برابری، آزادی و…»!
ایرانِ اسلامی به جز شعارهای پوچ چه دارد؟ هیچ! هیچ به علاوه‌ی «انبوهی از فساد»!
بابک‌داد ۹۸/۲/۴
🔹اینستاگرام:
http://instagram.com/BabakDad

🔹تلگرام:
http://t.me/BabakDad

📩تماس:
babakdad2@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست: