۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۲, سه‌شنبه

بست‌نشینی احمدی‌نژاد، تقلید قالیباف و سواد «دکتر» رئیسی! (سه یادداشت انتخاباتی)

 
♦️بست‌نشینی احمدی‌نژاد در مشهد!♦️
➖ چرا احمدی‌نژاد به قلمرو رئیسی رفت؟ ➖
فشارها بعد از پا گذاشتن او روی «نهی رهبری» شدت گرفت و در اولین روزهای بعد از ردصلاحیتش، در فضای مجازی زمزمه‌هایی از احتمال بازداشت خانگی محمود احمدی‌نژاد شنیده شد.
🔹 با اوج‌گیری این شایعات، احمدی‌نژاد با انتخابی زیرکانه به مشهد رفت و به قول سایت نزدیک به او «حرم امن» رضوی را به عنوان اولین مقصد خود برگزید. آیا او برای گریز از بازداشت یا حصر، در حرم امام هشتم بست نشسته است؟
🔹 «بست‌نشینی» در اماکن مقدس، سابقه تاریخی حدوداً سیصد ساله دارد. «بَست» به پناهگاه مقدسی گفته می‌شود که فرد مجرم، محکوم و یا «معترض» در آن پناه می‌برد و اصطلاحاً «بست‌نشینی» می‌کند تا به حرمت آن مکان، از مجازات و تعرض حاکمان مصون بماند.
🔹 در مقابل؛ «بست‌شکنی» زمانی رخ می‌دهد که حاکمان، حرمتی برای بست قائل نشوند و محکوم را در محل بست دستگیر کنند.
بست‌نشینی از دوره‌ی صفویه در ایران گسترش یافت و در دوره قاجاریه به اوج خود رسید. اما رضا‌شاه آن را ممنوع کرد.
🔹 در تاریخ جمهوری اسلامی، شاید احمدی‌نژاد نخستین مقام عالیرتبه سابق باشد که چند روزی است «عملاً» در حرم امام هشتم پناه گرفته و به نوعی بست نشسته است.
سایت دولت‌بهار نزدیک به وی، از برخورد خادمان و مأموران حرم انتقاد کرده و کلیپ مداحی مشهور «آمده‌ام، آمدم ای شاه پناهم بده!» را با ترکیب تصاویر گریان احمدی‌نژاد میکس و پخش کرده است.
با تصاویر و کلیپ و ویدئوهایی که در فرهنگ عمومی «پناه گرفتن» و شکایت بردن نزد امام‌رضا تعبیر می‌شود، سایت نزدیک به احمدی‌نژاد به این گمانه دامن زده که رئیس دولت‌های نهم و دهم، به حرم رضوی پناه برده و مورد بدرفتاری خادمان حرم هم قرار گرفته است.
🔹 از طرفی متولی آستان قدس رضوی، در سفرهای انتخاباتی است. در غیاب او، مأمورانش در حرم امام هشتم با در دست داشتن بی‌سیم و ایجاد حلقه‌ای به دور احمدی‌نژاد، «مانع» از تماس زائران با او شده‌اند.
احمدی‌نژاد به «قلمرو» ابراهیم رئیسی رفته و در عکس‌ها و ویدئوهای متعددی، از برخورد خادمان حرم انتقاد کرده است. اینک سئوال این است که هدف او از پناه گرفتن در حرم امام هشتم چیست؟ آیا او «صدای پای برخورد» احتمالی حکومت با خود را تشخیص داده؟ و یا با ورود به محدوده‌ی حکومت ابراهیم رئیسی، قصد دارد برای «نامزد تازه رهبری» که جای او را گرفته، مزاحمت ایجاد کند؟
🔹 به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد با حضور مداوم در این مکان عمومی و مقدس، عملاً از مزایای بست‌نشینی بهره‌برداری​ می‌کند. او می‌خواهد «هزینه برخورد» حکومت با خود را بالا ببرد.
احمدی‌نژاد با تکیه بر محبوبیت مردمی، که با تغییر عکس پروفایل سایت خود به «هوادارانش» آن را به رخ کشیده، درصدد است در جایی باشد که مردم همیشه برای زیارت حضور و تردد دارند. تا اگر قرار شد دستگیرش کنند، با هزینه بالا و واکنش احتمالی مردم، آن را به یک اتفاق پر سروصدا و «جنجالی» تبدیل کند.
او تشنه‌ی توجه است و حالا علاوه بر پناه گرفتن، عطش دیده شدنش را هم سیراب می‌کند. و شاید علاوه بر اینها، به دنبال هدف سومی هم باشد. به زیر سئوال بردن تولیت آستان قدس رضوی و پایین کشیدن نامزد محبوب رهبری! و یا اگر بتواند «گرفتن سهمی» از او»!
بابک‌داد
۶ اردیبهشت ۹۶
نشانی تلگرام:
http://t.me/BabakDad


🔷 یادداشت دوم 🔷
🔷 بی‌سوادی هولناک "دکتر" رئیسی! 🔷
 نگاهی به اولین برنامه انتخاباتی‌اش!
خیال‌تان راحت! اگر انتخابات سالم برگزار شود و کسی در رأی مردم دستی نبرد، «ابراهیم رئیسی» که من در برنامه گفتگوی ویژه خبری دیشب دیدم، به زور بتواند «نفر چهارم» بشود!
🔹 میزان تسلط و دانش او درباره مسائل عادی کشور، آنقدر ضعیف است که باید از عبارت «فقر شدید سواد» استفاده کنم! او سخنانش را با رانت امام رضا و "السلام علیٰ علی‌ابن‌موسی‌الرضا" شروع کرد. بعد حملاتش به مشکلات و فسادها، حتی از «مقالات هفته‌نامه‌های زرد» هم سطحی‌تر بودند.
او با آنکه شعارش را "کرامت" و خود را فقرچشیده معرفی کرد، از ابزار "تطمیع یارانه‌ای!" برای فریب همان فقرا و لگدمال کردن کرامت همانها استفاده تبلیغاتی کرد!
🔹 من خیالم از شکست او در انتخابات ریاست جمهوری راحت است، اما نگران مرحله‌ی بعدی هستم!
نگرانم چنین فرد بی‌مایه و سطحی‌نگری که یک بچه دیکتاتور را "ناشیانه" در زیر عبای خود پنهان کرده، جانشین آیت‌الله خامنه‌ای شود!
🔹 بسته به سطح دانش سیاسی‌مان، از دو دقیقه تا ده دقیقه شنیدن حرفهایش کافی است تا بفهمیم میانگین شخصیتی او پوشالی و با معذرت افتضاح است!
حتی برای مسئولیت فعلی‌اش در بنگاه عظیم مالی آستان قدس رضوی هم، ابراهیم رئیسی فردی است نامناسب. و اگر عقل داشته باشد، بلیط یکسره مشهد را می‌گیرد و تا قلمرواش نصیب دیگری نشده، همان قلمرو پربرکت و حاصلخیز! را حفظ می‌کند که به خدا از سرش زیاد است!
🔹 خدایا! گنجایش شوخی رهبری این را دیگر نداریم! صبرمان را با ولایت ایشان (که نسخه معمّم احمدی‌نژاد است)، تست نکن. و بگذار این روابط حسنه بندگی‌مان با تو خدشه‌دار نشود!
بابک‌داد
هفتم اردیبهشت ۹۶
🔷 یادداشت سوم 🔷
♦️ قالیباف؛ «نظام» را ترساند! ♦️
او یک احمدی‌نژاد دیگر خواهد شد!
محمدباقر قالیباف کپی‌برداری ناشیانه‌ای از مدل حملات احمدی‌نژاد و مظلومیت میرحسین موسوی را در هم میکس کرده و چیز عجیب‌الخلقه و مضحکی از رفتار مناظره‌ای بروز داد! چیزی که ممکن است چند روز کوتاه موج احساسات اطرافیان و «گروه ضربتش» را خوشحال کند. اما در نقاط بالاتر حکومت، درست برعکس این رخ خواهد داد.
🔹 او برای بیت رهبری، خاطره‌ی طلوع و برکشیدن احمدی‌نژاد را زنده کرد! برای آنها با طعم تلخی که همین حالا از «زخم احمدی‌نژاد» در کام دارند، دیدن دوباره‌ی یک کاریکاتور ضعیف از او نه تنها اصلاً خوشایند نیست، بلکه بیشتر باعث هراس آنها از تبدیل شدن این مار به چنان افعی زهرآگین و خطرناکی خواهد شد!
🔹 گفتمانی که به حاکمیت نزدیک است همچنان رئیسی را بر این «بچه دیکتاتور بالقوه» ترجیح می‌دهند. قالیباف همچون احمدی‌نژاد نوع خاصی از وقاحت و بی چشم‌و‌رویی را به نمایش گذاشت که در بیت رهبری خواهان ندارد. آنها همین حالا درگیر آن بچه‌انقلابی سال ۸۴ هستند که از سال ۹۰ «استخوان گلوی رهبر» شد!
🔹 به نظرم قالیباف که امروز سعی کرد تا «خودی» نشان بدهد، باعث دلزدگی و ترس کسانی در هیأت حاکمه شد و از این منطر، بازنده‌ی مناظره بود!
🔹 حملات ناشیانه قالیباف، همچنین باعث شد تا آنچه حاکمیت نمی‌خواست اتفاق بیافتد! با ضدحمله‌های خوب و حرفه‌ای اسحاق جهانگیری، باقر قالیباف باعث شد گفتمان اصلاحات و نام خاتمی و خاطرات سرکوب گازانبری دانشجویان و دستفروشان به اذهان بازگردد و این همان چیزی بود که حکومت نمی‌خواست و قالیباف باعث شد بحثش دوباره زنده شود!
🔹 اگر احمدی‌نژاد در سال ۸۴ توانست با آن «تاکتیک مبارزه با اشرافیت» خودش را جزو آن اکثریت (به قول قالیباف ۹۶ درصدی) بنمایاند و رأی مردم را جمع کند، به علت «شناخت محدود» مردم کشور از او بود که با اینکه به تازگی شهردار تهران شده بود، پشتش پرونده‌ای نبود. به اصطلاح خالی بود. مردم فریب خوردند و گمان کردند آن پرونده‌ی خالی، سفیدی و پاکی پرونده عملکردی اوست! در مورد قالیباف اما «پرونده‌ای گسترده» از اقدامات سیاه و سرکوبگرانه در بین مردم شهری و روستایی وجود دارد.
🔹 در این مورد هم وضع بالقوه‌ی رئیسی بهتر از قالیباف است و شاید اصولگرابان بهتر بتوانند بخاطر دور بودن رئیسی از صحنه عیان سیاست، با چهره‌ای سفید به مردم ارائه‌اش کنند. اما قالیباف ۱۲ سال شهرداری و انواع خاطرات بد و پرونده فساد مالی و زدوبند با آن ۴٪ را دارد و از نظر مردم او شهرداری است که به «همان ۴٪ زالو صفتان» مرتبط‌تر است تا به ۹۶٪ اقشار عمومی مردم.
🔹 در مناظره امروز، قالیباف خود را زیادی به آتش شمع نزدیک کرد و درست وقتی گمان می‌کرد با رقصی زیبا، پروانه‌ی شب اول جشن شده، «بال نازک و شاپرکی» خود را به سوختن داد.
شاید برای همین آنطور که در خبرها آمده، او با اعتراض و عصبانیت از ساختمان صداوسیما خارج شده است! او خود از بازی پراشتباهش باخبر است. اما شاید هنوز نداند که نظام را چه قدر ترسانده و رقص‌مرگ امشبش با شمع، در نهایت چه قدر به زیان او تمام خواهد شد!
بابک‌داد
۸ اردیبهشت ۹۶
نشانی تلگرام:

http://t.me/BabakDad

۱ نظر:

Unknown گفت...

سلام
میخواستم بدانم که از کجا میشود کتاب های شما رو دانلود کرد؟