۱۳۹۱ اسفند ۱, سه‌شنبه

احمدي نژاد پوتين يا احمدي نژاد يلتسين؟ مسئله اين است!

احمدي نژاد اينك مانند ارّه تيزي داخل حلق آقاي خامنه اي و نظام گير كرده است؛
ديگر نه مي توان اين ارّه را بيرون كشيد و نه مي شود قورتش داد!


دولتي ها اگر بمانند كاري "پوتيني" مي كنند و اگر به زور بركنار شوند، كاري "يلتسيني" خواهند كرد!! شايد اين عُصاره طرح و برنامه تيم احمدي نژاد براي «بهار» باشد! به اين معنا كه اگر حكومتي ها نگذاشتند احمدي نژاد انتخابات باب ميل خودش را برگزار كند تا "مدودف" مورد نظر خودش را از صندوق بيرون بياورد و خودش هم تبديل به "پوتين ايران" شود، دولتي ها مسير تندتري را خواهند رفت! از ديد آنها اگر بنا به "رفتن" باشد، احمدي نژاد مي خواهد چنان رفتن پر سروصدايي داشته باشد كه تبديل به "يلتيسن ايران" شود و با رفتنش سقف نظام را پايين بياورد! شايد براي همين، روح الله حسينيان كه زماني مدافع سرسخت احمدي نژاد بود گفته: "اگر مجبور شوم به روي احمدي نژاد شمشير مي كشم!" [منبع] و اين فقط يكي از اظهارات تند روزهاي اخير است. واقعيت اين است كه حكومت به دوراهي بزرگي رسيده است: يا تن دادن به خواسته احمدي نژاد و يا بركناري خونين و پر هزينه او!
[اول] : رهبر به ناچار تسليم "دولتي ها" مي شود و اجازه مي دهد كه "تيم احمدي نژاد" انتخابات باب ميل خود را بدون ايجاد مشكلات امنيتي براي نظام برگزار كنند! در اين حالت "مدودف ايراني" به جاي احمدي نژاد روي كرسي رياست جمهوري مي نشيند و خامنه اي بايد سالها اسير تيم احمدي نژاد بماند! بديهي است كه حاميان خامنه اي و سرداران سپاه، اين راه حل و تسليم شدن رهبر را بر نمي تابند و آنچنان عصباني مي شوند كه حتي ممكن است مقابل روي رهبري هم بايستند و شمشير بكشند!
[دوم] : بركناري احمدي نژاد و بردن كشور به شرايط اضطراراي! در اين حالت به جاي برگزاري انتخابات رياست جمهوري، رهبر يك "نخست وزير" و كابينه موقت منصوب مي كند و كشور [به قول خامنه اي] از "چالشي به نام انتخابات" براي هميشه رهايي پيدا مي كند! در آن صورت نظام اداره كشور از رياست جمهوري به نخست وزيري تغيير مي كند و نخست وزير را هم مجلس با اشاره رهبر تعيين خواهد كرد! شايد مقامات سپاه براي برگزاري اين كودتاي خونين، حتي محاسباتي درباره احتمال تلفات را هم كرده باشند. اما در اين وضعيت، احمدي نژاد و تيم دولتي ها سكوت نخواهد كرد و او مانند ماري زخمي مي شود كه زهر كُشنده اش دامان رهبر و حكومت را خواهد گرفت. احمدي نژادي كه روزگاري بنا بود پسر خوبي براي رهبر فرظانه (!) باشد، اكنون مي خواهد اگر در تالار قدرت براي او جايگاهي در نظر نگرفته اند، دست بالا را در فروپاشي و تغيير ساختار نظام بگيرد و با كشيدن نخي كه به پايه بنيادهاي نظام وصل كرده، سقف همه چيز را پايين بياورد و به "يلتسين ايران" تبديل شود!
به هر حال و از هر طرف كه بنگريم؛ احمدي نژاد اينك مانند ارّه تيزي داخل حلق آقاي خامنه اي و نظام گير كرده است؛ ديگر نه مي توان اين ارّه را بيرون كشيد و نه مي شود قورتش داد! و خامنه اي در داوري دعواي اخير نشان داد كه بسيار "دست بسته و خسته" شده و دارد واقعيت را قبول ميكند كه اين "آش كشك خاله" را بايد تا آخر بخورد و عاقبت بايد يك احمدي نژاد را قبول كند: «احمدي نژاد پوتين!» و يا «احمدي نژاد يلتسين»؟! و در هر دو صورت نظام در مقابل اين معجزه(!) هزاره سوم، ناتوان و "بازنده" به نظر مي رسند.
[بابك داد]

۱۹ نظر:

ناشناس گفت...

نظر جالبی‌ ‌ست. چرا اینقدر علامت ! توی متن دارید؟

ناشناس گفت...

با سلام خدمت آقای داد عزیز...
تحلیل های جالبی می گذارید اما از کجا معلوم این ( احمدی نژاد) بازی نظام نباشد که به قول شما کودتا بکند و ساختار حکومتی رو از ریاست جمهوری به نخست وزیری تبدیل بکند یعنی احمدی نژاد را بهانه ای برای این مهم قرار بدهند؟

Nima گفت...

زیبا بود, ممنون از زحماتتان
نیما

ناشناس گفت...

آقای داد عزیز، پیشنهاد می‌کنم بجای فونت تایم از فونت تاهوما که هم زیباتر و هم خواندن مطالب با آن راحتتر است استفاده بفرمائید. با سپاس

ناشناس گفت...

اره رد حلق تعبیر جالبی بود ولی من شنیده بودم که اره در جای دیگری غیر از حلق بوده است

ناشناس گفت...

البته به نظر من غیر از دو سناریوی فوق، سناریوی سومی هم هست :

سناریوی شهید محموداحمدی نژاد!

ناشناس گفت...

باسلام بسیارلذت بردم وتحلیل ارزنده ومنطقی می باشد .خیلی متشکرم ولی با حواسمان جمع یک کودتای نظامی هم باشد .

ناشناس گفت...

این دوست عزیز که این مسائل را بازی میداند باید عرض کنم که بازی و جنگ زرگری مربوط به اقتصاد و بازار است نه قدرت و سیاست کشنه شدن بهشتی مطهری باهنر رجایی طالقانی احمد خمینی و برکناری بنی صدر منتظری و ...و ترور ها حتی خود خامنه ایی هیچکدام بازی نبود بلکه جنگ قدرت بود و قدرت و قدرت و ... .

ناشناس گفت...

با سلام به جناب داد دادستان!
شما در تحلیل خود احمدی نژاد را یک حریف واقعی تصور کرده اید.درحالی که او سه ماموریت از طرف خامنه ای داشت و همگی را با موفقیت انجام داده(حذف اصلاح طلبان،بی آبرو کردن هاشمی و تعطیل کردن برنامه توسعه(غربی!)و جایگزین کردن توسعه سیاسی اقتصادی جاری؛
بنابراین او یکی از اراذل و اوباشی است که حذف او این همه هزینه ندارد ؛او تا بخواهد به خود بیاید حسینیان به میدان کارزار انتصابات آمده تا رسوایش کند و راه را برای ولایتی وامثال او هموار نماید.

ناشناس گفت...

Ba ehterami keh be janabe Dad ghaelam, bayesti arz konam keh vaze aghaye ahmadinejad beh ghadri mobham ast keh emkane rokhdad har gouneh hadese dour az entezar nakhahad boud!!!
Ba arezouy movaffaghiathaye
bishtar baraye aghaye Rad aziz

arashkamangiri@hotmail.com گفت...

very interesting as usual

جیم. یساری گفت...

چرا همه فکر می کنند احمدی نژاد توانایی ویران کردن جمهوری اسلامی رو داره؟!
احمدی نژاد در مرداد ماه تموم میشه میره پی کارش ، هیچ جایگاه مردمی هم نداره. احمدی نژاد مولود اطاق فکر چمران/مجتبی بود. بندهای این دلقکو پاره کنن تموم میشه.

اونی که جایگاه و محبوبیت مردمی داشت الان سه ساله که در حبس مونده و حتا ممکنه مثل منتظری در حبس بمیره و اتفاقی هم نیفته.(یادتون هست که میگفتن ایران قیامت میشه)

احمدی نژاد تا حالا هرکاری که تونسته انجام داده ، من بر این عقیده هستم که احمدی نژاد دیگه چیز خاصی که تاثیر گذار باشه برای رو کردن نداره.(البته همونجور که قول داده تا ساعت نه صبح دوازده مرداد به نمایش های رو حوضوی خودش ادامه میده)

احمدی نژاد بعد از پایان دوره ریاست جمهوری اگر بخواد زیاد هارتوپورت کنه میگیرن میندازنش زندون.
بسیجی ها و حزب اللهی ها نمیرن جلوی زندون برای اعتراض. بسیجی ها و حزب اللهی ها به طرفداری از احمدی نژاد اعتراض نمی کنن.
چونکه اونا نخشون به پایگاه و پول بیت وصل هست.
یه سری از طبقات پائین جامعه طرفدار احمدی نژاد بودن که اونام به دلیل بی سازمانی نمی دونن و نمی تونن اعتراض کنن.
افسار طبقه ی محروم به دست باد هست . و رئیس جمهوری بعدی آرومشون میکنه.
ضمن اینکه اونقدر بدبختی و چاله چوله در زندگیشون هست که دیگه نمیتونن به چیزای مختلف فکر کنند.

احمدی نژاد مهره ی سوخته هست ، تموم شد.
البته منم امیدوارم موقع مردن و نابودی بقیه نظامو با خودش به داخل گور بکشه.
بالاخره یکی از همین تشنگان قدرت سنگ گور خامنه ایی رو خوشگل میتراشه و میزاره روی سرش ، اما مهم اینه که بعد از این اختاپوس قراره چه اتفاقی بیفته.

ناشناس گفت...

اره در حلق گیر کرده یا در قلب؟

ناشناس گفت...

نخست وزیر جدید

جناب آقای حداد عادل

ناشناس گفت...

البته شما لطف کردید و از روی ادب نوشته اید حلق!

kio گفت...

دعاى تحويل سال 92ديشب به آیت‌الله خامنه‌ای نازل شد:
يامخرب النرخ والبازار
يامدبرالسختي والفشار
يامخترع الگشت والاگذار
يامسبب الزور والجبار
يامخالف العشق والحال
حول حالنا الي ضد حال

اميد گفت...

آقاى داد عزيز .من جند روز كامنت كذاشتم متاسفانه انرا نذاشتين .نميدونم به جه علت من كه نه توهيني كرده بودم وجيزي ننوشته بودم كه قابل كذاشتن نباشه.

ممنونم كه جوابم رو بديد.
اميد. امارات

BabakDad گفت...

اميد عزيز احتمالا" كامنتي از شما دريافت نشده. اين اعتراض تان را منتشر كردم تا لطف كنيد كامنت خود را دوباره ارسال كنيد. بخش نظرات خوانندگان براي انعكاس نظرات شما مخاطبان طراحي شده است. احتمالا" در هنگام ارسال كامنت، دقت لازم به عمل نياورده ايد و يا تا ارسال كامل صبر نكرده ايد به همين خاطر كار ارسال كامنت به طور كامل انجام نشده و وبلاگ آن را دريافت نكرده است.

اميد گفت...

عمو داد ممنونم بابت باسخ شما.
اميد امارات