۱۳۹۱ بهمن ۱۹, پنجشنبه

خامنه اي و احمدي نژاد؛ افسانه «سلطان ترسو» و «شبان زيرك»!

خيلي ساده انگارانه است اگر گمان كنيم اسناد و مدارك رسواكننده اي كه احمدي نژاد در اختيار دارد، صرفا" مربوط به تخلفات مالي و يا حتي اخلاقي بزرگان حكومت است! چراه كه اگر فقط همين ها بود، نظام در حذف او ترديد نمي كرد. مردم به فساد مقامات عادت كرده اند و اسناده تازه درباره فساد مالي و اخلاقي مسئولان كشور، براي مردم چيز تازه اي نيست. پس ترديد نكنيد احمدي نژاد مداركي در اختيار دارد كه خيلي فراتر از چند سند رسوايي اخلاقي و مالي مقامات است. اسنادي كه ممكن است بتوانيم از آنها به عنوان "شيشه عمر نظام" تعبير كنيم. براي همين، رهبر بيشتر از هركسي مراقب است كه اين شيشه عمر شكسته نشود.
عكس تزئيني است!! استتوس متن اين عكس را با «كليك روي تصوير» بخوانيد
تحليل اول: علت بازداشت مرتضوي!
تا احمدي نژاد از خط قرمز عبور كرد و يك فيلم خصوصي از باج خواهي فاضل لاريجاني را در جلسه علني استيضاح وزير كار پخش كرد، قوه قضائيه هم متقابلا" از خط قرمز احمدي نژاد گذشت و دومّين يار نزديك او بعد از جوانفكر؛ يعني سعيد مرتضوي را شبانه دستگير و راهي زندان اوين كرد. اين بازداشت به نوعي ابراز قدرت برداران لاريجاني بود. آنها كه رياست دو قوه قضائيه و مقننه را در اختيار دارند، بطور علني تري بر عليه دولت سركش احمدي نژاد همدست شده اند و با دستگيري شبانه يار دُردانه احمدي نژاد، در واقع پيامي هم به رهبري دادند كه حالا زمان انتخاب نهايي فرارسيده و بايد سر اين مار را به سنگ كوفت و يا منتظر افشاگريهاي ديگر او نشست!
به نظرم [چنانچه اين بازداشت با هماهنگي بيت رهبري صورت گرفته بود!] به اين معنا بود كه خامنه اي هم تصميم خودش را گرفته و قصد دارد برخورد قاطعي با رئيس دولت افشاگرش بكند؛ چون برخلاف همه اين سالها، هيچ نماينده اي از سوي دفتر رهبري در مراسم بدرقه احمدي نژاد به سفر مصر حضور نداشت. [شايد بتوان گفت] حالا مسئولان نظام بر سر حذف احمدي نژاد، همدل تر از هميشه اند و به وفاق رسيده اند. اما «شيوه عزل» او محل بحث است!
من فكر مي كنم خامنه اي [اگر قصد برخورد با احمدي نژاد را داشته باشد] به شيوه كوفتن ناگهاني سنگ بر سر مار عمل خواهد كرد؛ زيرا به خوبي مي داند كه جلسه استيضاح و عدم كفايت سياسي و اينها، فقط احمدي نژاد را زخمي تر مي كند و به او فرصت افشاگري بيشتري مي دهد و البته كيست كه نداند «مار زخمي» خطرناكتر خواهد بود. پس شايد اين اولين سفر بدون بدرقه، آخرين سفر احمدي نژاد هم باشد و در برگشت او، اتفاقات شوك آور ديگري روي بدهد. البته اگر خامنه اي بخواهد سر اين مار را به سنگ بكوبد.
سعيد مرتضوي كمتر از 26 ساعت بعد از بازداشت، آزاد شد! احمدي نژاد در فرودگاه وعده داده بود موضوع دستگيري مرتضوي را با جديت دنبال خواهد كرد و با كنايه اي تهديدآميز گفت: قوه قضائيه، محفل خانوادگي نيست! همان شب صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه به ديدار رهبر رفت و ساعاتي بعد مرتضوي از زندان آزاد شد و صادق لاريجاني هم سربسته گفت تابع فرامين رهبري هستم! يعني ترمز برخورد با مرتضوي در همان جلسه و توسط خامنه اي كشيده شد.
***
تحليل دوم: علت آزادي مرتضوي!
آزادي سريع مرتضوي سه نكته را اثبات كرد:
نكته اول: او مهره فوق العاده مهمي براي احمدي نژاد و شايد «مخزن» همان اسراري است كه رئيس دولت از خلافكاري بزرگان نظام دارد. براي همين احمدي نژاد نخواست در زندان بماند و احتمالا" زير فشار چيزي بگويد.
نكته دوم: آزادي سريع مرتضوي نشان داد كارتهاي احمدي نژاد از همه مخالفانش در بيت رهبري و قواي ديگر بيشتر است و او واقعا" رازهاي هولناكي را ميداند كه حكومت را كن فيكون خواهد كرد. او مدتي سرپرستي وزارت اطلاعات را بر عهده داشته و هفت سال مثل همان «شبان باهوش» از تاريكخانه هاي قصر «سلطان» و اندروني هاي فاسد آن، هزاران قطعه فيلم مخفي و سند و مدرك تهيه كرده تا ضامن عمر خودش باشد! حالا با اينكه خيلي از مقامات قصر مي خواهند خرخره اين شبان گستاخ را بجوند، ولي او همچنان جانش در امان است و فرمانش هم مُطاع!
نكته سوم: مهمترين نكته اين است كه احمدي نژاد هالو نيست كه مداركش را در كيف دستي اش حمل كند و به اصطلاح همه تخم مرغهايش را در «يك سبد» بگذارد. او مطمئنا" سبدهايش را در چند جاي مختلف از آرادان گرفته تا كشورهاي آفريقايي و ونزوئلا مخفي كرده و اين هشدار را به مقامات نظام داده كه اگر بلايي بر سر او بياورند و يا دستگيرش كنند، آن مدارك توسط معتمدانش در خارج كشور منتشر مي شوند و با كوچكترين تهديد او، احمدي نژاد آن نخ نامريي را مي كشد و سقف را بر سر رهبر پايين مي آورد. براي همين، حفظ جان و جلب رضايت احمدي نژاد بر بزرگان نظام فرض است!
آزادي سريع مرتضوي نشان داد احمدي نژاد در مقابل سلطان بي بصيرت و فاسد، دستش حسابي پر است و بهتر است هيچكس پا روي دُم مبارك او نگذارد! نوش جان آقاي خامنه اي كه براي رهايي از بلا، اين «شبان» را بر صدر نشاند و ندانست كه احمدي نژاد «بلاگردان» او نمي شود، بلكه عاقبت بلاي جانش خواهد شد!
در توئيتر من در طول روز و شب، خبرهاي فوري و تحليلها و اشاره هاي يك خطي را مي توانيد دنبال كنيد.
در فيسبوك همگاني هم تحليل مفصل تري از رخدادها را با مشاركت مخاطبان فيسبوك انجام مي دهيم.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

دقیقا. خوب با این تفسیر سلطان نادان خوب می داند این شروع مجدد باج گیریهای شبانش هست که اینبار بزرگ و بزرگتر خواهد شد! این
(دست به عصا)راه رفتن را سلطان پیر و حیله گر تا به کی طاقتست؟؟؟؟؟

آبکناری گفت...

هیچ چیزی به اندازه ی فیلمهای مستند حوزه های رای گیری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ فکر نمی کنم برای آقا رعب آور باشد. این فیلمها را باید پورنوگرافی جمهوری اسلامی نامید. احمدی نژاد با آزاد کردن لینک این فیلمها به یک باره تمام ۸ سال بدبختی و ندانمکاری را که همه از چشم او می بینند از خود خواهد زدود و حال،‌ این آقاست که باید پاسخگو باشد.

ناشناس گفت...

راز مهم باج گیریها را در قتل احمد خمینی ،نقش باند مشایی، و دستور رهبری جستجو کنید

كيو گفت...

بابك سلام
شما چرا راجع به پرتاب كفش به سمت احمدي نژاد نمي نويسي؟
تعجبم از اينه كه رسانه هاي معروف ديگه هم چيزي ارائه نكردن BBC جرس راديو فردا كلمه صداي آمريكا.....
شايعه بود يا واقعيت داشت؟

ناشناس گفت...

سلام
تحلیل ویژه شماراخواندم و لذت بردم و فارغ از اینکه بلاخره احمدیِ ریزه میزه چه مدارکی از شرابخوریهای اندرونی های معاویه ریاکاروعمروعاص رفسنجانیش دارد و در آغازین روزهای سال 92 این قافله به منزلش میرسد! دوست دارم مطلبی از شما درخصوص آینده ایران بدون دیکتاتوری آخوندی و مذهبی بخوانم و اگر نظرمراهم بخواهید در این بلبشویی که تمام منطقه را به خود مشغول کرده مردی پیروز میشود که همانند گاندی فلسفه ای بزرگ داشته باشد تا بتواند همه این اقوام متفرق را برگرد آن ایده جهانشمول خود گردآورد