۱۳۹۱ بهمن ۲۶, پنجشنبه

اولين تهديد احمدي نژاد به گزينه "ابطال انتخابات"!



او به "در" كوفت تا "ديوار" بشنود و حساب كارش را بكند! احمدي نژاد با ورودي معنادار به انتخابات سازمان نظام پزشكي، از ردصلاحيت گسترده پزشكان انتقاد كرد و تهديد كرد به نفع كساني كه رد صلاحيت شده اند، از قدرت خود استفاده خواهد كرد و آن انتخابات را باطل مي كند! پيام آشكار احمدي نژاد با اين اقدام، چيزي فراتر از "حل و فصل انتخابات نظام پزشكي" بود. او به نوعي براي شوراي نگهبان، سپاه و مقامات نظام پيغام فرستاد كه در صورت لزوم، در انتخابات رياست جمهوري از همه قدرت قانوني خود حتي براي "ابطال انتخابات" هم استفاده خواهد كرد! او اين قدرت نمايي را در انتخابات نظام پزشكي نشان داد، تا براي انتخابات رياست جمهوري گوشي را به دست همه مخالفانش داده باشد!
اينك اگر شوراي نگهبان و سپاه بخواهند براي انتخابات رياست جمهوري آينده، روي رد صلاحيت نامزد مورد نظر احمدي نژاد و يا مهندسي انتخابات و تقلب در شمارش آراء حسابي باز كنند [كه حتما" چنان حسابي باز كرده اند!]، احمدي نژاد به آنها پيغام داده كه از تمام قدرت و ابزارهاي قانوني خود استفاده هاي مقتدرانه تري خواهد كرد! احمدي نژاد با هر انگيزه اي پر و بال مخالفانش را براي مهندسي انتخاباتي بچيند (مثلا" با انگيزه حمايت از نامزد مورد نظرش در انتخابات آينده اين كار را بكند) باز هم به نتيجه عمل او بايد نگاه كرد كه ممكن است قابل توجه و جالب باشد! او ممكن است بتواند (خواسته يا ناخواسته!) تكليف دو مسئله لاينحل در سازوكار انتخابات جمهوري اسلامي را براي هميشه حل كند: اول لغو نظارت استصوابي شوراي نگهبان (رد و تأييد صلاحيتها)! و دوم جلوگيري از دخالت سپاه در مهنسي انتخابات كه ممكن است با «ابطال انتخابات» آن را عملي كند! اگر احمدي نژاد (تأكيد ميكنم با هر انگيزه اي) موفق شود به اين دو هدف دست پيدا كند، نتيجه عملش جاي تأمل جدي خواهد داشت.
بديهي است احمدي نژاد اين كارها را با انگيزه هاي دمكراتيك انجام نمي دهد و بدنبال صيانت از رأي واقعي مردم نيست. او بنا دارد خود را در قدرت ماندگار كند و ظاهرا" نقشه هاي اساسي براي اين هدف كشيده است. اما «نتيجه عمل» سياستمداران مهمتر از «انگيزه اوليه» آنهاست و در اين مورد ممكن است كار احمدي نژاد، به گشايش هاي مثبتي در فضاي سياسي كشور منتهي شود. حتي اگر خود او مايل به چنان نتيجه اي نباشد.
او با قيچي كردن پروبال شوراي نگهبان در رد صلاحيتهاي سليقه اي، و با كوتاه كردن دست سپاه از مهندسي انتخابات، جاده را براي خود هموار خواهد كرد و علاوه بر تصاحب رياست جمهوري توسط نامزد مورد نظرش، بدون هيچ مقاومتي مي تواند مجلس بعدي را هم فتح كند. و كسي چه مي داند شايد نقشه هاي بزرگتري هم در سر او باشد! به هر حال احمدي نژاد براي بقا در قدرت، شمشيرش را از رو بسته و ظاهرا" بنا ندارد عقب نشيني كند! شايد حكومت برخلاف تمايل قلبي اش، به زودي ناچار به حذف فيزيكي اين موجود دست و پاگير شود كه رسما" به سنگ بزرگي در جلوي پاي منويات رهبر نظام تبديل شده است.

۲ نظر:

aliiran87@yahoo.com گفت...

واقعا درسته چون مدام مسولین میگند که فتنه امسال قبل انتخابات هستش

Unknown گفت...

درود بابک عزیز مثل همیشه تحلیل‌های شما دقیق و موشکافانه است ،من هم با نظر شما کاملا موافقم میگن عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد