۱۳۹۱ مرداد ۱۱, چهارشنبه

خبر داريد؟ شش ميليارد دلار ديگر هم پريد!


در كمال ناباوري اعلام شد كه آمريكا قصد دارد شش ميليارد دلار از جيب مردم ايران به خانواده قربانيان 11 سپتامبر پرداخت كند! يك قاضي آمريكايي، رهبر ايران و حزب الله لبنان را «مسئول تدارك و كمك» به القاعده براي حمله به برجهاي مركز تجارت جهاني در سال 2001 دانسته است. حالا چون اموال بن لادن بعد از مرگش در دسترس دولت آمريكا نيست، اين قاضي دستور داده شش ميليارد دلار غرامت را از «اموال بلوكه شده ايران در آمريكا» بردارند و به خانواده قربانيان پرداخت كنند!
راديوفردا به نقل از روزنامه «دیلی نیوز نيويورك» نوشته جرج دَنیلز قاضی فدرال آمریکا، با صدور اين حکم اظهار داشت که حمله یازده سپتامبر کار القاعده به تنهایی نبود و علاوه بر طالبان، علی خامنه‌ای رهبر ایران و دست‌نشاندگانش در حزب‌الله لبنان نیز برای تدارک این حمله کمک کرده اند. و به دلیل آن که اسامه بن لادن رهبر القاعده در شرایطی کشته شد که دسترسی به دارایی‌های خانوادگی خود نداشت و طالبان نیز در حالت جنگ با آمریکا قرار دارد لذا تیم حقوقی بازماندگان یازده سپتامبر، دارایی‌های ایران در خارج از کشور را هدف قرار می دهد!
به نظرم اين حكم ناعادلانه است كه غرامت به اين سنگيني از جيب دارايي مردم ايران پرداخت شود. آن هم به خاطر حمايت رهبر نامشروع حكومت ايران از القاعده! و ما به عنوان ايرانياني كه بايد همزمان با دشمن خانگي بجنگيم، نبايد در برابر سوء استفاده زشت آمريكا از وضعيت دارايي مردم ايران كه نزد دولت آمريكا بلوكه است، سكوت كنيم.
اين خيلي ناعادلانه و غيرمنطقي است كه به خاطر نبودن متهم اصلي [بن لادن]، تمامي غرامت از ديگري و آن هم از بيت المال مردم آن كشور گرفته شود. يادمان باشد درباره دارايي ايران سخن مي گوييم نه رهبر ايران. مقامات آمريكايي كه در هر پيام نوروزي و هر مناسبت، از حقوق مردم ايران سخن مي گويند و بارها حساب مردم ايران را از حساب حكومت ديكتاتوري جمهوري اسلامي جدا مي كنند، بايد اين باور خود را در عمل نشان بدهند و غرامت رفتارهاي رهبران جمهوري اسلامي را از كيسه دارايي مردم ايران نخواهند. چنين سوء استفاده اي از دارايي اين مردم مصيب زده پذيرفتني نيست. اگر دولت آمريكا صداقت داشته باشد، بايد از اقامت هزاران تن از اعضاي خانواده و فرزندان مقامات جمهوري اسلامي كه تابعيت دوگانه دارند و در آمريكا تحصيل و زندگي مي كنند، جلوگيري كند. اگر آمريكا صداقت داشته باشد بايد نسبت به جلب و محاكمه شخص رهبر ايران و مقاماتي كه مدعي است در حمله يازده سپتامبر ياور و حامي القاعده بوده اند، اقدام كند.
به نظرم در اين شرايط بايد دولت آمريكا را متوجه نارضايتي ايرانيان از اين حكم ناعادلانه بكنيم. با روشهاي مدني و البته با قاطعيت به مقامات آمريكايي بفهمانيم كه حساب جرايم رهبران نامشروع ايران را نبايد با دارايي مردم ايران تسويه كند. سكوت در اين مورد هيچ توجيهي ندارد و لازم است به سهم خود خبررساني كنيم.
پي نوشت: براي شركت در بحثهاي روز، به جمع مخاطبان بياييد. در فيس بوك همگاني بابك داد

۶ نظر:

ناشناس گفت...

از قديم گفته‏اند ديگی كه برای من نجوشه سر سگ توش بجوشه ! حالا شما فكر ميكنی اگر اون پول به دولت ايران مسترد بشه يك دلارش هم خرج ملت فلك زده ايران ميشه ؟!! اون دزد های حرومزاده پولها را ميخورند يك ليوان آب هم روش !

ناشناس گفت...

با درود
گنه کرد به بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری
در جواب دوستی که گفتن پول به دولت ایران مسترد بشه یک دلارشم خرج ملت نمیشه
دوست عزیز اگر قرار بود این پولها به دولت جمهوری اسلامی مسترد بشود که در این سی سال شده بود
بابک جان یک بار هم قرار بود که الواح گلی "تابلت هایی" تخت جمشید که از سال 1930به امانت دست دانشگاه شیکاکو بود به پیشنهاد یک دادگاه فدرال آمریکا به عنوان غرامت به بازماندگان قربانیان حادثه بمبگذاری در اروشلیم پرداخت شود که نشد
اینها لکه ها ی ننگی است که گاها در برخی از مراکز قضایی کشورهای مدرن هم به چشم میخورد ولی معمولا هم از حد پیشنهاد فراتر نمیرود
اما با شما کاملا موافقم باید نسبت به این گونه پیشنهادها واکنش نشان داد و اعتراض کرد
شاد کام باشید
بدرود

جیم یساری گفت...

بلا نسبت بین یِ مشت سیاستمدار عوضی گیر افتادیم ، مام کِ ایرانی و کلن عشقِ سواری دادن به نمایندگان خدا

جدای از دیکتاتور بودن هیئت حاکمه ی فعلی به نظرم بعید هست حکومت فعلی چنینی توانی رو داشته باشه تا بتونه برای اون عملیات انتحاری تروریستی کاری کرده باشه .

اینا دو تا دیپلمات اسرائیلی رو نتونستن ترور کنن و اول از همه زدن خودشونو لت و پار کردن.

یک سوال در ذهنم هست اقای داد و جواب مشخصی نگرفتم ، آیا ما در مبارزه با حکومت مستبد و عوام پرور میتونیم از عوام گرایی و دروغ استفاده کنیم؟!

سوال من یک سوال اخلاقی نیست ، سوالم شاید فلسفی باشه .
آیا ما با دروغ گفتن با عوام گرایی و با صحبت های بدون سند میتونیم به نتیجه ی مطلوب برسیم؟!

به نظرم شما در نوشتتون عوام گرایی کردید و حتا یک کلمه بر قلمتون جاری نشد که حکومت ایران اصولا عرضه ی چنین کاری رو نداره ، اینا فقط زورشون به مایی که داخل کشور گیر افتادیم میرسه

ناشناس گفت...

در زمان رفسنجانی بود که آمریکا گفت پولهای ایران را در خود امریکا جهت منافع ایران خرج شود. الان تمام مراکز فرهنگی، اسلامی، مساجد، بنیادها، سازمانهای ایرانی سیاسی و مذهبی مثل سازمان لابی نایاک، بنیاد اسلامی ایمان و سازمان پایا و .... همه از این پول سیراب میشند.

ناشناس گفت...

دوست عزيز بنظر مياد كه شما هم به اندازه جمهوری اسلامی از اينكه پول هايی را كه در اختيار آمریكاست و به دولت دزد و جنايتكار اسلامی پرداخت نشده شاكی هستی ؟!
ممنون ميشوم كه بدانم آيا اين پولهائی كه در دست آمریكاست بنظر شما بايد بدون هيچ قيد و شرطی به حاكمان دزد ضد مردمی ايران پرداخت شود ؟!

ناشناس گفت...

من هم مثل شما بعد از شنیدن این خبر تحت تاثیر قرار گرفتم و نامه ای به ریس جمهور امریکا در همین راستا نوشتم که ترجمه اش در زیر آمده است. خوشحالم که هموطنی دیگر مثل شما نیز در کنار آزادیخواهی به فکر منافع مردم هم هست و از روزنامه نگاری چون شما انتظار میرفت. امید آنکه کمپینی تشکیل شود که ضمن حمایت از تحریم ایران و بلوکه کردن ثروت متعلق به مردم ایران که توسط رژیم منحوس آخوندی به یغما رفته آنها را تشویق به نگهداری این ثروت کند تا در آینده ، ایران آزاد این ثروت را به مردمش بازگرداند تا در جهت آبادی آن سرزمین صرف گردد.

و اما نامه :

نویسنده این نامه یکی از میلیونها ایرانی است که از اوان کودکی ظلم و ستم ملاها را تحمل کرده ولی هرگز امیدش به داشتن زندگی بهتر در کشورش ایران را از دست نداده است.
از ابتدای تصمیم شما و متحدانتان بر برقراری تحریم بر نفت ایران و نخریدن آن و همچنین بلوکه کردن داراییهای ایران در امریکا و سایر کشورهای تابع قانون از جمله اروپاییان قصد داشتم بعنوان یک شهروند ایرانی از شما تشکر کنم که با بلوکه کردن داراییهای ایران که متعلق به تک تک شهروندان ایران است و توسط ملاها چپاول شده برای اهداف تروریستی و ضد بشریشان به خارج از کشور انتقال یافته از بهدر رفتن آن جلوگیری میکنید و آن را نگه میدارید.
امروز شنیدم که دادگاهی در امریکا رهبران ایران ( بهتر است بگویم رهبران ضد ایرانی ایران) را بخاطر دخالت نابخردانه اشان در توطیه ضد بشری 11 سپتامبر محکوم کرده جریمه ای بالغ بر 6 میلیارد دلار را برای پرداخت به بازماندگان قربانیان این حوادث در نظر گرفته که میتواند از محل داراییهای بلوکه شده ایران در امریکا بایشان پرداخت گردد.
این حق مسلم تک تک امریکاییانی که عزیزان خود را در این حادثه ضدبشری وحشیانه از دست داده اند میباشد که اعتراض کنند و تقاضای محاکمه قاتلین را داشته باشند اما این عادلانه نیست که برای ترمیم قلبهای شکسته ایشان از پول غارت شده ایرانیان خرج شود.
ثروتی از ایرانیان که ریشه در ایران دارد و در امریکا بلوکه شده متعلق به مردم بی گناه و ملا زده ایران است که بیش از 30 سال است غارت میشوند ، شکنجه میشوند و در سکوت رنج میبرند
خرج این ثروت حتی برای کارهای انساندوستانه بدون رضایت مالک آن که تنها و فقط مردم بی گناه ایران هستند میتواند نوعی دزدی در سایه قانون قلمداد شود.
تاریخ قضاوتهای رابین هود مابانه گذشته است و توسط عموم پذیرفتنی نیست.
بعنوان یک ابر قدرت نه تنها هموطنان شما از شما انتظاراتی دارند بلکه مردم رنجدیده و مظلوم سایر کشورها از جمله ایران نیز از شما توقعاتی دارند.
بعنوان یک ایرانی که از زمان کودکی آشنایی با زبان انگلیسی را آغاز کرده با تاریخ و فرهنگ امریکا آشناست انتظار دارد که به صدور چنین احکامی از سوی دادگاه های آن سرزمین فضیلت و آرزوها که به نفع گروهی از مردم ولی بر علیه گروهی بی گناه دیگر صادر میشود اعتراض کنید .
چرا گروگانها باید بخاطر خطاکاری گروهی آدم ربا جریمه شوند و تقاص پس دهند؟
من نمیدانم که چه موقع از شر این رژیم خلاص خواهیم شد، بیش از 30 سال است که در حال اعتراضیم و نارضایتی خود را از این رژیم ابراز داشته ایم که اوجه آن در سال 88 بود که رژیم و مزدورانش کشتند و تجاوز کردند و شکنجه دادند تا چند روزی بیشتر بمانند و غارت کنند. اما این باور قلبی همه ایرانیان است که این گروه فارسی زبان ضد بشر حاکم باید روزی خودش را تسلیم دستان قدرتمند عدالت کند و آن زمان خواهد بود که ایرانیان بهشت گمشده و غارت شده خویش را باز خواهند یافت و دروازه های وطن خود را بسوی جهانیان باز خواهند گشود تا دریابند مردم سرزمین باستانی مهر و عشق با هیچکس دشمنی ندارند.
این سرزمین اشغال شده ولی بزودی آزاد خواهد شد چرا که " ملک به کفر میماند ولی به ظلم نه" همانطور که حضرت محمد گفته و این ملاها ادعا میکنند پیروان راستین اویند!
ضربالمثلی در زبان ماست که میگوید "یک دست صدا ندارد"، من نهایت تشکر را از شما بخاطر ضبط و نگهداشت ثروت غارت شده ایرانیان در کشورتان و سایر نقاط جهان و عدم اجازه به این رژیم در بکارگیری این ثروت در جهت خرابکاری را دارم.وقتی که ایرانیها یاد گرفتند با اتحاد و فشردن دست یکدیگر میتوان این رژیم نفرت پراکن را سرنگون کرد، آنها بیش از پیش از شما ممنون خواهند بود که با نگهداری از ثروتشان به آنها اجازه خواهید داد تا از آن ثروت برای بازسازی وطنشان در همکاری با سایر ملل بخصوص ایالات متحده که الگوی دموکراسی در جهان است استفاده کنند.