۱۳۹۰ خرداد ۱۱, چهارشنبه

خرداد پر حادثه آغاز شد؛ هاله سحابي با مظلوميت «عزّت» رفت!


امروز «شما» بنويسيد. از صبح قلم من لال شده و جوهر پس مي دهد؛ جوهرش هم «سرخ» است. به خدا باور دارم خودكارم، از ستمي كه بر خاندان مرحوم سحابي رفته، هنوز دارد خون مي گريد.
امروز «شما» بنويسيد. من امروز كلمات را بارها زير و زبر كرده ام و به ناتواني كلمات باور پيدا كرده ام. امروز من لال شده ام! چيزي به زبانم ، به بيانم نمي آيد. دارم احساس خفگي مي كنم. اين ديگر حتي بُغض هم نيست. چيزي توي گلويم پيچيده كه جنس اش از فرياد است. مي خواهم در حد مرگ فرياد بكشم و «انهدام يك ملت» را جار بزنم. ملتي كه مرگ دختر داغداري را در زير تابوت پدر مبارزش مي بيند و از اين غصّه نمي ميرد!
امروز «شما» بنويسيد. از انهدام ما بنويسيد، از انهدام اين كلمات بنويسيد، از انهدام ملتي بنويسيد كه هزاران بهانه دارد براي يكدله نبودن، براي متحد نشدن. با اينكه هزار بلا به جان ديده و هزار تلخي و سياهي چشيده است. 
آي مردم! «هاله سحابي» دختري كه خود مدتها به جرم آزادگي دربند و زنداني بود و امروز اجازه يافت بر بالين پدر مبارز و نستوهش از زندان به مرخصي بيايد، وقتي ديد مأموران «عبيدالله خامنه اي» از تشييع آبرومندانه پيكر پدرش جلوگيري مي كنند و جسد پدرش را با بي حرمتي مي ربايند، اعتراض كرد. آي مردمى بپرسيد او مگر چه مي خواست؟
آي مردم! مأموران يزيد زمانه امروز بر سينه و پهلوي دختر و بستگان «عزت الله سحابي» باتوم و مشت و لگد كوفتند و «هاله» را كشتند و جنازه پدرش را ربودند. آي مردم! مأموران نايب امام زمان، سپس بازگشتند و جنازه «هاله» را هم ربودند تا سريع دفنش كنند. آي مردم! آي مردم! براي روزي چنين سياه، بُغض و گريه هم كاستي دارد. لكنت دارد اشك! به خدا صدايم در نمي آيد؛ اما بزرگترين فرياد عمرم در گلويم پيچيده و اين فرياد هر لحظه دارد خفه ام مي كند.
آي مردم! انگار ما مُرده ايم! انگار ما انهدام خود را جشن مي گيريم وقتي براي «ملت شدن» اينقدر سستي و كاهلي مي كنيم. ما امروز داغداريم. داغدار دختري كه زير تابوت پدرش كشته شد!
باور دارم روزهاي سرنوشت سازي در پي اين خون مظلومانه و بيگناه، تاريخ اين كشور را فرا خواهد گرفت. و در پي آن حوادث، «عبيدالله خامنه اي» و ياران و سپاهيان و اوباش قمه كش خونريزش، عقوبتي بسيار سخت را خواهند ديد. شايد دامان سكوتمان، براي ما هم پر هزينه و سياه باشد. 
پس امروز را فقط «شما» بنويسيد...
فيس بوك: اين بحث را  در فيس بوك عمومي ام دنبال مي كنيم. اگر مي خواهيد در بحثها مشاركت كنيد و نظر بدهيد، به اين صفحه بياييد و روي كلمه «پسنديدم يا LIKE » در بلاي صفحه فيس بوك كليك كنيد تا عضو شويد.

۳۳ نظر:

ناشناس گفت...

امروز من می نویسم ... تو سکوت کن و گوش بده! امروز از درد یک ملت می نویسم. ملتی که گویی به درد کشیدن خو گرفته است. ملتی که دیروز فرزندان شان را به جرم آزادی خواهی در خیابان کشته اند و جرات فریاد زدن نداشتند. و امروز چنان به سکوت خو گرفته اند که دختری را در مراسم سوگواری پدرش می کشند و باز بهت زده نگاه می کنند و هیچ نمی گویند!
ریشه ی این سکوت کجاست؟ چرا از درد به خود می پیچیم و هیچ نمی گوییم؟ اگر هم بگوییم تنها در اینترنت و با اسم مستعار! از کی سکوت کرده ایم؟ و تا کی به سکوت مان ادامه خواهیم داد؟
نگذاریم روزی بیاید که چنان به درد کشیدن و سکوت کردن عادت کنیم که تک تک عزیزان مان را از ما بگیرند و ما هیچ نگوییم. نگذاریم که به سکوت عادت کنیم!
این بار تو سکوت کن، چرا که ما با همه ی توان مان فریاد می زنیم، همه ی فریادی را که در گلوی تو حبس شده. تا به امروز تو به جای ما فریاد زدی و امروز ما یک صدا فریاد می زنیم.

ناشناس گفت...

و خدا هم مرد
در هیاهوی دنیا
هاله هم پر کشید و رفت
بی درنگ
نه که خورشید رفته بود
او هم رفت
تا بی نور نماند
و شب چادر خجلت را به سر کشید تا کدامین خورشید نور را
بار دیگر به عدالت تقسیم کند میان مردمان شهر
و من مانده ام و تو با کبریت هایی که امتحان شده اند سالمند
و بی خطر
لعنت به زندگی
لعنت به دین و مذهب و مرام هر چه هست
لعنت به بودن و لعنت به هر چه مرد

ناشناس گفت...

غسلنی باللیل، فاكفنی فی اللیل وادفنی فی اللیل

کوروش گفت...

کم کم دارم به این نتیجه دردناک می رسم که مشکل اصلی نه خامنه ای بلکه خاتمی است
عامل خفگی ملت ما نه احمدی نژاد و رادان بلکه تاج زاده و عباس عبدی است
تا اصلاح طلبان بخواهند با محاظه کاریهای ایستاگونه عمل کنند بازهم شاهد تراژدیهای دردناک تر و خشن تری خواهیم بود.

ناشناس گفت...

اگر ماجراي تهديد آن مردک بي‌همه‌چيز درست باشد، چند نکته را بايد در نظر داشته باشيم:‏

‏1. ما با عده‌اي اندک اما قوي طرف هستيم که هدفشان ايجاد درگيري‌هاي شديد و خونين، جنگ داخلي، اسقاط نظام و حتي تجزيه‌ ايران است. همراهي با اين گروه و خواست‌هايشان در هيچ مقطع و تا هيچ‌چا به نفع هيچ کس نيست.‏

‏2. ماجراي امروز صبح اگر آغاز اين تلاش‌هاي التهاب‌ساز و نابودکننده باشد، بايد منتظر ضربه‌هاي نامنظم، متوالي و غيرقابل پيش‌بيني ديگري نيز باشيم. آن‌ها دنبال آشوب عمومي هستند و طبيعي است که به هر گروهي ضربه‌اي بزنند، به معترضان، به اقوام مختلف، به مرزنشينان، به اهل سنت، به اقليت‌هاي ديني، به ثروتمندان، به فقيران، به هر گروهي ضربه‌اي عجيب و گيج‌کننده.‏

‏3. مراسم اين چند روز آيندهي بهشت زهرا از جاهايي است که شايد هدف بگيرند. اگر چون‌اين شود داغ‌ديدگان ا‌مروز و داغ‌ديدگان آن روز، رو در روي هم خواهند ايستاد، بي اين که بدانند چه کسي چون‌اين مي‌خواهد.‏

‏4. بايد از ترس بي جا، خوش‌بيني بي‌جا، احساسات بي جا و مخرب پرهيز کنيم و اين يعني براي ما که تمام عمر با «من ديگه حاليم نيس» و «من ديگه اين يکيو کوتا نميام» زندگي کرده‌ايم و به هر ابلهي اجازه مي‌دهيم با يک جمله‌ «اي بي‌غيرت. غيرتت هم‌اين بود؟» آتشمان بزند و به جان هر که مي‌خواهد بيندازد، الان موقعيت بسيار سختي پيش آمده است.‏

ناشناس گفت...

http://www.youtube.com/watch?v=2ZNJqM3taZg&ospeyman


http://www.youtube.com/watch?v=2ZNJqM3taZg&ospeyman

پزشک معالج هاله سحابی از علت فوت او می‌گوید .
بابک جان به این فیلم نگاه کن. اگر تونستی پخشش کن

ناشناس گفت...

ومن به این نتیجه رسیده ام که مشکل مانه خامنه ای ونه دولت نه تاج زاده ون اصلاح طلبانند.مشکل اصلی خودماییم که بیتفاوتیم و عافیت طلب.ناآگاهیم و ترسو.ظلم پذیریم وپرمدعا و برای هرچیزی دنبال مقصری غیر از خودمان میگردیم.حرف هیچکس جز خودمانراقبول نداریم و خودمان هم فقط حرف داریم و نه عمل.هنگام فاجعه فقط "ناله شبگیر"بلدیم و "ای خدا ای خدا"به فکر راه حل نیستیم و اگر هم باشیم همیشه این کس دیگری است که باید دست به کار بشود نه خود ما.تاوقتی این گونه ایم همین آش است و همین کاسه و هیهات از مردان و زنان دلیر وپابه میدانی که بخاطر ما در زندانها شکنجه میشوند.

علیزاده گفت...

آقای داد شما درست می گویید ما ملت سست و بی اراده ای هستیم. فقط برای همدیگر شاخ و شانه می کشیم.ولی یادتان رفت در نوشته های قبلیتان از اراجیف خاتمی در مورد آشتی دفاع کردید.من همان جا نظر مخالف دادم.بابک جان آیا باز هم دفاع از خاتمی بزدل جایز است؟ ای خاتمی کم مزه بپران آیا باز با مرگ هاله هم توقع داری مردم از اعتراض مدنی دست بکشند؟ تو ای خاتمی "تو که می گفتی خانواده سحابی را می شناختی؟" ای خاتمی ای اصلاح طلب بی خاصیت شما در همان کنج خانه ات پنهان شو و هر از گاهی حهت نمایش نمردنتان اعلامیه های مزخرف صادر کنید.

kazem گفت...

.این حکومت بایستی که این حرکات را انجام دهد، چرا؟ زیرا که بنیانگذار، رهبر، رئیس مجلس، رئیس جهور، رئیس قوه قضایی و..... ضد انسان هستند و دست همه ظالمان عالم را از پشت بسته اند. ترسی از خاکسپاری به جان این انسان نماها افتاده که به هیچ کس به خصوص در ماه خرداد رحم نمیکنند. هر چه بیشتر دست و پا میزنند، زودتر به ته باتلاق میرسند. ماسکی که ۳۰ سال به صورت داشته اند به سرعت در حال ترک خوردن و ریختن است. روح پدر و دختر شاد.

gadiri/tehran گفت...

چطور « مشخص نيست چه کسی مسئول خون های بيگناهی است که در ايران بر زمين ريخته می شود؟»؟ از اون اولی شان که ۳۰ سال پیش بنیاد این رژیم اهریمنی را گذاشت و یک یک وزیران و وکیلان و کارمندانشان گرفته تا تک تک پاسدارها و بسیجی ها و پلیس هایی که پول این ملت را میخورند و صداشان در مقابل این همه ظلم در نمیاد همه مسئول هستند ..

nazanin گفت...

آخوند های جنایت پیشه بروید برای خودتان مثل صدام حسین چاله ای و پناهگاهی بیابید که ظهور (مردم )نزدیک است..

ژاله از قم گفت...

اینهایی که متخصص جنایت و قتل هستند و به کمک سوریه رفتند دیگه براشون کاری نداره چنین صحنه هایی را ایجاد کنند. کافی است یک امپول خمار کننده قلبی بهش بزنند و با ایجاد کوچکترین وحشی گری توسط اراذلی مثل بسیج توی مراسم تشییع جنازه وی را راهی بیمارستان کنند و امپول نهایی را انجا به وی تزریق کنند. این درسها را که ما دیگه باید بلد باشیم بعد از 35 سال!

ناشناس گفت...

ما مردم ایران لیاقت مان همین آخوند ها هستند!!! باور کنید، وقتی می بینم که ایرانی هستم از خود خجالت می کشم. کی ی خواهیم از خواب 2500 ساله بیدار شویم...کی رونشنفکران خارج نشسته دست از تعریف و تمجید فرهنگی و تمدنی که بیشتر به خواب می ماند بر می دارند؟؟؟؟ باور کنید آخوندا تقصیری ندارند، ما از ینها بدتریم.

حسنی گفت...

چه سوال زیبائی بله چه کسی جوابگوی این همه خونهای ریخته شده میباشد
1- خمینی که یک حکومت فرعونی را به ملت تهمیل کرد
2- خامنه ای که خه فهم کافی دارد ونه شعور رهبری را که مجبور است فرماندهانی از خودش بی تجربه تر نادانتر نافهم تر در اداره کشور قرار دهد که مبادا
روزی در برابر جنایات ایشان ایستا دگی کنن .
تجربه نشان داده که در سرا سر دنیا همیشه ارتش بود که در برابر حکومتهای زالم
ایستادگی میکرد ولی ارتش ایران کو کجاست تعدادی سپاهی وبسیجی را جاگذین ارتش کردن که انها هم از افرادی بی غیرت دلالهارت اشرت کدهای زمان
پهلوی میباشند پس ملت ایران تا دیر نشده فکر چاره باشید در غیر اینصورت
روزانه باید انتظار مرگهای دستجمئی هم وطنهای خود باشیم

kazi گفت...

خدایا ما رو به خاطر سکوتمون در برابر این همه ظلم ببخش.

ایران زیر یوغ اهریمن گفت...

آقای خامنه ای یک مدال شجاعت برای بهم زدن مراسم خاکسپاری و حمله به عزادار! خیلی دوست داشتم بدانم که چه احساسی میکنید؟

ناشناس گفت...

اقای خاتمی ایا هنوز هم میگویید بین حاکمیت و مردم اشتی باید برقرار شود؟؟!!!!

asadi گفت...

چه میشه کرد جز ناله ونوحه بر این ظلم . ولی اینها بی جواب نمیماند.روزی را هم میتوانم تصور کنم که مردم دختر اعدامیان(مسولان) این نظامرا نگذارند که بر والدینشان گریه کنند.

ناشناس گفت...

روان هر دو در گذشته شاد و یادشان گرامی باد
و نفرین ابدی بر سران ستمگر و خائن جمهوری اسلامی و مزدوران خونخوار و بی آبرویشان......

sasan گفت...

دیگر توان اشک ریختن هم ندارم.واقعا به چه قیمتی .پای جان انسان درمیان است.بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند.چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.

ناشناس گفت...

لعنت بر دیکتاتور، لعنت بر استبداد، لعنت بر حاکمان بی شرم و حیا و خاین ایران

esi گفت...

ندا هم خودش پرید جلوی گلوله عباس کارگر جاوید تیر هوایی زده بود
سهرابم که اینا نکشتند،روح الامینی هم مننژیت داشت
هوا گرمه ملت میمیرند،نه کسی مشت و لگد زده نه پلیسا ریختند تو مراسم تشییع جنازهsi

ناشناس گفت...

به زبان ساده کشتنش!!!!

sabz گفت...

رژیمی که ادعای ابرقدرتی منطقه و مدیریتی جهانی را دارد پس چرا از جنازه وحشت دارد مرده که ترس نداره.!! sabz

homelss گفت...

همین کسانی که به رسانه ها پاسخ میدهند، مسئول مرگ هاله هستند. ننگ بر این حکوت اسلامی!!ننگ

سوری / تهران گفت...

ملک با کفر ماندنیست با ظلم رفتنیست ...صبح نزدیکست.....

ملت بی غیرت گفت...

دور تا دور چشم خانم هاله سحابی کبود هست حتی در اولین دقایق کتک خوردنشتن این اثار پیداست اگر یک روز دیگر این جنازه بماند کاملا پای چشم ایشان به سیاهی می نشیند معلوم هست حسابی این خانم را زیر مشت و لگد انداخته اند وای وای وای بر ما- ناموسمان را کتک زدند و کشتند ما بی غیرتان بی صدا نظاره گریم

ناشناس گفت...

شاهدان عینی می گویند مرگ او بر اثر ایست قلبی و در پی کشمکش با ماموران امنیتی رخ داد که می کوشیدند عکس پدرش را از دست او بگیرند.

شاهد عینی گفت...

در قسمت پایین سالن یک درگیری ایجاد شده و یکی از مامورین به عکس مهندس سحابی در آنجا اهانت کرده است.گویا دخترایشان در مقام دفاع برآمده و کسی به سمت ایشان مشت پرتاب کرده است. بعد هم به ما خبر دادند که ایشان با این مشت ناراحت شده و او را به بیمارستان برده اند و بعد گویا در آنجا فوت کرده است.

ناشناس گفت...

خیلی وقته که بی غیرت شده اند این مردم و تا این جزام خامنه ای درب خونه تک تکشون رونزنه و از هر خانواده ای یک یا چند تا قربانی نگیره کسی به فکر نمیافته که صدایی ازش در بیاد

paria mobarez گفت...

بسیار وحشتناکه ، اما مطمئنم این شوک به بیرون ریخته میشه ...

نرگس خشکیده گفت...

زهی خیال باطل که ما برخیزیم وحق این بیگناهان رو بگیریم این مردم همونهائی هستند که در سال 60و67سکوت کردن تا اون همه جوان نازنین رو بکشن به هزار نام و ننگ که همه هم باور کردندحالا هم در سکوت خفت بارمون خواهیم مردو هیچ نخواهیم کرد مرگ بر ترس ما مرگ بربی غیرتی ما مرگ بر راحت طلبی ماایرانیان گمشده در بدبختیهای زندگیمون....

خامد گفت...

با لالایی گفتن های آقایان مردم راخواب برده آن هم چه خواب غفلتی که مشابهش درجهان نبوده و درمیان ملل دیگر نخواهد بود واین نمونه برای آیندگان به صورت ضرب المثل درخواهدآمد
نه آقای داد خبری ازخرداد پرحادثه نیست که نیست . چه بگویم که چه ملت بی رگی هستیم غیرت مارا چه شده جوانمردی را کجابه یغماداده ایم شرف را کجا به حراج گذاشته ایم آیندگان به ما تف ولعنت خواهند فرستاد شاید ما نسل نفرین شده ایم