۱۳۸۸ بهمن ۱۶, جمعه

به نام آزادي

فصل نشستن نيست! بنشينيم يخ مي زنيم!

روي سخن اين نوشته، با برخي از نخبگان جامعه است كه هنوز تصميم قاطعانه اي براي برخاستن نگرفته اند و عادت كرده اند اظهار تأسفي كنند و بگذرند. روي سخن اين نوشته با خود ماست، مايي كه بايد زودتر تصميم بگيريم و وارد ميدان عمل شويم و مردم را ياري رسانيم. مايي كه دچار "عادتِ اِاِاِ گفتن" شده ايم!

عده اي از ما اين روزها داريم عادت مي كنيم به شنيدن خبرهاي بد و فقط به اظهار تأسف كردن و به "اِاِاِ" گفتن! و اين عادت دارد تبديل مي شود به رژيم روزانه ما! مي شنويم فلاني و صد نفر ديگر را دستگير كرده اند؛ در جواب مي گوييم:"اِاِاِ!" بعد مي رويم و كارمان را ادامه مي دهيم! مي خوانيم فلاني را ترور كردند! نچ نچي مي كنيم و مي گوييم:"اِاِاِ"! بعد مي رويم خبر بعدي را مي خوانيم! تلفني زنگ مي زند:"شنيده اي به جوانان زنداني در عشرت آباد سپاه تجاوز ميشه؟" مي گوييم:"اِاِاِ؟" خيلي هم متأسف مي شويم اما باز به همان گفتن "اِاِاِ" بسنده مي كنيم و عملي درباره آنچه شنيده ايم انجام نمي دهيم. شايد نمي دانيم روزي شايد خبر مردن يا دستگيري يا ترور خودمان هم فقط يك "اِاِاِ" و نچ نچ را در اطرافيان باعث شود و باز به زندگي شان ادامه بدهند. ما غالبا" گمان مي كنيم اگر موضوع خبرها ما باشيم، احتمالا" بساط دنيا در هم پيچيده مي شود و جهان كن فيكون مي شود! اما اگر وضع به همين منوال پيش برود، ديگر براي كسي حساسيتي باقي نمي ماند تا براي ما چيزي بيشتر از يك اِاِاِ ساده نشان دهد. ما كم كم داريم به عادتي دچار مي شويم كه تلخ ترين خبرها را بشنويم و بدترين اخبار فقط يك "اِاِاِ" در ما ايجاد كند و تأثير آن اتفاقات به سرعت محو شود. و اين خيلي خطرناك است. براي هر ملتي اين خطرناك است، ما ايراني ها كه همينطوري هم در خطر زاده شده ايم و بايد بيشتر مراقب خودمان باشيم. خوشبختانه مردم هوشيار ما هرگز به "عادتِ اِاِاِ گفتن" مبتلا نشده اند و اين جاي شكر دارد.

گاهي سئوال مي كنم چه اتفاق ديگري بايد بيفتد تا ما را جدا" تكان بدهد، به خيابانها بكشاند و به خانه بازنگرداند؟ چه شوك ديگري مي تواند ما را از خلسه و از عادت "اِاِاِ گفتن" نجات دهد؟ رأيمان را دزديدند، جوانانمان را كشتند و زنداني كردند و در زندانها به آنها تجاوز كردند، شكنجه شان كردند و جسدشان را از خانواده ها مخفي ساختند. مادران عزادارمان را از سوگواري بر مزار عزيزانشان منع كردند و آنها را دسته دسته دستگير مي كنند. نخبگان سياسي ما را با تحقير به خانه نشيني مجبور كردند و ما هر روز به شنيدن خبرهاي تلخ دستگيري اين، يا سوء قصد به آن و ترور آن ديگري و كشتن آن ديگران عادت مي كنيم. بي اينكه بدانيم ما به عنوان كساني كه با افكار عمومي سر و كار داريم، مسئوليم كه خاموش ننشينيم. مسئوليم كه حساسيت هايمان را هر روز سوهان بكشيم، حسگرهايمان را هر روز تازه كنيم و اجازه ندهيم ديكتاتوري از ما ربات هايي بيروح بسازد كه ديگر هيچ خبري ما را تكان ندهد. اگر چنين نباشيم، مردمي كه با تمام وجودشان دارند سختي هاي اين روزها را درك مي كنند و با تمام حسگرهايشان دارند اين سختي ها را احساس مي كنند، از ما عبور خواهند كرد و روزي روزگاري در فرداي آزادي اين كشور، يقه روشنفكران خود را خواهند گرفت كه در روزهايي كه ما در آتش بوديم، چرا شما يخ زده بوديد؟ ما به آزادي، به مردم و به خود بدهكاريم و امروز فصل نشستن نيست. فصل همراهي با اين موج ميليوني آزاديخواهي است. بگذار حاكمان صداي ما را رساتر از هميشه بشنوند و باور كنند سكوت ما، علامت رضايت نيست.

در اين سرماي كشنده استبداد ديني، هر كدام از ما به عنوان نيروهاي مؤثر جامعه، نخبگان يا روشنفكران نبايد بنشينيم، نبايد بخوابيم، وگرنه يخ مي زنيم و مي ميريم. حتي اگر تا فرداهاي پيروزي زنده بمانيم، فرداها كه فرا برسند از نگاههاي سنگين و ملامت گر مردم، خواهيم مرد. و آن مردن، بد مردني است. پس "به نام آزادي" برخيزيم و مردم را تنها نگذاريم.

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

درود برشما
جناب داد در ا آمده در تهران سپاه قرار است خیابان انقلاب تا آزادی( یک حد فاصل) را ببندد و یا بسیج قرار است در هر خیابان سهمیه بندی شود
http://parsdailynews.com/59759.htm
ایا بهتر نیت در این زمینه زودتر اطلاع رسانی کنیم تا مردم چگونه به مقابله با بستن خیابان ها بپردازند ؟

ناشناس گفت...

چند ماه پیش مردم در مصر بخاطر افزایش قیمت نان شورش کردند. در ایران ۳۰ سال است که همه جور بلا به سر مردم آوردند و هنوز اکثریت مردم اهمیت نمیدهند. نمیدانم اسم ما را چه باید گذشت !

ناشناس گفت...

درود بر شما عزیزی که مدتها نگران سلامتیتان بودیم پروردگار شاکرم که از دست جنایتکاران در امان ماندید.
آقای داد خواهش میکنم در مورد پوشش خبری روزنامه نگاران خارجی در شعرستانها هم فکری کنید.
ما در شیراز هستیم و شیراز بسیار فعال بوده و هست خواهش میکنم شهرستانها فراموش نشود تا این جانیان نتوانند تمام قدرت سرکوب خود را در شهرستانها به رخ ملت بکشند.
در انتظار پاسخ شما همینجا هستم.
به امید پیروزی.

ناشناس گفت...

با درود به همه همرزمان سبز
و سلام به بابک عزیز
خدا از گذشتگان ما بگذرد که ما را اینقدر بد تربیت کرده اند! نسل های گذشته به گونه ایی فرزندانشان را تربیت کرده اند که اگر مثلاً در خواندن نماز صبح کاهلی کنند ؛ خود را بدهکار احساس می کنند و خود را موظف می دانند که به گونه ایی آنرا ادا کنند ؛ آن بدهکاری را. اما ما را به گونه ایی تربیت نکرده اند که اگر در یک جنبش و حرکت صحیح و حق شرکت نکردیم ؛ خود را بدهکار به آن بدانیم!
ما بد تربیت شده اییم. پدران و پدران پدران ما هم بد تربیت شده بودند.
جداً چرا در رابطه با موضوعات دینی این حس بدهکاری را تا آنجایی ریشه دار کردند که بسیاری از مردم پول برای ادای نماز و روزه های ناخوانده وناگرفته خود می گذارند تا پس از مردنشان ادای دین کرده باشند ولی با شرکت نکردن در جنبش اجتماعی سبز مردم ایران ؛ خود را بدهکار به خود ؛ بدهکار به مردم و بدهکار به آب و خاک خود نمی دانند!!!
بیایید تا با تربیت درست فرزندانمان ؛ آنها را از این نقیصه بزرگ تربیتی برهانیم.
زنده باد جنبش سبز ایرانزمین
اشاندا (مسعود)

ناشناس گفت...

شعر پخش شده در مدارس کاشان برای خواندن در روز 22 بهمن

ولایت عشق

چشم تموم کائنات، سوی عنایت علی ....................................رهبر ما خامنه ای تحت حمایت علی
تحت حمایت علی
رهبر فرزانه ما ای علی روزگار ...................................وارث خون های پاک و از خمینی یادگار
یا علی جان
یا علی جان مقتدای من تویی .........................................رهبر من مرجع من پیشوای من تویی
ما دیگه نمی گذاریم دستای تو بسته بشه ...........................مثل حیدر دلت از امت خود خسته بشه
مثه سلمان و ابوذر در خونت می شینیم ........................... آخه تو چهره تو تصویر حیدر می بینیم
بذار تا هرچی می خوان بگن ولی ما همگی ......................توی چهره علی عکس خمینی می بینیم
وقتی تو حرف می زنی اشکای ما جاری میشه ...................اگه تو گریه کنی زخم دلا کاری میشه
رفقا بیایید با هم قدر علی رو بدونیم ................................تا دم آخر باهاش همه بسیجی بمونیم
خون تو رگهامونو هدیه به رهبر می کنیم .....................پای عشقش با همه سختی ها ما سر می کنیم
حرف تو برای ما حرف امام زمونه ............................تا دم آخر اقا تو سینه هامون می مونه

ناشناس گفت...

با سلام
من نخبه نيستم ولي ايراني هستم و مطمئنم همه 22 بهمن ميايند و آبرويي براي روضه خوان شهر خاموشان نميمونه

ناشناس گفت...

با سلام
دور زماني مارتين لوتر كينگ گفته بود :" من رويايي دارم"
اما شبزهاي ايران ميگويند :" ما كار نيمه تمامي داريم و 22 بهمن آنرا به ثمر خواهيم رساند انشا الله."
از هماكنون سايتهايي مثل :khamenehee seydali در فيس بوك درست شده و حقيقت آقايان را بصورتي بي پرده بيان داشته . بنظرم اين آقا با كارهايشان جامع و اصلا طبقه روحاني را بدنام و بي حيثيت كردند

ندای غرب (میثم منیعی) گفت...

درین سرما گرسنه زخم خورده/دویم اسیمه سر بر برف چون باد./ولیکن عزت ازادگی را/نگهبانیم ازادیم ازاد.(مهدی اخوان ثالث)

ایران زمین گفت...

درود بر بابک جان و هموطنان عزیز
22 بهمن در شیراز پرشور تر از 16 اذر و عاشورا برگذار میشه ما با تمام نیرو بسوی شکست دادن این حکومت کودتایی پیش میرویم و تا پیروز شدن از حرکت باز نمی ایستیم ..


یک بیت به بسیجیان که خودم ساختم

ای برادر جانب این اغیار ستم گر تو چرا میگیری.......تو ندانی که این قوم عرب از مغولان خونخارترند

ویک بیت زیبا از عارف قزوینی
ان کسی را که درین ملک سلیمان کردیم.....ملت امروز یقین کرد که او اهرمن است

پرنسس گفت...

آقای داد عزیز
ای کاش برای این اظهار نظر تون پیشنهادادتی هم داشتید برای کسانی که بخاطر ظلم و بی عدالتی همین دولت مردمی مثل شما تبعید شده به یک جای دور دستش از هر چیزی کوتاه و جز قلمش برای نوشتن چیزی نداره که از حق هم نوع های خودش حمایت کنه اما این قلم کجا باید به کار بره توی همین میلیون ها وب سایت که خیلی بهترش رو دارن می نویسن ؟پس چه باید بکنه

سیامک گفت...

گر مرد رهي ميان خون بايد رفت
از پاي فتاده سرنگون بايد رفت
تو پاي به ره بنه دگر هيچ مپرس
خود راه بگويدت كه چون بايد رفت


بی تردید رژیم از روز بیست و دوم بهمن بی نهایت می ترسد. هر چه حضور مردم گسترده تر و میلیونی تر باشد رژیم بیشتر به نابودی نزدیک می شود. بی تردید عامل گسترده بودن حضور مردم در این روز می تواند بسیار تعیین کننده باشد. اگر رژیم این روز را به سلامت از سر بگذراند دست به سرکوب و کشتار هر چه وسیع تر در روزهای بعد خواهد زدو دمار از روزگار مردم و جنبش سبز در می آورد، پس تا دیر نشده باید از این فرصت بی نظیر نهایت استفاده را کرد. مسلما حضور گسترده و میلیونی مردم امکان سرکوب را از عمله رژیم می گیرد و چه بسا بسیاری از نیروهایی که در تردید به سر می برند به مردم بپیوندند.

مراقب تحرکات تند عوامل نفوذی باشید. قصد شان تحریک نیروی انتظامی، ایجاد درگیری و جلوگیری از تکرار تجمع میلیونی نظیر 24 خرداد است. با عوامل نفوذی برخورد نکنید. به شعارهایشان پاسخ ندهید. دیگران را به سکوت دعوت کنید.
كافيست سبزها پيش از رسيدن به ميدان و در خيابانهاي اطراف شعار ندهند و آرام به سمت ميدان حركت كنند. وقتي در مقياس بزرگ در ميدان جمع شدند، يا حتي در لحظه شروع سخنراني رئيس دولت كودتا، مي توان اعتراض را آغاز كرد. در اين فضا با توجه به حضور تشريفاتي نمايندگان سفارتخانه ها و خبرنگاران رسانه هاي خارجي كه نمي توان آنها را از حضور در جشن سالگرد انقلاب منع كرد، اعمال خشونت عريان جهت سركوب سبزهاي معترض بيش از پيش سخت خواهد بود.
هر گونه شعار دادن در طول خيابانهاي انقلاب و آزادي پيش از رسيدن به ميدان آزادي يا تجمع اوليه با نشانه هاي سبز در جايي مثل ميدان امام حسين و سپس حركت به سمت ميدان آزادي اشتباه خواهد بود زيرا به سركوبگران اين امكان را مي دهد كه با سبزها قبل از رسيدن شان به ميدان آزادي درگير شده و با مشغول كردنشان به جنگ و گريز در جايي بجز ميدان آزادي مراسم حكومتي را در ميدان برگذار كنند.
به امید پیروزی حق بر باطل و اسقرار آزادی و دمکراسی در ایران عزیز.

میترا گفت...

بابک جان دادگستر، درود بر شما

لطفن این خودروهای اکسیژنی را در پاریس فرانسه پیدا کن و از پیشآهنگان کاروانهای خورشید آزادی بسوی ایران برای همین چهارشنبه سوری دعوت کن که همراه بشیم ایدون ترج
http://www.mdi.lu/

http://video.google.com/videoplay?docid=-8288549139897261292&ei=3kxvS_zdJcag-Ab7xvS6CA&q=googoosh+minuvash&hl=de

من میگم تا زمانی که ما پراکنده باشیم وضع همه امان بدتر از این خواهد شد. ما باید با همت ایرانی به سازمان ملل برویم و از راه قانونی وارد شویم. به سازمان ملل بعنوان مخالفین این رژیم خونخوار، با پنجهزار نفر میتوان وارد شد و شما این پنجهزار نفر را در فیسبوک دارید.
با سیاوش اوستا هم میتوانید مشورت کنید و چنانچه آئین اوستا ، جهان آریایی با بیش از 7000 سال پیشینه تمدن اثر سیاوش اوستا را در رایو آوای ایران ، تلویزیون مهر ، پرشین رادیو بخوانید ، به امید خدا زودتر به هدف که آزادی ایران است خواهیم رسید ، ایدون باد

این موجودات تا بحال بوسیله همین کشورهای مثلن آزاد برای نفت ارزان پشتیبانی می شدند ولی اکنون که اروپا و آمریکا را نیز با سفیرانشان دارن آتیش میزنن ، چشم مردم دنیا به ایرانیان میباشد تا خود و ایشان را از دستان ناپاک اهریمن نجات دهند.

بابک جان، شما با آن سه برگ تحریم اقتصادی یا بایکوت پولی که به موقع یعنی شهریور ماه نوشتی، که من فیلمش را هم تهیه و پخش کردم ، پشت اقتصادشان را خاک کردی. اکنون باید همه کنشگران آزادی را بوسیله اسکایپ در پاریس ظاهر کنیم و دولت موقت با دعوت از شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی تشکیل دهیم برای دوباره زنده کردن قانون و دادگستری با بروز کردن قانون اساسی پدرانمان که آنها نیز از دست این سنگدلان کم نکشیدند.

ناشناس گفت...

آقای داد لطفا در وبلاگتان یک مطلب بنویسید که سبزها گرفتار خشونت کودتاچیان نشوند.چون به قول خودتان که چند وقت پیش که نوشتید خوکها از کشتی گرفتن لذت میبرند.من میگم باید توی روز 22 بهمن که خبرنگاران خارجی هم هستند اصلا وابدا سبزها گرفتار خشونت کودتاچیان نشوند.حداقل در این روز.چون خبرنگارهای خارجی هم حضور دارند.مگر برای دفاع.