۱۳۸۸ آبان ۱۵, جمعه

از تكرار فجايع كهريزك به موقع جلوگيري كنيم.

تجمع عمومي مقابل اوين؛

جان بازداشتي هاي 13 آبان در خطر است! آمار دختران بالاست!

دختران و پسران زيادي در اعتراضات ديروز دستگير شده اند كه معلوم نيست چه بر سر آنها بياورند؟ تعطيلي اعتراضات تا يك ماه ديگر يعني 16 آذر، فقط باعث "تجديد قواي" مآموران و فرصت نقشه هاي جديدي براي سركوبهاي سنگين تر را براي آنها فراهم مي كند. اين نظر، پيشنهادي است كه از "برآيند نظرهاي دوستان فعال" بدست مي آيد. نظر دوستان اين است كه تجمع ثابت و تحصن مثلا" در مقابل دادگاه انقلاب و يا مقابل زندان اوين، ممكن است بتواند مانع از تكرار فاجعه هايي مثل كهريزك شود. ضمن آنكه فرصت تجديدقواي سركوبگران را از آنها مي گيرد و التيامي بر است نگراني خانواده هايي كه هم اينك مقابل دادستاني و زندان اوين، بدنبال عزيزان بازداشتي خود مي گردند و ممكن است سرنوشت تلخي مثل مادر "سهراب اعرابي" عزيز پيدا كنند كه بعد از روزها دوندگي و چشم انتظاري، جنازه نوگل پرپر شده اش را به او تحويل دادند. آمار تخميني دختران بازداشتي ديروز بالا برآورد شده و بايد فكري براي همه اسيران سبز 13 آباني كنيم.

ديروز هم مثل روزهاي قبل، مأموران امنيتي در كنار سركوبگران به فيلمبرداري از چهره مردم و جوانان معترض مي پرداختند و ممكن است پروژه شناسايي و دستگيري ساير بچه هاي فعال را از امروز شروع كنند و باز هم فاجعه هاي بعد از هجده تير (احضارها و شكنجه ها و قتل ها) را رقم بزنند. نبايد بگذاريم "كهريزك" ديگري راه بيفتد.

لطفا" روي اين موضوع حياتي، تمركز خاص داشته باشيد و به طور وسيع اطلاع رساني كنيد تا از مجموع نظرات دوستان راهي بيابيم و با عقلانيت كامل و بدون عجله و اشتباه، روي راهي براي آزادي سريع عزيزان بازداشتي و تهيه فهرست دقيق از همه آنها و انتشار از طريق اينترنت و امور مرتبط متمركز شويم. يا حق.

۴۱ نظر:

محمد رضا الف گفت...

آقای بابک داد عزیز فقط مردم نیار به کمی شجاعت رهبرانشان دارند اگر کسی با 60 سال سن نگران زندگی خودش است از یک جوان 30 ساله به فرض چه توقعی دارید تازه باز هم این جوانها بودند که دیدید چه کردند. ما اکنون نیاز به رهبران شجاع داریم با نشستن در پستو کاری از پیش نمی رود جز زجر وعذاب برای همین هموطنان عزیزی که گرفتار این پست فطرتان شده اند.اگر آقای موسوی یا کروبی یا خاتمی اعلام کنند مردم هر جمعه به نماز جمعه بیایند و خودشان هم شرکت کنند نفس حکومت گرفته می شود اما حیف که دلایل غیر قابل قبول که آقا ما رادرک کنید و نمی دانم از این جور بهانه ها می آورند.خیلی از مردم ایران حتی جوانترها اگر جای آقایان بودند از جان خودشان هم میگذشتند وقتی میدیدند که با این کار این حرکت زودتر به نتیجه خواهد رسید شک نکنید که هستند این طور افراد زیاد هم هستند. با گفتن ما که مشکلی حل نمی شود با اینها مردم را جمع کنند

ناشناس گفت...

حا جلوی زندان یا جای دیگه. نباید تا 16 آذر صبر کنیم. باید تجمع و درگیری حداقل هفته ای یک با تکرار بشه.

ناشناس گفت...

سلام بابک عزیز؛
با شما موافقم نباید زمان را از دست داد. حتما اسم ها را جمع آوری و منتشر می کنیم.

زنده باشی

گلی

حیدر سعادتی گفت...

آقای داد نمبدانم دغدغه شما نسبت به این موضوع چقدر است و پایبندیتان به این جمله که در وبلاگتان میباشد « یکی برای همه همه برای یکی » در مطلبتان اشاره به دستگیری دختران مهین کردید و عواقبی که میتواند پیش آید از مادر سهرابها و سرگردانیش و طی کردن صفا و مروه اش ( نه از باب قداست بلکه از جهت هلهله و ولوله و عتش دیدار ) تا تقدیم قربانیش و داغی که بر دل او نشت از فرصت تجدید قوای دژخیم و هشدار به آن تا پیدایش کهریزک و ضجه و ناله تجاوز و قتل و کشتار تا مفقود شدن اجساد بعد هم فرمودید " روي اين موضوع حياتي، تمركز خاص داشته باشيد و به طور وسيع اطلاع رساني كنيد تا از مجموع نظرات دوستان راهي بيابيم " چه راهی دوست محترم انروز که بدرستی از بوجود آمدن یک گلسرخی دیگر یاد کردی و به فاصله کمتر از یک روز از گفته خود برائت جستن آن هم فقط بخاطر چند کامنت، امروز مفهوم و خلع امثال کلسرخی ها و پاکنژادها معلوم میگردد، بگذریم اما عرض بنده یکروز را مشخص فرمائید و شخصا از تمام مادران شهدای قیام اخیر و مادران شهدای سالهای سیاه رژیم در گذشته و حامیانشان(انجمنها، شخسیتهاو...) و تمام خانوادهای دستگیر شدگان و مردم بخواهید که مقابل دادستانی رژیم یا شکنجه گاه اوین و یا دفتر سازمان ملل متحد در ایران تجمع و تحصن کنند و جنابعالی هم رسما حضور خود را با امکاناتی از فبیل مصاحبه و یا همین اینترنت اعلام فرمائید، نتیجه هرچه باشد به نفع خیزش مردم است.
آقای داد این فقط پیشنهاد است !!
میبیند مفهوم آوارگی را ؟ آوارگی مبارزان دهه ۶۰ با رژیم را وقتی چشیدید که خود آواره شدید در همین رژیم آقای داد به عنوان کسی که در حال مبارزه با رژیم ولی وقیه هستید سقف پرداخت هزینه شما تا کجاست ؟
آیا دفاع از محکومین به اعدام دارای دسته بندی و جناج بندی میباشد یا خیر ؟ دفاع از کدام طیف مورد قبول است و از کدام گروه غیر قابل قبول، انجمن پادشاهی مقبول مجاهدین مردود ؟ چریکها و چپی ها چطور؟دفاع از حقوق بشر چی ؟ میدانم و خوب میدانم که فقط کافیست ذره ای از دشمن اصلی رژیم و مواضع و یا گفتارشان در مقام انسان آزادیخواه بدون داشتن هیچ وابستگی دفاع کنید انوقت رژیم رحم بر شما نخواهد کرد، برای نمونه دستگیری دکتر ملکی را که آگاه هستید باآن سن باآن بیماری در حبس رژیم میباشد .
میبینید مبارزه چقدر هزینه دارد؟
وقتی کسی پیشرو میگردد باید جلوتر از مردم باشد نه پشت سر انها البته واقفم شما هیچ ادعائی نداشتید
میخوام به دو نکته در این پراکتیک عملی توجه دهم

۱- قیام خود بخودی راه بجائی نمیبرد اگر هزاران هزار شجاعت و فداکاری و کشته
داشته باشد.
۲-ضرورت بر سازماندهی و وجود راهبری چه بصورت شورائی و چه گروهی وچه انفرادی برای تعیین ادامه مسیر تا رسیدن به مطلوب مورد نظر

در انتهایادآورد میشوم که منظور پیشنهاد خودکشی نبود اما محکی برای آزمون خود بود که تا کجا حاضر به پرداخت هزینه هستیم ایا مثل مجاهدین در اشرف که برای حفط جان ۳۵۰۰ نفر ۳۶ نفرشان تا پای مرگ رفتند (انهم به قول رژیم که میگفت با یک واسطه در دست مایند)و بادست خالی تاکید میکنم دست خالی در مقابل حمله وحشیانه عوامل رژیم مقاومت کردند آیا حاضریم ما هم برای حفظ جان و حیثیت اسیرانمان مقاومت کنیم آن هم با دست خالی برای حفظ ۷۰ میلیون چطور ؟

تباهی درد گفت...

امیدوارم در مورد تصویری که گذاشته اید، اشتباه کرده باشم.
از ساکنین شهرستان ها چه کاری بر میاد؟



ممنون

ناشناس گفت...

ما به عنوان ایرانیان خارج از ایران چه کاری از دستمان بر می آید؟ خواهش می کنم ما را راهنمایی کنید. ما هم خیلی ناراحت و نگران سرنوشت این عزیزانیم....

Abri گفت...

سلام جناب داد و ظهرتون بخير
تقريبا 24 ساعتي ميشه دارم به اين موضوع فكر ميكنم. چيزي كه دستگير خودم شد و از نظرات دوستان فهميدم به چند مورد مخدود ميشه ، ولي اگر همون رو هم درست و حساب شده انجام بديم ، اميدوارم كه كهريزك تكرار نشه. به نظرم اول بايد يه آمار درست و تقريبي از تعداد و مشخصات بازداشتي ها داشته باشيم ، مثلا از طريق يه فراخوان به همه اطلاع بديم اگر كسي از نزديكانشون در اين روز دستگير شدن اطلاع بدن(روي سخنم با اين خانواده هاست . جان عزيزان تون در خطره ، خيلي كوچكتر از اون هستم كه بگم چه كنيد ، فقط ميگم فكر كنيد و كاري كه درست باشه انجام بديد. يادمون باشه مادر سهراب و خيلي هاي ديگه چه مدتي روي جلوي اوين صرف كردن و در نهايت... ). حالا كه اين آمار رو داريم ميتونيم اين واقعه رو بيش از پيش رسانه ايي كنيم ، نتيجه اين كار رو در مورد كهريزك ديديم كه باعث تعطيلي يا حداقل محدوديتش شد. به هر جا كه ميشه نامه بديم و مدارك رو بفرستيم، به كمك ايرانيان خارج از ايران از مجامع و سازمان هاي مدافع حقوق بشر بخواهيم كه كمك مون كنن. از هر رسانه ايي كه ميشه صدامون و به گوش جهان برسونيم چون به نظرم اينا از راديو و تلويزيون و روزنامه خيلي ميترسن. همزمان بايد تجمع هايي رو هم در مقابل اوين ، يا دادگاه انقلاب يا دادگستري! يا هر جايي كه مفيد باشه داشته باشيم ، فقط برنامه ريزي شده و با حساب ، چون اگر پراكنده باشيم و كم تعداد به راحتي ضربه ميخوريم. مگر نبودن مادران و خانواده هاي زندانيان سياسي و غير سياسي كه پاشنه در اوين و دادگاه انقلاب رو كندن ولي چون كم تعداد بودن و پراكنده نتيجه ملموسي نگرفتن. بايد سريع تر شروع كنيم اول آمار بعد هم رسانه و تجمع كه وقت تنگه و جاي تعلل نيست. بايد هرچه سريع تر و با كمك هم اين عزيزان رو نجات بديم... . راستي كمك خواستن از آقاي كروبي هم بد نيست چون ايشون ثابت كرده كه پاي حرفش مي ايسته و خودش هم اون روز با چشم خودش خيلي چيزها رو ديده... .
در پناه يزدان سربلند و پيروز و سبز باشيد.

Abri گفت...

آقاي سعادتي فكر نميكنيد بهتره بجاي تعنه زدن و ذكر مصيبت گفتن يه كم خودتون و با جامعه هماهنگ كنيد البته اگر دوست داريد. تا به حال در كجاي اين وبلاگ چه در بين مطالب آقاي داد و چه نظرات خوانندگان طرفداري از شكنجه مبارزان دهه 60 و 70 و ... ديديد حتي نه فقط اين وبلاگ كه باقي سايت ها و وبلاگ هايي كه واقعا" دغدغه جان انسانها رو دارن... ، كجا خونديد كه با اعدام و شكنجه اونها موافقت بشه؟ از كجا دلتون پره كه اينطوري تيغ انتقام دستتون گرفتيد؟ اونم در زماني كه بيشتر از هميشه محتاج كمك همديگه هستيم... . تا جايي كه من يادم مياد در اين وبلاگ راجع به حكم اعدام اعضاي انجمن پادشاهي هم بحث شد بدون در نظر گرفتن اعتقادات و راه و مسلك شون ، بدون اينكه بگفته شما جناهي خوب و مرامي بد باشه،اما در مورد مجاهدان خلق هم... .اما اعتقاد دارم كه هر كسي انعكاس اعمالش رو چه خوب و چه بد خواهد ديد مثل خود ما كه داريم چوب بيخيالي و پشت گوش انداختن خودمون رو ميخوريم.
آقاي سعادتي بين شجاعت و بي احتياطي يه خط باريك كشيده شده با شجاعت ميشه مبارزه كرد و به هدف رسيد و از نتايج اون لذت برد و با بي احتياطي فقط و فقط ميشه هر چه رو كه رشتيد پنبه كنيد بي هيچ نتيجه ايي.
اميدوارم منظورم رو درست و بدون ايجاد سو تفاهم بيان كرده باشم... .
اميدوارم هميشه سبز باشيد دوست عزيز ... .

ناشناس گفت...

آقای داد،
لطفا پیشنهاد «هر هفته نماز جمعه را سبز کنیم» را مطرح کنید.
همانطور که گفتید وجود این همه فاصله میان حرکت های اعتراضی به نفع حاکمیت است.
باید همه پایگاه های سنتی جمهوری اسلامی از جمله نماز جمعه را از دست کودتاگران گرفت. در این صورت خامنه ای هر هفته به خودش خواهد لرزید.
سربلند باشید

ناشناس گفت...

شتر سواری دولا دولا نمی شود...انقلاب قطره چکانی !
اگر همینطور پیش برویم که هر بار منتظر یک روز خاص بشویم دم شتر به زمین می رسد... 13 آبان ، 16 آذر و ... فرسایشی است ... به جنایتکاران اسلام پناه آنتراکت می دهیم تا تجدید قوا کنند ... روزها را باید مردم تعیین کنند و بی فاصله ادامه داد تا به جایی رسید .تا بشود این رژیم را از صفحه وطن زدود

آرتیا

BabakDad گفت...

با نظر "ابري" عزيز موافقم و از "حيدرسعادتي" عزيز هم گلايه مند. برخي از دلايل گلايه ام را ابري نوشته و تكرار نمي كنم. بخصوص كه الان وقت گلايه ها و بحثهاي اينطوري نيست و با معذرت، فقط موجب شكست ماست نه موفقيت. من دليلي نمي بينم وقتي حتي بااعدام يك عضو انجمن پادشاهي در اين وبلاگ به صراحت مخالفت كرده ام و خوانندگان همراه و همدل هم بر آن نظر بودند كه به حكم انسانيت از اعدام برائت بجويند، حالا بخواهم براي آقاي سعادتي از مسائل دهه اول انقلاب و اعدامها توضيح بدهيم. به نظرم عملگرا باشيم و از بحثهاي قديمي در جايي كه بايد اقدام مناسب و موثر كنيم، بپرهيزيم. اين فقط نيروهاي موثر ما را به چالشي غيرملازم مي كشاند كه نفعش را نظام كودتا مي برد. من دليل پيش كشيدن برخي مسائل را نمي فهمم اما "نتيجه" شان را به ضرر جنبش حق طلبانه ملت ايران مي دانم. براي پيشنهاد عملي "ابري" يعني ايجاد يك فهرست از دستگير شدگان و اعلام رسانه اي آن، بايد اقدام كنيم. و البته فراموش نكنيم بسياري از خانواده هاي فعالان مطرح سياسي را هم "به شرط سكوت و عدم اعلام خبر دستگيري" مدتها منتظر گشايش نگه مي دارند و يا با تهديد "رسانه اي شدن" خبر دستگيري عزيزان، خانواده ها را مجبور به سكوت و يا حتي كتمان بازداشت عزيزان خود كرده و مي كنند. بنابراين تهيه يك فهرست جامع و بعد "اقدام" كمي زمانبر و تا حدودي نشدني است. ظاهرا" چاره اي جز حركت موازي اين دو كار نيست تا فهرست به موازات رسانه اي شدن اسامي اوليه، تكميل شود. باز هم نظرات عملگرايانه و ممكن ارائه دهيد و سعي كنيد به بحثهاي انحرافي توجهي نكنيد. با تشكر و يا حق.

ناشناس گفت...

از امروز حرف همه سخنگوهای جنبش سبز در خارج و همه همراهان این جنبش، مخملباف، سازگارا، نبوی، بهنود، و ... باید سرنوشت این بازداشتی ها و اطلاع رسانی در مورد سرنوشت آن ها در رسانه های بین المللی باشد.

ناشناس گفت...

شهرستانی ها و تهرانی ها لطفا اطلاع رسانی برای مردم شهرستانها را جدی بگیرید. نه اینکه همان اول بیاییم آن ها را به قیام دعوت کنیم. باید ابتدا آگاهی ایجاد کنیم با در نظر گرفتن ظرافت ها و مشخصات قومی، دینی و منطقه ای. چرا در این باره هیچ فکر یا همفکری نمی کنیم؟

ناشناس گفت...

باید ملاحظه توانمان را هم بکگنیم. شهرستان ها و متدینین هنوز به جنبش نپوسته اند. یک عده آگاهند و عده زیادی ناآگاه و در معرض تبلیغات صدا و سیما. باید فکریی کرد و تا آن زمان جانب احتیاط و دوراندیشی را از دست نداد.

ناشناس گفت...

گارد ملی ایران
... دنباله

آقای داد؛
اگر مچال نمی کنید ای میل جداگانه بفرستید همین جا برای من پیام بگذارید تا طرح اولیه را به ای میل شما ارسال کنم.

آرتیا

ناشناس گفت...

salam aghaie dade aziz,be nazare man tahason khoobe vali hame nemitoonan sherkat konan.fekr mikonam behtare har chand rooz 1 bar too mantaghehaie mokhtalef khiaboonaee ro moshakhas konid ta mardom oon khiaboonaro sholoogh konan va roozaie ba'd khiaboona avaz she.injoori ham koodetachia khaste mishan va vaghte esterahat nadaran,ham hameie mardom mitoonan too eteraz sherkat konan va na omid nashan.ishalla sai mikonam az farda farsi benevisam,ba arze ma'zerat.omide ma faghat be shomast.khoda poshto panahetoon. aida

ناشناس گفت...

آقای داد يک نکته در اين وقايع به ذهنم رسيده. بسياری از بچه ها اصلا نکات امنيتی را رعايت نميکنند. همين عکسی که در بالا گذاشتيد از فيلمی است که چهره صد نفر را توش نشون ميده. به نظرم علاقه به فيلم گرفتن و ارسال به انترنت لوث شده توجهی هم وجود ندارد که طرف مقابل حکومتی که بسياری از سرويس های امنيت دنيا جلوش کم ميارن. من وبلاگ ندارم اما از شما ميخوام اين مساله را يادآوری کنيد هدف مبارزه است نه فيلم درست کردن برای اونور آبی ها. درسته رژيم خودش فيلم برميداره اما ديگه لزومی نداره سبزها هم در اين راه کمکش کنن و چهره افرادی که ريسک ميکنند و به خيابان ميآيند را برای دوتا آفرين به به چهار نفر تو يوتيوب يا سی ان ان نشان دنيا بدن.

Kianush گفت...

با سلام بر دوستان و سپاس به بابک عزیز،
منهم با دوستانی كه کاسه ی صبرشانلبریز شده موافقم. اینبار دیگر دولت کودتا هیچ توجیهی برای خشونت بیدلیل نسبت به مردم ندارد. یعنی حتی نمیتواند بگویند غافلگیر شدند و عناصر خودسر دخالت کردند. به خصوص اینکه اینبار جنبش سبز از متدها پیش خبر داد بود كه مردم به خیابانها خواهند آمد و مشارکت نظامیان همدرخشونت و بی قانونی شدیدا قابل رویت بود.
در کجای دنیا جز در حکومتهای مانند دیکتاتوری شیلی ژنرال پینوشه ، پیر و جوان و دختران و پسران بیگناه را جلوی روی مردم در خیابان میزنند و بزور میبرند و حتی به خانواده هایشان خبری از انها نمیدهند؟ آیا این بدترین شکل آدم ربایی دولتی نیست؟
البته این موضوع جدیدی نیست ، نزدیک به ۶ ماه است كه قوه قضاییه به هیچ یک از سوالها ی مردم در مورد فرزندان و همسران زندانی یا ناپدید شده جواب نمیدهد . ولی تحمل خشونت نامشروع هم حدی دارد و فکر میکنم كه وقت آن رسیده كه جنبش سبز بطور رسمی و آشکار از همه ی خانواده های زندانیان و از جامعه ی مدنی ایران كه خواستار قانون و عدالت است بخواهد كه برای گرفتن جواب از دولت در مقابل مجلس تظاهرات کرده و از "خانه ی ملت" بخواهند كه قوه قضاییه و ارتش و پاسداران را مجبور به پاسخگویی کند . درست است كه مجلس نه چندان قدرت دارد و نه چندان دلسوزی، ولی به هر حال به نام نمایندگی از مردم باید مورد خطاب قرار گیرد.
اگر باز جوابی داده نشد هم حساب نمایندگان با مردم معلوم میشود و هم مجلس كه باید ابزار مرکزی مردمسالاری باشد هویت ضد مردمی خود را کاملا آشکار میکند. آنوقت میتوان با مشروعیت کامل به مرحله ی دیگری از مقاومت و مخالفت در برابر حکومتی كه ادعا ی "مردم سالاری دینی" دارد و هم مردمسالاری را به مسخره گرفته و هم دین را به ابتذال کشانده وارد شد.
ممکن است کسانی كه طاقتشان به لب رسیده این پیشنهادرا نپسندند و آن را بیفایده بدانند و البته قابل درک است. ولی جنبش سبز تا حالا توانسته با احترام به قانون و بدون خشونت، حیطه ی عمل و تاثیرش را گسترش داده روز به روز به هدف خود نزدیکتر شود. خوبست اگر به همین ترتیب بطور قانونی، پله به پله به کار خود ادامه دهد و اعتماد جامعه را بیشتر به خود جلب کند و بهانه هم دست کودتاچیان ندهد. باز هم کمی صبر داشته باشیم. پیروزی چندان هم دور نیست.

مرجان گفت...

با درود به شما
مي خواستم بگم ميشه از آقاي كروبي خواست كه در مورد اين زندان هم يك گروه بررسي تشكيل دهند و به افشاي جزئيات آن زندان به صورت بپردازند و به آقاي خامنه اي هشدار دهند كه در صورت ادامه جنايات كهريزك در زندان جديد آن را هم افشا مي كنند
ميشه ازشون بخوايم كه از علماي قم بخواهند كه حساسيت بيشتري نسبت به اين مورد از خود نشان دهند
اين آقايون كه مي گويند اگه دست دو نامحرم به هم بخورد عرش خدا مي لرزد ، حالا كه دست و بقيه جاهاي اين مردان به زنان و دختران ما مي خورد آب هم از آب تكان نمي خورد
به آقاي خامنه اي هشدار دهند كه سريعتر در اين مورد اقدام كنند تا نگران هتك حرمت نظام نباشند .

ناشناس گفت...

man zemn taeed matalebe shoma be shojaatetun tabrik migam va arezu mikonam bezudi shoma ra ro dar ro bebinam va maratebe ghadrdanie khodam ra taghdimetun bokonam . shoma ba shojaatetun mano be in fekr endakhtin ke shayad rouhe babake khoramdin dar vojoude shoma holoul nemode. beshoma eftekhar mikonam.
faranak

پویا گفت...

با سپاس فراوان به شما آقای داد عزیز. آقای داد با تجمع در هر نقطه و مکانی موافقم ولی از نگاه بنده باید خبر رسانی به صورت گسترده شود.و با نظر آقای محمد هم موافقم.1: باید افرادی چون موسوی و کروبی و خاتمی اعلام آمادگی کنند. 2:مردم یک روز مشخص به عنوان مثال پنجشنبه و یا جمعه قراری روبروی زندان و یا هر مکان دیگری بگذارند و به حمایت از زندانیان بپردازند. 3:نام و نام خانوادگی اشخاص را پیدا کرده و به سایت های خبری گزارش کنند.و مطمئنا" راه های بسیار دیگر. پیروز و سربلند باشید.

Unknown گفت...

آقای داد، لطفا به این وب سایت رجوع بکنید.http://mahdibia.wordpress.com/ یک بسیجی افشا کرده است که به آنها وعده داده شده که بابت دستگیری هر نفر در روز ۱۳ آبان ۲۵۰ هزارتومان پاداش به آنها خواهند داد. به علاوه چهارصدهزار تومان هم از قبل به آنها داده شده فقط برای کتک زدن مردم در روز ۱۳ آبان.

حیدر سعادتی گفت...

سخنی با آقای بابک داد محترم،در مطلبتان از اظهارات حقیر گلایه کردید ( با احترام پذیرا میباشم) و توضیح بخشی از انرا به دوست دیگری واگذار کردید بخش دیگر راخود با منت در مقام پاسخ برآمدید و گفته اید « حالا بخواهم براي آقاي سعادتي از مسائل دهه اول انقلاب و اعدامها توضيح بدهيم.» من نیازی به توضیح شما ندارم چه بسا که باید بر پای ناگفته های و ناشنیده های امثال ما بنشینید، اما همچنان مردمی منتظر بازگوئی هستند و هر بار که گوینده جدیدی از ان نقل میکند مستمعان جدیدی هم پیدا میشود بهرحال از خوبیهای این قیام مردمی این است که در قبل قیام با مناظره تلویزیونی اعمال ۳۰ ساله رژیم از بمب گذاری در حرم امام رضا تا بمب گذاری در خارج رو شد با اعتراض مردم و قیامشان بعد از انتخاب فرمایشی و نمایشی ماهیت تجاوزگر رژیم رو شد و در ادامه آن امثال خاتمی که از لاجوردی ها به عنوان قهرمان یاد میکرد امروز میگوید وقایع دهه ۶۰ حاصل اشتباهات و مسائل جنگ بود وزیر ارشادش میگوید اعدامهای سال ۶۷ جوان کشی بود.اما بگذار کمی روشن تر بگویم تا به منظورم بهتر پی ببری من شخصا برای مرحوم برادرت آقای سیف الله داد ( با اینکه در اوایل در کمیه بهاستان بود ) بسیار احترام بیشتری قائلم و بسیار متفاوت میبینم تا افرادی مثل نبوی و مخملباف سازگارها و .... اما مورد دیگر ترس از شکاف و انتقاد و غیره هم توهم کسانی است که بدنبال و به انتظار رسیدن به پیروزی زودرس بدون طی مسیر و طول پروسه اگاهی جامعه و قیام میلیونی و عدم مشروعیت رژیم در تمام زوایا در نامیت ارکان اجتماعی هستند و فکر میکنند با انتقاد این پیروزی در دور دست قرارمیگیرد این چنین نیست رژیم با قیام مردمی در تقابل است نه در حال گفتمان که ترس از ریزش داشته باشیم و یا نگران به خیابان آوردن مردم بلکه بخشی در صحنه میباشد پس شروع حضور خورده است پس چه خوب به این انتقادها گوش کنیم و نتظیم رویکرد کنیم نه انها را بحث انحرافی بنامیم. سوم اینکه مشخصا از یک پیشنهاد صحبت کردم و ان هم به شخص شما بود همانطور که میفرمائی عملگرا باشید خوب عمل کنید حضور شما همراه مادران قیام و دیگران روبروی بیدادگاه رژیم موثر تراست یا در آوردن اسامی چند صد تن دستگیر شده، که همین امروز دادستان رژیم ترفند آنرا زد و اعلام کرد اول اینکه خبر از تعداد دستگیر شدگان ندارد و دوم اینکه بیشتر انها آزاد شدند!!؟ و مابقی در چند روز آینده پس میبینید با یک رژیم به غایت پست طرفیم. اما در این باب بهتر بود کمی سنجیده تر عمل میشد بدست آوردن لیست نیازی به بوق و کرنا ندارد اما نامه رسمی شما یه ایت الله منتظری و استمداد از ایشان و همچنین در خواست از پیگیری دیگران شاید نتیجه بهتری دهد با مراجعه به آقای کروبی و خواستار پیگیری کردن ایشان با حمایت مردمی به مراتب موثر تر شاید افتند اگرچه میدانم و آگاهم که کسی پاسخگو نیست !!!

ادامه...

حیدر سعادتی گفت...

اما در پاسخ دوست عزیز جناب اربابی که به دفاع ار نویسنده وبلاگ پرداخته اند و فرموده اند که باید با جامعه هماهنگ شوم باید عرض کنم انزمان که کثیری از جامعه بدنبال توهم پیدا کردن عکس خمینی در ماه و گروهی دیگر با این اندیشه که خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو بدنبال این موج را افتادند و در تمام ۳۰ سال گذشته چنین بوده نتیجه اش پیدا شدن این معضل امروزیست، آنروز ما همراه جماعت نشدیم و از اینکه به ظاهر رسوا و آواره شدیم هم منتی برکسی نداریم و تیغ بر کسی نمیکشیم که وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن در فراز دیگر گفته اید « در كجاي اين وبلاگ چه در بين مطالب آقاي داد و چه نظرات خوانندگان طرفداري از شكنجه مبارزان دهه 60 و 70 و ... ديديد حتي نه فقط اين وبلاگ كه باقي سايت ها و وبلاگ هايي كه واقعا" دغدغه جان انسانها رو دارن... ، كجا خونديد كه با اعدام و شكنجه اونها موافقت بشه؟ »

اگر این چنین بود که اقای بابک داد باید در سمت دیکتاتوری میبود و دیگرانی که دغدغه انسانها را دارند هم به طریق اولی مشمول همان اما چنین نیست مضاف اینکه امروز همانطور که در بالا عرض کردم بخش مغلوب جناح رژیم هم از عمکرد آن زمان به ظاهر بری میجوید، اگرچه خود در بخش عظیمی از آن دست داشته است . در مورد مجاهدین هم که فرمودید « اما اعتقاد دارم كه هر كسي انعكاس اعمالش رو چه خوب و چه بد خواهد ديد مثل خود ما كه داريم چوب بيخيالي و پشت گوش انداختن خودمون رو ميخوريم.» انصاف شما را تحسین میکنم و در فردای ایران آزاد و رها وعده من و شما در همین وبلاگ.

با این حال دو نکته را مجددا یاد آوری میکنم و بر آن تا زمانی که خلاف آن برایم ثابت نشود معتقدم

۱- قیام خود بخودی راه بجائی نمیبرد اگر هزاران هزار شجاعت و فداکاری و کشته داشته باشد.

۲-ضرورت بر سازماندهی و وجود راهبری چه بصورت شورائی و چه گروهی وچه انفرادی برای تعیین ادامه مسیر تا رسیدن به مطلوب مورد نظر

برای حسن ختام مطلب عرض میکنم که :

اصولا دستگیری هیچ کس را به نفع جنبش و قیام مردم نمیداننم چه بابک داد محترم در ایران باشد چه یک بی نام ونشان دیگر پس اول اینکه دستگیر نشوید اگر دوستانتان دستگیر شدن به هر شدت و حدتی در صحنه انها را نجات دهید ولو اگر مجبور به پرداخت هزینه شدیم در آموره های دینی هم آمده که دفاع علاوه بر زنان و مردان بر کودکان هم واجب است

دوم اینکه دستگیری دختران و زنان به صورت انبوه توسط رژیم یک پیام دیگری هم به قیام کنندگان از هر طیف با هر اندیشه و هر نوع جنسیتی مه هستند دارد و آن اینکه زنان ما و دختران ما در قیام مردمی کم از مردان ندارند و دوشا دوش مردان بلکه بالاتر در مبارزه و احقاق حقوق حقه ملت خروشانند و این نشانه خوبی است و نوید پی ریزی پایه های برابری زن و مرد در جامعه آینده را میدهد و این مهم پس از صد سال مبارزه ملت ایران و بخصوص فشار ۳۰ سال اخیر بر زنان جامعه ما در حال شکل گیری است. و به دلیل همین فشار مضاعف سی ساله است که نیمی ازجامعه را که زنان تشگیل میدهند این چنین حاضر به پرداخت هزینه و حضور مستمر میباشند پس بر آزادیخواهان و بخصوص مردان است که در این مهم نه از آن بابت که زنان اسیب پدیزتر میباشند بلکه برای استمرار این حرکت و یاری به دفاع برآیند که مداومت در این امر باعث پیوند و اتحاد و از خودگذشتگی بین ارکان جامعه و ملاطفت و همیاری حفظ، دفاع از ارزشهای اخلاقی در خانواده‌ها و نهایتا سطح جامعه میگردد.

با این حساب فشار بر موثرین به منظور موضع گیری صریح در وحله اول و حضور در کف خیابانها در صفوف زنجیر شده به هم
و ایستادگی هنگام یورش مزدوران تاکید میگردد.

جناب آقای داد در انتشار این کامنت مختار میباشند
باتقدیم احترام
حیدر سعادتی

فرزند کوروش بزرگ گفت...

[قلب شکسته]وقوع جنایت هولناک دیگری در بازداشتگاه خوروین ورامین[قلب شکسته]

[قلب شکسته]زنان و دختران اسیر شده در 13 آبان را مخفیانه به بازداشتگاه مخوف خورین ورامین منتقل کرده اند[قلب شکسته]

jomhoriyat.wordpress[تعجب] : بر اساس اطلاعات موثق دستگیری زنان و دختران جنبش سبز در راهپیمایی 13 آبان ، یک برنامه از قبل حساب شده از سوی کودتاچیان جنایتکار بوده است . نیروی انتظامی در برابر دستگیری زنان و سایر دستگیر شدگان از هم اکنون از خود سلب مسئولیت کرده است و این نشان می دهد که نیروهای امنیتی وابسته به سپاه و بسیج کودتا طرحی خطرناک را به اجرا گذاشته اند . این تکذیب خطرناک و هشدار دهنده در حالی صورت می گیرد که بر اساس شواهد موجود و پی گیریهای انجام شده صدها تن در جریان تظاهرات 13آبان بازداشت شده اند که اکثریت آنان را زنان و دختران تشکیل می دهند . اطلاعات موثق همچنین نشان می دهد که تقریبا تمامی زنان و دختران دستگیر شده را به زندان مخوف و بدون کنترل خورین در اطراف ورامین منتقل نموده اند که هشداری است برای رخ دادن اتفاقی هولناک تر از جنایات کهریزک![تعجب]

[تعجب]در همین راستا کودتا چیان تعدادی از زندانیان عادی بازداشتگاه خورین را به زندان اوین منتقل کرده اند ، تا این گمان به وجود آید که منتقل شدگان به اوین دستگیر شدگان 13 ابان بوده اند در حالی که اطلاعات ما نشان می دهد محل نگهداری زنان و دختران دستگیر شده ، بازداشتگاه مخوف خورین ورامین است ! باید برای اطلاع رسانی به موقع و نجات این قهرمانان جنبش به اقدامی عاجل و گسترده در سطح داخلی و بین المللی دست زد .[تعجب]

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=8944

منبع : پیک ایران

فرزند کوروش بزرگ گفت...

[گل]بچه ها اين نقشه جغرافياست[گل]

[گل]بچه ها اين قسمت اسمش آسياست [گل] شكل يك گربه در اينجا آشناست
[گل]چشـم اين گربـه دنبــال شمــاست [گل]بچه هـا اين گربــه ايران مــاست
[گل]بچــه هـا اين ســرزمـين نـــازنين [گل]دشـمن بسيـــار دارد دركميــن
[گل]داغ دارد هــم به دل هــم بر جبين [گل]بوده نـامش از قديـم ايران زميـن
[گل]يـادگــار پـــــاك قــوم آريــاست [گل]بچــه هـا . بچــه ها . بچــه هـا
[گل]از هـرگـروه و هـر قـوم و هـر نــژاد [گل]دسـت انـدر دست هم بايست داد
[گل]فــارق از هــر زنده بـاد و مرده بـاد [گل]ســر بـراه ممــلكت بــايد نهــاد
[گل]مــام ميهن عاشق صلح و صفــاست [گل] بچـه هـا اين پرچم خيلي قشنگ
[گل]پرچـم سـبز و سـفيد و سـرخ رنـگ [گل]هـم نشان ازصلح دارد هم زجنگ
[گل]خــار چشـم دشـمنان چشـم تنـگ [گل]افتخــار مـا به آن بي انتهـاسـت
[گل]بچـه هـا اين خــانه اجـدادي اسـت [گل]گشته ويـران تشنه آبــادي است
[گل]خستــه از شــلاق استبدادي اسـت [گل] مـرحـم دردش كمي آزادي است
[گل]بچه هـا اين كــار فرداي شمــاست [گل]بچه هـا اين كـار فرداي شماست

فرزند کوروش بزرگ گفت...

با درود بر فرزند راستین کوروش بزرگ

سرور بی باک و دلیر ایران زمین

شما بی شک از نسل همان بابک خرمدین ، سورنا ، آریو برزن و هزاران افتخار آفرین این سرزمین اهورایی هستید و تلاش و قلمتان ستودنیست و شجاعت و هوشیاریتان قابل ستایش و وصف نا پذیر

همه ما باید دست در دست همدیگر تا ویرانی کاخ ضحاک بکوشیم واین نهال سبز و جوان آزادی و بیداری مردم سبز ایران را با استقامتمان آبیاری کنیم

یک راه کار برای ادامه مبارزه را که به نظرم کاربردی و مفید آمده در وبلاگم منتشر ساخته ام با حضور سبز و راهنمایی امید برای ادامه مبارزه را در قلب رنجورم تقویت نمایید

بی صبرانه و مشتاقانه منتظر حضور سبزتان هستم

بدرود و پاینده ایران

ناشناس گفت...

http://mahdibia.wordpress.com/

اين وبلاگ هک شده اما نامهٔ اين بسيجی در سايتهای ديگر موجود است از جمله:

http://www.iranpressnews.com/source
/067987.htm


نامه به خامنه ای؛ افشاگری یک بسیجی
وبلاگ رضا مهدوی نیا
http://mahdibia.wordpress.com/

رهبرا ، شکایتی دارم

رهبر عزیز گرانقدر با شما و مشاوران شما سخنی داشتم که هر چند گفتنش شاید آب به آسیاب دشمن خواهد ریخت ولی هر چقدر خواستم که ننویسم و نگویم تاب نیاوردم و شاید گفتنش جلوگیری از رفتن به مسیری باشد که در انتخاب آن اشتباه کرده ایم . امیدوارم این شکایت و افسردگی مرا بعنوان یکی از میلیونها بسیجی و فدائیان راه ولایت که لحظه ای در جهت حفظ این نظام مقدس از راه ولایت و پشتیبانی از ولایت فقیه غافل نشده بپذیرید و چاره ای برای برون رفت از این وضعیت بحرانی هر چه زودتر بیندیشید . روز شنبه نهم آبانماه جلسه ای در پایگاه بسیج به دعوت فرمانده پایگاه داشتیم که در آن جلسه ، راهکارها و روشهای مسالمت آمیز برخورد با اغتشاشگران مراسم 13 آبان از سوی فرمانده پایگاه قرائت شد . و در پایان جلسه یک ساعت ونیمه از سوی فرمانده به هر یک از اعضای فعال بسیج پایگاه مبلغ چهارصد هزار تومان بصورت چک پول نقدا پرداخت شد که رسید آن نیز گرفته شد که پرداخت این مبلغ در پایان چنین جلسات بی سابقه بود . و مهمتر از آن فرمانده پایگاه اعلام کرد که پس از گذر از 13 آبان به ازای دستگیری هر یک از اغتشاشگران و همچنین ارائه مدارکی مستند بر اغتشاشگری افراد مذکور که میتوان با همراه داشتن چند شاهد بین خود و یا دوربین فیلمبرداری . عکسبرداری این مستندات را در هنگام اغتشاشگری و دادن شعارهای ضد انقلاب تهیه کرد . مبلغ دویست و پنجاه هزار تومان تشویقی برای هر یک اغتشاشگر دریافت خواهید کرد .
از فرمانده پایگاه پرسیدم که این مبالغ از کجا تامین میشود . ایشان با اینکه نخواستند فاش کنند ولی بدلیل پافشاری من فرمودند از نمایندگی بیت رهبری در سپاه . حال با این تفاسیر از رهبرم سوالی دارم . رهبر من . اگر منبع این تشویقی ها شما یا اطرافیان شما هستید آیا فکر نمیکنید مشاوران و اطرافیان شما در این امربه شدت دچار اشتباه شده اند . آیا این حرکت هر چند که خیر خواهانه است ولی توقع تعدادی از بسیجیها را در مقابل کاری که بیشتر و فقط به خاطر حفظ آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت آن است انجام میدهند بالا نخواهد برد ؟ و آیا این حرکت کوچک کردن رسالت و حرکتی که ما بسیجیها برای سربلندی ایران اسلامی انتخاب کرده ایم و اکنون در خیابانهای تهران و شهرهای مختلف با دشمنان آن دست به گریبان هستیم نخواهد بود ؟ آیا این نرخ گزاری عملی شایسته است ؟ آیا در جبهه های جنگ حق علیه باطل ما برای پول و مادیات از جان خود گذشتیم و به خط مقدم جبهه ها هجوم بردیم ؟ آیا آن زمان سخن از پول و مادیات بود ؟ ای کاش مشاوران رهبرم قبل از این حرکت که به نظر من نسنجیده صورت گرفته تاملی میکردند تا اینگونه شاهد فیلمهایی که در 13 آبان در صدر خبرهای جهان قرار گرفته نباشیم . اینچنین که من دریافته ام این مبالغ تشویقی نیز به یگانهای ویژه نیروی انتظامی و بعضی از ارگانهای دیگر ارائه شده که اینچنین تعداد دستگیریها و درگیری و خشونت در 13 آبان در نقاط مختلف تهران را بالا برد . من خود شاهد بودم که برای افزایش تعداد دستگیریها در 13 آبان فرمانده بسیج یکی از مناطق تهران با همکاری تعدادی از پرسنل یگان ویژه نیروی انتظامی پارکینگ منزل خود را تبدیل به یک بازداشتگاه موقت کرده بود که در عصر 13 آبان بیش از 2 مینی بوس افراد دستگیر شده اعم از زن و مرد به بازداشتگاه سپاه انتقال دادند . آیا این یک نوع افراط و تفریط نیست ؟ ایا نباید فکری برای صورت مسئله کرد ؟ تا کی اینچنین رفتار کنیم ؟
......

ناشناس گفت...

.....


رهبرم . شاید نباید این اطلاعات را در اینجا میدادم . شاید هم از کرده خود پشیمان شوم . اما نمیدانم شکایت خود را از مشاوران شما به کجا برم ؟ چگونه میتوانستم حرف دل خود را به شما بازگویم . رهبرا چاره ای اندیشه کنید که دیگر اینچنین نشود . خواهش میکنم . استدعا دارم که مادیات را در راه حفظ نظام وارد این وظیفه مقدس نکنید .

به خدا قسم که وقتی که فیلمهایی را از اهانت و بی حرمتی فریبخوردگان به محضر شما و آقا امام زمان ( عج ) دیده ام من و خانواده ام اشک از چشمانمان جاری شد . چرا باید به اینجا برسیم که در داخل کشور شاهد اینچنین رویدادهایی باشیم که حتی در کشورهای مسلمان و حتی غربی جرات چنین کاری را به خود نمیدهند ؟ آیا این نتیجه همان افراط و تفریط در برخوردی نیست که در روزهای اخیر علیه تعدادی از مردم فریبخورده به کار بسته ایم ؟ ای کاش مشاوران شما راهی مسالمت آمیز را برای برون رفت از این فاجعه توصیه کنند نه اینچنین با پول حرمت بسیج و بسیجی و هر آنکه در برابر این نظام وظیفه ای را دارد بشکنند . ای کاش مشاوران و خود عزیز گرانقدر شما راهی را برای برون رفت از این برهه زمانی را پیشنهاد کنید که در آن طلیعه و روشنایی “وحدت” و “همبستگی” بین مردم دیده شود و نه تشویق برای رویارویی .

به امید وحدت و یکپارچگی مردم ایران اسلامی در دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی

سرباز کوچک شما و فرزند شهید مصطفی مهدوی نیا

رضا مهدوی نیا

Abri گفت...

جناب سعادتي فكر كردم كه نظرم رو واضح گفتم ولي ظاهرا" نياز به چند مورد توضيح هست:
در باره افكار و موجي كه در سالهاي اوايل انقلاب حاكم بود بحث زياد شده كه جنبه هاي مختلفي براي بررسي داره مثل جنبه تاريخي ، جنبه فرهنگي و از همه مهمتر خلق و خوي ما ايرانيان .اگر خدمتتون عرض كردم كه با جامعه هماهنگ بشيد نه از اين جهت كه كور كورانه دنبال عكس كسي با حرف ديگري باشيد، نظرم اين بود كه افكار و خواسته هاي جامعه تون رو مطالعه كنيد و خواسته هاي خودتون رو در جهتي هماهنگ مطرح كنيد ، ايران و ايرانيان در حال حاضر روي يك موضوع به توافق رسيده اند و اون آزادي ايران و احقاق حق از دست رفتمون هست و الان همگي زير يك پرچم سبز به مبارزه ادامه ميديم، مثالي براتون ميزنم ، من در روز قدس همراه كسي بودم كه پيرو انديشه هاي چپ بود و بخاطرش زندان هم رفته بود. اما اين باعث نمي شد ما صف رو جدا كنيم يا به هم خرده بگيريم. ايرانيان الان بيش از هر موقعي به پشت گرمي هم احتياج دارن. باز هم تاكيد ميكنم اگر دوست داريد براي رسيدن به هدفتون با جامعه هماهنگ بشيد و اگر نه اصراري نيست ، مختاريد.
اما در مورد اعدام ها ، اين جمله " در كجاي اين وبلاگ چه در بين مطالب آقاي داد و چه نظرات خوانندگان طرفداري از شكنجه مبارزان دهه 60 و 70 و ... ديديد حتي نه فقط اين وبلاگ كه باقي سايت ها و وبلاگ هايي كه واقعا" دغدغه جان انسانها رو دارن... ، كجا خونديد كه با اعدام و شكنجه اونها موافقت بشه؟ " در جواب اين گفته شما بود كه : " آیا دفاع از محکومین به اعدام دارای دسته بندی و جناج بندی میباشد یا خیر ؟ دفاع از کدام طیف مورد قبول است و از کدام گروه غیر قابل قبول، انجمن پادشاهی مقبول مجاهدین مردود ؟ چریکها و چپی ها چطور؟دفاع از حقوق بشر چی ؟ " . تا جايي كه يادم مياد همه در مورد اعدامهاي صورت گرفته چه در اوايل انقلاب و چه در سالهاي بعد از موضع محكوميت صحبت كردن ، حالا اعدام شدگان از هر طيف و دسته و مرامي كه بودند، اين حركت از طرف همه محكومه... چه كساني كه اون زمان دستي از دور بر آتش داشتند و چه افكار عمومي جامعه.
و اما در مورد مجاهدين خلق ، گفتني خيلي زياده ، اما و اگر و چراهايي هست كه اونها هيچ وقت بهش پاسخ ندادن و من هم نميخوام الان بهش بپردازم چون دغدغه هايي خيلي مهم تر دارم و هدفي كه ارزشش برام از هر چيز ديگه ايي بيشتره و با پيشنهادتون موافقم كه " در فردای ایران آزاد و رها وعده من و شما در همین وبلاگ." كه اون وقت با فكري آزاد تر ميشه در مورد بعضي مسايل صحبت كرد و جواب خواست. و از طرفي با جناب داد موافقم كه مطرح كردن بحث هايي كه نتيجه ايي جز گرفتن انرژي از جنبش نداره بپرهيزيم. حداقل من خودم رو محدود ميكنم به دوري از مباحث حاشيه ايي فعلا" بي مورد... .
اما در آخر به عنوان يك كوچكتر خواهشي ازتون دارم ، در كلمه كلمه گفته هاتون بغض و كينه رو حس كردم ، پيشنهاد ميكنم به دور از كينه توزي به مسايل نگاه كنيد، بهتون قول ميدم جنبه ديگري پيش روتون خواهد بود... .
ما ايراني ها در طي صد و چند سال اخير فراز و فرود هاي زيادي رو ديديم كه نتيجه مستقيمش نقطه ايي هست كه الان ايستاديم ، چه تصميم هايي درست بود و چه ها غلط بماند، هر كسي كه علاقه داشته باشه ميره دنبالش و پيدا ميكنه. حالاست كه نهالي رو كاشتيم و با جون و دل بايد ازش نگهداري كنيم تا تحويل نسل بعد بديم حال تو اين راه ميتونيم نهال رو بخشكونيم يا تبديل به درختي بالنده كنيم ، تصميم با ماست و اين امر ميسر نيست جز با همبستگي همه ما ، از هر طيف و گروهي و بدور از حب و بغض... .
اميدوارم توضيحاتم روشن بوده باشه و آرزو ميكنم هميشه سبز باشيد دوست عزيز... .
-----------------------------------
جناب داد ازتون عذر ميخوام ، ناخواسته وارد اين بحث شدم و همين جا هم تمومش ميكنم، ادامه اش باشه براي بعد از آزادي ايران... گفتني زياده...

ناشناس گفت...

با سلام

بهتره بررسی و ابراز عقیده درباره گذشته رو بذاریم برای روزی که ایران آزاد شد.

خود من هم خیلی حرف دارم درباره گذشته. چه در باره پیش از بهمن 57 و چه پس از آن ولی الان با لباس چرک بیرون کشیدن هیچی درست نمیشه.

ایران آزاد بشه و بعدش درباره گذشته حرف می زنیم. تو یک جامعه آزاد هرکسی نظرشو میگه.

من هم درباره خیلی حرفها با آقای داد مخالفم ولی امروز باید همدیگه رو با هر عقیده ای بپذیریم و متحد بشیم.

پاینده ایران و ایرانی

شقایق گفت...

من تمام مطالب رو خوندم و از اینکه همه ی ایرانی ها مثل همیشه یکپارچه هستند خشحالم و افسوس و صد افسوس که ایرانی جماعت خیلی حیف شده. از احساسات بیرون میرم و به واقعیت می رسم. من هم یکی از فعالان سیاسی هستم و خواستار آزادی ایران از دست این عربهای ایرانی نما هستم. نظر اولم امنیت مردم به دست خودشونه : نباید چهره هاشون پیدا باشه تا اگر خودی هماز تظاهرات فیلم برداری کرد نا خواسته هموطنش روگرفتار نکنه.دوم: خوبه که ما برای دفاع شخصی حداقل یک اسپری یا حشره کش داشته باشیم چون همونطور که مشاهده کردین خیلی از ماموران سرکوبگر با لباسهای شخصی در جمع خود مردم بودنپس خواهش می کنم حواستون به خودتون باشه. سوم: اگر از حداقل وسایل امنیتی برخوردار باشین دلگرمتر هستین و دیگه از دست سرکوبگر فرار نمی کنید و بجای اینکه الان دنبال مشخصات هموطن دستگیر شده بگردید ... وقتی در حال دستگیر کردنشون هستند به دادشون می رسین. آقای داد در درگیری های اخیر باها و بارها جونم رو به خطر انداختم تا از دستگیری عزیزان جلو گیری کنم اما اکثر عزیزان از کمک کردن پرهیز کردن و فرار رو بر قرار ترجیح دادند غافل از اینکه ما تعدادمون بیشتر از سرکوبگران هست.

ناشناس گفت...

تا کسانی شکم های خود و خانواده هایشان را از پول نفت این ملت و لقمه حرام این حکومت پر نکرده باشند، نمی توانند به این درجه از وقاحت و ددمنشی برسند که مانند گرگ های گرسنه با چماق و شوکر و اسپری فلفل در خیابان بالای سر این ملت مظلوم بایستند و هر کس که حتی لباس سبز داشته باشد به باد کتک و باتوم بگیرند و دستگیر کنند و برای هر صدای مخالفی نفس کش بطلبند و بعد هم ادعا کنند که پس کجا بودند این جنبش سبز و چرا چیزی نگفتند. شخصا شاهد بودم که هزاران هزار نفر از مردم نجیب ما با وجود این تهدیدات در خیابانها حضور پیدا کردند و هر جایی هم که امکان پیدا کردند شعارهای خود را بیان کردند و نیز شاهد بودم که مشتی جیره خوار و مزدور حکومتی در کمال امنیت و با حمایت همان گرگهای لباس شخصی و نظامی هر چه که می خواستند در هر نقطه ای می گفتند و کسی هم از آنها مجوز تجمع نمی خواست.
اما از مهم ترین نکات روز 13 آبان این بود که فورانی از تنفر را نسبت به این جنایتکاران و ددمنشان ایجاد کرد و هرچه بیشتر بر عزم پیر و جوان این مردم افزود. 13 آبان امسال جنبش سبز را هرچه زنده تر و با انگیزه تر کرد و کسانی را دیدم که با مشاهده کتک خوردن زنان مسن و دختران، با تمام وجود به این نظام و رهبری آن لعنت و نفرین می فرستادند و مرگ آنها را آرزو می کردند. و این بهترین خدمتی بود که این ابلهان از خدا بیخبر می توانستند برای زنده نگهداشتن این جنبش انجام دهند و کاشته خود را در آینده، درو خواهند کرد.

شقایق گفت...

خواهشمندم روز هارو شما هرچه سریعتر مشخص کنید و به دولت اجازه ی تجدیدقوا و استراحت ندیم. من هم به سرعت اطلاع رسانی میکنم.

ایران زمین گفت...

درود لطفا بجایی این حرفا.... یه فکر واسه زندانیا کنید . تو شیراز تا اونجایی که خودم از نزدیک دیدم حدودا 30 نفری دستگیر شدن 2 از اونها هم پسر عمو های خودم بودن..
چه کنم گر نکنم ناله و فریاد فغان

تباهی درد گفت...

سلام
پوستری از 13 ابان دیدم که اسم شما زیرش نوشته شده بود،میخواستم بدونم واقعأ طرهحش شما هستید یا اینکه کسی به احترام شما اینکار رو کرده؟
در ضمن نمیشه این پوستر رو به اپلود کرد؟ نمیدونم چرا؟
واستون میل میکنم.




ممنون

BabakDad گفت...

با همه زيبايي بحثها، متاسفانه هنوز از بحثهاي اين ستون "راه عملي" خيلي تازه اي بدست نيامده. البته شما زحمت كشيده ايد ولي خواهش مي كنم براي دوستان جوان دربندمان، عملگرايانه ترين راههايي را كه فكر مي كنيد بنويسيد. رهبر و رسانه شماييد. و نيروهايتان را صرف مقاومت در برابر استبداد كنيد. بعد از آزادي ايران (نه به قدرت رسيدن يك گروه هرچند صالح) بعد از "آزادي" و رسيدن به دموكراسي، براي بجث كردن بر اساس ضوابط جامعه آزاد وقت خواهد بود.
تباهي درد (الناز خانم) عزيز، من وقت طراحي پوستر ندارم و روشم نوشتن است نه طراحي. اين پوستر را كه فرستاديد ديدم، لابد دوست ناديده اي آن را كشيده است كه براي اطلاع رساني كار جالبي بود.دستش درد نكند.

پریسا گفت...

درود بی‌ پایان به بابک داد عزیز و گرامی‌.
از اینکه مردم اینطور حوصله به خرج میدهند خسته شدم.از اینکه هر از گاهی‌ بیایند و بروند و عده یی دستگیر شوند خسته شدم.این دیگر حماقت است نه شجاعت.با دست خالی‌ رفتن به دهان گرگ و دوباره قرار گذاشتن برای سری بعد و وعدهٔ عده دیگری جوان برای ضحاک دادن که نشد انقلاب.اینکه نشد هنر بگوییم ما خشونت طلب نیستیم و دفاع را با خشونت طلبی یکی‌ بدانیم.چه اشکال دارد اگر یکی‌ از همین ۱۰۰دختری که برده شدند در کیفشان اسپری رنگ حتی اگر فلفل ندارند داشتند.اسپری پشه کش داشتن برای چند لحظه فرار کردن که نشد خشونت طلبی.چوبی برای دور کردن سگ‌ که نشد خشونت طلبی.. تا کی‌ دختر پسر‌های کم سن و سال بروند کهریزک و اوین و غیره و ما خوش حال باشیم که دارد اتفاقی‌ می‌افتد ؟؟
خدا قوت ببخشید از اینکه تند بودم.. دیگر از دیدن خشونت علیه جوانهای بی‌ دفاع خسته هستم

جنبش سبز ایران گفت...

سلام بابک داد عزیز
همیشه نگران شما بوده وهستم مدتها بود به اینترنت دسترسی نداشتم و نمی تونستم مطالبتون رو بخونم اماوقتی دیدم روز نوشتتون هم چنان به روزه خدا رو شکر کردم و خوشحالم که شما سالمین
اینو بدونین که شما پیروزید شمامایه دلگرمی ما هستیدونفس شما به ما توان دوباره می ده خداشمارو یاری کنه تا در راه آزادی وطن مثل همیشه محکم و استوار باقی بمونین !

Siamak گفت...

همانطور که بابک اشاره کرد در حال حاضر باید دید که چگونه میتوان به این عزیزان دربند کمک کرد تا هر چه زودتر از دست این جلادان آزاد شوند. من چند نکته به فکرم می رسد که شاید مؤثر باشد. یکی اینکه مردم در جلوی مکانهایی نظیر زندان اوین و دفتر سازمان ملل تجمع و خواستار آزادی هر چه زودتر زندانیان بشوند. دیگر اینکه آقایان کروبی و موسوی شخصا به این تجمع ها در جلوی دفتر سازمان ملل و زندان اوین ملحق شوند. سومین و به نظر من مؤثرترین راه اعتصابات گسترده در مراکز حساس نظیر وزارت نیرو، آموزش و پرورش، آموزش عالی و وزازت نفت است. ممکن است فکر کنید من آدم ایده آلیستی هستم ولی به نظر من اگر از جانب افرادی نظیر آقای کروبی و موسوی از طرفداران جنبش سبز خواسته شود که در هر پست و مقامی که هستند سر کارشان حاضر نشوند مطمينا بسیاری از مردم این را اجابت می کنند. من یادم میاد زمان انقلاب 57 که اعتصابات گسترده رژیم را فلج کرده بود و سعی می کردند که با وعده افزایش حقوق مردم را به سر کارشان برگردانند. به هر حال اعتصابات گسترده نه نتها بی خطرترین روش ممکن است و می توان ددر آزادی این عزیزان دربند کمک کند بلکه می تواند رژیم را به یک چالش جدی بکشد که به هیچ طریقی نمی تواند آنرا سرکوب کنند.

به امید آزادی هر چه زودتر ایران و سرنگونی رژیم ولایت فقیه.

ناشناس گفت...

نظراتت عالیه و کاملا قابل اجرا