۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

جان و حقوق همه ما برابر است!

آیا حکومت جرأت می کند معترضان را اعدام کند؟

دو خبر تازه درباره معترضان دربند، فضای ذهنی همه ما را دوباره به یاد فرزندان اسیر جنبش حق طلبانه ملت ایران انداخته است. فرزندانی که هرگز از یاد مردم بیرون نیستند. یکی خبر است و دومی شایعه و هر دو قابل تأمل هستند.

اولین خبر که منبع خبری موثق یا مستقلی هنوز آن را تأیید نکرده، در حقیقت شایعه ای است که از قول یکی از فرماندهان کودتا (فرمانده جدید بسیج) نقل شده که ظاهرا" در جلسه ای از مقام رهبری تقاضا کرده اجازه دهد تعدادی از اسیران جنبش را اعدام کنند تا قائله اعتراضات فروکش کند و مردم به خانه ها بازگردند! نمی دانم این شایعه چقدر صحیح است، اما بدلیل نشانه های بی خردی و سبعیتی که قبلا" از سران و مقامات کودتاچی دیده ایم، احتمال صحت چنین شایعه ای دور از واقعیت نیست!

اما خبر دوم را خبرگزاری "هرانا" منتشر کرده است: "محمد رضا علی زمانی ، روز دوشنبه 13 مهرماه از بند 209 زندان اوین به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی منتقل شده و حکم اعدام به وی ابلاغ شد!"
"هرانا" به نقل از کمیته گزارشگران حقوق بشر گزارش داده "محمدرضا علی زمانی"، عضو انجمن پادشاهی ایران که در جلسه دوم محاکمه عوامل دخیل در اعتراضات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری، اعترافات مفصلی از وی اخذ گردید و سخنان وی در دادگاه انقلاب از تلویزیون نیز پخش شده بود، روز دوشنبه 13 مهرماه از بند 209 زندان اوین به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی منتقل شده و حکم اعدام به وی ابلاغ شده است.

این خبر، می تواند تأیید کننده آن شایعه باشد. بالاخره حکومت تصمیم گرفته آخرین نعره های وحشت آفرین خود را برای ارعاب و سرکوب ملت سر دهد، تا شاید بتواند این اعتراضات دامنه دار را مهار کند. روز گذشته هم سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی به ناتوانی پلیس برای مهار "آشوبهای خیابانی" اذعان کرد و حالا لابد به جبران اعتراف او به ناتوانی نیروهای انتظامی، حاکمیت بازهم تصمیم دارد مشت آهنین خود را برای سرکوبی مردم نشان دهد.

سئوال این است: با خبر اعدام یک عضو انجمن پادشاهی که عقیده اش سلطنت طلبانه است و ناگزیر به اعترافات ساختگی هم شده، چه باید کرد؟ و با آن شایعه که ممکن است تعدادی را محکوم یا اعدام کنند، باید چه کرد؟ آیا با سکوت و خانه نشینی ما، حکومت به فرزندان دربند ملت رحم خواهد کرد؟ با بی توجهی ما به حقوق انسانی یک عضو یا هوادار نظام سلطنتی، آیا حاکمان به سایر فرزندان درون نظام رحم خواهند کرد؟ یا اینکه با هر قدمی که مردم عقب نشسته اند، این حکومت پیش آمده و بر حقوق بدیهی مردم پای نهاده است؟

آیا اعترافات شدید و غلیط "محمدرضا علی زمانی" در دادگاه دوم بر علیه خودش، باعث نجات وی از زندان یا گشایشی در کار او شد؟ آیا اعترافات سایر زندانیان باعث نرمش این نظام خونریز شده؟

به اعتقاد من، صدور حکم اعدام به این "عضو انجمن پادشاهی"، باید تمام اهالی جنبش سبز و ایرانیان را از هر گروهی که هستند به خروش درآورد. دقیقا" بر عضویت ایشان در "انجمن پادشاهی" اصرار و تأکید می کنم تا حکومت بداند جنبش حق طلبانه ملت ایران، بر پایه های محکمی از جمله حفظ حقوق انسانی تمام ایرانیان بنا نهاده شده است و تفاوتی میان افراد با عقاید مختلف وجود ندارد. خاصه اگر محکوم در دادگاههای بی صلاحیت و بیدادگاههای نظام کودتایی باشند.

باید سلاح همیشگی کودتاچیان "ایجاد اختلاف یا افتراق" میان نیروهای سیاسی را خنثی کنیم. حاکمان گمان کرده اند اگر اعدامها را از فردی مثلا" با پیشینه ای غیر اصلاح طلبانه مانند عضویت در انجمن پادشاهی شروع کنند، نقطه آغاز مناسبی برای سکوت رضایت آمیز مردم جسته اند و سپس به اعدام سایر معترضان اقدام می کنند! آنها به خطا گمان می کنند با این نقطه شروع، اصلاح طلبان یا حق طلبان برای حفظ جایگاه فکری یا خط کشی های سیاسی، با بی توجهی از کنار اعدام یک عضو انجمن پادشاهی عبور می کنند تا وصله های همیشگی "وابستگی و ضدیت با نظام" و امثالهم بر آنها زده نشود. به رغم این خام اندیشی حاکمان، ما "محمدرضا علی زمانی" را یک شهروند ایرانی می دانیم که بدون محاکمه در یک دادگاه عادل، مبری از هر اتهام یا جرمی است. همانطور که هیچکدام از اتهامات اسیران سبز و معترضان حق طلب دادگاههای نمایشی اخیر اثبات نشده اند و بدلیل آنکه جملگی مجبور به اعترافات ساختگی شده اند، هیچکدام آنها از دیدگاه وجدان جمعی مردم مستوجب مجازات نیستند، بلکه اگر عقلانیتی در حاکمان باقی مانده باشد، باید از همگی آنان دلجویی شود و خسارات مادی و معنوی و روحی به خود و خانواده هایشان به بهترین شکلی جبران گردد.

با حمایت کامل از جان "محمدرضا علی زمانی" و برای دفاع از حقوق انسانی و شهروندیش، باید بی هیچ لکنتی به میدان بیاییم و اعلام کنیم برای حقوق و جان او، ارزشی برابر با حقوق و جان تک تک معترضان و حق طلبان قائل هستیم و به جفا بر او رضایت نخواهیم داد. بدین ترتیب برای مقامات بلندپایه نظام و سران کودتا پیغام مهمی خواهیم فرستاد؛ پیغام این است: تک به تک اسیران معترض، برای آحاد جامعه ایرانی و جنبش حق طلبانه و سبز ملت ایران، مهم هستند و اجازه تعرض به حقوق و جان هیچکدام از آنها را نخواهیم داد.

از این عضو انجمن پادشاهی، فارغ از دیدگاه سیاسی اش، به مثابه یک شهروند معترض صد در صد حمایت می کنیم و در حمایت از هیچکدام از معترضان و زندانیان، به چیزی جز اعاده تمام حقوق انسانی آنها قانع نمی شویم. نباید اجازه بدهیم حاکمان بیش از این از جداسازی ما سود ببرند و با انگ زدن به این و آن، باعث خنثی شدن نیروهای حق طلبان شوند و فرزندان ملت را بی جرم و بی جنایت، تک به تک به مسلخ ببرند. این حمایت یکپارچه و بی تبعیض از تمامی اسیران دربند، یک وظیفه ملی است و حاکمان را از ادامه این بازی غیرعاقلانه با روحیه حق طلبی مردم بازخواهد داشت. ضمن اینکه اتحاد ما، ضامن حفظ جان فرزندان دربند ملت در زندانهای نظام جائر و ظالم خواهد بود. در این تردید نکنید.

۳۴ نظر:

ناشناس گفت...

بابک داد عزیز
به روشنی می دانم که مردم منتظر موقعیتی هستند که برای اعتراض به چنین احکامی مخالفت خود را به شدت نشان دهند. تا کنون مردم حتی یک قدم عقب ننشسته اند و چنین نیز نخواهند کرد.

شیلا گفت...

بگو چگونه در سکوت لاله ها
ندایی سربرآسمان گشوده است
و دشت سرخ سرزمین آفتاب
شقایق شهید را ستوده است



بگو چگونه با خیال سبز عشق
شهامت شکوفه دیدنی شده
حدیث سرخ جامگان سربه دار
ز شاخه های نور چیدنی شده

ناشناس گفت...

سلام
من همیشه نوشته های شما را میخوانم خسته نباشید. یک اشتباه تایپی در متن بود که خواستم بگویم درستش کنید. پاراگراف ۵ سطر اول سلطنت، سلزنت نوشته شده است.

با سپاس

ناشناس گفت...

من و دوستانم حتی یک قدم نه از موضع نه از عقیده و نه از حق خود نه عقب نشینی میکنیم نه می گذریم . بلکه هر کسی مثل داداش خودم که به نوعی احمق به ماجراست را هم آگاه میکنیم تا بفهمن و بدانند که چه جنایاتی بر مردم ما گذشته از کجا معلوم که یکروز همین بلایی کهالان دارن سر مردم دیگر میارن سر همسایه من یا حتی خود من نیارن ما باید همه صدا باشیم منظر سیزده آبان هستیم تازه خود اینها هم میدونن مردم سیزده ابان می خوان برن از الان دارن میگن ما کتک نمیزدم ببینید اینها خلافکاران بودند

ناشناس گفت...

درود بر شجاعت و مقاومت تو بابک داد عزیز؛ متاسفم که اینرا میگویم اما به نظر میرسد که حساسیت مردم در برابر اینگونه وقایع کم کم از بین رفته و مشمول مرور زمان شده است. به نظر میرسد که تدریجا فشار امنیتی حکومت بر مردم غلبه یافته و مردم مانند زمان حمله مغول به غارها خزیده و فقط مواظب خود و خانواده شان هستند. درحالیکه برادران کارگر ما در نیشکر هفت تپه اعتصاب خود را شروع کرده اند و از مردم ایران درخواست پیوستن به جنبش خود را کرده اند، هموطنان کارگر ما در واگن پارس اعتصاب خود را شروع کرده اند، همانطور که در بالا گفته شد صحبت از اعدام فله ای اسیران است، عزیزان دانشجو و اساتید دانشگاه بطور گروهی اخراج میشوند و ... ولی ملت ایران به ارسال پست در فیس بوک و نظر دادن در وبلاگها بسنده کرده و میدان را برای کودتاچیان باز گذاشته اند. خودت قبلا گفته بودی که رسیدن به آزادی هزینه دارد. یکی مثل تو برای مبارزه آواره و سرگردان شهرها شده، یکی دستگیر میشه و اعتراف نمیکنه، ولی آیا بقیه حاضرند برای رسیدن به هدف و آزادی چند روزی از درآمد و منافعشان چشم بپوشند و با یک مبارزه قاطع و قطعی تکلیف خود و مبارزان را یکسره کنند؟
بعید به نظر میرسد...!

peeroozi گفت...

جناب داد، به عقيده من انجمن پادشاهی ایران ساخته و پرداخته وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ميباشد. "اعترافات" آقای محمدرضا علی زمانی در موردبمبگذاری در مقبره خمينی بخصوص الفاظ و جمله بنديها خيلی آبکی بود. جمهوری اسلامی سابقه زيادی در اينگونه امور دارد. به عنوان سابقه نمايش اعتراف دو عضو زن مجاهدين خلق در مورد کشتن کشيشان مسيحي. خدا ميداند آقای محمدرضا علی زمانی کيست وچرا مجبور به اين اعترافات شده است ولی چيزی که عيان است اين اعترافات ساخته گی ميباشد. وظيفه همه ما در جنبش سبز جلوگيری از اعدام ايشان است.

داریوش گفت...

با درود بر بابک خرمدین زمان

ابتدا کهن آیین پاییز مهرگان را تبریک میگم به همه ایراندوستان.

متاسفم که در روزگاری که در بسیاری از کشورهای دموکرات مجازات اعدام برداشته شده و در کشورهای دموکرات دیگری که این مجازات وجود دارد تنها برای جرم قتل عمد انسانها اعدام می شوند در سرزمین ما افراد برای عقیده سیاسی خود اعدام می شوند. تفاوتی ندارد این افراد پادشاهیخواه باشند یا جمهوریخواه. مهم این است که هموطن ما هستند و اعدامشان برای عقیده سیاسی شان غیر انسانی و غیر ملی و وحشیانه است.

من از روز پس از اون جلسه دادگاه با تمام دوستان فعال طرفداران پادشاهی مشروطه در ایران که میشناختم صحبت کردم و به احتمال بسیار زیاد میگم که همچین انجمنی وجود ندارد. حتی با رابطین شاهزاده رضا پهلوی در ایران صحبت کردم و آنها از همچین انجمنی بی خبر بودند.

بابک داد گفت...

سلام به خوانندگان دلسوز و با محبت. برای آسوده شدن فکر شما عزیزان می گویم که فعلا" در محل مناسبی هستم و جای نگرانی نیست. با پایان فصل مسافرتهابا لطف دوستان در جای مناسب و امنی مستقر شده ایم. نگران نباشید.قربان صفای شما. بابک داد

ناشناس گفت...

khodaro shokr ke dar amniat hastid.behtarinkhabari bood ke to in moddat shenidam.khoda poshto panahetoon.emshab kami rahattar mikhabam. v

بابک داد گفت...

ه دوست نادیده ام "ناشناس"! امشب را raahat bekhaab اما این روزها، روزهای راحت خوابیدن ما نیست. بدن نازنینانی مثل سهراب و ندا و دیگران در خاک سرد خفته و روحشان ناآرام است که ما چه می کنیم؟ این روزها و شبها، وقت فکر کردن و عمل کردن است. امشب را راحت بخواب اما از فردا به راههایی بیندیش که تو باید بیندیشی. آزادی نانی است که باید در تنور عمل خودمان بپزیم. درود بر تو "ناشناس"! راستی موقع نظر نوشتن به جای واپه ناشناس، اسم دیگری بگذاریم. مثلا" یار، آَشنا... ما از این غربت است که اسیر این شب شده ایم.

ناشناس گفت...

درود بر شما آزاده گان ایرانزمین

از این حاکمان خونخوار هر عملی‌ بر میاید و باید با هر حرف و رفتار آنها جدی برخورد کرد. اگر امروز در مقابل احکام این ظالمان در مورد هر هموطن کوتاه باییم بدانید که این جلادان قدمهایی دیگری خواهند برداشت. همانطور که تابحال انجام داده‌اند. اگر به موقع عمل نکنیم باید هزینه بیشتری بپردازیم. پس با هم عهد ببندیم و از جان هر هموطن که در چنگال این جلادان اسیر هستن حمایت کنیم.

زنده با د آزادی درود بر بابک آزاده

ناشناس گفت...

سلام بر بابك عزيز درود بر خانواده گراميت
اعتراض به اين حكم را بايد علني كرد در كوچه مدرسه دانشكاه ومحلهاي كار شعار نوشت و صحبت كرد تا همه مردم مطلع شده و رژيم قتل وغارت عقب نشيني كند. ممنون از موضع گيري سر يع تو فرزند مردم ايران.

nina گفت...

آقای داد عزیز
من چند وقت نتونستم مطالب شما رو بخونم.ولی برنامه هایی که در صدای آمریکا داشتین رو نگاه میکردم.و از اینکه سالم هستین وشحال شدم.باور کنید همیشه دعایتان میکنیم.مواظب خودتون باشید.سبز باشید.

ناشناس گفت...

salam bar sarbaz vatan mikhastam yek nazar bedam aval intor ke bosh miad ajmae jahani barai avaz shodan nezam dare sorat migire lotfan be safar maghamat arabestan be sorie tavaje jedi neshan bedahid va iek tahlil bekonid aya shoma ham dar inmored ba man ham aghide hastit chon ghabl az in nez shanidim ke keshvarhai arabi(ke be rasti doshman ma hastand)be rosie va chin ghol jobran khesarat haieshan dar mored gharardadhashon ba iran ro dadand khodaia in keshvar ra az ahreman drogh va bala dor negahdar khodavan iranzamin negahdar melat sabz iran bad.

منصور گفت...

درود

به مانند دوست هموطنم کوروش مهرگان را تبریک میگم

آقای داد من از یک چیزی میترسم و میخوام با شما و خوانندگان وبلاگتون در میان بگذارم:

دهه 60 دهه جنایات وحشتناک و فجیع و غیر انسانی و غیر ایرانی جمهوری اسلامی به دستورات خمینی و با اجرای جنایتکارانی مانند صادق خلخالی و اسدالله لاجوردی و مصطفی پورمحمدی بوده.
امروز هم هنوز از بسیاری از افراد ناشناسی که دستگیر شدند هنوز خبری نیست. می ترسم این بار خامنه ای به جای فتوای اعدام سراسری زندانیان را بدهد.

یادمون باشه یک چیز رو. این رژیم تلاش میکنه با اختلاف انداختن میان مخالفین خودش حکومت کنه. ما همگی با هر عقیده سیاسی و دین و مذهبی که داریم یا نداریم ایرانی هستیم و باید در برابر این حکومت باهم متحد و یکدست باشیم.

پادشاهیخواه مشروطه - جمهوریخواه و هر عقیده دیگه ای تفاوتی نداره. مهم اینه که ابتدا همگی انسان هستیم و سپس همگی ایرانی هستیم.

ناشناس گفت...

پرسش اساسی این است که، دینی که 1400 سال نتوان آنرا پیاده کرد و پیاده شدن آن تنها حکومتهای فاشیستی و ظالم را پدید آورده است، آیا دینی کاربردی است؟ اندیشه ای که به مدت 1400 سال در بیش از 20 کشور اسلامی به بوته آزمایش گذاشته شود و در امتحان خود رد شود آیا اندیشه ای بدرد نخور و مزخرف نیست؟
http://mardavij.multiply.com/journal/item/25/25

كيومرث گفت...

بابك عزيز از اينكه دسترسي ات به رايانه ((البته گويا))ساده تر شده خوشحاليم كه مطالب بيشتري از تو ميخوانيم واما...
تا زمانيكه ايدئولوژي ها مانع مي شوند تابه جاي انديشيدن به حرمت وجايگاه انسان باترازو وزاويه ديد ايده مداران((نه حتي زاويه ديدخود اديان))سنجيده شود بدبختي وادبار انسانهارا شاهد خواهيم بود.رژيم با فرض اينكه مردم نسبت به سازمان انجمن پادشاهي حساسيتي ندارنددر شروع كار مي خواهد افرادي چنين را به جوخه بسپارد تاهم ايجادرعب كرده باشدوهم مخالفي را از سر راه بردارد. بديهي است درصورت عدم حمايت مردمي از اينگونه انسانها در گام بعدي تعدادي را به اسم منافق و چپگرا و...به پاي دار خواهد بردودرگام بعدي به بچه هاي حتي مسلمان خواهدپرداخت.
پس فارغ از هر عقيده اي بايد به دفاع از انسان پرداخت وبه شان وجان انسان به طور عام احترام گذاشت ودراين راه ازهرانسان بيگناهي دفاع كرد.حتي اگر اين انسان خود رهبر وفرماندهان آنچناني باشد.چرا كه ما به عدالت معتقديم وهركس بايد بتواند ازخود دفاع كند ودرصورت اثبات جرم در يك دادگاه كاملا دادگر به نسبت گناهي كه كرده به كيفر محكوم شود.

landmate06 گفت...

بابک جان درود به تو. مقاله امروزت را خواندم . من هم مثل تو سبز هستم اما مقیم خارج. پیشنهاد می کنم همه معترضان مقیم خارج از کشور از هر گروه و دسته، یک تظاهرات درست و حسابی در اعتراض به حکم اعدام آقای زمانی بر پا کنند. اینجوری هم اتحادمون بیشار میشه و هم کودتاچیها یک ضربه بزرگ دیگه می خوردند. درود بر همه ایرانیهای آزاده.
هم سرزمین

Abri گفت...

بر این مژده گر جان فشانم رواست
********
سلام جناب داد و شبتون بخیر
از نوشته های چند روز اخیرتون حدس میزدم که با آرامش بیشتری نوشته شدن و به خودم این دل خوشی رو می دادم که در جایی هستید که فرصت تامل بیشتری دارید. خوشحالم که حدسم درست بود ، بدون اغراق بعد از 27 شهریور این بهترین و زیباترین خبری بود که شنیدم(دیر وقته ، فردا به همه خبر میدم). همیشه خوش خبر باشید :) . یه بی تابی از جمع نگرانی ها دور شد. اما در مورد مطالب اخیرتون ، راستش ماجرای یهودی بودن احمدی نژاد اولش برام یه علامت سوال بزرگ رسم کرد که جوابش رو موکول کردم به عکس العمل یاران ایشون، با گذشت چند روز که صدایی از کسی در نیومد ولی عوضش نقل مجلس همه جا شرح یهودیت ایشون بود، یه جورایی مطمئن شدم که دامی بوده برای افکار عمومی حالا عمدی بود یا سهوا بماند (یعنی بستگی داره درجه دایی جان ناپلئون خونمون در چه حد باشه ;) ). اما در مورد این خبر اعدام، به نظرم این خبر رو یواش اعلام کردن که ازش به عنوان یه واریانس استفاده کنن، ببینن افکار عمومی چه عکس العملی نشون میده... . دیگه بسته به ماست که چقدر براش سینه سپر کنیم چون در صورت بی توجهی بعید نیست مقدمه ایی بشه برای مجازات های سنگین بعدی.فکر کنم مخصوصا هم یه اسم من درآوردی انجمن پادشاهی رو آوردن که با یه تیر چند نشون بزنن. اما برای ما ایرانیان آزمایش خوبیه که ببینیم میتونیم به یه انسان فقط به عنوان یه انسان نگاه کنیم؟ صرف نظر از تمام عقاید و سلایقش؟ فقط و فقط به عنوان یه انسان که خالقش بهش حق حیات داده و هیچ مخلوقی حق نداره این حق رو سلب کنه، اصلا مگه ما الان برای چی داریم مبارزه میکنیم ، مگر نه اینکه حق و آزادی رو که ازمون دریغ کردن؟ نگردیم دنبال دلیل های بی خود که در واقع بهانه است برای شونه حالی کردن از زیر بار مسئولیت. تو این 30 سال خیلی ارزش ها برامون کم رنگ شده بود یعنی یه جورایی سختی زندگی باعث شده بود کمتر به فکرش باشیم ، برای همه مون، چه من و هم سن و سالهام که مثلا فرزند انقلابیم و قرار بود امیدش باشیم، چه پدر و مادرامون که به امید فردای بچه هاشون انقلاب کردن. یه تلنگر لازم بود که خوردیم و چه سخت. بیشتر به یه سیلی شبیه بود، درد داشت ولی امیدمون برگشت. حالا من امیدوارم که نسل بعد من سختی رو که ما و پدرامون تجربه کردن ندارن، سختی اونا یه جنس دیگه است. باید باهم ایران رو بسازیم، حالا که از عمق فاجعه با خبر شدیم، حالا که غم نون شده غم جون. حالا که سهراب ها و ندا ها رو دیدیم و حالا که حس سبز امید در وجودمون ریشه دوونده.امید و آزادی رو حس میکنم با تمام وجودم و ایمان دارم به این که جریان آب آرام به عمق نفوذ میکنه و در زمان مناسب با امواجش صخره رو هم خورد میکنه. پر چونگیم رو ببخشید و بزارید به حساب شادیم ازامنیت تون. ( ولی تو رو خدا بازم احتیاط کنید)
دعای همه ما پشت و پناه شما و فرزندانتون و در سایه امن خدای مهربون سلامت باشید.

ناشناس گفت...

آقای داد عزیز، با سلام و آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترمتون. خواهش میکنم هر چه زودتر از ایران خارج شین و مبارزه تون رو از خارج از ایران پیگیری کنین. زمستان و سرما و تهدیدات این بی همه چیزها .... وقتی موقعیت شما رو تصور میکنم با همت و شجاعتتان غبطه میخورم در عین حال كه نگران سلامتی شما و خانواده محترمتون هستم .... در پناه حق، یا حق

ناشناس گفت...

عمو بابك جان اينها فكر مي كنند ما هم مثل خود آنها خر و احمقيم كه گول اين كارهاي احمقانهء آنها را بخوريم.
جوري از صدور حكم اعدام صحبت مي كنند انگار اين اولين كشه شدهء اين جنبش است. حكم اعدام زماني صادر شد كه ندا در خون غليد. سهراب كشته شد. محسن روح الاميني زير شكنجه مرد. حكم اعدام از سال 57 با اين نظام متولد شد. اعدام از سال 57 آغاز شد. اينها تازه مي خواهند بگويند ما داريم آغاز به اعدام مي كنيم؟

ناشناس گفت...

babak aziz,salam.dishab "kami"va faghat "kami" rahat khabidam.motmaen bash lahzee chehre va yade khaharan va baradarane shahid va asiram az nazar va khateram door nist.hatta miane haman khabe be zaher rahat.vaghti koochak boodam in jalladan azize man ra ke manande khodat be kooch rafte bood ta baraie ma azadi biavarad az ma gereftand.man salhast khabe rahat nadaram.esme khodam ra ham minevisam ke bedani tarsi ham agar bood halarikhte. aida

ناشناس گفت...

"بوی بهبود ز اوضاع جهان میشنوم"


بهمین دلیل است که میخواهم آزاد باشی و بهبودی را ببینی.

باز هم میگویم از ایران برو.
لطفأ عصبانی نشو و نگو که گه دیگر این را نگوییم.



مارال

ناشناس گفت...

بابک عزیز.
من هم با اون چند نفر موافقم..
.
.
.
این طایفه از کشته ستانند غرامت.
.
.
.
.
برو

مریم گفت...

درود به بابک
خوشحالم که در جای امنی هستید
خوشحالم که دعاهای مردم اجابت شده و
شما سالم هستید
من هم با شما موافقم سلطنت طلب جپ گرا
کمونیست .... همه سبزیم همه باید به این حکم مسخره اعتراض کنیم
من فکر میکنم تا قبل از 13 آبان بهتره از شعار نویسی استفاده کنیم
البته بچه های دانشجو هم میتونن در تجمعاتشون این موضوع رو مطرح کنن
اما من شک دارم خامنه ای اونقدر خرفت شده باشه که همچین حماقتی بکنه احتمالا بیشتر جنبه تهدید و ارعاب داره
شاید هم قصد قهرمان سازی از خودش رو داره و میخواد شخصا وارد صحنه بشه و حکم رو لغو کنه مثل جریان کهریزک و جریان هسته ای که آقا شخصا وارد شدن!
و شخصا گند زدن!

خدا نگهدار تو و خانواده شجاعت باشه

Fariborz گفت...

Salam babak Jan,
Khali khdsh-hal shodam ke dar makani amn hastin.
In hokomate ADAMKHAR....
Khodavand_E_Iranzamin Negahdar
FA

ناشناس گفت...

دوست گرامی‌، اخیرا دوستی‌ رو دیدم که بخاطر حوادث بعد از انتخابات زندان بود و تازه آزاد شده بود. ایشان تعریف می‌‌کرد که با یکی‌ از کسانی‌ که بخاطر ارتباط با انجمن پاد شاهی‌ زندانی است هم سلول بوده.ایشان به دوست من گفته بود که بازجوها برای گرفتن اعترافات ساختگی و تحت فشار گذاشتن ایشان، خانواده‌اش رو زندانی کرده بودند و ایشان برای خلاصی از این فشار به این اعترافات ساختگی تن داده بود.
ما میدانیم که بسیاری از این متهمان و اسیران در بند تحت بازجوییهای سنگین و وحشیانه ایی قرار گرفته‌اند، وکیل درست و‌ حسابی‌ نداشته اند و از حقوق شهروندی محروم بوده اند.
در نتیجه، نه اعترافات ایشان ارزشی دارد و نه این حکم عادلانه است.
باید همگی‌ این رویه را محکوم کرد

Kianush گفت...

Dorud bar babak-e khoshfekr va irandust.
Man ham ta'kid mikunam ke ma azadi-ye tama-e zendaniyan-e siyasi ra mikhahim va beyn-e onha tab'iz qael nemishavim. Inha mardom ra ablah hesab kardeand, khiyal mikonand harf az haqq o azadi zandan-e jonbesh-e sabz harf-e moft ast. Fekr mikonand Sabzha faqat baraye ba’ziha haqq khahi mikonad.
Az taraf-e digar baraye kudetachiyan farq nemikunad mo’tarez be nam-e eslam az haqq-e ra'yash defa’ konad ya be nam-e vatankhahi ya ensaniyat. Har kas haqqash ra bekhahad nabud mikonand.
Baraye ma ham farq nemikonad kasi ba che omid be khiyanat va nahaqq e’teraz mikonad. Haqq-e’teraz ke faqat baraye man u to nist. In haqq be khodi-ye khod esalat darad.
Har kas, che Shahanshahi bashad che Eslami, che Melli, haqq darad be nahaqq e’teraz konad.
Ba in ma’reke-ye tragi-comic va e’terafat-e sharmavar che kasi midonad Mohammad Reza che karde va che e’teraf karde?
Na aql ejaze midehad va na akhlaq ke kasi ra be in surat-e maskhare va qeyr-e ensani be e'dam mahkum konand. Agar ham kasi gonah karde boshad va hatta jenayat karde bashad bayad dar dadgah-e haqiqi ba haq-e defa’ az khod, ba komak-e vakil-e entekhabi mahkum yo azad shaved na ba in maskharebazi-ye sharmavar ke esmash ra dadgah gozashteand.
Shakk nist ke mellat-e Iran digar na nazam-e Shahanshah mikhahad, na Velayat-e Faqih-e Motlaq, balke nezam-e Qanun mikhahad. Qanuni ke bar paye-ye akhlaq va ensaniyat bashad va kasi ra bekhater-e e’teqadat va fekr o andisheash be khak o khun nakeshad va az haqq-e mokhalefinash niz hemayat konad.
Pishnahad mikonam Sabzha rasman e’lan konand ke beyn-e zedanyian-e siyasi hich farq nemigozarand va be khabar-e hokm-e e’dam-e Mohammad Reza vakonesh-e shadid neshan dehand. Baraye hame rowshan ast ke in javan, qorbani-ye tasviye hesab-e siyasi ba Sabzha shude va jaza’i ke baraye u ta’yin shude hich rabti be jormi (ke ma’lum nist mortakeb shode boshad) nadarad.

Jonbesh-e sabz baraye sar bolandi-ye Iran va ezzat o aberu-ye iraniyan, qabl az har chiz khahan-e ehteram be haqq-e mo’tarezin ast. Magar nagoftim “zende bad mokhalef-e man ?

Kianush

p.s گفت...

در ایران مدافعان حقوق بشر نمی توانند کانون و انجمن داشته باشند ان وقت دور از چشم جمهوری اسلامی انجمنی وجود داشته ان هم پادشاهی!
اصلا صلاحیت این دادگاه ها به شدت زیر سوال است پس تکلیف احکام صادره از ان هم معلوم است.می خواهند وانمود کنند که ما فقط با گروه های غیر قانونی و برانداز و اغتشاشگران برخورد می کنیم می خواهند ما را تقسیم کنند در صورتی که نوبت به بقیه هم می رسد مثلا اگر وقتی با بهاییان بیچاره ان رفتار را می کردند همه اعتراض می کردند کار به اینجاها نمی کشید از طرفی هم این کار را برای ازمایش افکار عمومی و اگاهی از واکنش مردم انجام می دهند پس از این به بعد
اعدام شکنجه تجاوز دیگر اثر ندارد...
چقدر خوب که شما خوبید
چقدر شاد که شما شادید
چقدر امنیت که شما در امانید
چقدر امید که شما ازادید...

ناشناس گفت...

اینا که تحریمی بودن،دنبال رای ندادشون بودن؟این چن هزار نفر شاه پرست ،چه خوبه اگه دیگه خودشونو قاطی نکنن و دردسر درس نکنن!...اما قطعا با اعدام ایشون مخالفم ولی مطمئنم که نخواهد شدو فقط این دامی پیش روی بزرگان سبز محمود امیدوار تا از این شخص دفاع شه تا بعد در رسانه میلی رجا و کیهان حملات و برچسب زدنا شروع شه...

Kianush گفت...

Babak jan, midanam ke har kas dar Iran be Internet dastrasi darad inha ra mikhanad.
Az in forsat estefade mikonam va in chand khatt ra baraye Sabzha minevisam.
Khatab be Sabzha, be Eslahtalaban va digarni ke dar gozashte be e'damha-ye siyasi-ye Jomhuri-ye Eslami e'teraz nakardand:
E'damha-ye siyasi gah az bikhabari, goh az tars o natavani va baraye ba'ziha be dalil-e kuri-ye ideologiki dar sukut va bi e'nenai'ye mardom anjom shod va natije-ye sangin-e in bie’tenai ra emruz hame mipardazim.
Eshtebah-e gozashte ra tekrar nabayad kard. Agar qablan eshtebah ya khata kardim emruz digar ozri nadarim chon hame, hame chiz ra midanim va agar ejazeh dahim in jenayat tekrar shavad hamdast-e janiyan khahim bud. Az Sabzha mikhaham ke dar mowred hokm-e e’dam-e Mohammad Reza har che bishtar va zudtar aksol'amal neshan dehand va rahi biyaband ke regim-e kudeta befahmad ke ma shukhi nadarim va hame mosammam hastim ke nagozarim in jenayat edame yabad. Boyad rohi yaft ke fowran az e'damha-ye siyasi jelowgiri shaved: E'lan-e'tesab-e omumi va tazahorat-e millioni dar surat-e e’dam-e mohammad Reza? Baraye basij-e mardom az har emkani estefade kunim va az maraje’ komak bekhahim.

Be omid-e piruzi.

سیاوش گفت...

دقیقا حق با شماست. این اقدام حکومت به واقع برای جدا کردن گروههاست. پس از این اعدام نوبت بقیه هم می رسد.

ناشناس گفت...

salam o hezaran dorood bar to aziz

ناشناس گفت...

آقای داد
آفرین بر شما ایرانی شجاع و صادق
مقالات شما همیشه برای من سمبل تازگی و طراوت فکری است. از اینکه فردی چون شما را ایرانی بنامم به خود می بالم. بلی دیدگاه شما کاملا صحیح و درست است. باید با مخالفت به همه جهان نشان دهیم که آزادی خواهی ما به معنای واقعی کلمه است و مستقل از گرایش سیاسی افراد است. بقول یکی از بزرگان
" من با عقیده تو مخالفم اما جانم را می دهم تا تو عقیده ات را بیان کنی"