۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

امشب در تفسیر خبر؛ اعدام نه!

امشب ساعت 9 و نیم شب به وقت خودمان در برنامه تفسیرخبر صدی آمریکا مهمان خواهم بود. بنا دارم علاوه بر موضوع برنامه، به مناسبت روز دهم اکتبر"روز جهانی مخالفت با اعدام" صحبتی داشته باشم. سه نوجوان از جمله بهنود شجاعی برای بار چندم زیر تیغ اعدام هستند. بهنود را به سلول انفرادی برده اند تا سحرگاه 19 مهر دارش بزنند!
همچنین برای یک معترض انتخابات که عضو انجمن پادشاهی ایران معرفی شده، حکم اعدام صادر کرده اند! اعدام در نظامی که قضاوت با سیاست آمیخته شده و بدیهی ترین حقوق متهمان رعایت نمی شود، ابزاری است برای بر قدرت ماندن فاسدان و سرکوبی مردم. با این حال، در هر صورت باید با اعدام مخالفت کرد. در این باره یادداشتی نوشته ام که تا ساعاتی دیگر روی وبلاگ می گذارم. یادداشتی درباره "اعدام نه!".
پی نوشت: برای دوستانی که می پرسند، نشانی فیس بوک خود را می گذارم که تا پیش از این توسط یک دوست اداره می شده. با تشکر از ایشان.روی نوشته زیر کلیک کنید. شاد باشید دوستان.
فیس بوک بابک داد
نکته: این پیام را لحظاتی قبل از دوست عزیزو سبزاندیش محسن مخملباف دیدم. درباره روز مخالفت با اعدام.
با فریاد خود جلوی اعدام انسان ها را بگیریم.
روح مردم ایران و روح جنبش سبز با هر نوع اعدامی مخالف است.من تصور می کنم وقتی جنبش سبز به قدرت برسد اولین قانونی را که لغو خواهد کرد قانون مجازات اعدام است.در قرن 21 مجازات اعدام جزو بقایای قوانین متوحش قرون وسطایی به حساب می اید که کشورهای متمدن می کوشند با لغو آن خود را از این نشانه غیر انسانی برهانند.اگر همه ما با شنیدن حکم اعدام هرکس در ایران فریاد اعتراض خود را بلند کنیم ، هزینه رژیم برای هر اعدامی چنان بالا خواهد رفت که مجبور می شود دست از این نوع جنایت بردارد.اعدام مردم ایران با هر عقیده ای چه سبز چه پادشاهی چه کمونیستی چه مجاهد ،ظلم به ایرانی ،ظلم به اندیشه و ظلم به بشر است.ما حتی با اعدام منفورترین ایرانی موجود ،یعنی( خامنه ای) بعد از پیروزی جنبش سبز مخالفیم،ما امیدواریم روح گاندی و ماندلا که از خصایل جنبش سبز است بر همه ایران،حتی ایران استبدادی سایه بیندازد.
محسن مخملباف9/10/2009

۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام اقای قهرمان و مبارز ! سلامتی و تندرستی شما و خانواده محترم آرزوی همیشگی و هر لحظه ی ماست مراقب خودتان باشید!به امید تابش خورشید آزادی بر سرزمین ایران مان! سبز و پایدار مانید!

Unknown گفت...

آقای داد
فکر نمی کنید که این قضیه دامی برای روشنفکران جنبش سبز باشد؟این جوان را تا به حال چندین بار پای چوبه دار برده اند و حتی گفته می شود که اولیای دم از حق خود گذشته اند و مراجع هم دستور لغو حکم را داده اند.حالا چرا نظام اصرار در اجرای حکم دارد را نمی دانم اما از طریق رسانه های داخلی سعی خواهیم کرد تا صدای اعتراض ملت را به گوش برسانیم.

ناشناس گفت...

سلام آقای بزرگ و قهرمان! مجموعه "پژواک رسای فرصت نوشت ها"ی شما روزنامه نگار مبارز برای تمام تاریخ خواندنی و روشنگرانه خواهد بود ! سرافراز و پایدار باشید.

ناشناس گفت...

salam,8:30 be vaghte iran.khoda poshto panahetoon.

ناشناس گفت...

salam,sa'at 8:30 be vaghte iran.khoda poshtopanahetoon.

ناشناس گفت...

آقای داد عزیز،

از راه دور از دست و روی شما میبوسم که با نوشته‌هایتان تیغ از دل مردم ایران در میاورید. شما افتخار آفرین برای ایران جاوید مان هستید. به اندیشه و قلم شما سر تعظیم فرود میاورم.

آره حیفه که خامنه‌ای بمیره، بهتره بمونه و ریزش ستونهای فسادی را که به پا کرده ببینه و مثل صدام در دادگاه‌های خلق ایران محاکمه بشه.

به امید پایدار شدن بهار سبز آزادی در ایران و برچیده شدن سیاهی و نکبتی مثل خامنه‌ای از تاریخ ایران زمین.

از سوئد هه.ت