۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۴, شنبه

♦️دفاع از «وضعیت» مهناز افشار!♦️

➖بابک‌داد➖
مضحک‌ترین اتفاق قضایی در حال وقوع است! «بازنشر یک توییت، و ارتباط دادن آن به قتل یک فرد ثالث» دارد با فشارهای خاص سیاسی، تبدیل به یک پرونده مضحک می‌شود.
صدها پرسش چالشی در این زمینه وجود دارند که بعدتر پیرامون آنها خواهم نوشت. فعلاً ببینیم علت اصلی «هجوم سازماندهی شده سایبری» بر علیه خانم بازیگری که فعالیت مدنی هم می‌کند، چیست؟
🔹در حقیقت بابت گناهان نابخشودنی نظیر «پرسش، انتقاد و مخالفت»، محافلی تصمیم گرفته‌اند مهناز افشار «تنبیه» شود. از جمله به این دلایل:
🔹او از حق کارگران هفت‌تپه دفاع کرده و صدای آنها و اسماعیل بخشی شد.
🔹از حق دکتر محمدعلی طاهری به عنوان یک زندانی عقیدتی دفاع و با حکم اعدامش مخالفت کرد. و به اعدام شماری از بیگناهان هم انتقاد کرد.
🔹با ازدواج کودکان زیر سن قانونی مخالفت نمود و به دفاع از حقوق آنان پرداخت.
🔹از ورود نیروهای حشدالشعبی عراق به خاک ایران به بهانه‌ی کمک به سیل‌زدگان پرسش کرد.
🔹و به توییت یک آخوند که به دختران و زنان ایرانی پیشنهاد «صیغه موقت با نیروهای حشدالشعبی» داده بود، انتقاد کرد.
🔹در جهان امروز، چهره‌های سرشناسی مانند او (اِما واتسون تا آنجلینا جولی و…) در عرصه‌های اجتماعی هم فعال هستند. با نابرابری، فقر و تبعیض‌ها مخالفت و برای رفع آنها تلاش می‌کنند. و چون در فضای مجازی هم در دسترس مردم هستند، از «برآورد پیام‌های رسیده» به یک جمع‌بندی نسبی می‌رسند و منتشر می‌کنند. انعکاسی از صدای جامعه!
گرچه ممکن است گاهی هم به دام بیفتند و اشتباهی هم بکنند که بعدتر آن را تصحیح نموده و یا پس می‌گیرند.
🔹برای نوشتن این یادداشت، شماری از دیدگاههای خانم افشار را خواندم و اغلب آنها را «همسو با خواست اکثریت جامعه» ارزیابی می‌کنم.
به نظرم او بر سر دو راهی «چشم‌پوشی یا حق‌گویی»، تن به خطراتی داده که می‌توانست به راحت‌طلبی از کنارشان بگذرد. کاش گهگاه سایر افراد سرشناس هم مانند او دلی به «دریای حق‌گویی» بزنند.
🔹فهرست مقصران در ماجرای قتل طلبه همدانی بلند است: از ناجا و پلیس فتا تا سپاه و «واردکنندگان حشدالشعبی»…! و آن آخوند که (با نام مستعار حجازی) پیشنهاد صیغه‌ی زنان ایرانی با حشدالشعبی را در توییتر نوشت و بعد «با شکایت سفارشی از مهناز افشار!»، هویت اصلی خود (دریاباری) را فاش نمود. توییت موهن آن آخوند، عامل اصلی تحریک احساسات مردم بوده است. خانم افشار فقط توییت او را بازنشر کرده که طبق قانون هیچ کشوری، این کار جرم به شمار نمی‌رود!
🔹او بابت مواردی که حاکمیت را مورد پرسش و نقد قرار داده، تنبیه می‌شود و برای همین هم؛ سکوت جایز نیست!
🔹مردم و افراد سرشناس می‌توانند مراقب بازی مافیاها و لشکریان سایبری حکومت باشند و از «وضعیت» (فارغ از «شخصیت») مهناز افشار قاطعانه «دفاع» کنند.
و یا می‌توانند تماشاچی باشند تا یک صدای دیگر هم خفه شود. فقط فراموش نکنند این «آسیابِ صدا خفه‌کن» نوبتی است! بدجوری هم نوبتی است!
بابک‌داد ۹۸/۲/۱۴
🔹اینستاگرام:
🔹وبلاگ فرصت نوشتن:
🔹تلگرام:
🔹فیس‌بوک:
🔹توییتر:
📩تماس: