۱۳۹۷ اسفند ۲۳, پنجشنبه

♦️تیغ‌های دولبه‌ی آصادق!♦️ (۹۷/۱۲/۲۲)


➖بابک‌داد➖
ظلم و بی‌عدالتی آتشی نیست که فقط دامان مظلومان و مردم بی‌پناه را بگیرد! به خانه‌های ظالمان و حاکمان و حتی به «بیت قاضی‌القضات» هم می‌رسد!
🔹صادق لاریجانی در پایان نُه سال ریاستش بر ق.ق اقرار کرد سیستم قضایی فاسدش حتی نتوانسته از حق و حیثیت دختر خودش هم دفاع کند!
او با لحنی رقت‌بار گفت: «گاهی دشمن بیرونی و جاهل درونی (اشاره به احمدی‌نژاد) مشکل ایجاد می‌کند. دشمن شایعه کرد دختر رییس قوه قضاییه جاسوس است!… من عهد کرده‌ام از کسی که تهمت بزند نمی‌گذرم! و کسی را هم که حرف ناحقی را شنید ولی دفاع نکرد، حلال نخواهم کرد!»

🔹چگونه قاضی‌القضاتی که مثلاً «حدود شرعی را حکم و اجرا می‌کند»، به این وضع رقت‌انگیز افتاد؟
🔹وقتی روند دادرسی دادگاهها «ناعادلانه، یکطرفه و جهت‌دار» است و رأی محاکم «خریدنی» هستند، حتی اگر دختر رئیس ق.ق هم مورد تهمت واقع شده باشد، از دادگاهها نفعی نمی‌برد! به این خاطر که او هم می‌فهمد حکم دادگاههای فاسد اعتباری نزد مردم ندارند! و حتی اگر او را از جاسوسی «تبرئه» کنند، باز هم افکار عمومی به عادلانه بودن رأی دادگاهی که زیر نظر پدر اوست، اعتمادی ندارند!
🔹دادگاههای تحت نفوذ باندهای «کار چاق‌کنی» و برخی قضات رشوه‌خوار؛ عِرض و آبرویی برای خود باقی نگذاشته‌اند که حالا بتوانند از عِرض و آبروی دختر رئیس خودشان دفاعی بکنند!
🔹آراء و احکام دادگاهها نزد مردم اعتبار ندارند و پدر این بی اعتمادی، همین آصادقِ قاضی‌القضات بود که هر که را خواست، بدون مدرک متهم و محکوم کرد! تا آنکه دخترش در چنبره‌ی تهمت جاسوسی (راست باشد یا دروغ) افتاد و نتوانست از حیثیت او دفاع کند!
🔹حتی اگر زهرا لاریجانی از احمدی‌نژاد به خاطر تهمت جاسوسی شکایت می‌کرد، آیا می‌توانست به «اعتبار» حکم دادگاههای پدرش دلخوش باشد؟ محاکمی که به فساد مشهورند و ویدئوی «کار چاق‌کنی» عمویش فاضل لاریجانی هم پخش شده!
🔹آصادق چه سیستم قضایی فاسدی ساخت که به درد دخترش هم نخورد؟ چه فضایی از «تهمت و افترای بی سند» ساخت که سیه‌روی و نالان رفت؟
🔹حقیقت اینکه ابزار سیستم آصادق لاریجانی؛ «اتهام‌زنی و بی‌عدالتی» بود. او ندانست که اگر قاضی و دادستان و رئیس قوه می‌توانند به آسانی هر فردی را «بدون ارائه‌ی سند» به هر چیزی متهم و محکوم کنند، این تیغ روزی بر می‌گردد و خودش و نزدیکانش را هم هلاک می‌کند!
🔹بی‌عدالتی فقط دامان مظلوم را نمی‌گیرد، خانه‌ی ظالم را هم می‌سوزاند. آیا رئیس جدید «به موقع» این را می‌فهمد؟
بابک‌داد ۹۷/۱۲/۲۲



هیچ نظری موجود نیست: