۱۳۹۴ اسفند ۱۴, جمعه

بدنبال «شبکه تخریب» می‌گردید؟!

🔹بدنبال «شبکه تخریب» هستید؟!🔹
چندروز بعد از اظهارات حجت‌الاسلام شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران که با عصبانیت به‌ مردم تهران تاخته بود، روز جمعه آقای کریمی قدوسی نماینده اصولگرای مشهد هم که در انتخابات جمعه قبل شکست خورده (و بعد از تأخیر بسیار، بعنوان نفر پنجم منتخبین اعلام شد) گفت: «رأی نیاوردن نیروهای انقلابی و اصولگرایان نقشه یک شبکه‌ی تخریب بود که در لندن و فرانسه مستقر هستند و نقشه حذف اصولگرایان را آنها کشیدند که در ایران اجرایی شد!»
امثال آقای شجونی و این نماینده با همه دوپینگ انتخاباتی که بوسیله شورای‌نگهبان کردند و باز هم شکست خوردند، همچنان نمی‌خواهند به قواعد همین بازی ناعادلانه انتخابات در جمهوری اسلامی تن دهند و اصلی بنام «چرخش نیروها در اننخابات» را به عنوان اتفاقی معمول در همه انتخابات‌ها بپذیرند.
آقای نماینده نمی‌خواهد بپذیرد که حتی در همین سیستم انتخاباتی بسته در ایران، وقتی بالاخره یکجای کار در گرو «رأی» شهروندان است، آن مردم و شهروندان ممکن است در این دوره انتخابی متفاوت از دوره قبل که وی را انتخاب کرده‌اند، داشته باشند. این بدیهی‌ترین نکته هر انتخاباتی است که یک روز به نفع یکی و روز دیگری به نفع رقیب باشد. اگر امروز بتوانید مردم را متهم کنید که فریب‌ «شبکه‌های نفوذ و تخریب» (که در ذهن‌تان می‌سازید) را خورده‌اند، در حقیقت دارید انتخاب شدن خودتان در دوره قبل را هم زیر سئوال می‌برید.
به خصوص در انتخابات مجلس، انتخابات در شهرستانها غالباً «مطالبه محور» است و مردم وقتی می‌بینند نماینده‌ای که الان در مجلس دارند، بجای «حل مشکلات» آنها بدنبال «ایجاد مشکلات» است، در دوره بعد او را انتخاب نمی‌کنند. فهم این واقعیت خیلی سخت نیست.
اگر این مردم چهارسال قبل شما را براساس «بصیرت و آگاهی» انتخاب کرده‌اند، حالا هم همان قطعاً بصیرت و آگاهی را دارند. ولی اگر باور دارید که «شبکه های خاص!» مردم را فریب داده‌اند، در واقع دارید به شعور مردم‌ توهین می‌کنید، و نماینده شدن‌تان را با همان منطق می‌توان زیر سئوال برد. بدنبال شبکه‌های ذهنی تخریب نگردید و واقع‌بین باشید. این حرفهایتان فقط باعث می‌شود مردم مطمئن‌تر شوند که «رأی سلبی» آنها برعلیه شما و همفکرانتان را به درستی به صندوق‌ها ریخته‌اند.
این بار مانند سال ۸۸ رفتار نکنید و باز هم به مردمی که «شما را نمی‌خواهند» توهین نکنید. بیاموزید که قدم اول این است که قلباً به حق مردم برای انتخاب‌شان احترام بگذارید. حداقل این بار واقعیت را بپذیرید: «حذف اصولگرایان، مقصری به‌ جز کارنامه و رفتارهای پراشتباه خود اصولگرایان ندارد».
اگر سال ۸۸ این واقعیت را قبول می‌کردید و رأی مردم را می‌پذیرفتید، شاید در این شش ساله خیلی درسها آموخته بودید که به کارتان می‌آمد. اما چنان نکردید و با اسم رمز «فتنه» به سرکوب رأی مردم روی آوردید. این بار هم نهایت تلاش‌تان را در قبل از انتخابات و حذف رقیبان به کار بردید، اما مردم از روزنه کوچک «رأی سلبی» به شما فهماندند که وقت رفتن است. پیام مردم را این بار درک کنید.
ذهن توطئه‌نگرتان را از قصه‌پردازی متوّهمانه درباره «شبکه تخریب و نفوذ در فرانسه و انگلیس» پاک کنید و واقعیت را بپذیرید که؛ مردم از رفتارها و تندروی‌های پر هزینه شما خسته هستند.
و خیلی شانس دارید که این مردم «نه بزرگ» خود را هنوز هم با زبان «رأی» بیان می‌کنند. رأی نه مردم را بپذیرید و بدنبال نوسازی تفکرتان باشید. گام اول تغییر؛ پذیرفتن حق انتخاب ملت است.
[بابک‌داد]
۱۴ اسفند ۹۴. پاریس

هیچ نظری موجود نیست: