۱۳۹۱ شهریور ۱۰, جمعه

اجلاس تهران «بزرگترين ناكامي ديپلماسي جمهوري اسلامي» بود!

مرسي آقاي مُرسي!
به رغم هزينه هاي ميلياردي "بزرگترين ناكامي ديپلماسي" جمهوري اسلامي رقم خورد و اجلاس سران به محل محكوميت سياستهاي نظام تبديل شد!! تريبـون صــــد ميليارد توماني اجلاس سران، به راحتي در اختيار آقايان محمد مرسي و بان گي مون قرار گرفت تا سياستهاي جمهوري اسلامي در برنامه اتمي و حقوق بشر و حمايت ايران از رژيم بشار اسد را به باد انتقادهاي تند بگيرند. محمد مرسي رئيس جمهور برگزيده مردم مصر، سپس بدون ديدار با خامنه اي از تهران رفت و امروز را به عنوان تلخ ترين روز براي «رهبر متوّهم و رئيس دولت كوچولوي» ثبت كرد! مرسي آقاي مرسي!
آقاي بان كي مون متشكريم!
دبيركل سازمان ملل به خواست مردم ايران پاسخ مثبت داد و نام خود را به عنوان اولين مقام عاليرتبه خارجي ثبت كرد كه رو در روي ديكتاتور متفرعن ايران نشست و او را به باد انتقادهاي تند گرفت. آقاي «بان» از وضعيت اسفناك حقوق بشر در ايران و از سركوب و آزار معترضان و نامزدهاي انتخاباتي به شدت انتقاد كرد و خواهان انتخابات آزاد در ايران شد. او همچنين اظهارات خصمانه آيت الله خامنه اي درباره محو اسرائيل را تحريك آميز و نفرت انگيز خواند. گفته مي شود دبيركل سازمان ملل تقاضاي ملاقات با ميرحسين موسوي را هم مطرح كرده و ديدارش با برادران لاريجاني پرحاشيه و داغ بوده است. گزارش آقاي دبيركل از اين سفر و واقعيتهايي كه در ايران ديده، نظام را در وضعيت دشوارتري قرار خواهد داد. آقاي بان كي مون متشكريم!
پي نوشت اول: عمرو رشدی سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر با تکذیب بخشی از ترجمه ارائه شده از صحبت های محمد مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت که مرسی در سخنانش هیچ اشاره ای به كشور بحرین نکرده است. مترجم تلویزیون دولتی ایران، در ابتدای سخن مرسی در باره سوریه با جایگزین کردن کشور بحرین به جای سوریه سخنان مرسی را تغییر داد.
در بخش های دیگری از صحبت هم هنگامی که مرسی کشورهای شاهد تغییر با وصف کشورهای "بهار عربی" نام می برد، مترجم نام بحرین را هم می گنجاند و از "بهار عربی" به عنوان "بیداری اسلامی" یاد می کرد.
پي نوشت دوم: به گزارش «سایت سازمان ملل متحد» بان کی مون که پنجشنبه 3-8-2012 در دانشکده ارتباطات وزارت امور خارجه ایران سخن می گفت، از مقام های این کشور خواست تا رهبران معترضان ایران، مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران زندانی را آزاد کنند. بنا بر این گزارش، دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین خطاب به مقام های جمهوری اسلامی ایران گفت که بسیار مهم است در انتخابات ریاست جمهوری آینده، «صدای مردم» را بشنوند.

۱۷ نظر:

ناشناس گفت...

اجلاس نم طنین طنطنه کیاست ودرایت امام همام سید سعه صدرمنش قدس الله خامنه ای سلمه الله تعالی بر دول گیتی است واسفانه این روزها از سر استیصال له ولورده های بالاترین (ناله ترین) بسان خران نغمه سنج عرعر وصرصر درازگئشان سر میدهند.آخرامثال تو را چه به تجزیه وتخلیل محتوای نم ای تم گرفته !!!!!!!!1
دردا برامثال تو ای داد.
سارا شکری

ناشناس گفت...

مبادا سانسورچی شوید.

ناشناس گفت...

آقای داد ناراحت نشینا ولی بعضی وقتا استایل خبرنگاری شما می شود صدمن یک غاز! منظور من "دود شد رفت هوا" و "رهبر زیر سایه تاج بخش" و ... است این حرفا امیدبخش است اما فایده ای ندارد. بهتر است خبرهایی از ریز ماجرا دهید البته اگر خبر دارید! نظیر آنچه که از سایت کلمه به عنوان منبع در مورد سخنرانی بان کی مون آوردید. همچنین امیدواردم اصلاح طلب واقعی باشید و مثل آنها که بلا فاصله هر انگی دوست دارند مثل ضد اسلام و دشمن اسلام و ... به هر کس که دوست دارند میزنند شما دیگر انگ طرفدار حاج آقا اشکنه ای و ... به کسی نزنید. این به نظر این حقیر رسید چون ارزش انتقاد کردن دارید. از خدا برای شما توفیقات روزافزون مسئلت می کنم. موفق باشید.

ناشناس گفت...

اینهایی که با اسم اصلی شون میان کامنت میزاران از همون 7 تومانی ها هستن خایه مالان سد الی

حمید گفت...

خانم سارا شکری:
این سایت که صحبتهای بی منطق و سراسر توهین شما رو منتشر کرد. حالا شما یک سایت معتبر از خودتون معرفی کنید که ما حرفهامون رو(نه مثل شما فحش) توش بنویسیم و اون رو بدون سانسور منتشر کنه. من خودم دهها بار مطلب نوشتم یکیش منتشر نشده!

علی گفت...

هانم سارا شرکر- من نمیدونم این همه لقب و پکه میدی اصلا معنیشو میدی که بلغور کردی؟ رو خط نوشتی-یک خطشو پاچه خوری کردی-آیا در مورد امام علی هم این همه لقب میدی؟-خاک بر سر همچین انسان هایی که واجبات را فدای مستحبات کرده-اونم مستحبی که عین ظلمات هست-جوری زندگی کن که تو اون دنیا جوابی برای حرفات داشته باشی...

علی گفت...

خانم سارا شرکی- من نمیدونم این همه لقب و نصب که دادی اصلا معنیشو میدی که بلغور کردی؟-حرفات آدمو یاد چاپلوس های درباریان قدیم میدندازه با این تفاوت که تو انقدر ابله هستی که بدون مواجب این کارو میکنی- دو خط نوشتی، یک خطشو پاچه خوری کردی-آیا در مورد امام علی هم این همه لقب میدی؟-خاک بر سر همچین انسان هایی که واجبات را فدای مستحبات کرده-اونم مستحبی که عین ظلم هست-جوری زندگی کن که تو اون دنیا جوابی برای حرفات داشته باشی...

ناشناس گفت...

ناشناس خفته در خواب خرگوشی! چقدر شما بدبختید که اینطور خود را سرگرم می کنید....شما با این بی تربیتی خواهان ظهور حضرت مهدی(عج) هستید!!!!!واسفا بر شمایانی که سر در برف دارید و دردا بر شما ناشناسان قدر و شوکت دین و مملکت!!

ناشناس گفت...

آخه اوسکلا اجلاس این همه دستاورد داشت بعد شما گیر دادین به یه تیکه مرسی.مرسی در حد آقا نیست که بخواد با ایشون صحبت کنه.
همین شماها مرسی رو گنده کردین مگه کیه مرسی؟
یه نوکر امریکا دیگه.

ناشناس گفت...

امیدوارم خواهر سارا شکری مرقوم بفرمایند از این نم طنطنه تاکنون چه دامنشان را گرفته، تا پس از این ایشان را به مدد کیاست و درایت چه رسد.

ناشناس گفت...

در جواب خانم سارا شکری: از خواندن نظر شم بشدت ناراحت شدم-نه از نوع فکر سیاسیه کوته فکرانه تان بلکه از نوع و قواعد نوشتارتان- اگر به دستور زبان فارسی وارد نیستید خواهشا با لغات غیر معنی دار و بی ربط و اشتباه که به همراه لغات عربی (که باز هم بدون معنی مربوط) سعی نکنید جمله هایتان را به اصطلاح قلنله ، سلمبه جلوه گر نشان بدید.آنقدر نگارشتان فاقد سلامت نوشتاری میباشد که ارزش نقد و پندار ندارند.
تاریخ نشان داده کسانی که با توهین و بدون منطق سخن میگند کاملاً در خودشان احساس شکست میکنند، (دیکتاتورهای بزرگتر از خامنه ای را به یاد بیاورید،هیتلر-صدام-قذافی و ... – که با چه ذلت و نفرینی نابود شدند)-همه اینها یه مشخصه ی مشترکی داشتند:همه گی سعی در نشان دادن جلوه زیبا و ابدی از خود بودند (آن هم به واسطا ی افراد بی خرد و مواجب گیر)- صحبت کردن برای شما از حقوق بشر و آزادی بیان و زندگی غیر بندگی برای شما کاری بیهوده است- چون شما مصداق این بیت شعر هستید:" آنکس که نداند و نداند که نداند --- در جهل مرکب ابدالدهر بماند"

ناشناس گفت...

یه نفر ناشناس با نام سارا شکری نظر داده بود که البته بیشتر شبیه به مدح و ستایش بود. اونجای آقا زخم شد اینقدر مالیدیش.البته ایشون به خاطر سعه صدرشون چیزی نمیگن ولی احتمالا خیلی اذیت میشن.در دیزی بازه، حیای گربه کجاست؟ ایشون دارن حال میکنن از حماقت امثال شما خانوم ناشناس.البته شما به مالیدن ادامه بده....

ناشناس گفت...

خانوم سارا شکری گویا شما در دوران شیرخوارگی مورد تفخیذ آقا قرار گرفته اید اجرکم عندالله

kio گفت...

به گزارش خبرگزاری های ایران، در دیدار محمود احمدی نژاد و کیم یونگ نام، رئیس مجمع خلق کره شمالی، روز شنبه در تهران، دو طرف توافق نامه همکاری علمی و فنی امضاء کردند!
کیم یونگ نام که برای اجلاس غیرمتعهدها به تهران رفته است، با آیت الله خامنه ای نیز دیدار کرد. آقای خامنه ای گفت که جمهوری اسلامی و کره شمالی دشمنان مشترکی دارند و باید در مقابل فشارها ایستادگی کنند!!!!

ناشناس گفت...

خاک بر سرتان که نان می خورید و نمکدان می شکنید ای پایین ترین ها

ناشناس گفت...

بهترین توصیف از میزبانی تهران برای اجلاس عدم تعهد، چیزی نیست جز «آچمز شدن جمهوری اسلامی». گو اینکه هنوز باید منتظر ماند تا دید آیا جمهوری اسلامی با بهره بردن از ریاست خود بر عدم تعهد خواهد توانست استفاده موثری در کاستن از فشارهای رو به تزاید بر خود بکاهد یا نه ولی از باب مثل معروف «سالی که نکوست از بهارش پیداست» باید اجلاس تهران را شکست سیاست خارجه و از آن بالا‌تر آچمز شدن جمهوری اسلامی در خانه خود دانست.برخی از دلایل به شرح زیر است:
- ناتوانی جمهوری اسلامی در دعوت از سه چهارم سران عدم تعهد برای حضور در اجلاس تهران. حدودا ۳۰ تن از رهبران جهان و آن هم عمدتاً کشورهای نه چندان مهم در اجلاس تهران شرکت نمودند. سفر کوتاه ۴ ساعته محمد مرسی میهمان ویژه این اجلاس، در همین بستر قابل ارزیابی است.
- محکومیت سوریه (متحد جمهوری اسلامی) به عنوان رژیمی سرکوبگر و فاقد مشروعیت از زبان محمد مرسی، رییس جمهور اسلامگرای مصر و برآمده از انقلاب این کشور.
- ناتوانی جمهوری اسلامی در دفاع از تئوری خود ساخته بیداری اسلامی برای تبیین تحولات خاورمیانه.
- دریافت تذکر جدی درمورد نقض حقوق بشر بر زبان دبیرکل.
- دریافت تذکر جدی در مورد پرونده هسته‌ای بر زبان دبیرکل.
- ترجمه‌های ناقص و بعضاً نادرست صدا و سیما از اظهارات محمد مرسی و دبیرکل در محکومیت سوریه.
- جو به شدت امنیتی پایتخت با گماردن ۱۱۰ هزار نیروی پلیس.
بر این فهرست می‌توان موارد دیگر را نیز افزود. اما آنچه مهم است اینکه علی خامنه‌ای با آچمز شدن رژیمش در تهران فرصت دارد بیاندیشد که آیا آنچنان که او می‌پندارد «نظام جمهوری اسلامی امروز کشوری محترم، اثرگذار، و متنفذ و دارای عزت بین‌المللی است؟ و آیا عزت و اعتبار جمهوری اسلامی ایران، امروز بیش از هر زمان دیگری است؟

ناشناس گفت...

سلام..من از طرف اصولگرایانی که در این بخش کامنت گذاشته اند جز چاپلوسی و دشنام چیز دیگری استفاده نکردم...آیا منطق ته کشیده؟؟... البته دیدیم که ترفند ترجمه نا بجا هم دیگر چاره ساز نیست...در عصر کبوتر نامه رسان زندگی میکنند امثال خانم شکری( البته اگه اسم خودشان باشد)که فکر می کنند کسی چیزی نمی فهمد و باید برای همه چیز شکر کرد حتی برای حیله گری....... توصیه می کنم عاقلانه فکر کنند...رویا پردازی هم حدی دارد و پاچه خواری هم حدی.....