۱۳۹۱ تیر ۱۰, شنبه

خيز مخفيانه حكومت: «افزايش ماليات» براي جبران «تحريمها»!

يك منبع مطلع اقتصادي كه نخواسته نامش فاش شود مي گويد: براي مقابله با تحريمهاي نفتي كه از يكشنبه آغاز مي شود، تازه مسئولان كشور تصميم گرفتند همزمان با «افزايش ماليات بر درآمد و فروش»، همچنين مالياتهاي معوقه مؤديان هم خارج از نوبت جمع آوري و به خزانه واريز شود. افزايش مالياتها به شيوه «مرحله اي» و بدون اعلام رسانه اي انجام مي شود تا كمترين اعتراضات احتمالي را هم در پي نداشته باشد.
چهارشنبه گذشته و در آستانه اجرای طرح تحریم نفتی ایران توسط 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، دولت جلسه فوق العاده اي تشكيل داد و در آن روشهاي برخورد با تحريمها را بررسي كرد. جداي از  چهار سناریوی قطعی كه برای مقابله با تحریم نفت را در دستور کار دولت قرار گرفته است. سناريوي پنجم اما ظاهرا" با چراغ خاموش و رعايت مصالح امنيتي عملي مي شود: افزايش مالياتها! يك منبع مطلع كه نخواسته نامش فاش شود مي گويد «اجراي افزايش مالياتها به عنوان راهكار مخفيانه توسط مقامات اقتصادي بررسي شده است». ضمن آنکه زنگ خطر بسته شدن تنگه هرمز به صدا درآمده است.
راهكارهاي چهارگانه دولت چنين اند:
سناریوی اول؛ حذف دلار و یورو از مبادلات نفتی!
سناریوی دوم؛ تشکیل سندیکای بیمه نفتکش‌ها.
سناریوی سوم؛ افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت.
سناریوی چهارم؛ کاهش تولید نفت از میادین مستقل.
اما سناريوي پنجم، افزايش ماليات بر درآمد و فروش است كه در مرحله اول دامان مشاغل آزاد و بخش خصوصي و بازار را خواهد گرفت و در مرحله ممكن است كاركنان و كارگران را هم درگير كند. خبرهاي بيشتر را به زودي خواهيد خواند.

۶ نظر:

کیو گفت...

بهتر بابک جان مرگ یکبار شیون هم یکبار باید یک فشاری به این ملت بی حال بیاید تا کمی صدا کنند.زور گرسنگی و فقر انقلابهای زیادی ایجاد کرده است.

ناشناس گفت...

مدتهاست به وبلاگتون سرمیزنم اما متاسفانه مطلب تازه ای نمی بینم.بسیار زیبا می نویسید.نوشته هاتون رو می بلعم.حیفه.حتما ناگفته های زیبایی برای نوشتن دارید.منتظریم آقای داد...

ناشناس گفت...

اول سلام
بعد اینکه ادامه ماجرای زندگی مخفیانه رو کی دنبال کنیم ؟

kamyar گفت...

آرايت كيف خلقت ميمونا و اتلبسه بالكاپشن و جعلناه الرِئيس الجمهوركم لعل تعبرون:
آيا نديديد چگونه ميموني را آفريديم و بر او كاپشن پوشانيديم و رئيس جمهورتان قرار داديم شايد كه عبرت گيريد. . . . سوره عنتر !

ناشناس گفت...

به نظرتون اگه الان در زمان قاجار بودیم لقب احمدی نژاد چی بود؟
توهم الدوله؟ قاتل الرعایا؟ عنتر الممالک؟ سارق الآرا؟ چندش الملک؟ احمق الروُسا؟ انکر
الآمار؟ آویزون الزمان؟ ضایع الکاپشن؟ نکبت الدوله؟ تاپاله میرزا؟

حسن گفت...

سلام اقای داد يک خواهش دارم در صورت امکان زلال و واضح نظرتان را در مورد اقای شریعتی توضيح دهيد سپاسگزارم