۱۳۹۱ خرداد ۱۶, سه‌شنبه

دشت اول رهبر از مجلس نهم: «نه به حداد عادل»!


چه كسي فكر مي كرد "اولين تودهني" را خود رهبر بخورد؟ علی خامنه‌ای روز يكشنبه گفت:[ اگر مقام‌ها و مسئولان جمهوری اسلامی دچار «خود محوری»، «تکبر» و «خودشيفتگی» شوند «تودهنی» خواهند خورد!] امروز سه شنبه، مجلس نهم به نامزد مورد حمايت رهبر رأي نداد و علي لاريجاني كه مورد حمايت ساير اعضاي هيأت حاكمه است، رئيس مجلس نهم شد. انتخاب نشدن حدادعادل، به رغم آن همه سفارش و توصيه هاي خامنه اي، شايد مصداق همان تودهني باشد كه به مقام خودمحور، متكبر و خودشيفتگي آقاي خامنه اي اصابت كرد.
عدم انتخاب حداد عادل پيام روشني دارد: گروه قدرتمندي كه از درون هيأت حاكمه، به دنبال محدود كردن شخص خامنه اي و پسرش مجتبي هستند، امروز توانستند سنگر مجلس را فتح كنند و به انتخابات رياست جمهوري با اميدواري بيشتري نگاه خواهند كرد. اما هشدار! دعواي آنها هيچ سودي به حال مردم ندارد. جز اينكه كمي ظالمين را به ظالمين "مشغول" كند! و اين "مشغوليت" براي نجات مردم كافي نيست. اين اصل يادمان نرود.
پي نوشت: در شرايط فعلي، هيأت حاكمه (كه مستقل از شخص خامنه اي است) در حال كادرسازي براي ادامه حكومت است. در اين ميان، اختلاف سليقه هايي با شخص رهبر ايجاد مي شود كه مانند همين انتخاب لاريجاني يا حداد رخ مي نماياند. دانستن جزئيات رقابت پنهاني كه "درون حاكميت" در حال جريان است، به تحليل دقيق تر وضعيت كمك مي كند.
اگرچه من هنوز معتقدم اين بازي درون زمين حكومت است. اما تحليل و پيگيري آن، بي فايده هم نيست.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

آقا بابک اینو خصوصی تلقی کنید شما اینجا نیستین که ببینین، چند سالی کوتاه اما در مجموع طولانیست که در تلاش احقاق حقوق با دستگاههای زیادی درگیر شدیم فوت همسر مزید بر علت سرقتهای بسیار شد متاسفانه دستگاه قضایی شهر هم بشدت آلوده این سرقت شد( بساطیست که لاریجانیها بپا کرده اند نتایج آن به شهرها با کمک محمود رسیده) همین حد بدان که سطح سرقت خیلی بالاست اما : آنچه از لجام گسیختگی و آشفتگی و مال طلبی حرام در مغز استخوانهای تک تک پیروان و بظاهر قسم خوردگان رهبری و حاکمیت میخواهی ببینی اینجاست یعنی اگر امروز هر کسی به تک تک اینان بگوید من یک ریال بیشتر از سید علی به تو میدهم صد بار بیشتر از امروز برای او ( وعده دهنده)میمیرند و سید علی را با تمام هست و نیستش زیر پا له میکنند . نماد این رفتارها را امروز بیش از هر وقتی بیا و ببین . هیچکدام این اشخاصی که هر روز به نوعی در لباسی برای سید علی و توابع مستقیم و غیر مستقیم سید علی و حاکمیت فریاد فدایت شوم سر میدهند بواقع سر سوزنی با او نیستند . اگر محتاج درآمد و ثروت اندوزی نبودند ...سید علی نمیشناختند که حواشی را بخواهند . پس اطمینان داشته باش که کل این دم و دستگاه با یک فوت رفتنیست چون در واقع حتی یک همراه واقعی هم ندارد باور کن به عینه دارم میبینم . منتها این فوت از کجاباید نواخته بشود برای همه امروز سوال شده . لطفآ این مطالب را فقط برای خودت به تنهایی بخوان ممنون و خسته نباشی بقول نسل قبل از ما پیر شی جوون .