۱۳۹۱ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

حقوق بشر مي توانست مانع «كابوس اتمي» باشد!


 غرب يا صداقت ندارد يا عقلانيت! اگر دنيا، به جاي اين همه فشار و چانه زني بر فعاليت اتمي ايران، از اول پيگير بهبود وضعيت«حقوق بشر در ايران» و دفاع از حاكميت مردم بود، فنآوري هسته اي ايران هم صلح آميز و پاك و تحت «نظارت مردم» پيش مي رفت! اكنون دنيا با حكومتي «ضدبشري» و «اتمي» طرف است و چوب بي صداقتي و يا بي تدبيري خود را مي خورد! موضوع حقوق بشر مي توانست مانع شود كه حكومت ايران تا بدين اندازه در مسير ماجراجويي و سرپيچي از مقررات جهاني پيش برود. خيلي ساده است؛ پيگيري وضعيت حقوق بشر در ايران، مي توانست مانع از تعبير «كابوس اتمي» باشد. 
لينك: ديروز سه شنبه مهمان برنامه صفحه دو BBC فارسي بودم و درباره ابعاد و آثار سفر اخير احمدي نژاد به جزيره ابوموسي، نظراتم را عرضه كردم. براي ديدن اين برنامه مي توانيد به اين آدرس برويد.

۵ نظر:

RS232 گفت...

بابک جان غرب آن چیزی را می گوید که شاه را خوش آید نه بادمجان را.

Unknown گفت...

به نام یزدان بخشاینده بخشا
درود بر شما
من هم همین نگرش رو دارم
اگر از آغاز بنا را بر حقوق بشر می‌‌گذاشتند موضوعات فرعی حقوق بشر هم تا حدودی حل می‌شد
ولی افسوس که آنها بیشتر به فکر خود بوده‌اند تا به فکر جان ما
بیشتر نگران اسرائیل و حکومت‌ها خودشان هستند تا ما ایرانیانی که زیر فشار این همه محدودیت و نیرنگ و ظلم و ستم عقلمان را از دست می‌دهیم و رنج می‌کشیم
به هر حال کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من

ناشناس گفت...

هیچ حکومتی مثل جمهوری اسلامی نمی توانست در جهت منافع غرب حرکت کندچون حقوق بشر مساوی دموکراسی است و این چیزی نیست که غرب برای ایران بخواهد.

ناشناس گفت...

آقای باتبک داد با درود.
اینقدر بد بین نسبت بغرب بخصوص از بعد از فروپاشی شوروی نباشید. مسأله حقوق بشر بیشتر ساکنین مملکتی را که در آن حقوق بشر پایمال میشود را در بر میگیرد که دلسوزی جهانی را دارد و اقداماتی؛ اما آنچنان کاری نمیتوان کرد چون در بسیاری از کشورها این پایمالی متأسفانه دارد انجام میشود. شما به نحوه رأی گیری در سازمان ملل متحد مراجعه کنید تا ببینید ایجاد فشار بر اساس آن چقدر مشکل است (رأی کشورهائی مثل شوروی و چین را ملاحضه کنید). اما تلاش برای دسترسی به بمب اتم بدلیل بخطر انداختن سرنوشت و زندگی همه نوع بشر بخصوص در دست تروریست ها و فاشیست هائی مثل حکومت جمهوری اسلامی مسأله ای دیگریست, بهمین دلیل است که در مورد آن سریعتر و قاطع تر موضع میگیرند. قطعنامه هائی که بر علیه ایران تا بحال صادر شده را ببینید. مسأله حقوق بشر بخصوص در زمان ارتباطات جانی امروز چیزی نیست که کنار گذاشته شود. اما اهرم اصلی فشار مسأله اتمی است؛ جمهوری اسلامی اگر در آن بشکند راه شکستنش بر اساس حقوق بشر بسیار ساده تر خواهد شد. حکومت جمهوری اسلامی هم خود میداند که با پایمال کردن حقوق بشر ماندنش آنچنان بیمه نیست که با داشتن بمب اتم خواهد بود.

Unknown گفت...

ضمن عرض سلام،

آقای داد، من یکی‌ از ۵۰ کاربر بالاترین بودم که حساب او بسته شده. آخرین لینکی‌ که فرستادم، لینکی‌ از بلاگر شما بعنوان "ایران پرستی‌ تهوع آور کودتاچیان" بود. اسم کاربری من fetnegar می‌باشد.

تما گفته هایی خو را در این لینک بلاگر خود انتشار داده ام، امیدوارم مورد قبول واقعه شود.
http://fetnegar01.blogspot.com/2012/04/poisen.html
ارادت