۱۳۹۱ فروردین ۱۹, شنبه

حمايت دردسرساز از سوريه؛ ايران در شيب تند رويارويي با جهان!

حمايت مقامات جمهوري اسلامي از بشار اسد، دارد ايران را به كام يك جنگ غيرمستقيم و حتمي مي برد. اين روزها اين اتفاقات روي داده اند:
گسترش مخالفت جهاني با سركوبهاي دولتي در سوريه.
عدم پايبندي بشار اسد به آتش بس با مخالفان و احتمال ورود تركيه به صحنه نزاع داخلي سوريها.
حمايت تركيه و بيش از هفتاد كشور جهان از اعتراضات مردم سوريه و جنگ لفظي ايران و تركيه به عنوان ميزبان مخالفان بشار اسد.
نگراني روسيه از دنباله روي مقامات ايران از مسيري كه صدام حسين رفت و كشورش را در كام جنگ فرو برد.
كنار كشيدن چين از بيمه نفتكش هاي ايراني و تنگتر شدن حلق محاصره هاي اقتصادي.
و بالاخره اعزام بزرگترين ناو آمريكايي به سوي خليج فارس و سايه گره هاي تازه بر مذاكرات اتمي.
وقتي اين رخدادها را كنار همديگر مي چينيم، تصوير هولناكي از ماههاي آينده به دست مي دهند. به فكر چاره بايد بود.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

آیا مردم مظلوم بحرین، عرب نیستند؟ این همه جنایت در پیش جهانیان در کشور بحرین صورت می‌گیرد و به یک زندان بزرگ برای مسلمانان تبدیل شده که به بدترین شکل حقوق بشر در آن زیرپا گذاشته می‌شود چرا در آنجا کاری نمی‌کنید؟
اسلامیت و انسانیت می‌گوید باید موضع بگیرید اما شما هیچ موضعی نگرفتید؛ خدای مظلومان از بحرین حمایت می‌کند و در آینده نه چندان دور با سقوط حکام مستبد بحرین مردم این کشور شهد شیرین پیروزی را می‌چشند.
متأسفانه دولت عربستان سعودی و ایران کانون فتنه در منطقه است. مأمن فراریان تروریست این کشور است و کسانی مثل بن علی و طارق الهاشمی به این کشور پناه بردند.عربستان در بحرین اشغالگری می‌کند و در سوریه نیز فتنه‌گری دارد افزود: بسیاری از آتش‌افروزی‌های سوریه توسط دولت عربستان صورت می‌گیرد و در خط مقدم تفرقه‌انگیزی در جهان اسلام قرار دارد.

ناشناس گفت...

با گذشت یک ماه از افشای فروش تجهیزات شنود مخابراتی-الکترونیکی به ایران توسط چین، خبرگزاری رویترز ادعا می کند به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد علیرغم این قرارداد، شرکت چینی بنا ندارد این تجهیزات را به ایران ارسال کند. با گذشت یک ماه از افشای فروش تجهیزات نظارت، رهگیری و شنود مخابراتی-الکترونیکی به ایران توسط چین، خبرگزاری رویترز ادعا می کند به اسنادی دست یافته که نشان می دهد این قرارداد منعقد شده، اما شرکت چینی زد.تی.ای می گوید بنا ندارد این تجهیزات را به ایران ارسال کند.
به گزارش بی بی سی، ماه گذشته اعلام شده بود که یک شرکت مخابراتی چینی با وجود تحریم های بین المللی تجهیزات نظارت، رهگیری و شنود مخابراتی - الکترونیکی به ایران فروخته است .
بر اساس این گزارش، تجهیزاتی به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار که بخشی از آن را کامپیوترهای پیشرفته ساخت آمریکا تشکیل می دهند.خبرگزاری رویترز روز سه شنبه (دهم آوریل - ۲۲ فروردین) در گزارشی اختصاصی نوشت که شرکت چینی زد.تی.ای (ZTE) دومین تولید کننده بزرگ تجهیزات مخابراتی چین در قراردادی که تاریخ آن ۳۰ ژوئن ۲۰۱۱ (نهم تیر ۱۳۹۰) اعلام شده به کنسرسیومی که عهده دار اداره مخابرات و ارتباطات ایران است تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری فروخته که با استفاده از آن می توان تلفن های ثابت، همراه و اینترنت را رهگیری و کنترل کرد.بر اساس گزارش مذکور، تجهیزات آمریکایی که دراین قرارداد ذکر شده اند ۱۰ میلیون دلار ارزش دارند اگر چه گفته شده این تجهیزات مربوط به بخش نظارتی و کنترلی مخابرات نیستند اما با توجه به گسترش دامنه تحریم های آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران، انتشار این گزارش با واکنش هایی روبرو شده است.

ناشناس گفت...

اون هارت و هورتها را جمع کنيد... برادر اسدتان رفتني است ..بعدي نوبت ....؟...

ناشناس گفت...

شاید در اینجا باید به اشتباه آل سعود در کشاندن تظاهرات مصالمت آمیز مردم سوریه به فاز نظامی هم اشاره کرد. ایشان فکر میکنند که تمامی کشورهای عرب ارث پدرشان هستند(در حالی که خود سعود مردمش را سرکوب می کند).ترکیه مفت خور هزار رنگ هم هر دوره حالتی دارد.یک روز ضد اسراییل-فردا ضد امریکا-روز دیگر حامی جمهوری اسلامی یا حالا که بر ضد سوریه است(البته درست است)دولت ترکیه با کردها مثل حیوان رفتار می کند ولی حالا از دموکراسی سوری دم می زند.و دولت دیکتاتور ایران هم میخواهد با هر ترتیبی دولت جنایتکار سوریه را سر کار نگاه دارد.آقای داد هر کی این وسط پی صید خودش است.ضررکننده های واقعی ما ملت ها هستیم.