۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

قذافي «كمدين ديكتاتورها» رفت، «كاريكاتور ديكتاتورها» خامنه اي هم مي رود!


بر اساس خبرهايي كه از ديشب بر روي سايت العربيه و سايتهاي خبري ديگر منتشر شد و امروز توسط برخي آگاهان منجمله وزير خارجه بريتانيا تأييد شد، ظاهرا" سرهنگ معمر قذافي ديكتاتور ليبي بعد از بالاگرفتن اعتراضات مردم ليبي، از اين كشور گريخته و احتمالا" به سمت برزيل يا ونزوئلا فرار كرده است. ديشب خبرگزاريها خبر دادند بعد از چند روز مبارزه خونین، تعدادی از نیروهای وابسته به سرهنگ قذافی به مردم مخالف پیوسته اند و شهر «بن غازی» دومین شهر بزرگ لیبی هم از ديروز به تصرف مخالفان ديكتاتور ليبي در آمده است. بر اساس اخبار رويترز تاكنون ۷۳ کشته فقط در روز شنبه و ۱۷۳ کشته در ۴ روز اعتراضات مردم ليبي گزارش شده است. پيش از اين خبرهاي رسيده، حكايت از فرار خانواده آقاي قذافي به خارج از كشور داشت.
چنانچه خبرها و سخنان امروز ويليام هيگ وزير خارجه انگليس صحت داشته باشند، احتمالا" آقاي معمر قذافي و همراهانش با سه هواپيما به سوي ونزوئلا پرواز كرده است. حالا بعد از «بن علي» و «حسني مبارك»، اكنون «معمرقذافي» سومين ديكتاتور كشورهاي عربي است كه سقوط مي كند. قذافي كشورش را بعد از 40 سال خودكامگي به ناگزير ترك كرده است. خبر سايت العربيه را اينجا بخوانيد.
پي نوشت: اميدوارم اكنون كه قذافي «كمدين ديكتاتورهاي نسل ما» احتمالا" ناچار به ترك قدرت شده، به زودي نوبت به «كاريكاتور» آنها هم برسد! كاريكاتور ديكتاتورهاي جهان كه نصيب ملت ايران شده و خود را «نايب امام زمان» مي داند. ديشب اين مطلب را در فيس بوك خود گذاشتم:  
معمر قذافي ديكتاتور ديوانه ليبي، ساعتي قبل از كشورش گريخت و به سمت ناكجاآبادي در آمريكاي لاتين (احتمالا" سرزمين هوگوچاوز در ونزوئلا) فرار كرد! امروز يك ديكتاتور ديگر هم به زير كشيده شد. ديكتاتورها صف را هم رعايت نمي كنند! اگر نوبتي هم باشد، اين روزها نوبت سيدعلي خامنه اي است:   
«حركت از اين بيش شتابان كنيم! سيدعلي را راهي لبنان كنيم!»


۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

برادرجان من سلام
حتما بیانیه جمعی ازرهروان جنبش سبزواخطارشان به حکومت درمورد عدم تحمل تعرض به میروشیخ رادیده اید خداکند که این دیدگاه باعث فرجی شود .
دراین مورد میشودگفت که تاکی بچه های ماازاین اراذل واوباش کتک بخورند وبازداشت وبه شکنجه گاه برده شوند ودست روی دست بگذارند وازخودواکنش نشان ندهند که انگ خشونت گرایی میخورند
پیشنهادمیشود کسانی که درتظاهرات شرکت میکنند باخودحداقل ادوات دفاعی تکه چوبی هم که شده همراه داشته باشند تصورمی رود نه قطعا دراولین وعده بعدی اراذل پابه فرار ولانه موش را به جیره ساندیس ترجیح میدهند
با این تاکتیک هم ازخشونت کاسته میشود وهم مسیر برای شرکت هر چه بیشتر مردم مهیا میگردد.
باقلم شیوایی که دارید درصورت صلاحدید این پیشنهادرا به سمع ونظر بزرگان ومردم عزیزایران برسانید
شک نکنید پشت این شب سیاه دیکتاتوری خورشید صبح آزادی درحال طلوع است .
به امید صبح آزادی

ناشناس گفت...

شما این ارزو را به گور خواهید بورد . مردم در 22 بهمن امسال چنان سیلی محکمی بر دهان شما زدند که به توهم افتاده اید و جمعیت ده هزار نفری 25 بهمن را چند میلیونی می خوانید ؟

ناشناس گفت...

آقای داد عزیز در مورد خبررسانی تلفنی از خارج از کشور یه پیشنهاد دارم.میشه کار خبررسانی یا همون تماس سبز رو سازماندهی کرد به این ترتیب که تقسیم کار بشه و بچه های هر کشور یا شهر(در صورت زیاد بودن جمعیت ایرانی در اون شهر)مسئول تماس با یک شهر بزرگ کشور یا یک منطقه از تهران بشن.شما یا هرکس دیگه میتونید لیستی بر این اساس تهیه کنید و روی سایتها بگذارید در این صورت مثلا من میدونم که منی که در لندن زندگی میکنم باید با منطقه ی فلان تهران با این پیش شماره یا با فلان شهرستان با این کد و پیش شماره تماس بگیرم.تماس سبز طرح خیلی خوبیه و در صورت عدم دسترسی به اینترنت و ماهواره هم به داخل کشور کمک میکنه.استقبال مردم هم خیلی خوبه و غالبا تشکر هم میکنن.فقط دوستای خارج باید مسایل امنیتی رو رعایت کنن.در ضمن اول تماس حتما ذکر کنید شماره رو اتفاقی گرفتید که برای هموطنان داخل دردسر درست نشه.موفق باشید.به امید پیروزی

کوروش گفت...

به نظر من خامنه ای وقیح ترین دیکتاتور تاریخ جهان است
ملت ایران(لااقل بخش عمده ای)او ونظامش قبول ندارد خامنه ای برای مصر و تونس دستورالعمل صادر میکند

ناشناس گفت...

بابک جان سلام،
آنچه مشکل ما و لیبی را با هم قابل مقایسه میکند پول نفت وگاز است که مستقیما به دست حکومت میرسد و بجای اینکه صرف رفاه مردم و پیشرفت کشور شود
برای حفظ قدرت و سرکوب مردم استفاده میشود.
پول فراوان و بدون حساب و کتاب نفت به هر دو حکومت امکان داده است که اوباش بپرورانند و مزدوران خارجی را به خدمت خود استخدام کنند. به همین دلیل است که ارتش نقش ملی و فراگیر خود را به نفع اوباشان و مزدورانی که هیچ وظیفه ی دیگری جز دفاع بی چون و چرا از حکومت ندارند از دست داده است. در ایران نگرانیهای پس از انقلاب و جنگ باعث شد که تاسیس سپاه پاسداران و بسیج به عنوان دو نیروی نظامی، به موازات ارتش، عکس العمل چندانی بوجود نیاورد.ولی تحولاتی که پس از جنگ در ماهیت نقش این دو نیرو بوجود آمد آنها را روز به روز از مردم جدا کرده ودر خدمت حکومت قرار داده است به طوریکه امروز مردم نسبت به کل نیروی انتظامی و دفاعی کشورابراز بی اعتمادی میکنند. اگرنیروهای نظامی کشور بخود نیایند ومانع ادامه ی سرکوب و کشتار مردم بوسیله ی اوباش خود فروخته نشوند,
علاوه بر اینکه به ماموریت ملی خود خیانت میکنند، مسؤل کشیده شدن مردم به سوی خشونت و در نهایت جنگ داخلی نیز خواهند بود.
با توجه به این خطر، جنبش باید کوشش خود را بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی این قشر تاثیرگذار در روند مبارزه متمرکز کند. باید هر چه بیشتر و هر چه سریع تر بکمک آن بخش از نیروهای نظامی که با جنبش ابراز همدلی کرده اند باین مساله پرداخت.

ناشناس گفت...

آقای داد، این شورای هماهنگی چرا بسیج مردم را هماهنگی نمیکند؟ مگر مردم از جان گذشته به درخواست رهبران جنبش به خیابانها نیامدند؟ کشته و زخمی و زندانی هم دادند ، رهبرانشان هم که زندانی شدند مگر میشود خاموش بمانند؟ مردم و به خصوص جوانان بیصبرانه منتظرند که هماهنگی لازم برای راهپیمائی، تحصن یا اعتصاب
یا هر حرکت دیگر اعتراضی انجام شود.
اگر قرار است مردم حرکت را ادامه دهند زودتر راهنمائی کنند وبا در نظر گرفتن ورود دوباره ی جنبش به صحنه, استراتژی، تاکتیک و هدف تظاهرات آینده را تعیین کنند. وگرنه یا جنبش از حرکت می ایستد یا از روی نا امیدی هر راهی را برای ابراز نارضایتی پیش میگیرد وبیشتر از پیش قربانی میدهد.

babak176 گفت...

سلام آقای داد برای یکبار هم که شده یه تجمع در یکی از کوههای تهران بگذارید موقع رفت یا برگشت خیابانهای اطراف خیلی دیدنی میشه مطمئن باشید نتیجه میگیریم .

ناشناس گفت...

معمر قذافی رهبر ليبی در يک سخنرانی طولانی که به طور مستقيم از شبکه تلويزيونی دولتی ليبی پخش می شد و در گفته هايی غيرمنسجم، مخالفان و منتقدان خود را «حشرات مزاحم» خواند و از طرفداران خود خواست به خيابان ها بريزند و تکليف «اين مزاحمان را روشن کنند.» وی افزود:«من رهبر انقلاب ليبی هستم و صاحب اين انقلابم و تا ابدالدهر در اين سمت باقی خواهم ماند.»
از آقا کپی کرده؟ یا دیکتاتوری ماهیتی چنین فرا مرزی دارد؟ نه جغرافیا میشناسد نه تاریخ نه فرهنگ ونه زبان، نه دین و نه حتی ایدئولوژی!

ناشناس گفت...

آقای داد عزیز سلام باز هم شاهد سرکوب و بازداشت و کشتار هستیم بخدا این حضور گاه بگاه و بعدش سکوت هیچ فایده ای که نداره هیچ بلکه باعث هار شدن حکومت و ناامیدی و سکون مردم میشه حالا هم که رهبران در داخل کشور بازداشت شدن دیگه منتظر چی هستیم؟باید یک کاری کرد.

saeedeh گفت...

سلام
من صفحه فیسبوک شما را مشاهده نمودم در مورد فراخوان ترجمه پیام به زبانهای مختلف عرضی داشتم اما نتوانستم آدرس ایمیل شما را پیدا کنم چون بعد از اغتشاشات سرعت اینترنت در ایران کند شده و اکثر فیلترشکنها مسدود هستند. بنظر من میتوان از ترجمه گوگل استفاده نمود یه ترجمه مبتدی است اما بخوبی مفهوم را میرساند میرساند. چون خودم بارها استفاده نمودم. آدرس آن:
translate.google.com
اگر موافقید بنده تمام کارهای آنرا انجام خواهم داد.

ناشناس گفت...

با درود و سلام، اگر فرصتی باقی بود ادامه ی خاطرات زندگی مخفیانه در ایران را هم منتشر کنین. تا الان نکات آموزنده زیاد داشت.

کوروش گفت...

آقای داد عزیز چطور شد ؟ چند روزی است که قلم نمی زنی ؟ اتفاقا این ایامی که حکومت ،اوین رابه خانۀ بزرگان جنبش انتقال داده است جا دارد به بزرگان حوزه (شجاعت را که از ارکان مرجعیت است باز یابند) تذکر داده شود . واقعا آیات عظام نمی توانند یک روز کلاس درسشان را تعطیل کنند ؟ اینان کی می خواهند تکلیف سیاسی خود را ادا کنند ؟ در تمام طول عمرشان دائما برای مردم تکلیف پیچیدند و حتی یک بار حقی را برای مردم قائل نشدند . این چه توجیهی است ؟ خواهشا هر روز بنویسید و بنویسید .

نرگس گفت...

خاک بر سر دولتانی که به این دیکتاتورها جا می دهند احتمالا علی آقا هم میره همین جا و خاک بر سر ملت هائی که خفت مهمانی ازاین دیکتاتورها رو به جان می خرند

ناشناس گفت...

آقای داد این آرزو را به گور می بری همانگونه که خیلی هااز ابتدای پیروزی انقلاب آرزوی سرنگونی نظام را داشتند و با همین آرزو به گور رفتند. واقعا نظام چقدر بزرگوار است که تو اشغال را به عنوان کاتب ویژه رئیس جمهور تحمل کرد.خوب شد رفتی و وجود نحست را از درون نظام پاک کردی.