۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه

امروز، روز احمدي نژاد بود!



درست است كه در سفر به مصر، احمدي نژاد از سوي دفتر رهبري بدون بدرقه رفت و بدون استقبال نماينده رهبر هم بازگشت، اما امروز در مراسم سالگرد پيروزي انقلاب كه بي رونق تر از هر سال برگزار شد، نقش بين المللي خود را به رخ رهبر كشيد و جايگاه خود را رسما" به طرف اصلي مذاكره آمريكا جا انداخت. او دو كار ديگر هم كرد كه به نظرم به اين دلايل امروز "روز احمدي نژاد" بود:
[اول] احمدي نژاد به عنوان عالي ترين مقام اجرايي كشور، براي اولين بار به احتمال تقلب انتخاباتي اذعان كرد و از خطر "مهندسي انتخابات" توسط سپاه و احتمال دخالت و تقلب انتخاباتي سخن گفت! او با كنايه به سپاه و رهبري گفت: "کسی با کوته‌فکری تصور نکند که می‌تواند جای مردم تصمیم بگیرد!" و وعده داد مانع مهندسي انتخابات مي شود.
[دوم] قدم دوم احمدي نژاد "مصادره حق مذاكره" بود كه تا به حال فقط در حوزه اختيارات خامنه اي بود! او به رغم مخالفتهاي مكرر رهبر، "ابتكار مذاكره با آمريكا" را مصادره كرد و صراحتا" به آمريكايي ها پيغام داد: "من خودم با شما مذاكره مي كنم!" معناي اين حرف يعني خامنه اي، ديگر وزن و نقش خاصي در اين زمينه ندارد و طرف اصلي مذاكره، احمدي نژاد است! او و رهبر در چند هفته اخير بارها بر سر مذاكره با آمريكا با همديگر "رقابت لفظي" داشته اند. دولتي ها بارها تابوي "احتمال مذاكره با آمريكا" را شكسته اند؛ اما خامنه اي دو روز قبل از کسانی که "از روی ساده لوحی یا غرض" از پیشنهاد مذاکره آمریکایی‌ها ابراز خوشحالی می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: "مذاکره، مشکلی را حل نمی‌کند!"
[سوم] اردوكشي خياباني احمدي نژاد از امروز كليد خورد تا او وزن اجتماعي اش را هم به رخ رقيبان خود در داخل نظام بكشد. امروز پانصد نفر از حاميان كفن پوش احمدي نژاد در قم به سراغ علي لاريجاني رفتند و با پرتاب نعلين و مُهر و نوشابه، سخنراني او را مختل كرده و با شكستن حصارهاي امنيتي او را ناچار به ترك محل سخنراني كردند.
احمدي نژاد امروز سه قدم بزرگ برداشت: هشدار به احتمال تقلب در انتخابات آينده، مصادره حق مذاكره با آمريكا و فرستادن كفن پوشانش به صحنه! و تازه سه ماه تا انتخابات باقي مانده است! 

راهپيمايي پارچه و پرچمها، براي نظام غيرمردمي «آبروداري» نكرد!
راهپيمايي مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي امروز ركورد كم رونق ترين را در 34 سال قبل زد و با جرأت مي توان گفت تنها يك پيام داشت: اين نظام حتي با پوشش پرچم هاي عريض نمي تواند وانمود كند كه زير آنها جمعيت موج ميزند و بايد بپذيرد كه ديگر كمترين پشتوانه مردمي براي نظام باقي نمانده است.
حتي اقشاري كه به طور سنتي در اين مراسم شركت مي كردند، نسبت به پارسال به طرز حيرت آوري غايب بودند. خبرگزاري ايسنا گزارش داد در حاشيه خيابانهاي منتهي به ميدان آزادي، غرفه هاي مختلفي براي جذب مردم چيده شده بود، از غرفه هاي بینایی‌سنجی، غرفه بازی‌های رایانه‌ای، غرفه مشاوره حقوقی(!) برای راهپیمایان، غرفه ورزش بانوان و غرفه بيماران ديابتي. انواع حركات با توپ، رزمي كاري و نمايش هاي محيرالعقول، نقاشي پرچم ايران روي صورت مردم و توزيع بادكنك و شكلات و سانديس هم مطابق معمول دريغ نكردند. ولي زير پرچمهاي عريضي كه در سرتاسر خيابانها پهن كرده و توسط چند نفر حمل مي شدند، چيزي جز آسفالت و خلوتي نبود. عكسهاي خبرگزاريهاي داخلي و رسمي ايران، اين بي اقبالي بي سابقه مردم به نظام را ناخواسته اما بسيار گويا به تصوير كشيده اند.
در شبكه هاي اجتماعي، همراه شويد.

خبر فوري: بازداشت دختران ميرحسين، براي «فرافكني» آبروريزي داخلي نظام است! 

براي ديدن خبرهاي كوتاه عضو توئيتر شويد و به توئيتر من بياييد.

در فيسبوك همگاني ام بحثهاي روز را با مشاركت مخاطبان دنبال مي كنيم.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

درودبر توکه برای ازادی میجنگی

ناشناس گفت...

با نظراتتون درباره احمدی نژاد تقریبا موافقم. البته من معتقدم کمی از اعتراض با لاریجانی شاید از طرف رهبر هم بوده چون به هر حال لاریجانی با هاشمی هست و رهبر با هاشمی مشکل داره به همین خاطر رهبر با رفتار طرفداران احمدی با لاریجانی مخالف که نیست هیچ، خیلی هم خوشحاله

ولی درباره راهپیمایی ها. امسال بطرز احمقانه و مشمئز ننده و چندش آوری، مردم بیشتر رفته بودن. میخواهم بدونید من یکی از مخالفای همیشگی جمهوری اسلامی هستم. از این ملت گوسفند هم بیزار. ولی واقعا امسال بعد از سالها خلوتی، راهپیمایی واقعا شلوغ بود. باورم نمیشه. این ملت با این همه گرونی و بدبختی، واقعا نمیفهمم واسه چی رفتن راهپیمایی. خداییش جز خوردن و نماز و سکس هیچ چیزی رو تو زندگیشون نمیفهمن. هزار رحمت به گوسفند، حداقل اون حیوان مفیدیه

ناشناس گفت...

درود آقای داد
با شما موافقم و بی تردید این لقمه
احمدی نژاد نامی که خامنه ای با بصیرت برای خودش تدارک دید عواقبی بس وخیم برایش خواهد داشت

ناشناس گفت...


اینها بازی انتخاباته
گول نخورین

ناشناس گفت...

برای کسانی که این حرفها رو میزنن متاسفم بعد از 34 سال هنوز بازی های انتخاباتی را نشناختند.این بنده خدا 8ساله این ها رو میدونه اونوقت همین دم انتخاباتی یادش میاد این کارا رو انجام بده!بیدار باشید