۱۳۹۶ شهریور ۹, پنجشنبه

محرمانه‌-‌مستقیم با دکتر عارف!

🔷 توصیه می‌کنم عذرخواهی کنید! 🔷
➖ بابک‌داد ➖

جناب عارف عزیز!
چه خوب که خودتان هم درباره‌ی "ژن‌خوب" لب به سخن گشودید تا مردم بدانند پشت سخنان پسرتان، پدر ممتازی همچون شما ایستاده است.
اینطوری کار امثال مرا هم راحت کردید، چرا که حیفم می‌آمد پسرتان را مخاطب قرار بدهم. حالا که خودتان آمده‌اید و از هوش و نمره‌های او برای پیشرفت‌های نجومی‌اش "توجیه" درست می‌کنید، من هم با فراغ بال بیشتری می‌توانم سخنم را با شما در میان بگذارم.

🔹 جناب عارف! در مقاطع حساس سالهای اخیر، صدایی از شما در نمی‌آمد. نه در دفاع از اسیری، نه در انتقاد از ظلمی… حالا هم که سکوت خود را شکسته‌اید، برای دفاع از منافع پسر گلتان است. چه خوب!
آمدید ما پدرهای معمولی را، باز هم مقابل بچه‌هایمان بگذارید؟ ژن خوب نداشتیم، بماند! مثل شما "پدر توجیه‌گری" هم نشدیم تا رد پاهای بلوری فرزندمان را پاک کنیم و هی قربان صدقه‌اش برویم. البته تقصیر بچه‌های ما هم بود. نمره‌ی ۱۹ و ۲۰ آنها کجا و کیفیت نمره و معدل آقازاده‌ی ممتاز شما کجا؟ بچه‌های ما دست و پای بلوری هم که ندارند!

🔹 بگذریم! در این ۸ سال، حتی ۸ جمله هم درباره سال ۸۸ و قربانیان و عاملان آن نگفتید! اما برای حفاظت از منافع پسر ممتازتان وارد صحنه شدید و با کنایه، مردم معترض را کسانی خواندید که "افاضه" می‌کنند!

🔹 سالها سکوت جبری و از سر عافیت‌طلبی جنابعالی، باعث شده بود جامعه به این گمان اشتباه بیافتد که شما مردی "وارسته و متواضع و هوشمند" هستید که از سر حزم و درایت، منتظر فرصتی برای احقاق حق مظلومان بیگناه نشسته‌اید!! اما آنها که از نزدیک شما را می‌شناسند، به درستی توصیه کردند در انتخابات ۹۲ عرصه را به دکتر روحانی واگذار کنید که "حداقلی از یک حداقل‌هایی" را داشت که شما همان را هم ندارید. (در عوض خیلی «ژنی» هستید!)

🔹 جناب عارف! مرد مؤمن! آن سخنان سرشار از خود برتربینی پسر گلتان، کم روح جامعه را جریحه‌دار کرده بود، که حالا خودتان هم بر آن آتش، نفت ریختید؟
پسر شما خیلی خام‌تر از سنش سخن گفت و ما حرفهای او را روی کمبود آهن و فسفر مغز و مشکلات ژنتیکی گذاشتیم. راستش توقع داشتیم جنابعالی بعد از عمل چشم‌تان، خشم مردم را درست‌تر ببینید و یک سیلی پدرانه به صورت او بزنید که میلیونها جوان را دلگیر و نومید کرده است. اما گویا فرزند شما علاوه بر ژن خوب، ژن خودشیفتگی و "نارسیسیسم" را هم از حضرت پدر به ارث برده! و شما مانند او، و او مثل شما، هر دو این "حس خود برترانگاری" را دارید.
اما برادر من! به خدا نارسیسیسم هم سقف و حدی دارد. شماها حتی مرزهای منیّت و خودشیفتگی را هم جابجا کرده‌اید!
سخنان شما درباره‌ی ممتاز بودن نمرات پسرتان، حکایت تمجید از پای بلوری بچه‌ است! اما اینکه او فقط به خاطر ۱۹ و ۲۰ دانشگاه، توانسته از سن ۲۴ سالگی وارد معامله‌های میلیاردی مخابراتی شود، اگر از روی "جهل" شما نباشد، قطعاً ناشی از عدم توجهتان به دست‌درازی او به رانت اطلاعاتی شغل شماست!

🔹 برادرجان! راحت بگویید وزیر پست و مخابرات بودم و پسر ممتازم هم از آن وضعیت و رانت اطلاعاتی استفاده کرد و یک شبه "مولتی میلیاردر" شد.
دیگر چرا پای "ژن و خون و نژاد" را به میان می‌کشید؟ چرا قضیه را قبیله‌ای می‌کنید؟ چرا فرزندان و والدین را به جان هم می‌اندازید؟
تا حالا بچه‌ها از والدین "ژن‌خوب" طلب داشتند، حالا که شما قضیه را به نمره‌های ممتاز جگرگوشه‌‌تان ربط دادید، والدین طلبکار "نمره بچه‌ها" می‌شوند! جنگ راه انداختید؟!

🔹 والله اگر به هوش هم باشد که شما در مناظره‌های انتخاباتی سال ۹۲ بر همه روشن ساختید چه نابغه‌ای هستید! برادر من! شما فرق تالار بورس را با معدن و فرق میخ را با لایه اوزون نمی‌دانستید.
آخر چگونه باور کنیم که اصلاً ژن برتری در کار است؟ یک پسر گستاخ را تحویل جامعه داده‌اید که باعث شرمساری هر "پدر باوجدانی" است. کسی که فخر پول بادآورده‌اش را می‌فروشد و گستاخانه به زبان جاهلیت و "الهیٰکم‌ التکاثر" حرف می‌زند. و شما به جای تأدیب و تنبیه او، نمرات ممتازش را بهانه می‌کنید؟!

🔹جناب دکتر عارف! می‌توانم قول بدهم به رسم اخوت و با «قلم» تمام نیرویم را "نذر تربیت" فرزند گل شما نمایم، تا دیگر هیچکس با این لحن فرعونی با مردم سخن نگوید. البته کاش خود شما با یک عذرخواهی ساده از ملت، قضیه را آرام کنید.

🔹 در نوبت بعدی، حرفهای گفتنی‌تری خواهم نوشت.
البته امیدوارم اصلاً نیازی به نوشتن متن بعدی نباشد و فوراً سخنانتان را اصلاح فرمایید. که اگر غیر از این باشد، اخلاقاً ناچارم به "نهی از منکر"!

این مردم دردمندتر از آنند که زخمشان بزنید. اگر نوش نیستیم، نیش هم نزنیم! چنانچه سخنانتان را اصلاح فرمودید، بنده هم در نوبت مقتضی، طنزهای تلخ این نوشته را جبران خواهم نمود.
ژن عالی مستدام!
بابک‌داد
۸ شهریور ۹۶
🔹 تلگرام:
https://t.me/babakdad

🔹 تماس:
babakdad2@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست: