۱۳۹۶ خرداد ۱۷, چهارشنبه

♦️ چگونه به عقب برنگردیم؟ ♦️


🔷 حفظ و سوددهی سرمایه‌اجتماعی 🔷
➖ بابک‌داد ➖
ابتدا ۳ جمله‌ی شاهکار از سخنرانی اخیر آقای روحانی​ را بخوانید:
➖ نمی‌پذیریم هر کسی، در ‏هر شهری، بخواهد با قانون و سلیقه خود با زندگی مردم بازی کند!
➖ آراء همه مردم برای ما محترم است، ‏اما شیوه‌ی مدیریت کشور بر مبنای نظر "اکثریت" خواهد بود!
➖ دفاع از دولت، دفاع از رأی مردم و اکثریت ‏مردم است!
سخنان محکم حسن روحانی در ضیافت افطاری با وزرا و استانداران، همان آهنگ استحکامی را داشت که از "سفر ارومیه" آغاز شد و به سخنرانی‌های او رنگی از اقتدار زد که مردم خواهانش بودند. همان که درباره‌اش نوشتم: "شک نکنید «این روحانی» پیروز می‌شود"!
🔹 حالا او در رأس "تحول‌خواهانی" است که نمی‌خواهند کشور دیگر به عقب برگردد. و یک «سرمایه‌ی عظیم اجتماعی» هستند.
پیروزی اصلا‌ح‌طلبان (بخوانید تحول‌خواهان) در شوراهای شهرهای بزرگ هم، حجم این سرمایه را بیشتر کرده است.
گفتن ندارد که اگر «همین امروز» به فکر حفظ و توسعه‌ی این سرمایه اجتماعی نباشیم، با کارشکنی مخالفان، روز به روز از این سرمایه کاسته می‌شود و ۴ سال بعد رئیسی‌ها بازمی‌گردند!
سئوال این است که؛ این سرمایه چطور باید حفظ شود؟ و به سوددهی برسد؟ و سهم هر کدام از سه ضلع «ملت، دولت و مطبوعات» برای برقراری "حاکمیت ملی" چیست؟

🔲 سهم دولت!
روحانی با همین روند مستحکم، می‌تواند از حالا "پایه‌ی دولت مدنی بعدی" را هم بگذارد. با انتخاب همکارانی که به قول او "گیوه را ورکشیده" و اهل میدان عمل و سختکوشی باشند، بی‌تردید با موفقیت روبرو خواهد شد. و می‌تواند از اینکه تندروها دوباره سر برآورند، پیشگیری کند.
🔹 ترمیم کابینه، تشکیل تیم اجرایی و رسانه‌ای قوی، برکناری مدیران تحمیلی و ارزیابی مداوم کار مدیران، بخش‌هایی از کارهای ضروری روحانی است.
او ضمن پرهیز از رودررویی با مخالفان، در عین حال باید چنان مقتدر و محکم در مقابل کارشکنی آنان بایستد که جرأت نکنند این سرمایه‌ی عظیم اجتماعی را دلسرد و از صحنه خارج نمایند.
او قطعاً حمایت مردم و رسانه‌ها و حتی ایرانیان حق‌طلب خارج از حاکمیت را در این مسیر با خود خواهد داشت.

🔲 سهم ملت!
مردم هرگاه دچار این خوش‌باوری شوند که رأی داده‌ و کار را تمام کرده‌اند و باید به خانه بروند، باخته‌اند.
🔹 باید بدانیم رأی ما مانند "چک و پولی" است که حالا در جیب آقای روحانی قرارش داده‌ایم تا همان «مطالبات انتخاباتی» را خریداری و مهیا نماید. چشممان باید به رأی‌مان باشد. اگر عده‌ای خواستند آن را از جیب روحانی بدزدند، باید مچ آنها را بشکنیم! اگر خواستند از "ارزش" آن کم کنند، باید باشیم و "پشتوانه‌ای" بر آن رأی و سرمایه‌ باشیم.
و اگر خود دولت هم دچار خطا شد و خواست رأی ما را صرف خرید کالایی غیر از (آزادی، امنیت، رفاه، توسعه قانون‌گرایی و عدالت و…) کند، مردم باید مطالبات را دوباره یادآوری کنند و دولت را به مسیر معهود خویش برگردانند.
مردم اگر در صحنه بمانند، روحانی و هر منتخبی، تا آخر با همین اقتدار و قدرت کار خواهند کرد و کارشکنان را منزوی می‌کنند. مردم صاحب این ثروت هستند. باید قدرش را بدانند و از کف ندهندش!

🔲 سهم رسانه‌ها!
رسانه‌ها، روشنگران صحنه‌اند.
هم عیوب و هم نیکی‌ها را نمایان می‌کنند. علاوه بر این وقتی برای "سرمایه اجتماعی تحول‌خواه" احساس مسئولیت بکنند، باید علاوه بر اینکه مراقب مطالبات این ۲۴ میلیون نفر هستند، خود را در مقابل روشنگری آن ۱۶ میلیونی که به رقیب تحول‌خواهی رأی داده‌اند، مسئول بدانند و آنان را هم به "مسیر اکثریت" ترغیب کنند.
رسانه‌ها وقتی دغدغه‌ی دموکراسی داشته باشند، باید از حالا به دنبال تأثیرگذاری بر آن قشر خاکستری و مردّد هم باشند و آنها را به مسیر مطالبه‌گری مدنی راهنمایی کنند.
هرچه این سرمایه اجتماعی، فربه‌تر و پرشمارتر شوند، امکان بازگشت به عقب کمتر خواهد شد.
بخش بزرگی از وظیفه بر عهده رسانه‌ها و نیروهای مؤثر سیاسی است تا این ۲۴ میلیون را به ۶۰ میلیون مطالبه‌گر برسانند. مردمانی که درک کنند هرچه بخواهند، باید بشود! در این صورت، هیچکس به خود اجازه نمی‌دهد مقابل اراده چنین ملتی بایستد.
🔹 قرار نیست رسانه‌ها دولتی شوند، یا دولت رسانه‌ای شود.
سه ضلع مردم، دولت و رسانه، اگر در یک محور کار کنند و اگر هدفشان "حفظ و افزایش وزن اجتماعی" و "برقراری حاکمیت ملی" باشد، کشور قطعاً اسیر مافیاهای تمامیت‌خواه و ویژه‌خواران نمی‌شود. و هرگز به عقب باز نخواهیم گشت.
🔹 امیدوارم چیزی از "این اقتدار" روحانی کم نشود! و چیزی از "مطالبه‌گری مردم" و چیزی از "روشنگری رسانه‌ها" کم نشود!
و این مسیر رو به جلو، ایران ما را بدون توقف از "استبداد و تحجر" دور و دورتر کند.
بابک‌داد
۱۵خرداد۹۶
🔸 تلگرام:
http://t.me/BabakDad
http://t.me/babakdad

🔸 تماس:
BabakDad2@gmail.com

۲ نظر:

ناشناس گفت...

آقای داد حمله های امروز تهران اصلا شبیه به حمله های داعش نیست
کجا نیروی داعش به پا شلیک میکنه؟
چطور ۱۴ خرداد رو رها کردن و امروز به حرم حمله کردن؟
چه کسانی الان دارن سوء استفاده سیاسی از این مسئله میکنن؟
داعش تو اوج قدرتش نتونست به ایران ضربه بزنه!!!! الان که خوار و خفیف شده میخواد به ایران حمله کنه؟

ناشناس گفت...

سلام بر ملت قیور و فهیم ایران،،چقر اینروزها شادم از بابت بیداری مردم که باعث شده دشمنان دمکراسی علنی در مقابلمان بایسند و عربده سر دهند و گریبان چاک کنن،،من تا قبل از وقاع ۸۸ هر آنچه در توان داشتم از سیستم حاکم در همه جا حمایت میکردم، اما۸۸ متوجه شدم که هرآنچه میگفتن دروغ است و آنچه مهم است حفظ حکومت وقدرت است نه حفظ اسلام، باچشم خود دیدم که با موتور بر مردم و حتی جانباز فیلچرسوارتاختن
وباید بگویم که دیگر سفید بودن ماست را از دهان آنان راست نمیدانم،،از۸۸ منتخب مردم را در حصر کرده اند.و حالا هم میخواهند روحانی را بل منتسب کردن به بنی صدر خراب کنند قافل از اینکه دارند بنی صدر را آبروری داشته باز میگردانند.
ای خائنین به ملت بدانید که دارید مذبوحانه دست و پا میزنید ، ما پشت دکتر روحانی ایستاده ایم و بدانید اینبار اگر به خیابان بیاییم وقتی میرویم که شهید شویم و یا شما رفته باشید،،
ما بیشماریم