۱۳۹۴ مرداد ۲۴, شنبه

سرمقاله متفاوت و مهم کیهان: «نه قاطع رهبر به توافق هسته‌ای»


بسیار مهم:
• مخالفت قاطع رهبری با توافقنامه هسته‌ای! •
حسین شریعتمداری نماینده رهبر در روزنامه کیهان، جزو نزدیکان آقای خامنه‌ای است که نظریات رهبر را تئوریزه و به نمایندگی از او «اعلام» می‌کند. سرمقاله امروز ۲۳ مرداد کیهان به قلم شریعتمداری، قطعا یکی از صریح‌ترین نظرات آیت‌الله خامنه‌ای درباره توافقنامه هسته‌ای است که تاکنون ابراز شده است: «نه به توافق!»
لحن بسیار قاطع شریعتمداری در این سرمقاله با مقالات دیگر او بسیار متفاوت است. بخصوص در جاهایی که با قاطعیت می‌نویسد:«رهبر به هیچوجه از متن توافقنامه راضی نیستند» و بند پایانی این سرمقاله که یک نه محکم درباره برجام صادر کرده، قطعا با دستور و نظر شخص آقای خامنه‌ای نوشته و منتشر شده است: (تنها راه عبور، پاسخ «نه به کلیت برجام» و رد کامل آن است.)
بنابراین قبل از مخالفت کنگره آمریکا، رهبر جمهوری‌اسلامی از زبان ارگان رسانه‌ای و یار معتمد خود، با صراحت بیشتری از خطبه‌های نماز فطر با توافق هسته‌ای مخالفت کرده است.
مخالفتی که امروز از قول رهبر در کیهان اعلام شد، از نگاه سیاستمداران جهانی به عنوان «نظر شبه رسمی رهبر ایران» قابل استناد خواهد بود. و پیشاپیش به عنوان اولین بدعهدی ایران، نوک پیکان انتقادهای جهانی را به سمت تهران خواهد کشاند.
این سرمقاله و بیان مخالفت صریح آقای خامنه‌ای، همچنین بار فشارها را از اسرائیل و جمهوریخواهان در کنگره آمریکا کم می‌کند و همه پیش‌بینی‌های مخالفان توافقنامه را درباره «بدعهدی جمهوری ‌اسلامی» اثبات خواهد کرد. یک امتیاز بزرگ بر علیه توافق هسته‌ای که بنیامین‌نتانیاهو حتی در خواب هم آن را نمی‌دید!
[بابک داد]

هیچ نظری موجود نیست: