۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۱, جمعه

دروغ زمخت ظریف!

شرم‌آور است گفتن دروغی چنین بزرگ‌ و وقیحانه که:«ما در ايران کسی را به خاطر عقيده‌اش زندانی نمی‌کنيم.»
نفرت‌آور است گفتن اینکه: «افرادی که جرايمی مرتکب می‌شوند يا قوانين کشور را نقض می‌کنند، نمی‌توانند پشت اينکه روزنامه‌نگار يا فعال سياسی هستند، پنهان شوند».
 آقای ظریف وزير امور خارجه ايران در مصاحبه با چارلی رز، مجری تلويزيون پی‌بی‌اس آمريکا به همین راحتی دروغ گفت. اما از این تلخ‌تر، اینکه برای برخی از ما «شخص» ظریف یا احمدی‌نژاد مهمتر است از «دروغ‌هایی که‌ می‌گویند»! برای برخی، فقط دروغِ احمدی‌نژادی بد است، اما دروغ‌های ظریف دلنشین‌ و دیپلماتیک است!!
سال ۸۸ بسیاری از مردم برای رهایی ایران از آفت دروغ و فریب، قربانی و زندانی و تبعید شدند. اما بعد از چهار سال سرکوب، فریب و «تزویر» در لباس «تدبیر» و امید(!) آمد و دروغ دوباره حکمران شد‌.
بسیاری از روزنامه‌نگاران و محکومان عقیدتی و سیاسی به این دروغ واضح آقای ظریف واکنش نشان داده‌اند. ظریف هم در واکنشی غیرمسئولانه ادعا کرده که تمام سخنانش را نشنیده‌اند و فقط یک جمله او را نقد کرده‌اند! او در توجیه سخنانش نوشته منظورش جیسون رضائیان خبرنگار زندانی واشنگتن پست بوده و بعضی‌ها با وارونه‌نمایی سخنان او، قصد دارند بهره‌برداری سیاسی کنند و به آسیاب دشمن، آب بریزند! (واژگان آشنای رهبر!) اما فیلم سخنان آقای ظریف درباره فضای عمومی ایران و عدم وجود زندانیان عقیدتی و سیاسی منتشر شده و کلام ایشان در آن مصاحبع، آنقدر گویا و واضح هست که این توجیه غیرمسئولانه را بی‌اثر‌تر کند. فیلم را اینجا ببینید.
پی‌نوشت: «بدهی‌» ما به همه قربانیان ۸۸ و به همه زندانیان عقیدتی و سیاسی و معلمان و کارگران حق‌طلب را فراموش نکنیم. همین حالا در فیسبوک آقای ظریف، اعتراض و نظر خود را ثبت کنید. یاحق
[بابک داد]

۳ نظر:

ناشناس گفت...

خیلی وقت بود که از شما خبری نداشتم. نه در رسانه ها و نه در هیچ جای دیگه! اسم شما رو بعد از مدت ها در اینترنت جست و جو کردم و این وبلاگ رو یافتم. وقتی دیدم که هیچ نظری بر روی این پست و پست قبلی ثبت نشده کلی غصه خوردم که چرا ژورنالیست هایی نظیر شما با بینش عمیق و واقع گرایانه باید در پشت گود باشن (و یا پشت گود نگه داشته بشن) و افراد بی تدبیر و حراف در عرصه جولان بدن!

امیدوارم همیشه موفق باشید :)

ناشناس گفت...

دوست ناشناس من ؛ شاید بدلیل اینکه به فیس بوک آقیا بابک داد سر نزدید اینطور فکر میکنید.

ناشناس گفت...

fh باسلام و عرض ارادت خدمت جنابعالی.1-تقریبا تمام مسولان جمهوری اسلامی از یک قماش هستند.2-چشم انتظار مقالات نظرات شما هستیمیعنی دلم برای دیدن مطالب شما تنگ شده است.