۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

بازداشتهاي اخير سرآغاز«كوتاي معكوس» است!


توئيت اول: امروز كه زنگ انقلاب را در مدارس زدند، دلار 70 ريالي قبل از انقلاب شكوهمند(!) به 38000 ريال صعود كرد! يعني 541 برابر شد! مستضعفان كجاييد؟
توئيت دوم: خبرنگار 20:30 بعد از برگشت ميمون از فضا، ميكروفن را برد جلوي صورتش مصاحبه كند. يادش آمد اين ميمون، مثل ميمونهاي ديگه نظام سخنگويي بلد نيست! كنف شد!
***
نگاه يك: اختلاس را يادتان هست؟! مديرعامل جديد بانك ملي ناراحت است كه چرا خبر اختلاس سه هزار ميليارد توماني به گوش مردم رسيده و گفته: "خائن ها اين خبر را فاش كردند تا دولت احمدي نژاد را تخريب كنند! خبر اختلاس نبايد علني ميشد!!" اين آقا كه جانشين محمود رضا خاوري است قول داده؛ بانك ملي با صرف شش ميليارد تومان «يكصد مسجد» در سراسر كشور مي سازد!
سپرده هاي بانكي مردم كه بناست چرخ توليد و صنعت را بگرداند و بيكاري و فقر را ريشه كن كند، اينك به دست يك فرد متظاهر ديگر افتاده كه همچون آقاي خاوري، «چفيه بر گردن» در تظاهرات قدس شركت كرد و مدتي بعد هم با جيب پرپول از ايران گريخت!! در سرزمين رياكاران، بانكها به جاي كارخانه و مدرسه، «مسجد» و مناره مي سازند و روحانيون و رهبر فرظانه هم به وقتش بانكداران دزد را زير عباي خود پنهان مي كنند. جهرمي رئيس متخلف بانك صادرات، هنوز هم تحت حمايت بيت رهبري از تعقيب قانوني در امان است.
***
نگاه دو: يكشنبه شب استارت «كودتاي معكوس» را زدند! بخشي از روزنامه نگاراني كه به ديدار هاشمي رفسنجاني رفته بودند، قبل از آنكه پايشان به روزنامه ها برسد بازداشت شدند. لابد با اين بهانه امنيتي(!) كه نكند لابلاي خبر آن ديدار، چيزهايي هم از اشاره ها و حاشيه هاي احتمالي آن جلسه را در روزنامه ها بنويسند و باعث التهاب فضاي انتخابات آينده بشوند! به عقيده من تعدادي از خبرنگاران، ظرف يكي دو روز آينده با سپردن تعهد آزاد مي شوند. اما حكومت با اين دستگيريهاي فله اي، در اصل مي خواهد از رسانه ها "زهرچشم" بگيرد و به منتقدان هم پيام بدهد كه اين بار، غافلگيري و سركوب و دستگيريها را از چند ماه قبل از برگزاري انتخابات انجام ميدهد و نظام كمترين ملايمتي نخواهد داشت!
يكي از فرماندهان سپاه اخيرا" گفته بود: اين بار «فتنه قبل از انتخابات» داريم و آن را سركوب خواهيم كرد! پس در اين دوره، بايد شاهد نوعي «كودتاي معكوس» و روشهاي پيشگيرانه سپاه و حكومت باشيم. روشهايي كه اگرچه ممكن است خشن تر از قبل باشند، اما از طرفي شايد براي خود نظام «پرهزينه تر» از سال 88 باشد و نتيجه معكوسي هم بدهد! اين بار نظام، بازي بدي را شروع كرده كه معلوم نيست برنده نهايي بازي خودش باشد!
پي نوشت: همزمان در شيراز جمعي از هواداران آيت الله دستغيب كه در سه سال اخير انتقادهاي تندي به حاكميت كرده است، دستگير شدند. بازداشتها سرآغاز كودتاي معكوس "قبل از انتخابات" است تا آرامش گورستاني مورد نظر رهبري بر فضاي انتصابات پيش رو از حالا حكمفرما شود!
***

امروز آغاز به كار در «توئيتر»

توئيتر رسانه اي است براي كوتاه و گزيده گفتن، براي اشاره دادن به خبرهاي مهم، نكات جالب، فيلمهاي ديدني و كتابهاي خواندني و اشارات قابل تإمل ديگر. در اين روزگار خفقان زده، توئيتر پنجره تازه اي است ميان ما و شمايي كه ديوارهايمان را «بي پنجره» مي خواهند! من و پرنده شيطون توئيتر، قرار گذاشته ايم گاهي از كوچه شلوغ سياست بزنيم بيرون!
پس اگر اهل همراهي در سرزمين «توئيتر» هستيد، از اين به بعد در طي روز و شب و نصف شب در تويتر نقل هاي جديدتر را بخوانيد. براي دريافت توئيت ها وهمراهي در توئيتر، به آدرس زير برويد و روي گزينه دنبال كردن يا فالوو كليك كنيد. همچنين بد نيست اگر دوستان خود را هم مطلع كنيد. ديدار روزانه ما در تويتر با خبرها و حرفهاي ريز و درشت، از طريق اين نشاني:
https://twitter.com/babakdad1
و اين هم، نشاني فيس بوك همگاني ام كه بحثهاي روز در آن با مخاطبان دنبال مي شود.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام اقای داد
چرا پسوند 1 به ادرستون در توییتر دادین؟
ممنون