۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

شش دي وزن پاترول 1800 كيلوگرم بود و شنبم؛ مادر نگين!



ديروز سالروز ششم دي، عاشوراي سال 88 بود. روزي كه سربازان يزيد از روي پيكر مادر بيگناهي به اسم "شبنم سهرابي" با پاترول رد شدند و رد سياه لاستيكهاي پاترول پيكر اين زن معصوم را كبود كرد و او را به خيل قربانيان جنبش «ما حقمان را مي خواهيم» اضافه كرد. شايد مي دانيد كه وزن يك ماشين پاترول 1800 كيلوگرم است. نگين دخترك معصوم شبنم، از آن عاشوراي خونين تا امروز مادر خود را نديد. شش دي روزي بود كه خواهر زاده ميرحسين موسوي توسط سرنشينان خودسر يك پاترول سياه جلوي درب منزلش با گلوله كشته شد و هيچكس تا امروز نه قاتل را يافت و نه ماشين آنها را.
شش دي ثابت كرد هنوز هم «عبيدالله خامنه اي» مي تواند صحراي كربلا بسازد. مادران بيگناه را له كند و خون به پا كند! شش دي 88 كمر نظام شكست اما آنها با كشتار مستقيم مردم، نشان دادند كه تشنه قدرتند و براي آن به هر كاري دست مي زنند. و بعد در نمايش ساختگي تظاهرات حكومتي 9دي مانور قدرت برپا كردند. مانوري كه بعدها "دولتي ها" گفتند تماما" ساختگي بود تا دل رهبري را شاد كنند! اين درنگ را به شبنم سهرابي و علي حبيبي و قربانيان بيگناه ششم دي 88 تقديم مي شود. و اما چند خبر را از رسانه (چراغ تازه) بشنويد. راديــــــو!!
دوست نابينايي را مي شناسم كه عصرها فرزندش برايش فيس بوكش را باز مي كند. مطالب مختلف را مي خواند و به جاي او لايك مي زند. او روشندل است و به نظرم بيشتر از خيلي از آدمهاي به ظاهر بيناي بي تفاوت، "شايسته آگاهي" است. راديو درنگ مطالب اختصاصي خود را دارد و كپي صوتي ويدئوهاي درنگ نيست.
مطالب راديو درنگ براي شنيدن نوشته مي شوند و تقديم به همه علاقمندان برنامه هاي شنيداري، بخصوص تقديم به روشندلان گرامي. توليدش كار من، پخش آن با شماست. باور كنيد كه خود شما يك رسانه ايد. [بابك داد]
https://soundcloud.com/babakdad/radio-derang-12-12-27-91

 

۴ نظر:

ناشناس گفت...

ترس از فراموشی یا دلتنگی برای طعم سرکوب؟؟؟؟

كيو گفت...

بابك پس از شکست جنبش سبز در وادار کردن حکومت به ابطال انتخابات ۸۸، هنوز برخی معتقدند که اصلاح‌طلبان و عمل‌گرایان تنها منفذ تغییر در حکومت هستند، اما تجربه شکست‌خورده دولت خاتمی (ائتلافی از اصلاح‌طلبان و عمل‌گرایان) و درسی که اقتدارگرایان از آن دوره گرفتند خلاف این دیدگاه را گواهی می‌دهد. از سوی دیگر اصلاح‌طلبان ممکن است پایگاه اجتماعی داشته باشند ولی این پایگاه برای گرفتن سهمی از قدرت کافی نیست. این سازمان و رسانه است که پایگاه اجتماعی را به قدرت سیاسی ترجمه می‌کنند. اقتدارگرایان همه راه‌ها را برای سازمان‌دهی و راه‌اندازی رسانه برای بسیج اجتماعی توسط اصلاح‌طلبان بسته‌اند.ترس از تکرار دوم خرداد که هنوز بسیاری از اقتدارگرایان را مثل خوره می‌خورد موجب ترس حکومت از نامزدی یکی از اصلاح‌طلبان یا عمل‌گرایان وفادار به جمهوری اسلامی است. این ترس البته ترس بیهوده‌ای است، چون اصلاح‌طلبان و عمل‌گرایان در آن دوره بخشی از دستگاه‌های دولتی را در اختیار داشتند، رسانه داشتند و می‌توانستند از درون بر حکومت فشار بیاورند. خامنه‌ای در سه سال گذشته این پیوند‌ها را قطع کرده است.

ناشناس گفت...

جم کن سایتتو بی شرف.

امید گفت...

جناب آقای داد، من گاه گاهی به سایت شما سر میزنم، و گاه نوشتهای شما را مطالعه می‌کنم. به هر حال، این بار خواستم فقط یک جواب به این شخص بی‌ ادب بدم. من توصیه می‌کنم به ایشان که از ولایت صفیه در خواست کنند به نوکر هاش یک کم ادب و نزاکت یاد بده.