۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

هواي سمّي تهران «نشانه» يك فاجعه بزرگتر است!


كابوس بزرگتر از «بنزين داخلي»، «فعاليت مخفي اتمي» است!
مي خواهم از يك كابوس حرف بزنم كه ايران درگير آن است؛ كابوسي كه امروز «نشانه» اش را در هواي سمّي و آلوده تهران مي بينيم ولي ابعاد هولناك بعدي آن را هم بهتر است ناديده نگذاريم! بر اساس اظهارات خصوصي(!) يك مقام وزارت بهداشت ظرف همين چند روز گذشته، بيش از 3641 نفر بر اثر آلودگي هواي تهران فوت كرده اند! (منبع سايت تابناك)
و حالا چرا بايد اين وضعيت را نشانه يك فاجعه و كابوس بزرگتر بدانيم؟ همه چيز به انرژي اتمي برمي گردد. دولت ايران ادعا مي كرد براي دستيابي به «انرژي برتر» به سراغ برنامه هسته اي رفته و آن را به رغم مخالفت جهاني ادامه مي دهد. بازرسي هاي آژانس نشان داد اين دولت يك «كارهاي ديگري» هم در زمينه اتم مي كند كه بايد جلويش را گرفت. يعني به نوعي در حال مونتاژ تسليحات ساخت داخل(!) مثل موشك غدير و شهاب با نوعي سوخت اتمي است! چيزي كه اگر درست شود، مثل توپخانه ميرزا غضنفر خواهد تركيد و معلوم نيست چه كشت و كشتاري در پشت جبهه(!) به راه بيندازد. دولتهاي جهان و آژانس و سازمان ملل متحد، دولت سركش ايران را زير فشار گذاشتند تا دست از اين ماجراجويي بردارد و عاقبت دولت ايران تحريم كردند و فروش بنزين به ايران، به عنوان مهمترين سوخت وارداتي كشور متوقف شد. اما احمدي نژاد كوتاه نيامد و گفت برنامه هسته اي را جدي تر ادامه مي دهيم و همان طور كه «انرژي هسته اي» را داريم با دستان توانمندمان مي سازيم، بنزين را هم ظرف دو هفته توليد مي كنيم! بنزين توليدي آقاي احمدي نژاد كه معلوم نيست از تركيب چه معجوني ساخته شده، فعلا" هم خودروها را بيمار و خراب كرده و هم شهروندان ايراني را دچار انواع بيماريها و تنگي نفس و آسم و... نموده است! همين بنزين توليدي احمدي نژاد، آلودگي هواي شهرهاي بزرگ را به مرحله «فراهشدار» رسانده و چندين روز باعث تعطيلي كشور شده است! «باران مصنوعي» ساخت داخل هم بر سر تهران ريختند و وضعيت را بدتر كردند. حالا بياييد فرض كنيد وقتي «بنزين توليد داخل» چنين فجايعي را درست كرده، ببينيد «انرژي هسته اي» توليدي احمدي نژاد چه بر سر كشور و مردم خواهد آورد؟ وقتي اين دولت توانمند(!)، بنزيني را توليد مي كند كه هواي كشور را به چنين آلودگي بي سابقه اي مبتلا مي سازد و در يك هفته جان صدها نفر را قرباني مي كند، فقط تصور كنيد انرژي اتمي توليديش چه ها خواهد كرد؟ اگر خداي نكرده يكي از اين سانتريفيوژهاي اتمي بتركد، و يا اگر از يكي از اين تأسيسات مخفي اتمي «راديواكتيو» نشت كند، آيا مي دانيد چه بر سر ساكنان يك منطقه ي جغرافيايي بزرگ خواهد آورد؟ مثلا" خداي ناكرده يك ايراد و نشت اتمي در نيروگاه اتمي بوشهر، مي تواند از بوشهر تا هرمزگان و حتي كويت و امارات را ويران و آلوده نمايد. اين اتفاق فاجعه بار، بسياري از انسانها را در دم مي كشد و ساير شهروندان مناطق دورتر را هم دچار انواع سرطان زورس مي كند و تا سي يا چهل سال، تمام چنين منطقه بزرگي از بوشهر تا كويت و خليج فارس بايد از سكنه و آدميزاد تخليه شود تا از تشعشعات اتمي آسيب نبينند.
كابوس اين اتفاق هولناك، كافي است حتي يك ثانيه را هم براي مبارزه با اين حكومت بي مسئوليت، بي تعهد و نالايق از دست ندهيم. زيرا اگر مردم از آلودگي هواي امروز تهران به خاطر بنزين توليد داخل نميرند و سرطان و ذات الريه و بيماريهاي لاعلاج ديگر نگيرند، ترديد نكنيد اين دولت «توانمند» در برنامه هسته اي خود، افتضاحي بدتر و فجيع تر از حادثه نيروگاه اتمي چرنوبيل به بار خواهد آورد. متأسفانه آلودگي شديد و وجود گازهاي سمي در هواي تهران، ناشي از اين بنزين هاي داخلي فقط يك «نشانه» است! يك نشانه ناخجسته و تلخ از روزهاي بسيار فاجعه بار و سياهي كه در راه است. روزهايي كه اميدواريم هرگز از راه نرسند! اما آيا فقط «اظهار اميدواري» كافي است؟ يا اينكه بايد كاري بكنيم؟

۱۳ نظر:

shariar گفت...

بابک عزیز ،نوشته ات بسیار در خور توجه و اهمیته ولی در چهار ، پنج مورد احتیاج به ویرایش و بازبینی داره .ممنون بابت وقت و زحمتی که درکنار دیگر مشکلات زندگی متحمل میشوی .

ناشناس گفت...

یک آدمی به اسم آمالگام یا همان مغلطه خودمان زیر لینکت در بالاترین مرتکب مغلطه شده و از اساس منکر ارتباط آلودگی هوا با نوع سوخت ماشینها شده و این در حالیست که برخی از حکومتگران به بدی کیفیت بنزین تولید داخل در آلودگی کشنده هوا ازعا ن داشته اند .من در بالاترین عضو نیستم تا در آنجا این حرف را میزدم .

ناشناس گفت...

میزان مجاز بنزن در هر لیتر فقط 0.5 درصد است این درحالی است که برای تولید بنزین از محصولات پتروشیمی از حدود 1 درصد بنزن شروع کردند که جواب نداد و به ناچار درصد بنزن افزایش یافت تا 50درصد یعنی دقیقا 100برابر حد مجاز و جالب است که بدانید بنزن به راحتی از طریق پوست جذب و هدیه اش به ما سرطان خون است از تمام جامعه مجازی ایران استدعا دارم با تمام قوا به انتشار این فاجعه بپردازند چراکه این بنزین داخلی در تمام کشور مصرف میشود

vahid گفت...

درود بر بابک داد گرامی .دولت ایران فقط به فکر منافع خودش هست و کاری به مردم ندارد . آنها به هر قیمتی به تولیدات سلاح برای به راه انداختن جبه های خود هستند حتی اگر در پس و پشت این جبه به مردم خودش آسیب برساند. این دولت چه به صورت علنی با اجرای احکام عصر حجری مثل اعدان ، سنگسار و چه به صورت غیر مستقیم با این ابزار کمر به قتل عام مردم بسته . نمیدانم تا کی این روند ادامه دارد.

BabakDad گفت...

از تذكر ويراستاري و به موقع دوست عزيز شهريار متشكرم. برخي اشكالات بود كه رفع شد./ بابك داد

ناشناس گفت...

عاقبت قار رو قور بيخود همين است. دولتي كه هيچ برنامه واضح و قابل اجرا ندارد. حكومت آلوده- سياست آلوده- قوه قضاييه آلوده- آب آلوده- مواد غذايي آلوده و حالا هم هوا آلوده !!! خدا را شكر ! دست مسئولين درد نكند بابت اين همه زحمت!! انشالله امام زمان چاه جمكران همين روزها از ته چاه و ببخشيد از ته كثافات هزار ساله خودش بيرون مي آيدومشكل آلودگي و بعد بي عدالتي جهاني را حل مي كند!!! از شوخي بگذريم. ابلهان دولتي ما از يك طرف ادعاي مدريت جهاني مي كنند ولي هنوز در كنترل آلودگي پايتخت ايران وا مانده اند. هنوز هم مي ترسند طرح هدفمند (هدفگند !!)كردن يارانه ها را اجرا كنند.در طول يك هفته الودگي هواي تهران در حالي كه جنگل هاي پر ارزش ابر (ذخيره ژنتيك و نادر در جهان)در گلستان طعمه حريق بود و هنوز هست كار احمقانه و بيتاثير آبپاشي هوايي با شلنگ!! را اجرا كردند و 650 هزار ليتر آب را هدر دادند.(در تلويزيون حاج عزت صبح تا شب تبليغ مصرف كم آب و خريد آب معدني ميكنند.) دود خود هواپيماهاي حمل كننده آب باعث آلودگي بيشتر آسمان تهران شد. آنقدر خرند( ببخشيد حرف زشت نوشتم) كه تكليفشان با بحران زيست محيطي هم روشن نيست. يك آدم عاقل در آن ستاد مثلا مدريت بحران تهرانشان پيدا نشد بگه اين عمليات غير ممكن آب بازي هوايي تهران هيچ تاثيري نداره و بهتره اين حجم آب را براي خاموش كردن آتش سوزي جنگل هاي با ارزش شمال كشور مصرف كنيم.آتش جنگل را دارند با بيل وكلنگ و خاكريزي و دست به دست كردن سطل هاي فسقلي آب مثلا كنترل مي كنند.اين حكومت هيچ كاري بلد نيست و ذره اي از مديريت نمي داند. فقط ادا دارد.خوب اين 650 هزار ليتر آب را براي خاموشي آتش جنگل هاي شمال مصرف ميكرديد كه بهتر بود. واي به روزي كه در تهران زلزله بيايد همين مثلا مسئولين سريع طايفه عقب مانده آسمان جلشان را به جاهاي امن قبلا آماده شده برده و بعد مينشينند جان دادن مردم را نگاه ميكنند و در آن صداسيماي آبكيشان هم دم از مديريت و كنترل حرفه اي بحران را ميزنند. صبر ميكنند وقتي همه زير آوار جان دادند با بلدوزر آوار را با اجساد جمع آوري كنند.در بم وقتي زلزله شد تمام امكانات كمك رساني اندك و عقب مانده شان را از تهران بردند اگر تهران زلزله بيايد از كجا نيرو و تجهيزات تامين مي كنند؟ دوستي در بم دارم همه خانواده و فاميلش را در آن سحرگاه سال 82 از دست داد.ماه قبل آمده بود تهران براي كار اداريش سري هم به من زد از بم پرسيدم گفت هنوز بعد از گذشت اين چند سال از زلزله 82 بم مردم هنوز حيران هستند. خانه ها ويران و نيمه كاره. بيكاري و فساد هم غوغا مي كند.آلودگي مداوم هواي تهران نمونه اي از مديريت جهاني احمدي نژاد و ارباب سرطاني اش خامنه اي است. خوشحالم كه خامنه اي هم تاوان 30 سال ستم را ميدهد و به سرطان خون پيشرفته مبتلاست. آقاي داد از پشتكار شما هم براي راهي كه شروع كرده ايد با تمام مشكلاتي كه داريد ممنونم.اميدوارم تمام مشكلاتتان رفع گردد و هميشه در سلامت باشيد.

ناشناس گفت...

عاقبت قار رو قور بيخود همين است. دولتي كه هيچ برنامه واضح و قابل اجرا ندارد. حكومت آلوده- سياست آلوده- قوه قضاييه آلوده- آب آلوده- مواد غذايي آلوده و حالا هم هوا آلوده !!! خدا را شكر ! دست مسئولين درد نكند بابت اين همه زحمت!! انشالله امام زمان چاه جمكران همين روزها از ته چاه و ببخشيد از ته كثافات هزار ساله خودش بيرون مي آيدومشكل آلودگي و بعد بي عدالتي جهاني را حل مي كند!!! از شوخي بگذريم. ابلهان دولتي ما از يك طرف ادعاي مدريت جهاني مي كنند ولي هنوز در كنترل آلودگي پايتخت ايران وا مانده اند. هنوز هم مي ترسند طرح هدفمند (هدفگند !!)كردن يارانه ها را اجرا كنند.در طول يك هفته الودگي هواي تهران در حالي كه جنگل هاي پر ارزش ابر (ذخيره ژنتيك و نادر در جهان)در گلستان طعمه حريق بود و هنوز هست كار احمقانه و بيتاثير آبپاشي هوايي با شلنگ!! را اجرا كردند و 650 هزار ليتر آب را هدر دادند.(در تلويزيون حاج عزت صبح تا شب تبليغ مصرف كم آب و خريد آب معدني ميكنند.) دود خود هواپيماهاي حمل كننده آب باعث آلودگي بيشتر آسمان تهران شد. آنقدر خرند( ببخشيد حرف زشت نوشتم) كه تكليفشان با بحران زيست محيطي هم روشن نيست. يك آدم عاقل در آن ستاد مثلا مدريت بحران تهرانشان پيدا نشد بگه اين عمليات غير ممكن آب بازي هوايي تهران هيچ تاثيري نداره و بهتره اين حجم آب را براي خاموش كردن آتش سوزي جنگل هاي با ارزش شمال كشور مصرف كنيم.آتش جنگل را دارند با بيل وكلنگ و خاكريزي و دست به دست كردن سطل هاي فسقلي آب مثلا كنترل مي كنند.اين حكومت هيچ كاري بلد نيست و ذره اي از مديريت نمي داند. فقط ادا دارد.خوب اين 650 هزار ليتر آب را براي خاموشي آتش جنگل هاي شمال مصرف ميكرديد كه بهتر بود. واي به روزي كه در تهران زلزله بيايد مينشينند جان دادن مردم را نگاه ميكنند و در آن صداسيماي آبكيشان هم دم از مديريت و كنترل حرفه اي بحران را ميزنند. صبر ميكنند وقتي همه زير آوار جان دادند با بلدوزر آوار را با اجساد جمع آوري كنند.در بم وقتي زلزله شد تمام امكانات كمك رساني اندك و عقب مانده شان را از تهران بردند اگر تهران زلزله بيايد از كجا نيرو و تجهيزات تامين مي كنند؟ دوستي در بم دارم همه خانواده و فاميلش را در آن سحرگاه سال 82 از دست داد.ماه قبل آمده بود تهران براي كار اداريش سري هم به من زد از بم پرسيدم گفت هنوز بعد از گذشت اين چند سال از زلزله 82 بم مردم هنوز حيران هستند. خانه ها ويران و نيمه كاره. بيكاري و فساد هم غوغا مي كند.آلودگي مداوم هواي تهران نمونه اي از مديريت جهاني احمدي نژاد و ارباب سرطاني اش خامنه اي است. خوشحالم كه خامنه اي هم تاوان 30 سال ستم را ميدهد و به سرطان خون پيشرفته مبتلاست. آقاي داد از پشتكار شما هم براي راهي كه شروع كرده ايد با تمام مشكلاتي كه داريد ممنونم.اميدوارم تمام مشكلاتتان رفع گردد و هميشه در سلامت باشيد.

ناشناس گفت...

آقای داد
لطفا پاسخ آقای محمود دلخواسته بی سواد و مقاله بی سو ته اش را بدهید.

رهاسیمرغ گفت...

بابک جان خوب شد تواین دردوبیان کردی من هرروز ازعزیزانم میشنوم که چه حال خرابی دارند وباالودگی هوای تهران ومشهدچه رنجی میبرند ومن بیش ازاینکه غصه الانشان رابخورم نگران اینده ومریض هایکه درانتظارشان هست میباشم ولی واقعا نمیدونم چکار میتونم براشون بکنم

کوروش گفت...

آقای داد گرامی احمدی نژاد در پروژه هسته ای مشکوک جمهوری اسلامی تنها یک واسطه است
شخص آقای خامنه ای پشت این برنامه مخرب و ضد ملی است

کوروش گفت...

مسئول اصلی پروژه اتمی آقای خامنه ای است
احمدی نژاد یک عنصر دست دوم است

ناشناس گفت...

khamei is "dajjal". all muslem and non-moslems hate him.

ناشناس گفت...

دین رحمانی موسوی و امام حسین و عاشورای او و حفظ نظام او اصلا مورد انتقاد اخبار روز ، خودنویس ، نوری الا ، رادیو زمانه ، کیهان لندن، کمونیست های نقابدار در رادیو فردا و دو چه وله و تمام مارکسیست های روسی دیگر نیست . امروز فراماسونری رفت سر خاک دو تا از اعضای کانون نویسندگان روسی بدون مزاحمت مراسم گرفت ! هیچ کس چیزی نمیگه سانسور هم میکنند . اما برای مصدق و بازرگان و فروهر ها و .... اجازه هیچ مراسمی نمیدهند . چرا ؟ چون رژیم اینها را مخالف واقعی و خطر ناک میداند . اما فراماسونری مارکسیست های روسی که با نقاب همه جا حضور دارند خودی هستند .
خرم این عضو مبارز و آزادیخواه نهضت آزادی ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق میگیره (که هفته پیش توسط اله بقراط بر سرش آتش تهیه ریخته شده بود) و نوری الا دکتر یزدی و نهضت آزادی را سنگسار کرده بود تا راه احکام سنگین علیه آنها را در ج ا باز کند از نظر فراماسونری مارکسیست های روسی آزادیخواه نیست . سارا توسلی که چپ و راست میره زندان به اندازه خانم آشتیانی مهم نیست ، آنوقت نوری الا در امریکا شبهای جمعه میره گردش و خوش گذرانی و میگه اون مبارزه و نهضت آزادی ها نه . اسماعیل خوئی زن داره به گفته شهرنوش پارسی به اون خیانت میکنه و با زن دیگه همزمان رابطه داره ، میشه مبارز. کانون نویسندگان آزاد میچر خند ، گاهی یک بیانیه میدن از صمد معلم ساده روستایی که به دلیل شنا بلد نبودن در رودخانه غرق شد یک شهید میسازند بعد میگن جنبش دانشجویی (عماد به آور ۸ سال ، توکلی ۹ سال ، زید آبادی ۹ سال و تبعید )و لیبرال ها و جنبش طبقه متوسط همش کشکه ( زر افشان ). یک توده ای مجاهد نما به نام مستعار عباس ورزیلی که در سوئد دنبال دختر بازی و لمپنیسم چپ هست ( به گفته خودش ) فقط به این لیبرال ها و مصدق و بازرگان حمله میکنه و از مجاهد و فدایی و فرقان و توده ایها دفاع میکنه و مبصر کیهان لندن (سلطنت طلب سابق) براش به به و چه چه میگه بعد هم باد میندازه تو دما غش که ما طرفدار آزادی بیان !!!! هستیم و همه چیز را رو میکنیم حتا علیه مصدق و بازرگان !!! ما سند میخواهیم !!!! آنوقت از یک توده ای با نام مستعار کورش اسناد معتبر !!! میاره که مصدق تروریست بوده !!! و تروریست بدی هم بوده !!! چون خلیل طهماسبی سپهبد رزم آرا را ترور کرده !!! دماسنج آزادی خواهی او هم مثل نوری الا و نیک آهنگ و فواد تابان فقط با فحاشی به بازرگان و بنی صدر و اصلاح طلبان غیر روسی و سکوت مطلق در مورد کانون نویسندگان ، توده ایها ، فدائیها و مجاهدین اندازه گیری میکنه . میگن دارن تقدس زدایی !!! میکنند. جالبه که به رضا پهلوی و داریوش همایون هم تیکه میندازن . رادیو فردا خبر درگذشت نویسنده بزرگ ایران شمس ال احمد را سانسور میکنه بعد میگرده لابلای تاریخ ۴ تا نویسنده دست ۲ و ۳ روسی را بزرگ میکنه . دوچه وله ابراهیم گلستان ( توده ای ، که گفت کیانوری زرنگ بود و میخواست کودتای روسی بکنه برای همین رفته بود تو جلد خط امام ، اما دستش رو شد ) و دولت آبادی که در دنیا میچرخه مثل گنجی هم مشکل اجاره خانه نداره که نیک آهنگ بهش گیر بده ، و حتا حق آزادی رای دادن برای دکتر سروش را قائل نیست !!! تا چه رسد به مردم ایران و بقیه اعضای مفت خور و ولگرد فراماسونری مارکسیست های روسی را بزرگ میکنه اما خبر لیبرال ها و نویسندگان و هنر مندان غیر روسی را سانسور میکنه . اما در این وسط هیچ کدام از اینها نگفتند که لولا برزیلی به قطعنامه حقوق بشر علیه ج ا رای مخالف داد !!!!! و یا آتش سوزی در شیلی ۸۵ کشته داد . خوب رسانه پول لازم داره ، روسیه و عربستان سعودی و سازمان امنیت ج ا الکی که پول نمیدن ؟
دین رحمانی موسوی و امام حسین و عاشورای او و حفظ نظام او اصلا مورد انتقاد اخبار روز ، خودنویس ، نوری الا ، رادیو زمانه ، کیهان لندن، کمونیست های نقابدار در رادیو فردا و دو چه وله و تمام مارکسیست های روسی دیگر نیست . امروز فراماسونری رفت سر خاک دو تا از اعضای کانون نویسندگان روسی بدون مزاحمت مراسم گرفت ! هیچ کس چیزی نمیگه سانسور هم میکنند . اما برای مصدق و بازرگان و فروهر ها و .... اجازه هیچ مراسمی نمیدهند . چرا ؟ چون رژیم اینها را مخالف واقعی و خطر ناک میداند . اما فراماسونری مارکسیست های روسی که با نقاب همه جا حضور دارند خودی هستند .