۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

مرتضوي "آمر درجه دوم" جنايات كهريزك است!


مرتضوي "آمر درجه دوم" جنايات كهريزك است!
"سعيد مرتضوي" همان غلام سراسيمه اي است كه از شوق خدمت به سلطان جنايتها كرد و اين روزها هدف خونخواهي خانواده سه قرباني جناياتي است كه اگرچه شخص "سلطان" آمر اصلي آن فجايع بود، ولي مرتضوي مقدماتش را فراهم كرد و دستوراتش را صادر نمود. با اينكه محاكمه خود سلطان هم چندان دور از انتظار نيست، اما اينك مرتضوي نگون بخت در آستانه خوردن داروي نظافت (حذف خاموش در نظام ولايي) قرار دارد. لااقل "نمايش عدالت" در حكومتي كه ادعايش را دارد، اقتضاء مي كند مرتضوي را به عنوان آمر اصلي به محاكمه بكشند و يا مانند متهمان و عاملان ديگر (سعيد اسلامي) وي را سربه نيست كنند. آيا چنين خواهد شد؟
در اين ترديدي نيست كه سعيد مرتضوي كه بعد از دادستاني تهران، امروزه رياست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز را برعهده دارد، بي شك "يكي از آمرين اصلي" جنايات كهريزك است. اينك خانواده سه قرباني بيگناه كهريزك، از اعدام دو افسري كه "عاملان" اين جنايات معرفي شده اند، گذشت كرده اند ولي بر محاكمه عادلانه و مجازات "ساير آمرين اصلي" اصرار دارند. اصراري كه اگر عدالتي پاسخگوي آن بود، بايد از مرتضوي شروع مي شد و به آمر درجه يك اين جنايات، يعني شخص رهبر مي رسيد!
محمد كامراني، محسن روح الاميني و امير جوادي فر در اعتراضات هجدهم تيرماه سال قبل (به طور جداگانه) دستگير شدند و به زندان مخوف كهريزك انتقال يافتند. اجساد شكنجه شده اين سه جوان، تنها چند روز بعد به خانواده هايشان تحويل گرديد. در حالي كه گفته مي شد آنها بر اثر بيماريهايي مثل مننژيت فوت كرده اند، ولي شكستگي ها و جراحتهاي شديد بدني آنان، از شكنجه جسمي در حين بازداشت و ايام بازجويي خبر مي داد. بالاترين مقام قضايي كه در كشتن اين جوانان نقش "آمريت" داشت، كسي نبود جز سعيد مرتضوي. قاضي تندخويي كه قبلا" هم مرتكب قتل "زهرا كاظمي" خبرنگار كانادايي ايراني تبار در زندان اوين شده و البته سابقه قتل صدها نشريه را هم در كارنامه اش دارد. او دستور انتقال معترضان بازداشتي به زندان "غير استاندارد" كهريزك را صادر كرد و بر اساس سوابقي كه در آزار غيرانساني مخالفان سياسي دارد، احتمالا" مجوز برخوردهاي خشني را هم داده كه نهايتا" به مرگ اين سه جوان (و شايد هم قربانيان ديگري در اوين و كهريزك) منجر شده است.
حالا خانواده اين سه قرباني كهريزك، با اعلام گذشت از اعدام افسران خاطي اين پرونده، بر محاكمه "آمرين اصلي" اصرار دارند. كساني كه چندماه قبل، پزشك كشيك كهريزك دكتر رامين پوراندرجاني را با يك "مرگ خاموش" حذف كردند و در پاك كردن آثار جرم خود از اين پرونده، دستهاي قدرتمند فراواني دارند. بر اساس شنيده هاي موثق، دكتر سودبخش كه هفته قبل در مقابل مطب خود با گلوله ترور شد، يكي ديگر از آگاهان ابعاد هولناك جنايات كهريزك بوده است. دكتر سودبخش متخصص كليه و بيماريهاي عفوني بود و گفته مي شود بسياري از زندانيان كهريزك را بعد از آزادي، مورد معاينه و معالجه قرار داده و از عمق جناياتي كه در كهريزك روي داده بود، به وضوح آگاهي داشت و بارها از ناامني و تهديد خود به نزديكانش سخن گفته بود.
سعيد مرتضوي براي صدور دستور انتقال بازداشتي ها به زندان كهريزك و آمريت در شكنجه و آزار جسمي زندانيان "يكي از آمران اصلي" اين فاجعه بشري است. هرچند نبايد از نظر دور داشت كه آمر اصلي، شخص آيت الله خامنه اي رهبر و فرمانده كل قواست كه در نمازجمعه 29 خرداد سال 88 دستور قتل عام مخالفان و معترضان را صادر نمود و مسئوليت شرعي و قانوني جنايتهاي بعد از آن را بر عهده گرفت. تا آن زمان كه آقاي خامنه اي در محاكمه اي عادلانه به تبعات گفتار و كردار خويش گرفتار شود، شايد بتوان آمر قانوني جنايتهاي كهريزك را "قاضي سعيد مرتضوي" دانست و محاكمه و مجازات او را به عنوان يك اقدام اوليه پذيرفت. اگرچه دست يابي به همين خواسته هم با وجود پيوندهاي پنهاني و مافيايي در دستگاه حكومتي، يك امر ناممكن به نظر مي رسد. اين "نااميدي پنهان" را مي توان در لابلاي سطور نامه اولياي دم اين سه قرباني بيگناه به سادگي درك كرد.
با اين همه، امروزه تقريبا" همه دانسته اند شخص آيت الله خامنه اي "آمر درجه يك" تمامي اين جنايتهاست و امثال مرتضوي آمران درجه دو و به نوعي عامل جنايات بوده و هستند. هرچند اين واقعيت هم، چيزي از بار گناه آنها كم نخواهد كرد.
پي نوشت: مي توانيد نامه خانواده قربانيان كهريزك را اينجا بخوانيد. عصر امروز چهارشنبه 7 مهر 88 در همين زمينه گفتگويي داشتم با راديو بين المللي فرانسه كه متن اين گفتگو را مي توانيد در سايت اين راديو بخوانيد و يا در فايل زير بشنويد.

۱۶ نظر:

خصم استبداد گفت...

ادامه خاطرات ؟

شريعت م ايراني گفت...

درود بابك جان
چرا ادامه ي خاطرات را منتشر نمي كني؟
----
به نظر من سران جنبش بايد برنامه مشخصي را ارائه نمايندو بدون هدف و استراتژي نمي توان به مقصود رسيد. جنبش سبز چون شعار مشخص و هدف واضح و دقيقي ندارد دچار سردي شده. بايد كمي روي شعارهايي كه اهدافمان را مشخص مي كنند تمركز كنيم.

ناشناس گفت...

بادرودبه شماجناب دادگرامی
مدتی است که وبلاگ رابه روزنکرده ایدهرموقع که به روزکردن وبلاگ طولانی میشود وشمامدت زیادی سری به اینجانمیزنیدهزاران دلهره مارافرامیگیردنگرانی بابت سلامتی شما وبسیاری نگرانیهای دیگرکه امیدوارم همیشه ازشمادوربادلطفاخبرسلامتی خودرابه مابدهید
ارادتمند:دکتراشکان

خصم استبداد گفت...

بابک عزيز سلام
اززمان آشنايي ام با شما تاحال اينقدر شما را ساکت وآرام نديده بودم .
از خير ادامه خاطرات و تحليل وضع موجود گذشتيم .
حداقل از سلامتي ووضع حال شخصي خود پيامي بگذاريد.

ناشناس گفت...

بادرودبه شما جناب دادوارزوی تندرستی برایتان
واقعانگران سلامت شما هستیم ماراازتندرستی خودباخبرکنید
ارادتمند:دکتراشکان

raha گفت...

به خاطر استفاده ی نابجایم شرمنده،ولی مثل اینکه از اینجا ایمیلها به بعضی آدرسها فرسناده نمی شود.شاید هم سر دوستان معروف خیلی شلوغ شده دقیق نمیدانم .ناچار شدم،اینجا پیام بگذارم.چرا خاطراتتان را ادامه نمی دهید؟خدای نکرده هنوز کسالت دارید؟امیدوارم علتش این نباشد.

شريعت م ايراني گفت...

درود بابك عزيز
ديگه جداً داريم نگرانت مي شيم. جان من به خبري بده ببينيم حالت چطوره! رو به راهي؟ بد خواه مد خواه كه نداري انشاء الله! اگه داري بگو بچه ها اهواز از خجالتشون در بيان. اين تن بميره يه خبري مبري از خودت بده بينيم چطوري! چاكرتيم.

خصم استبداد گفت...

بخش دهم فقط تيتر آن قابل مشاهده است .
لطف فرموده بررسي نماييد.

ناشناس گفت...

من که ازچگونگي بازکردن قسمت جديد خاطرات سردرنياوردم .

BabakDad گفت...

دوست عزیز لطفا" با مرورگر فایرفاکس امتحان کنید. وبلاگ مشکلی ندارد. با تشکر

خصم استبداد گفت...

باسلام
بخش دهم خاطرات رعنا/..... راکه کليک ميکنم به قسمت مصاحبه ها باصداي آمريکا ونوشته هاي دوران انتخابات ميرود که به نظر نامربوط است لطف نموده راهنمايي کنيد .
من از aolاستفاده ميکنم .

ناشناس گفت...

Babak Jan Salam,
manham nemitavanam ghesmate 10 ra moshahedeh konam!!

FA

ناشناس گفت...

قسمت دهم خاطرات فقط تيتر آن دردسترس است با کليک روي تيتر به فهرست مصاحبه ها و نوشته هاي قبل مي رويم .
درصورت امکان بررسي شود.

BabakDad گفت...

دوستان عزيز خصم استبداد و ساير دوستان كه نمي توانند بخش دهم خاطرات را در وبلاگ باز و مطالعه كنند. بايد با مرورگر فايرفاكس وبلاگ را بخوانيد. اينترنت اكسپلورر مشكل دارد. اين مطلب در سايتهاي ديگر هم منتشر شده كه مي توان با گوگل آن را يافت. به هر حال عذر از زحمت.

شريعت م ايراني گفت...

كساني كه در ايران هستند و تا پيش از اين براي باز كردن تارنما با Internet Explorer، از فيلترشكن Ultrasurf استفاده مي كردند اكنون هم مي توانند با استفاده از مرورگر Firefox از اين فيلترشكن پر قدرت اسفاده كنند.
شيوه‌ي استفاده از Ultrasurf در Firefox:
1- فايل افزودني wjbutton_en.zip را از سايت Ultrareach.com دانلود كرده و آن را از حالت فشرده خارج نماييد.
2- فايل wjbutton_en.xpi را به طور عادي يعني با كليك چپ ماوس به روي پنجره‌ي Firefox بكشيد.
3- در پنجره‌ي پديدار شده روي دكمه‌ي Install كليك كنيد تا فايل افزودني نصب گردد.
4- پنجره‌ي Firefox را بسته و دوباره باز كنيد. در پايين و سمت راست پنجره، Icon يا نوشته‌ي مربوط به Ultrasurf پديدار مي گردد. با كليك راست روي آن مي توانيد به تنظيمات مربوطه دسترسي پيدا كنيد. كليك چپ، Icon را خاموش و روشن مي كند. وقتي اتصالتان به اينترنت برقرار شد و برنامه‌ي Ultrasurf را اجرا كرديد، آيكون برنامه را در پنجره‌ي Firefox روشن كنيد. هم اكنون به هر تارنمايي كه بخواهيد مي توانيد دسترسي داشته باشيد. در صورت تمايل به رفتن به تارنماهاي غير فيلترشده از خاموش بودن Icon برنامه‌ي Ultrasurf مطمئن شويد.
5- براي Uninstall كردن فايل افزودني به منوي Tools در پنجره‌ي Firefox رفته و روي گزينه‌ي Add-ons كليك نماييد.
تا كور گردد چشم ولي فقيه و ايادي و عمال و مزدوران آدم خوارش./ .......... پاينده ايران

ناشناس گفت...

Ba sallam man be sabraneh dar amrika ta bakhshe 5 ra khandam vai dar iran dast resi nadashtam ta dirouz vali chera ghesmat akhar ra nemitavanam baz lonam lotfan ghesmat 10 ra ke RANA bashad tanzim namaeid motshakeram