۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه

سال "نه" به ديكتاتوري ديني

سال 88؛ سال نه به ديكتاتوري ديني بود!

توضيح: آنچه مي خوانيد متن گفتگويم با صداي آمريكاي جمعه شب 28 اسفندماه 88 است؛ در شب سال نو خورشيدي. فيلم آن را در زير مي توانيد ببينيد.

سال 88، سال نه بزرگ مردم به ديكتاتوري ديني بود. سال 88 سونامي بزرگي در ساختار جمهوري اسلامي در گرفت و سقف گنبد ديكتاتوري، ترك بزرگي برداشت. اين سقف خوشبختانه در حال فروريختن است و ما در آستانه اين ريزش تاريخي ايستاده ايم. در اين ترديد نكنيد. بسياري از مسائل، تحت تاثيرات بزرگ سونامي انتخاباتي 88 قرار گرفت. يك انتخابات بسته، تبديل به بازي مرگ و زندگي حكومتي شد كه تصميم گرفت با تقلب و فريبكاري آشكار بر قدرت باقي بماند، اما حوادث تلخ بعدي نشان داد باند حاكم از هيچ جنايتي براي بقاي قدرت خويش رويگردان نيست. حكومت ناگزير شد به شكل واضحتري نشان دهد براي بقاي خود، از جنايت در خيابانها، شكنجه و تجاوز به جوانان مردم و صدها نمونه وحشي گري ديگر رويگردان نيست. بزرگترين اتفاق اين سال، پايان هيمنه و ابهت حكومت فرقه اي ولي فقيه در ايران بود. سال 88 با دهها عتاب و خطاب آقاي خامنه اي همراه بود. در آغاز سال در سخنراني نوروزي در مشهد به مردم دستور داد و گفت به كسي با مشخصات احمدي نژاد رأي دهند. اما مردم به احمدي نژاد رأي ندادند و به رهبري نه گفتند. او انتخابات را تمام شده خواند، اما مردم اعتراضها را تمام نكردند و به آن شدت بخشيدند. در پايان سال رهبري گفت مراسم چهارشنبه سوري خرافاتي و غيرشرعي است، مردم بيشتر و باشكوه تر برگزارش كردند. سراسر سال، مردم به آقاي خامنه اي نه گفتند و براي اولين بار، رهبر معترضان، مهندس موسوي پيام نوروزي خود را قبل از رهبري صادر كرد. امسال سال نه بزرگ و رسا و واضح يك ملت به حكومت ولايت فقيه بود. سال پايان ابهت نظام اسلامي بود كه بر روي مردم تيغ كشيد و بارها و بارها نه شنيد.


در آستانه سالي تازه

مژده بزرگ اينكه، ملت ايران رويش سبز خويش را از سر گرفته و عزم كرده سياهي را از چهره اش بشويد.

سال قبل در روزي مثل امروز، سهراب و ندا و ترانه و امير و كيانوش ها لباس و هفت سين عيد و شوق نوروز داشتند و چه خيال مي كردند سالي نمي گذرد كه براي آزاديخواهي در خاك خفتگان اند؟ آنها اينك در ميان ما نيستند و به تلاشهاي ما براي آزاديخواهي چشم دوخته اند. روانشان شاد باد كه مي دانند ما در آستانه سحر ايستاده ايم، در سياه ترين لحظه شب، جايي كه خورشيد، بي تاب زايش نور است و آسمان بي قرار سپيده زدن است.

۶ نظر:

کوروش گفت...

درود بر شما

نوروز باستانی این یادگار جمشید رو به همه عاشقان ایران تبریک میگم.

سید حسن مدرس حرف بسیار اشتباهی زد که گفت سیاست ما عین دیانت ماست و رضا شاه بهش گفت وقتی میخوای وارد مجلس بشی دینت رو بذار دم در و وارد مجلس شو و دکتر مصدق هم در پاسخ مدرس و در حمایت از رضا شاه گفت سیاست به وجود اومد تا دیانت بر مردم حکومت نکنه.
ما امروز یک تفاوت اساسی داریم با اون زمان. اون موقع اکثریت مردم به دلیل نا اگاهی با مدرس موافق بودند و نه با رضا شاه و مصدق ولی امروز دیگه اونجوری نیست.

یاد همه کشته شدگان توسط مکتب اسلام و تشیع بخیر و یکی از بزرگترین اونها احمد کسروی بود که 60 سال پیش پیش بینی کرد ما یک حکومت به آخوندها بدهکاریم.

شاد باشید و سبز و سربلند

Kianush گفت...

با سلام
واقعا تعجب آور است که مسؤلین نظام قادر به درک این موضوع نیستند و از تاریخ نیز درس نمیگیرند.

تاریخ ایران زمین مملو است از روابط ظاهرا ضد و نقیض با دین. ایرانیان گاه بکمک دین بر ضد حکومتهای ظالم و سلطه گر جنگیده اند، گاه برای برانداختن رژیم سلطه، با دین حکومتی مبارزه کرده و به دین دیگر گرویده اند.

زوال دین زرتشتی هم از وقتی آغاز شد که موبدان بجای همراهی و همدردی با مردم, با قدرت امپراطوری همدست شدند و وجهه ی خود را از دست دادند و نتوانستند مردم را در مقابل دین مردم پسند اسلام بسیج کنند. اگرمردم به دین و نظام خود اعتماد داشتند و از انها پشتیبانی میکردند چگونه چند هزار مهاجم مسلمان توان در هم کوبیدن ارتش قدرتمند و میلیونی ساسانیان را پیدا میکرد؟

اینها مثل دیگر حکومتهای خودسر و زورگو، ملت خود را دست کم گرفته اند و متوجه نیستند که مردم ایران حتی در ان زمان که از علم و دانش تا این حد برخوردار نبودند، هوشیار و آگاه بودند.
آیا امروز که اکثریت مردم ایران از وزیران و مشاوران حکومتی درس خوانده تر و با فرهنگ ترند آیا واقعا فکر میکنند میتوانند آنها را با این خیمه شب بازیها فریب دهند و به قرون وسطی باز گردانند ؟

ناشناس گفت...

تقويم سبز http://greencalendar.blogfa.com

ناشناس گفت...

خیلی ممنون اقای داد از لینک تصویری که گذاشتین، اگه تونستین از این به بعد این کارو ادامه بدین... من از شنیدن صداتون خیلی خوشحال می شم
موفق باشید

صيا گفت...

سلام بر اقاي داد عزيز
سال نو بر شما و فرزندان گرامينان مبارک باد. با آرزوي روزهائي درخشان براي تمامي ملت ايران.

فره وهر گفت...

نوروز خجسته باد

سال هشتاد ونه
سال هشتاد درصد نه است
به انديشه اي مانده در پشت ده ها سده
به فكري كه در لاي تاريخ جامانده است.

سال هشتاد ونه
سال هشتاد ميليون نه است
به فكري كه درد يبوست درانديشه دارد
واسهال در حرف

رهبري فرموده اند :ملت بايد همت كند تا ازآن چه هست به بهترينش دست بيابد.
پس ملت به تاسي از همين جمله رهبر امسال همت مي كند وبه بهترين نوع حكومت كه همان جمهوري مبتني بر كرامت انساني است دست مي يابد واستبداد را به جايي مي فرستد كه اجداد عربشان درآنجا ني مي پرتاباندند.