۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

يادداشتهاي كوتاه

مناظره هاي تلويزيوني، براي كنترل اعتراضات است.
آيا مناظره هاي تلويزيوني مي تواند اعتماد از دست رفته مردم به صداوسيماي ناعادل را احياء كند؟ آيا مي تواند اعتراضها را از خيابانها به استوديوهاي كنترل شده سيما ببرد و شهرها را از معترضان ميليوني خالي نمايد؟ آيا مي تواند آبي بر آتش خشم مردم بريزد؟ بعيد مي دانم.
گام آخر را كوبنده برداريم! بهمن در راه است.
كودتاچيان فضاي ترور و وحشت را به عنوان آخرين حربه برگزيده اند. بايد در اين پرده آخر،ما نيز گام آخر را محكم برداريم. گام كوبنده ملت چه مي تواند باشد؟ بهمن فرصت تاريخي ما براي پيروزي است. گام آخرمان چه مي تواند باشد؟
بهمن ماه پيروزي...
هنوز در هتلی کوچک و بدون دسترسی به اینترنت و خیلی ارتباطهای دیگر هستیم. اتاقی کوچک که احتمالا" به اندازه یک سلول انفرادی است که پنجره ای به بیرون دارد ولی به همان اندازه بی خبر و بی امکان برای نوشتن، منتشر کردن نوشته ای چیزی هستم. اما حالا که لحظه ای به اینترنت دسترسی پیدا کرده ام، خبر بدهم که نوشتن هایم را روی همان لپ تاپ قدیمی از سر گرفته ام، و برنامه ها دارم. برای دهه انقلاب از 12 بهمن تا 22 بهمن باید خیلی کارها بکنیم. می گردم دنبال جایی برای نوشتن و فرستادن تا با شما همفکری کنیم و راهی بیابیم برای اینکه بهمن، ماه پیروزی ما باشد. بهمن ماه تولد من هم هست.

۳۴ نظر:

مهدی سبز گفت...

تولدت مبارک.
ما پیروزیم.

ناشناس گفت...

salam aghaye dad,
dar besyari az jaha mesle kafeha , ketabkhaneha va marakeze farhangiye dige, internete wireless be soorate majani movjoode(da amrika ke eenjooriye) shoma mitoonid az oona estefade konid albate be sharti ke modeme laptapetoon wirelesam bashe.

ناشناس گفت...

یک پیشنهادم من دارم سبز ها دهه فجر 12 بهمن از ساعت 9 صبح در هنگام رانندگی به طور ممتد بوق بزنند یا 12 بهمن ساعت 9 صبح همه بادکنکهای سبز را با مقداری دود سیگار پر کنند و به آسمان بفرستند تا آسمان تهران از همان ابتدای دهه سبز بشه یا در همان روز مردم همه 9صبح از خانه ها بیان بیرون در پیاده رو ها و محل عبورو مرور دستهای خود را شکل v در بیارند بدون تجمع یا یه چیزی شبیه این شما هم روش فکر کنین که فکر کودتاچی هارو به هم بزنه و از همان ابتدای دهه وحدت و همبستگی ایجاد کنه

شبنامه گفت...

آقای داد خدا به همراهتون
خیلی خوشحال شدم که الان شما در امنیت هستین
الان که خارج از ایران هستین حتما متوجه این حس مشترک همه ما غربت نشینان شدین که دلمون 1000 بار بیشتر از اون زمانی که ایران بودیم برای ایران میتپه
به امید روز رهائی

ناشناس گفت...

ايولا
حالا شدي عمو بابك پر كارمون!
دوستت داريم

در مورد بانكها هم كه عرض كردم ،‌ديگه خودت اولين مطرح كننده اش بودي و خلاصه ما منتظر مطالب كوبنده ات در اين مورد هستيم

اعتماد گفت...

اقای داد عزیز امیدوارم خوب باشید و هرچه زودتر شما را در ایران سبز ببینیم .
امروز شهر ما را صد رونقست و جانست/زیرا که شاه خوبان امروز در میانست/بر چرخ سبزپوشان پر می زنند یعنی/سلطان و خسرو ما انست و صد چنانست/چون سبز و خوش نباشد عالم چو تو بهاری/چون ایمنی نباشد چون شیر پاسبانست ( مولانا )

اعتماد گفت...

اقای دکتر علی محمدی را به شهادت رساندند . اما چه کسانی ؟ همانها که در این سال ها هزاران انسان را زندانی و شکنجه کردند ترور کردند . جنایتهایی را انجام دادند که در کتابهای تاریخ هم نمونه اش یافت نمی شود . حالا این استاد طرفدار جنبش سبز را ترور می کنند بعد دروغها می گویند از رشته تحصیلی ایشان شغلشان و گرایش های سیاسی شان که البته همگان می دانند . چیزی که جالب است اینست که چگونه اینها دروغی چنین اشکار می گویند ؟
این ترور گویا برای ترساندن اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه بود تا انها را از هرگونه مخالفت بازدارند اما با این کارها فقط خود را بیشتر در سراشیبی سقوط پیش می برند و سرعت سقوطشان بیشتر می شود .

ناشناس گفت...

به امید ایرانی ازاد.تولدتون مبارک

ناشناس گفت...

درود بر شما

باید فکری کرد که باز رود ی خون راه
نیفتد

ناشناس گفت...

درود بر شما

به نظر من تمام سختی هایی که می کشید به داشتن آزادی و نترسیدن از بیان عقاید در کشور فرانسه می ارزه آقای داد. ای کاش ما هم روزی قوانین مدرنی و دموکراتیکی مانند فرانسه داشته باشیم.

پیشاپیش تولدتون رو هم تبریک میگم.

در زیر لینک بیانیه ای از طرف ((پشتیبانان سکولار جنبش سبز ایران)) می گذارم که یکی از امضا کنندگانش نیز گروه ((حقوقدانان جنبش سبز)) است. راستی آقای داد چرا شما نسخه دوم پیش نویس قطعنامه برای دموکراسی رو در وبلاگتون قرار ندادید؟
http://www.box.net/shared/liktvydl8x

لینک بالا لینک بیانیه است که با ذکر نام امضا کنندگان نیز همراهه.

جاوید ایران

اندیشه سبز گفت...

درود بر شما
زمانی که در ایران بودید و دیر آپ می کردید همه نگران میشدند " مگر اتفاقی افتاده ؟" حال که در مهد دموکراسی به سر میبرید دیگر تز ن دیر آپ کردن وبلاگ شما همانند قبل نگران نمی شوم ولی با دلتنگی نخواندن روزنوشت هایتان نمیتوان کنارآمد . جناب داد تولدتان مبارک .

saba گفت...

تولدتان مبارک.
بيشتذ بنويسيد.

saba گفت...

سلام
باز هم تولدتان مبارک
لطفا در باره مناظره هاي اخير تلويزيون بنويسيد
من فکر مي کنم حتي اگر آن گونه که بعضي از دوستان عقيده دارند که اين فريب کاري حکومت است باز هم بايد از اين گونه مناظره ها حمايت کرد. از اين طريق بخشي از عامه مردم که نه اينترنت مي دانند چيست و نه ماهواره و يا به اين ابزار دسترسي ندارند به اين ترتيب بخشي هرچند ناچيز از حقايق را از زبان خود عوامل حکومت مي شنوند . نظرتان چيست؟

جنبش انقلابی سبز آبادان گفت...

مانور اعتصاب – طرح سکوت سبز-چهارشنبه ۳۰ دیماه

برای دریافت متن بیانیه به آدرس زیر بروید

http://raheazadi.com/1388/10/15/%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%A8-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%B3%DA%A9%D9%88%D8%AA-%D8%B3%D8%A8%D8%B2-%DA%86%D9%87%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-30-%D8%AF%DB%8C%D9%85/

ناشناس گفت...

داداش بابك خيلي دوست دارم خوشحالم دست اين كثافتا بهت نرسيد بهت ايميل زدم

ميخواستم بهت كمك بكنم خدا رو شكر آسيبي بهت نرسيد جنبش به آدمايي چون

شما به شدت نياز داره عمو جان اونجا

هم خالي از خطر نيست جون هر كي كه دوست داري مراقب خودت باش

ما پيروزيم پيروزي خيلي نزديكه

قربونت برم الهي فقط مراقب خودت باش

فرمان بده شير حسين

سیمرغ گفت...

سلام آقای داد

خسته نباشید و پایدار باشید

چند ماهه پیش خبری دادید از پسری جوان به نام مهدی که در زندان شکنجه شده بود و شرایط خوبی نداشت

خواستم ببینم حالا خبری از ایشون ندارید؟ اینکه چکار میکند و حالش بهتر شده؟

لطفا اگر خبری دارید بفرمایید

V V V V V V V V

SABZ گفت...

سلام آقاي داد
گفتي تولدت بهمن تا برات كادو بگيريم؟!
پيروزي ما توي بهمن 88 هديه ي تمام سبزهاست براي بابك داد عزيز و تمام ايرانيان سبز

ناشناس گفت...

با سلام خدمت بابک عزیز

تولدت مبارک مبارز محبوب جنبش. به کارهای شما در خارج برای نزدیک کردن ایرانیان خارج از کشور واقعاً امیدوارم.

پرواز بادکنک بسیار ایده خوب، کم خطر و شادی بخشی است. جانی افزون به جنبش می دهد. نشاطی کودکانه به مردم سبز ایران تزریق می کند.

آزادی و آزادی خواهی و آزادی خواهان ایران

ناشناس گفت...

آرتمیس
سلام. امیدوارم حالتون خوب باشه؟ ماه بهمن، در تاریخ این حکومت بسیار مهم و حیاتی است اما حالا همین ماه که ماه پیروزی خون بر شمشیر لقب گرفته گریبان این حکومت رو گرفته. آقای داد عزیز چرا کشور ایران چنین سرنوشتی داره؟ چرا مسئولینش فکر می کنند که باید بر مردم حکومت کنند و مردم رو بدون فکر و حق انتخاب می دونند. دوره حکومت و کشتن و فرمانروایی گذشته. ما الان دیگه در دوره عباسی،عثمانی نیستیم که یک نفر بر کل مردم سلطنت کند. و خودش رو جانشین خدا بدونه و مردم رو به دو دسته خواص و عوام طبقه بندی کنه؟ و حالا هم که می دونند مردم این شیوه حکومت رو نمی خوان با ترفندهای مختلف راهکارهایی واسه فرار از این شرایط پیدا کنند. یه روز باعربده کشی، تهدید، کشتار، تجاوز و روز دیگه با ترور و بمب گذاری و شاید هم روزی دیگه باتفرقه و ایجاد جنگ داخلی.
دنیا در مسیر رشد،توسعه، ایجاد رفاه عمومی و فرصتهایی که مردم اشان بتونند در آرامش زندگی کنند قرار گرفته است و حالا ما مانده ایم با افکار عصر قجری و وامانده از کلیسای قرون وسطی
موفق و موید باشیدو سبز و استوار

ناشناس گفت...

Tavalodeton mobarak aghaye Dad. Be omid azadi baraye iran och irani

ناشناس گفت...

salam.nazareton raje be monazereha chihe?

ناشناس گفت...

آقاي داد
حقايق ماهيت رژيم براي كساني كه ماهواره و اينترنت دارند مشخص است. اينك بايد كساني را كه اخبار را از صداوسيما دريافت ميكنند هدف قرار داد. لذا پيشنهاد ميشود يك فيلم مستنداز وقايع بعد از 22 خرداد كه در آن گزارشهاي صداوسيمارابراي هر رويداد نشان داده و سپس واقعيت آن را نمايش دهندو اين فيلم تكثير و پخش شود.

ناشناس گفت...

امیدوارم بتونید به زودی و با خیال راحت به وطن برگردید آقای داد پیروز باشید

ناشناس گفت...

خدا را به خاطر خلقت وجودت پاکت سپاسگذارم

و برای سالروز آغاز زندگی تو خوشبختی بیشتر آرزو میکنم . . .

ناشناس گفت...

دوست خوبم آقای داد عزیز سلام. مدتهاست از طریق وبلاگ شما بهتون ارادت دارم. مطلبی که اینجا مینویسم ربطی‌ به این پست نداره و می‌خواستم به صورت خصوصی براتون بفرستم. دیشب برنامه تفسیر خبر رو نگاه می‌کردم که شما مهمانش بودین. راستش یه گله دوستانه دارم ازتون. اول برنامه از دکتر علیمحمدی به عنوان استاد فیزیک هسته‌ای اسم بردین. فکر کنم اگر قبل از برنامه یه نگاهی‌ به اینترنت انداخته بودین میدونستین ایشون اصلا فیزیکدان هسته‌ای محسوب نمیشدن و رشته تخصصی ایشون ذرات بنیادی بود. این دو گرایش با هم فرق دارند. زمینه کاری اون مرحوم فیزیک نظری و تئوری‌های کوانتمی بوده. میدونم این موضوع تخصصی هستش اما از روز اول همکاران و دانشجویان اون مرحوم سعی‌ کردن با اطلاع رسانی در اینترنت این حقیقت رو شفاف سازی کنن تا حکومت نتونه به این بهانه مظلوم نمایی کنه. از شما به عنوان آدم دلسوز و با اطلاع انتظار دارم که اطلاعات صحیح به مردم بدین چون روی شما حساب می‌شه و بعضی‌ افراد از طریق این برنامه در جریان اتفاقات ایران قرار میگیرن. البته میدونم شما هم مشکلات شخصی‌ دارین و درگیر هستین اما بد نبود قبل از چنین برنامه أی‌ کمی‌ بیشتر بر رسی‌ میکردین. براتون آرزوی سلامتی و موفقیّت دارم.
به امید آزادی کشور عزیزمون

Unknown گفت...

درود بر شما آقای داد. نظر شما در مورد راهپیمایی سکوت چیه؟

پیشنهاد برگزاری راهپیمایی سکوت

راهپیمایی 22 بهمن سکوت باشه. مشخصا خیلی سخته که بتونیم بعد از 7-8 ماه دوباره با سکوت راهپیمایی کنیم ولی من میگم:
ما قراره فقط با حضورمون به حاکمیت اینها نه بگیم و تعداد زیادمون رو به رخشون بکشیم درسته؟ قرار نیس با پلیس و بسیج درگیر شیم زخمی و کشته بدیم و… و نیز قرار نیس که چه میدونم تلویزیون رو بگیریم یا پایگاهی رو تسخیر کنیم. درسته؟ (اصلا با اینهایی که میگم قراره چی کار کنیم و نکنیم موافقین؟! من درست فهمیدم چی کار قراره بکنیم یا نکنیم؟!!!) ضمنا تا حالا هم که هر چی می خواستیم از انواع مختلف شعار دادیم! خوب پس می تونیم از این راهپیمایی استفاده ی بهینه رو ببریم. اگه اعلام کنیم راهپیمایی قراره سکوت باشه به نظرم تعداد بیشتری هم میان چون احساس امنیت بیشتری شاید کنن.
فایده ی دیگه اش اینه که اگه اعلام کنیم قراره با سکوت راهپیمایی کنیم اولا احتمال اینکه به یه راهپیمایی سکوت حمله ور شن کمتره ثانیا در دهن آقایون مقداری بسته میشه یعنی اگه برخوردی کنن با ما نمی تونن برای طرفداراشون دلیل قانع کننده بیارن. چون قرار نیس شعاری داده شه که بخواد ساختاری رو بشکنه یا نه!! و وقتی ساده ترین کار یعنی شعار دادن رو ما تبدیل به سکوت می کنیم پس حتما شکستن در و پنجره ی خونه مردم و آتیش زدن بانک و له کردن ملت با ماشین پلیس هم تو کارمون نیس!!!
البته همه ی اینها به این شرطه که اگه با این طرح موافقت شد از الان این موضوع رو توی همه ی تبلیغاتمون از پوسترها تا اطلاعیه ها تا دیوارنویسی و اسکناس نویسی بیاریم. میتونین این پیشنهاد رو به بحث بذارین.

برای تاکید بر این پیشنهاد بخوانیم قسمتی از مقاله "شکست ترس"- حسین موسوی

آنروز به دليل سنت سي ساله تظاهرات حكومتي در ميدان آزادي ، نمي توان راه مردم را در مسير رفتن به ميدان آزادي بست يا به بخاطر حركتشان به سمت ميدان به آنها حمله كرد. كافيست سبزها پيش از رسيدن به ميدان و در خيابانهاي اطراف شعار ندهند و آرام به سمت ميدان حركت كنند. وقتي در مقاياس بزرگ در ميدان جمع شدند، يا حتي در لحظه شروع سخنراني رئيس دولت كودتا، مي توان اعتراض را آغاز كرد. در اين فضا با توجه به حضور تشريفاتي نمايندگان سفارتخانه ها و خبرنگاران رسانه هاي خارجي كه نمي توان آنها را از حضور در جشن سالگرد انقلاب منع كرد، اعمال خشونت عريان جهت سركوب سبزهاي معترض بيش از پيش سخت خواهد بود.

بازهم تكرار مي كنم: هر گونه شعار دادن در طول خيابانهاي انقلاب و آزادي پيش از رسيدن به ميدان آزادي يا تجمع اوليه با نشانه هاي سبز در جايي مثل ميدان امام حسين و سپس حركت به سمت ميدان آزادي اشتباه خواهد بود زيرا به سركوبگران اين امكان را مي دهد كه با سبزها قبل از رسيدن شان به ميدان آزادي درگير شده و با مشغول كردنشان به جنگ و گريز در جايي بجز ميدان آزادي مراسم حكومتي را در ميدان برگذار كنند. شبيه كاري كه در 13 آبان انجام دادند و با درگير شدن با سبزها در ميدان هفت تير و خيابانهاي اطراف آن، با فراغ بال مراسم حكومتي را در جلوي سفارت سابق آمريكا برگذار كردند

ناشناس گفت...

سلام آقای دادعزیز...امیدوارم هرچه زودترسختیهاتون تموم شه...خداپشت وپناهتون...آیدا.

ناشناس گفت...

با سلام به شما
آیا به نظر شما وقت آن نرسیده که از شعارهای اقتصادی که فریاد دل درصد زیادی از اقشار جامعه میباشد استفاده نمود زیرا این جنبش همه جانبه است و باید تمامی مقاصد مردم در همه سطحی مطرح شود .
خواهش میکنم به این مهم بپردازید و مقاله ای در این زمینه بنویسید. باسپاس

ناشناس گفت...

با سلام به شما
آیا فکر نمی کنید وقت مطرح کردن مقاصد اقتصادی و طرح آن در 22 بهمن فرا رسیده باشد که درد دل اقشار بسیاری از مردم است؟ این جنبش همه جانبه است و باید مقاصد مختلف در آن مطرح شود.
از شما درخواست دارم که مقاله ای در این زمینه بنویسید و به این مهم نیز توجه فرمایید.
نگذاریم همه جانبه میهن عزیزمان را در باتلاق فرو ببرند.
با سپاس و عرض تبریک تولد شما

ناشناس گفت...

بابک جان این کودتاچیان و رهبر یزیدیشان اصلاح پذیر نیستن بنابراین گول مناظزه های تلویزیونی آنها را نخوریم واز برنامه ریزی برای بهمن ماه غافل نشیم .
ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان

dariush گفت...

نیروی جنبش سبز در توده ای بودن آن، در جوان بودن جامعه ایرانی، در دانش جوانان ما، دروضغ آشفته اقتصادی کشور و در خود باوری مردم قرار دارد. دو عامل آخر متغیر است، اوضاع اقتصادی خود بخود روز بروز بد تر می شود. آنچه اکنون ما می توانیم بر آن تاثیر بگذاریم خود باوری است، ما باید هر چه بیشتر خود باوری به پیروزی را تقویت کنیم. پیروزی نزدیک است، ما نیرومند تر از آن که خود می دانیم هستیم.

ناشناس گفت...

آرزوی من برای فردای ایران زمین: حاکمیت مطلق مردم، انتخابات آزاد، رفع هر گونه تبیض، حقوق بشر بطور کامل ، آزادی کامل مطبوعات و احزاب
آرزوی شما برای فردای ایران زمین چیست؟ آیا فعالان سیاسی، دانشمندان، روزنامه نگاران و ....خارج از ایران، از هر طیف، شجاعت توافق بر سر این چند اصل را دارند؟؟
بجای نامه های طولانی با چند اسم، امیدوارم روزی اسم تمام شما هموطنان را زیر این چنین نامه ببینم!!
FA

ایران زمین گفت...

درود بابک جان عزیز 22 بهمن را ما در شیراز سبز خواهیم کرد و دوستان دیگر در تمام نقاط ایران ما بیشماریم و پیروز به امید خدا

Unknown گفت...

Dear Babak Jon,

I suggest a demonstration outside Iran, on Sunday February 7,
to support the upcoming Demonstration in Iran, on 22 Bahman (February 11