۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

نگاه امروز: "نفاق" از دو سو!

1/ ما در ميانه و محاصره نفاق ايستاده ايم. يك سو نفاق گروههايي كه عكس آيت الله خميني را پاره مي كنند و در سوي ديگر حاكماني كه با بازي رواني و تبليغاتي از آن چماقي براي سركوبي جنبش مي سازند. نفاق مانند لبه هاي يك قيچي، قصد دارد اين حركت حق طلبانه را ناكام كند و ما در اين ميانه ايستاده ايم. اين دوران سخت، اگر ما را نكشد، قوي ترمان خواهد كرد. آيا لازم است با هر ترفندي كه اين دو گروه مي زنند، ما نيز به واكنش بيفتيم؟ و در لاك دفاعي فرو برويم؟

2/ واكنش اصلاح طلبان درباره اتهامات كودتاچيان، گاهي افراطي است و درافتادن در همان ورطه اي است كه كودتاچيان قصد كرده اند. مسئله آيت الله خميني "موضوع امروز" نيست. نسل امروز خواهان برساختن آينده خود و "پس گرفتن زندگي خويش"از دست غاصبان كودتاچي است. نبايد بگذاريم "موضوع مطالبات" ما را هم بدزدند و به موضع دفاعي و افراط مجبورمان كنند.هوشيار باشيم.

3/ كودتاچيان با "بازي رواني" آتش زدن تصوير آيت الله خميني، قصد دارند محملي براي نجات آقاي خامنه اي از بحران بسازند و جنبش را درگير "گذشته" كنند و از حركت به سوي "آينده" بازدارند. آيا ما هم بايد اسير اين جنگ رواني شويم و از حركت روبه جلو باز بمانيم؟ آيا بايد درگير بگومگو درباره گذشته اي باشيم كه جوانان (نيروهاي اصلي جنبش) آن را نمي شناسند و زمان لازم را براي بازسازي كودتاچيان به آنها تقديم كنيم تا سركوبها را افزايش دهند؟

۲۳ نظر:

Saba گفت...

سلام خوشخالم سلامت هستيد.
درست است که نبايد بهانه دست کودتاچيان داد. اما بايد هوشيار بود و اجازه نداد با تابو سازي از حرکت رو به جلوي جنبش جلوگيري شود. بازهم بنويسيد که ما با اين نوشته ها اميدوارتر مي شويم. سربلند و سلامت باشيد.

ناشناس گفت...

بابک جان سلام
امیدوارم که شما و خانواده محترمت ، هر چه سریعتر به زندگی عادی برگردید .
این سخت کوشی (شاید باید از لغت بهتری استفاده می کردم ) تو برام مایه مباهاته .
خدا نگهدارت

ناشناس گفت...

با سلام و درود

نتیجه نگرفتید آقای داد؟ ما قصد بازی کردن نداریم. از نظر من این ماجرا موشی است که حکومت در فضای سیاسی جامعه رها کرده و برخی ها هم متاسفانه به دنبال آن می دوند. ما درست است سبزیم ولی بار دیگر اشتباه 30 سال پیش را تکرار نمی کنیم و در عین تکثر و حمایت از همدیگه هر کسی حرف خودش را می زند. هر کس طرفدار خمینی است عکسش را به دست بگیرد هر کس نیست نگیرد.

اتفاقاً نسل جوان ما بهتر گذشته را می شناسد زیرا تعصبی به آن ندارد. تعصبی به این انقلاب رو به عقب و آقای خمینی ندارد.


مهم این است که همه هر لحظه به خود گوش زد کنند که جنبش سبز برای همه است. از طرفدار خمینی تا کسی که مثل من او را قاتل می داند و به حق هم کم خون روشنفکران و زنان و مردان و دختران و پسران را نریختند. جنبش همه را محترم می شمرد حتی مخالف خود را و
برای یک فرد لیبرال و برای یک مارکسیست، برای مذهبی و لائیک حق مساوی قائل است. اصلاً اعتراص ما به نبودن این حقوق برابر است. خودمان که نمی توانیم آن را نقص کنیم!!!

آقای موسوی از تکثر جنبش زیاد حرف می زنند ولی در همین مطالب آخر از کنار هم نشستن بهزاد نبوی و یک سلطنت طلب ناراحتند و نه از این که آن فرد به قول ایشان سلطنت طلب به زور مجبور به اعتراف شده و حکم اعدام گرفته. این حرفهای ایشان تو دل مردمی که خون عزیز داده اند خالی می کند.

بخشی از جنبش که خود را جزو اصلاح طلبان نمی داند ولی همه جوره آنها را همراهی می کند خوب تکثر را می داند و آن را زندگی می کند. ولی آیا آقای موسوی هم این قاعده را در عمل رعایت خواهد کرد؟

این دغدغه جمع کثیری از جنبش سبز است. و ربطی هم به شکستن اتحاد ندارد. ما تا لحظه پیروزی و پس از آن مردم گرایان را همراهی می کنیم و اصلاح طلبان را نیز جزو این دسته می دانیم. ولی نگرانیم. نگران. این دغدغه را نمی شود نادیده گرفت و با این چند جمله ای که نوشتید اذهان را قانع کرد. لطفاً پاسخم را بدهید.

کوروش گفت...

با درود

به نظر من هم اصلاح طلبان نباید هرچی کودتاچی ها میگن پاسخ بدن زیرا اگر اینگونه باشد کودتاچیان عمل را انجام می دهند و اصلاح طلبان عکس العمل را در حالی باید برعکس باشد و مخالفین حکومت عمل را انجام بدهند و حرکت حکومت بر اساس حرکت ما باشد. نباید به هر کاری که انها می کنند واکنش نشان داد حتی گاهی برخی اقداماتشان سبب نفاق بین خودشون میشه. پس بهتره ما در برابر هر عمل اونها عکس العمل نشون میدیم.
گروهی میگن بیایید واسه تاسوعا و عاشورا عکس خمینی رو تو دستمون بگیریم. من به شدت مخالفم. نه به دلیل مخالفت شخصیم با خمینی بلکه عقیده دارم این کار باعث میشه مسیر خواسته هامون عوض بشه. ما خواسته های خودمون رو با قدرت ادامه می دیم و کاری نباید داشته باشیم که در جهت یا خلاف جهت حرفهای یک شخصی که 20 سال پیش مرده هست یا نیست.

در ضمن من هم با دوستمون صبا موافقم که نباید تابو سازی و بت سازی کرد.

سبز باشید و پایدار. پاینده ایران

ناشناس گفت...

هشیاری و درایت شما قابل تقدیر است! خمینی با هر خوبی‌ و بدی که داشت دیگر تاریخ شده است و نسل جوان ما رو به آینده دارد. آزادی، آسایش،رفاه و امنیت می‌خواهد! پس پیش به سیس طعمین این خواسته‌ها

شیلا گفت...

«تا نیایش..»

آهای گرمای مرغوب،
خورشید آزادی،
ما غال تو مانده بودیم گویا!؟

گرچه صحرابودیم و به جرعه ای نور تو داغ..
گرچه تنها به نغمه خوان شقایق در حضور تو خوش بودیم..،
گرچه گوشه چشمی از تاریخ تو بر ما، دلخوشی سالها تاریکیمان..
امروز اما،
بتاب آنگونه؛ ..به ابدیتی حتی..
بتاب بر قیام ما..

ناشناس گفت...

اقای داد
خواهشمندیم که شما به عنوان کسی که فعلا با موفقیت مخفی شده اید هماهنگی جنبش را برای روز قیام نهایی و تا رسیدن به ان روز راهم به عهده بگیرید.

ناشناس گفت...

اقای داد
منظور ما از قیام نهایی چیزی شبیه 22 بهمن 57 میباشد. در اثر دستورهای پی در پی شما مردم برای انروز اماده میشوند.پیشنهاد اینست که در اثر اطلاع رسانی نیروهای انتظامی در این روز مطمئن میشوند که سرنگونی رژیم حتمی است و در نتیجه خود به مردم میپیوندند و فرماندهان خود را چنانچه همراهی نکنند دستگیر خواهند کرد.
تا ان روز باید تک تک نیروهای انتظامی (پلیس/ بسیجی/ پاسدار/ لباس شخصی) را شناسایی کنیم وبا ارسال نامه واعلامیه به انها دستور دهیم در روز قیام مردمم در خانه های خود بمانند و یا اگر در پادگانها هستندبه مردم بپیوندند زیرا که خانه های انان بوسیله مردم محاصره و خانواده هایشان دستگیر میشوند و در صورت کشتار مردم خانواده های انان در جا مجازات خواهند شد. اگر با فرماندهی یک شخصی مانند افای داد این عملیات به خوبی مهیا و اجرا شود میتوان مطمئن بود که در این روز رژیم سرنگون خواهد شد.
اقای داد .. در اینکه شما شخصی میهن پرست وصادق هستید شکی نیست ایا حاضرید ودر خود این توان را میبینید که این بقیه جنبش را هماهنگ و رهبری کنید.

ناشناس گفت...

درودبه بابک جان امیدوارم خودت و خانواده محترمتان سالم باشید از جنابعالی تقاضا دارم ضمن آگاه کردن مردم شریف ایران از اوضاع و احوال کشور هماهنگ کنند حرکت های اعتراضی جنبش سبز با توجه به مناسبت های اعلام شده توسط جنبش سبز هم باشید تا اخبار نادرست به مردم نرسد و یا کودتاچیان از عدم هماهنگی و یا ارسال اطلاعات و اعلام گردهمایی های دروغین استفاده ننمایند .
ولی اگر شما ضمن بررسی موضوع و باتوجه به اطمینانی که جنبش به سرکار دارد این هماهنگی ها بهتر و با اطمینان بیشتر انجام می پذیرد. باتشکر

ناشناس گفت...

آن سفرکرده که صد قافله دل همره اوست،
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش.
بابک عزیز به زودی پایان کوچ سبزت را که مصادف با آزادی ایران عزیز است جشن میگیریم.
ما بی شماریم

دفاع از شعور مردم در مقابل نظام دروغ گفت...

خسته نباشید.
"نگاه به جلو" یکی از کلید های پیروزی جنبش سبز است.
سردر گمی انجام ویا عدم انجام یک عمل جمعی مثل در شرکت ویا عدم شرکت در یک تظاهرات به نفاقی که مطرح کرده اید دامن می زند. در شرایط عدم وجود آزادی برای تماس با یکدیگر، مسئله ی "هماهنگی" اهمیتی کلیدی پیدا می کند. مسئله این است که چگونه در این شرایط یک هماهنگی نسبی بین نیروهای جنبش می توان ایجاد کرد؟
با آرزوی سلامتی برای شماو همه ی ساکنین سرزمین سرسبز،
فردا

ناشناس گفت...

Khakbarsareh een hokoomati keh baes misheh ensani mesleh shoma keh enghadr ghashang masayel ro tajziyeh va tahlil mikoneh va enghadr ghalameh zibayii dareh eentor dar khafa beneviseh. Bebakhshid fohsh dadim. Agar salah nemidoonid nazareh ma ro nazarid. Hamisheh bisabraneh montazereh neveshtehayeh blogetoon hastim. Vaghti ham dirtar update mikonid va neveshteyeh jaded nemizarid, hamash negaran mishim va delemoon barayeh khodetoon va khanevadatoon shoor mizaneh. Be omideh roozi keh azadiyeh shoma va khanevadatoon ro bebinim. Be omideh azadi va banasaziyeh dobareyeh Iran, keshvareh ghashangemoon. Be omideh azadiyeh hamamoon makhosoosan oonyaii keh bishtar az hameh moredeh taaroz va tajavozeh een hokoomat gharar gereftand.

مهدی گفت...

دکتر محسن سازگارا گفته به خمینی کار نداشته باشید و نوک تیز پیکان حملات مون رو متوجه شخص خامنه ای شیطان صفت کنیم.

مهدی گفت...

ین محرم بسیار سرنوشت ساز ست، باید تمام انرژی مان را روی این 10 روز سرنوشت ساز بگذاریم.
با توجه به این که هوا سرد شده، ممکن ست بعضی ها نخواهند برای گفتن الله اکبر بیرون بیایند، در هر محله ای باید فعالین حرفه ای تر جنبش با همراه کردن یک یا چند نفر از اعضای خانواده شان آغاز گر این حرکت باشند.
من خصوصا از خانم های دلاور و قهرمان کشور میخواهم که افتخار داده و حضور سبز و افتخار آفرین شان را در مراسم الله اکبر گفتن ساعت 10 شب ها پر رنگ تر نمایند، با توجه به این که در شب های محرم جای بیشتر مردان سبز ما در هیات ها خواهد بود، نقش آن دسته از خانم های عزیزی که میخواهند در خانه بمانند، در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم الله اکبر گفتن بسیار تعیین کننده است.
شعار ها را باید محکم بدهیم، به شکلی که این کار نوعی اعلام پیروزی باشد.
در کنار الله اکبر گفتن، باید شعار هایی مانند مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر یزید زمان هم سر بدهیم.
محرم امسال رژیم کودتایی-نظامی جمهوری تجاوز جنسی اسلامی یکی از نهایی ترین ضربه هایش را خواهد خورد.
خود را برای بدترین شرایط یعنی قطع کامل اینترنت هم آماده کنیم.
همیشه هم یاد مان باشد که مبارزات ما کاملا بی خشونت ست.
یکی از شعار هایی که من برای این ایام پیشنهاد میکنم این ست:
خامنه ای یزیده
پول میده خون میریزه
در صورتی که شما با مضمون این پیام موافق هستید، لطفا مرا در تکثیر آن یاری نمایید.
پیش بسوی آزادی!...

هم آوا گفت...

مصلح زماني به جرم بي جرمي كشته شد ...
فقط همين

سیامک گفت...

دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد

باید بسیار مواظب دسیسه ها و توطیه این شیاطین انسان نما بود. با پاره کردن عکس خمینی می خواهند جنبش را منحرف کرده و بهانه برای سرکوب مردم پیدا کنند. به نظر من نباید به دام این ها گرفتار شد و را ه مقابله کوبیدن بر همان طبلی نیست که این حضرات با پاره کردن عکس خمینی بر آن می کوبند. بلکه جنبش سبز باید در مسیری قدم بردارد که مبانی و پایه های آن بر آن استوار است و آن چیزی نیست غیر از اینکه هر شخص و گروهی آزاد است حتی برای پاره کردن عکس خمینی. همانطور که برخی از هموطنان عزیز در کامنتشان اشاره داشتند، اساس این جنبش باید بر اساس تنوع و تکثر اندیشه ها باشد و این است مفهوم واقعی آزادی بیان و دمکراسی و این است آینده ای که ما برای ایران می خواهیم. پس بهترین عکس العمل از جانب جنبش و حامیان آن رساندن این پیام است که هر چند ما پاره کردن عکسی ؛چه خمینی چه موسوی, چه کروبی و هر کس دیگری چه مخالف ما و چه موافق ما را نمی پسندیم ولی از حقوق همه کسانی که به هر دلیل عکس یک شخص (ولو این شخص خمینی یا خامنه ای ملعون باشد) را پاره می کنند دفاع می کنیم. (حتی فرض را بر این بگذاریم که توطیه ای در کار نبوده)

به امید روزی که تمام افراد در هر منصب و مقامی در مقابل قانون یکسان بوده و از تمام مزایای شهروندی و قانونی خود برخوردار باشند.

امین گفت...

نوشته های شما دقیق و موثر است. در این مورد باید بگویم اگرچه نباید در دام آنها بیافتیم ولی می توانیم هر حمله آنها را با ضد حمله ای پاسخ دهیم. نمونه اش همین درخواست مجوز راهپیمایی است که اگر بدهند فرصتی دیگر را برای جنبش سبز فراهم ساخته اند که فقط به دفاع از آیه الله خمینی محدود نخواهد شد و اگر ندهند به ضد خودشان تبدیل می شود که میبینیم شده است. با این حال دقت نظر اشخاصی مانند شما موجب هوشیاری بیشتر جنبش خواهد شد...

ناشناس گفت...

بسازم ،نازمت ای کهکشانی
بیا، پیشم بیا ای اسمانی
بیا چون سبز باشیمو چو سیمرغ
که هیچ گرگ هم نباشد سازمانی



-------------
تا وقتی همه با ه- همه پشت هم-= همه در برابر ظلم وایسیم-
مطمئن باشید ،هرچی سریعتر ،هرچی بهتر و هرچی خدا بخواد (که بوجود اومدن دولت مردمیه)
برامون اتفاق میفته و هیچ گرگی هم نمیتونه برامون سازماندهی کنه

ناشناس گفت...

salam
dar hale hazer mohemtarin chiz in ast ke opozsion baham yek so shavad va in shakhsi mikhahad ke hame az oo tabaeet va khod oo ham ba digaran tamole khob dashteh bashad in shakhs bayad javan ,bahosh,beroz va morede taeed rahbarane sonati jonbesh bashad ta dade hamegan ra bestanad in fard bayad mesle faryad bashad va che behtar ke babake dad bashad...

ناشناس گفت...

درور به شرافت، شهامت و خردتون آقای داد، واقعا به نظر من حرفها و تحلیل هاتون خیلی دقیق و روشنگر، برای حرکت صحیح در این مبارزست. من نظری انتقادی ندارم که کمکتون کنه، ولی براتون از خدای بزرگ و از صمیم قلب پایداری و سلامت آرزو می کنم و بدونید من و خیلی از دوستام با جدیت حرفهاتون رو دنبال می کنیم، و بدونید که دلگرمی و آموزگار ما افراد آگاهی مثل شما هستند؛
فقط می دونم که جوون های امروز که من هم جز اونهام، بسته و دُگم فکر نمی کنند قریب به اتفاق، و با کمی تحلیل صحیح از سوی افراد با تجربه و خردمند می تونند بهترین راه حل هارو برای حرکت رو به جلو پیدا کنند.
آزادی بالاترین موهبت زندگیه، امیدوارم زودتر بدون هیچ کینه ای از گذشته ها اون رو به دست بیاریم
پاینده باشید آقای داد

امید گفت...

سلام بابک خان
آقا همین که این دستگاه عظیم و طویل تر از کاگاب امام خامنه ای نتونسته شما رو دستگیر کنه یعنی تابو شکستی اساسی.
امیدوارم پست من رو قبل از برنامه ات توی صدای آمریکا ببینی
به شدت همه ی بچه ها طرفدارت شدند اینقدر اجازه نده وقتت رو مجری های برنامه ببلعند ما بیشتر به خاطر تو این برنامه رو نیگا می کنیم
قربونت امید هستم

ناشناس گفت...

آقای داد،

پایتان که به پاریس رسید طرز و سوی حرف زدنتان تغییر کرد، چه شد؟

ناشناس گفت...

سلام
موضع سران جنبش سبز بهترين موضعي بود كه مي تونستن بگيرن و اتفاقن اين اتفاق خيلي به نفع جنبش سبز شد
توجه بيشتر و اجماع روي مسئله امام خميني دامنه جنبش رو وسيع تر و مواضعش رو مستحكم تر مي كنه