۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

کنفرانس خبری محسن مخملباف، نوشابه اميری و بابک داد در پاريس:

اعتصابات عمومی در ايران، جلوی سرکوب‌ها را خواهد گرفت!

عصر دوشنبه در يک کنفرانس مطبوعاتی و راديو تلويزيونی در پاريس، محسن مخملباف، نوشابه اميری و بابک داد درباره مهمترين مسائل روز ايران به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند. اين مصاحبه در زمانی برگزار می شد که از تهران اخباری می رسيد حاکی از اينکه موج دستگيری نزديکان ميرحسين موسوی بالا گرفته، احتمال ترور يا دستگيری وی و سران ديگر جنبش سبز می رود و حجت الاسلام مهدی کروبی نيز در غروب دوشنبه توسط نيروهای لباس شخصی مورد حمله قرار گرفته است.همچنين خبرها حاکی از اين بود که التهابات يکشنبه عاشورايی هنوز در تهران و چند شهر ايران ادامه دارد و مردم معترض مقاومت بيشتری در مقابل سرکوبگران از خود نشان می دهند.

"نوشابه اميری" روزنامه نگار به دستگيری های گسترده جمعی از مشاوران و نزديکان مهندس ميرحسين موسوی اشاره کرد و از بازداشت ابراهيم يزدی رهبر نهضت آزادی ايران به عنوان علائم تشديد سرکوب منتقدان خبر داد. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تلويزيون فرانسوی RTL از شروع اعتصابات سراسری در شهرهای بزرگ خبر داد و ريشه اين اعتصابات را بدليل نارضايتی عمومی دانست که شش ماه بعد از کودتای انتخاباتی ۲۲ خردادماه سراسر جامعه ايرانی را فرا گرفته است. نوشابه اميری در توصيف جنبش سبز به خبرنگاران گفت جنبش سبزحرکتی با شيب آرام را دنبال می کند اما حکومت دينی ايران گوياه اهل شيب ملايم نيست و به تندی عادت کرده است. وی بر اين نکته تأکيد کرد که به رغم روشهای خشن رژيم حاکم بر ايران، مردم روش مبارزه بدون خشونت را برگزيده اند و تا به حال از آن عقب نشينی نکرده اند.

بابک داد روزنامه نگار ايرانی که به تازگی و بعد از چندماه فعاليت رسانه ای مخفيانه در خاک ايران به پاريس مهاجرت کرده، در ادامه اين نشست مطبوعاتی حاکمان ايران را مسئول مستقيم حفظ جان شهروندان و سران جنبش سبز دانست و تأکيد کرد ترور برنامه ريزی شده خواهرزاده مهندس موسوی که روز عاشورا در مقابل درب منزلش کشته شد و حتی جنازه او نيز توسط مأموران امنيتی ربوده شده، "تمرين ترور مهندس موسوی" است. وی تأکيد کرد ما نگران جان سران جنبش سبز هستيم زيرا حکومت ايران سابقه کشتن مخالفان سرشناسی را در کارنامه خود دارد و غالبا" آن را به اقدام گروههای خودسر نسبت می دهد.
خبری که در حين برگزاری اين کنفرانس خبری به خبرنگاران اروپايی اعلام شد، آغاز نسبی اعتصابات عمومی در کشور بود. نوشابه اميری در اين باره گفت بر اساس اخبار رسيده، قرار است از صبح فردا اعتصابات گسترده تر شود. بابک داد نيز گفت اعتصابات در ايران به صورت فرکانس دامنه دار و رو به افزايش شروع شده و گسترش خواهد يافت.

محسن مخملباف فيلمساز مهاجر ايرانی نيز درباره نامه شديداللحن خود به آيت الله خامنه ای رهبر مذهبی ايران به خبرنگاران فرانسوی و اروپايی گفت من به خامنه ای وعده داده ام همانطور که انقلاب ايران با گراميداشت چهلم شهيدان انقلابی به پيروزی رسيد، شما هم که در عاشورا دست به قتل مردم زديد از نتيجه اعمال خود در چهلم اين شهيدان بيگناه در امان نخواهيد ماند. مخملباف ضمن ابراز نگرانی از راديکال شدن فضای عمومی جامعه اعلام کرد جنبش سبز بدنبال بمب اتمی يا ماجراجويی های شبيه به حاکمان فعلی نيست و بنا دارد با روشهای مسالمت آميز خود، ايران را به سوی دموکراسی و آزادی پيش ببرد. مخملباف جوانان را به عنوان بهترين نيروهای مؤثر جنبش سبز معرفی کرد که اينک علاوه بر فعاليت حق طلبانه خود، نقش رسانه و خبرنگار را هم به خوبی ايفا می کنند و صدای اين جنبش مردمی را به دنيا می رسانند.

پي نوشت: عكسهاي ديگر اين برنامه خبري در اين نشاني.

۴۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام بابک داد عزیز
درود بر شما
اگر ممکن است فایل تصویری یا صوتی جلسه را هم در اینجا بگذارید
با تشکر

ناشناس گفت...

سلام آقای دادعزیز...همین الان به طورمعجزه آسایی اولترا بازشدومن تونستم بعدازمدتی بیام تووبلاگتون..خوشحالم وممنون ازاینکه هستید...خداپشت وپناهتون....آیدا

ناشناس گفت...

سلام.
لطفا فوری خبر سانی کنید!!!!!!!!
روز چهارشنبه رژیم قصد دارد با انفجار بمب و یا کشتن تعدادی از تظاهرکنندگان خودی(شامل بسیجیان، اراذل و اوباش مزدور و تعدادی از سپاهیان و خانواده هایشان) در تظاهرات ضد سبز که خود آنرا اتمام حجت با فتنه نامیده است به بهانه ای دست یابد تا برانگیختن حس انتقام در عوام برای قلع و قمع مخالفین اقدام نماید.
به همین دلیل امتحانات روز پنجشنبه ی دانش آموزان آموزش و پرورش را لغو کرده است تا در پنجشنبه و جمعه با برقراری شبهه حکومت نظامی توسط مردم فرضی ( باند پناهیان و کریمی نوحه خوان که آماده ی جویدن خرخره ی مخالفین هستند بر اساس استراتژی کینه پراکنی، سران فتنه را دستگیر و یا ترور کرده و اوضاع را به نفع خود آرام کند.
با برملا کردن این خبر به مقابله با توطئه های حکومت بپردازیم.

ناشناس گفت...

سلام آقای داد عزیز ،
نمی خواهم خدای نکرده پیام نا امیدی بدهم اما متاسفانه مردم ایران به چندین دلیل علاقه ای به شرکت در اعتصاب ندارند.
اولی ترس از فشار مالی و نداشتن همت برای رویارویی با روزهای سخت است
که ناشی از فرهنگ راحت طلبی و مفتخوری است که سی سال به خورد
مردم داده شده است.
از میان مدیران دولتی هم هیچکدوم مرد حق گویی و استعفاو این حرف
ها نیستند.
دوم بی انگیزگی نسبت به مشارکت در آیندة سیاسی کشور است. چرا که
معلوم نیست چه کسی دوباره قدرت را از دست مردم خواهد ربود. مردم معمولی کوچه و بازار نمی خواهند دوباره بازیچه بشوند و خوب
می دانند نامردمانی در کمینند
تا دوباره به ضرب تقلب و زور
فریب قدرت را از چنگ مردم تحول
خواه ایران در آورند و ما را به جای جلو به عقب تر باز گردانند.
و سومی که شاید مهمترین باشد
این است که وحشی گری و نامردی
این رژیم انتها ندارد. وقتی
قدرت و اختیار دست آخوند بیفتد
به این سادگی ها آن را وا نمی گذارد، حتی اگر به قیمت جان
و مال میلیونها آدم تمام شود.
از شما و دوستانتان تقاضا می کنم برای این مواردی که گفتم جوابی
در اختیار خوانندگانت فرار
بدهید و الا اعتصاب و این
حرفها فقط در حد حرف باقی
می ماند.
خیلی دوستتان دارم و از آزادی
شما و خانوادة محترمتون خوشحالم.

منیعی گفت...

گرچه از زهر سمومی که گذشت از سر باغ/ سرخ گلهای بهاری همه مدهوشانند/ باز در مقدم خونین تو ای روح بهار/ بیشه در بیشه درختان همه اغوشانند
اری گرچه جنایات و خونریزیها ادامه دارد اما مردم سرزمینم در راه رسیدن به ازادی این ارزوی دیرینشان همچنان پابرجا و ثابت قدم هستند و امید و ایمانشان به فرارسیدن بهارست که به انها کمک می کند تا در برابر این رژیم ددمنش و سرکوب وحشیانه اش مقاومت کنند .
پس بگذارید خطاب به این مردم این عزیزان گرانمایه از صمیم قلب بگویم که:
ای عزیزان گرانمایه!/بر همه انات اوقات شما هر دم/صد سلام و صد درود از من./همچو شاباشی نثار روح و راه جملگی تان باد./هر چه والاتر تراوه ی جان و زیباتر سرود از من.(مهدی اخوان ثالث-از کتاب زندگی می گوید)

ناشناس گفت...

به امیدی آزادی ایران

ناشناس گفت...

پاینده وطن

مهدی سبز گفت...

با توجه به این که مزدوران باند حاکم بر کشور روز چهارشنبه مجبورند سلاح های شان را زمین گذاشته، لباس های آدمیزادی پوشیده و برای خامنه ای -رهبر باند کودتای کشور- خوش رقصی کنند، شهر ها از دژخیمان اطلاعاتی-امنیتی خالی خواهد شد و فرصت خوبی ست برای شعار نویسی بر روی دیوار ها در اماکن عمومی.

ناشناس گفت...

با سلام.می خواستم بپرسم که خانم نوشابهء امیری،بر اساس کدام مستندات اظهار کرده اند که موج اعتصابات در ایران آغاز شده؟؟؟کدام اعتصاب؟شاید منظور ایشان از تعطیلی بازار و ادارات،سه روز تعطیلی جمعه به اضافهء تاسوعا و عاشورا بوده؟عجبا از کسانی که در مقابل دوربین های خبری اینچنین دروغ می گویند و از دروغ گویی دیگران می نالند!!!

ناشناس گفت...

salam
age in film ke mashinashon mardomo zir miknand to iran pakhsh beshe kheili khobe

amir گفت...

بابک عزیز
از اینکه شما را سالم دیدم و در جایی دور از این اشرار بسیار خوشحال هستم و برای شما و فرزندانتان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
پیگیری نوشته های وب لاگ شما مانند پیگیری یک داستان حماسی واقعی است.
در این لحظه همسرم نیز کنار من است و از من میخواهد مراتب خوشحالی و احترام او را به شما برسانم.
زمانی یکی از استادان سینما درباره اقتباس از روایات تاریخی گفت وظیفه ما ارائه ای دراماتیک از آنهاست چراکه زندگی آنها لزوما طبق قواعد درام صورت نگرفته. اما رویدادهای این روزها نشان داد خداوندی که زخم میزند و درمان میکند و خنده و گریه از جانب اوست با چه استادی این نمایش زندگی را کارگردانی می کند.
منتظر نوشته های جدید شما هستیم.

ناشناس گفت...

man kheili tarsidam.rast migand to evin darand tir baroun mikonand
ino faghat khodeton bekhonid.

Siamak گفت...

من کم کم دارم به این نتیجه می رسم که باید کمی هم شدت عمل به خرج داد. نگاهی به فیلم زیر بیندازید تا اوج شقاوت, جنایت، رذالت؛ پست فطرتی, زنازادگی؛ بی رحمی، بی وجدانی ووووو را درک کنید. آیا هنوز هم باید مسالمت آمیز با این حرامیان برخورد کرد. چطور علی (ع) شمشیر از نیام بر می کشید و همچنین پیامبر اسلام (ص). به نظر من باید به این حرامیان ضرب شستی نشان داد تا بفهمند که با کی طرف هستند. خدا شاهد است که بعد از دیدن صحنه به خاک و خون کشیده شدن هموطنان عزیزم خون گریه کردم. آخر ملاحظه تا کی. این جماعت. فقط زور می فهمند و باید با آنها با زبان خودشان صحبت کرد. دیگر بس است. باید ریشه این کثافت ها و ذوب شدگان در ولایت فقیه را خشکاند و آنچنان با شدت عمل برخورد کرد که تا عمر دارند یادشان نرود.


http://www.youtube.com/watch?v=_pG7wEQAuUU&feature=player_embedded


زنده باد ایران و ایرانی. زنده باد آزادی و دمکراسی. .

ناشناس گفت...

سلام
تاکید شما بر حمایت کشورهای کمونیستی از دولت ایران این تصور را میتواند به وجود بیاورد که پس کشورهای غربی بیایند از ما حمایت کنند . اخیر آقای مخملباف گفته بود حتا اگر لازم باشد امریکا میتواند در ایران دخالت نظامی هم بکند. امیدوارم که شما موافق با این نظر نباشد. حفظ استقلال برای ما حیاتی است.
پیروز باشد

Abri گفت...

شبتون سبز جناب داد عزيز
خدا رو شاهد ميگيرم تا قبل از عاشورا هيچ روزي چشم نبستم ، شده با اشك و ناله اما ديدم ، از بهت لال شدم اما ديدم... ولي عاشورا از ترس چند دقيقه چشمام و بستم، از خودم ترسيدم، ترسيدم چيزايي كه ميبينم نذاره عاقلانه و منطقي تصميم بگيرم ، ترسيدم در فرداي ايران آزاد كه تمام مردم بايد در محكمه اين جانيان شهادت بدن ، نتونم بي كينه قضاوت كنم ، ترسيدم خون جلوي عقل و بگيره. كابوس رد خون هنوزم ولم نكرده و آزارم ميده.
غرضم از اين حرفا اين بود كه شايد اعتصاب كمترين كاري باشه كه ميتونيم انجام بديم تا كمتر شاهد اين چنين صحنه هايي باشيم. فقط بايد هماهنگ باشيم و به زمانبندي احتياج داريم... .
تو رو خدا بياييد كاري كنيم كه سالها بعد نگيم اي كاش...!!!
بياييد جاي حسرت براي خودمون باقي نذاريم...!!!
سلامت باشيد

علیرضا گفت...

درود بر شما آقای داد

آقای داد گرامی باید چند روز بزرگ در تاریخ ایران ثبت بشه.

25 خرداد - 30 خرداد - 18 تیر - 27 شهریور (روز قدس سابق) - 13 آبان - 16 آذر - 6 دی (عاشورا)

اینها روزهای جنایات جمهوری اسلامی در کف خیابان است و روزهای حضور با شکوه ما در خیابان هاست.

جاوید ایران زمین

ناشناس گفت...

سلام به اقای داد
حتما دیدید که امروز و دیروز تو شهر های ایران چه خبر بود
هنوز خیلی ها طرفدار این حکومت به قول خودشون ولایت مدار هستند
خیلی ها . به نظرتون با این وضعیت آخرش چی میشه ؟ این مردم آگاه میشن ؟
تا کی ؟

ممنون میشم جواب بدید

Kianush گفت...

سلام بابک جان، بله تنها راه مقاومت اعتصاب عمومیست که دستگاه حکومت را فلج کند و به آنها که فکر میکنند هنوز جا و جایگاهی در این کشور دارند بفهماند که وقت فرار فرا رسیده است. ولی اینکار احتیاج به پشتیبانی مالی دراز مدت دارد. کارگران و کارمندان نمیتوانند بدون پشتیبانی مالی دست از کار بکشند. در انقلاب ۵۷ بخش اعظم این بودجه را بازار به عهده داشت. باید به دنبال تهیه امکانات مالی بود، تا آنجا که ممکن است از داخل کشورو اگر لازم باشد بکمک سرمایه داران ایرانی خارج از کشور.
دیدن صحنه های کشتار عمدی مردم بی سلاح قابل تحمل نیست. خشونت و وحشیگری روزهای اخیر آنقدر دلخراش است که اگر ادامه یابد، دیر یا زود همه ی ما را به سوی اعمال خشونت سوق میدهد . ولی شک نیست که حکومت خواهان همین است که با مردم وارد صحنه ی جنگ فیزیکی شود و با کشتار جمعی، جنبش را لااقل برای مدتی به عقب نشینی وادارد. در بازی خشونت برنده کسیست که جان و مال مردم برایش ارزشی ندارد و ما نمیخواهیم جوانانمان را در راهی که ما را به هدف نمیرساند از دست بدهیم. ما باید قوانین بازی را عوض کنیم و در دام خشونت در جواب خشونت (هر چند مشروع) نیفتیم. به امید پیروزی بدون خشونت.

ناشناس گفت...

با درود بر هموطنان با غيرت و استبداد ستيز
حكومت تمام سعي خود را بكار خواهد بست تا اين جنبش را بي آبرو و خراب كند همان كاري كه با احزاب و ‏سازمان هاي پر سابقه در ابتداي انقلاب انجام داد، از پاره كردن قرآن تا وارونه جلوه دادن اخبار و صحنه سازي ‏هاي مختلف اجنتاب نخواهد كردحتي رژيم خود را آماده كرده تاافراد خوديش را فدا كند و آنها را به طرز فجيع در ‏خيابان بكشد واز آن فيلمبرداري كند تا آنر به پاي مردم بياندازندو بااين كارها افكار عمومي داخل و ‏خارج كشور راتحت تاثير قرار دهندهمان بلايي كه برسر قوميت هاي داخل كشور نيز آوردندخواهش مي كنم كه شماو ساير فعالان كه مخاطب يشتري دارند روي اين موضوع مانور بيشتري دهند.

ناشناس گفت...

na azizam ina naagah nistand.ina moft khorand.zadgahe aghaye karobi (aligoudarz)ye namayande dare be name aghaye RAHMANI.in agha ba koli harfaye golo bolboli mokhe mardomo zade vaghti namayande majles shod tamame aghvamesh daraye semat shodand.hala emroz safe avale kafan pousha bode.tof be gheyratesh.onaie ke be in moftkhor ray dadand darand be khodeshon lanat mifrestand
vaghean tof be gheyratesh
yeki nist bege mardak to age bedoni vaghti az khone miri biron momkene koshte beshi aya bazam kafan mipoushi?ya to ashpazkhoune ghayam mishi
biiiiiiiiiiiiiiiiii gheyrat.

تباهی درد گفت...

داره باورم میشه که این رژیم رفتنیه.

درمورد اعتصاب!
به نظرم خیلی عملی نیست.
من با دخالت نظامی ِ هیچ کشوری موافق نیستم.



بدرود

مهدی سبز گفت...

الله اکبر امشب طوفنده تر بود!.
شکست مفتضحانه نهضت ساندیس!.

مهدی سبز گفت...

پنجشنبه ۱۰ دی ساعت ۳ بعد از ظهر، خیابانهای سراسر ایران و در همان مسیر های روز عاشورا تظاهرات ضد حکومتی خواهیم داشت و اگر توانسته باشند با این تصاویر جعلی خامنه ای روباه صفت را گول بزنند، او فقط میتواند یک شب را راحت بخوابد و با حضور سبز مان در راهپیمایی روز پنجشنبه، دوباره کابوس های خامنه ای شیطان صفت -رهبر باند کودتای ایران- شروع خواهد شد.
هر کدام از ما باید حد اقل 10 نفر دیگر را با خود همراه کنیم و به کسانی که دارای مفاسد مالی و جنسی عدیده ای هستند و ملت بزرگ ایران را بزغاله و گوساله میخوانند نشان دهیم بزغاله بودن بهتر از سگ زنجیر پاره کرده بودن ست.
باید با توجه به وقت بسیار محدود مان، تا جایی که ممکن ست پیرامون این تظاهرات بزرگ اطلاع رسانی کنیم.
شاید بتوان گفت تنها ضعف جنبش سبز ملت ایران مشکل اطلاع رسانی آن ست.
امروز همه با هم شکست مفتضحانه نهضت ساندیس که میلیارد ها دلار خرج روی دست خامنه ای کودتاچی گذاشته است را اعلام خواهیم نمود.
رسانه شمایید، لطفا اطلاع رسانی نمایید.

Unknown گفت...

salam aghay aziz
khosh hal hastam ke iran nisti va hala behtar mitavanid be ma komak konid
vali aghay dad chand roozi ast ke in neveshteh ha man ra divaneh kardeh agar mishavad in matlab ha ra bekhanid ke ma bedanim ba che kasi tarf hastim
in matlab ha ra man dar chand web khandeh am va agar shod yek matni dar web khodetan dar moreh in matlab ha benevisid ya yek javabi me man bedahid
shoma ra be khodavan yekta miseparam

http://davarpanahp.blogfa.com/post-885.aspx

ناشناس گفت...

سلام بر آزادگان و آزاداندیشان عالم

استاد چرا از وقتی از زندان ایران عزیز آزاد شدین کمتر می نویسین؟

ما نیاز به نوشته های 3 روزه یا حتی روزانه داریم
ما را تنها نگذارید

پاینده باشید

دوستتان داریم

رضا

ناشناس گفت...

با سلام خدمت شما
مردم ما از هر قشری سینه ها شون رو سپر گلوله کردند و دارند برای رسیدن به دموکراسی بها میدن چرا آن دسته از همین مردم که در صدا و سیما یا شرکت نفت کار میکنند آنقدر شجاعت بقیه رو ندارند روز 2شنبه که حالت اعتصاب اعلام شد در وزارت ارشاد دقیقا نصف کارمندها نیومدن یعنی موقعیت این گروهها از کارمندای وزارت ارشاد خطری تر هستش؟؟؟؟؟؟؟
دوم روی سخنم به آن دسته از جوانهایی که در تاسوعا و عاشورا فقط به فکر دختر بازی وکارهای مسخره ای بودند و هستند و انگار نه انگار که تو این مملکت هم سن و سالهای اونها دارن پر پر میشن بی خیالی تا کی این مملکت اگر بد بمونه برای همس اگر هم به دموکراسی برسه و خوب بشه باز هم برای همه جوانها به خود بیان

آراد گفت...

بابک جان،
همانطور که از ظواهر پیداست احمدی نژاد و یارانش قصد کوتاه آمدن ندارند. از خیلی جهات برنامه عاشورا شبیه برنامه تقلب در انتخابات بود. یک برنامه ریزی گسترده با یک سناریوی از پیش تعیین شده که با وجود لو رفتن انرا اجرا کردند. به جهت سفاحت این جمع این پروژه نیز شکست خواهد خورد ولی با خشونتی که به خرج می دهند و با این قدرت نمایی مضحک که در روز چهارشنبه نشان داده اند به دنبال ترساندن و خانه نشین کردن مردم هستند. الان یک همت دوباره ای از طرف شما لازم است که همانند دوره بعد از انتخابات زیر جو سانسو همه در بهت فرورفته بودند با آن قلم رسایت نقشه های کودتاچیان را بهم بریزی.
با تشکر

ناشناس گفت...

جناب داد با سلام
الان كه خدا رو شكر در يك كشور آزاد زندگي ميكنيد و خدا رو شكر كه رفع خطر شد خوشحال ميشيم كه در بخش نظرات هم شركت كنيد ، مثلا پاسخ سوالي كه در اين بخش داده ميشه رو بدهيد.

----

امروز شهر حالت امنيتي بدي داشت .هفت تير و زير پل كريمخان و وليعصر پر از مامورهاي يونيفرم پوش و اطلاعاتي بود. چهره هاي خبر چيني كه اونجا بودن چهره هايي بودن كه اصلا آدم در حالت عادي فكرشو هم نميكرد. در هر قالبي بودند ، از يه آدم معتاد مفنگي بگير تا اون بيسيم به دستهايي كه علني بودند.

----

در مسير شريعتي هم دسته هاي 40 نفره از موتور سوارها با كلاه هايي كه چهره شون رو بپوشونه ، پرچمهايي رو دست گرفته بودند و كلا لاين شريعتي رو براي دقايقي و به صورت متناوب ميبستند و بلنذ شعار مرگ بر موسوي سر ميدادند و مردم رو تحريك ميكردند. مردم واقعا بهت زده بودند. ياد بهت زدگي بعد از انتخابات افتادم.

----

جناب داد لطفا فعال تر باشيد ، ياران همكار شما در بندند و ماها الان چشم اميدمون بعد از خدا به امثال جنابعالي و دكتر سازگارا هست

تشكر

ایران زمین گفت...

به نظر من این حکومت راهی جز سقوط نداره اما زمانش معلوم نیست
ما حکومت های خیلی قوی تر از این ها رو هم دیم که سقوط کردن

فقط دارن با این نمایش های خیابونی پایان عمر خودشونو نزدیک تر میکنن زندباد ایران زنده باد جنبش سبز

Siamak گفت...

در حال حاضر در مقطع بسیار حساس و سرنوشت سازی قرار گرفته ایم. هر گونه تصمیم اشتباه می تواند ضرر جبران ناپذیری به جنبش آزادی و عدالت خواهی مردم وارد کند. در عین حال هر تصمیم درست می تواند جنبش را چندین گام به جلو ببرند. به نظر من هر چه زودتر باید یک اطاق فکر درست کرد و مردم را به سمت صحیح هدایت نمود. آقایان موسوی و کروبی باید جانشینی برای خودشان در خارج از کشور در نظر بگیرند تا به محض دستگیر شدن وارد عمل شود. به هر حال باید با فکر و تدبیر حرکت کرد و از فرصت های بدست آمده نهایت استفاده را کرد. به عنوان یک ایرانی؛ ایده اعتصاب را بسیار می پسندم و فکر می کنم راه بسیار مؤثر و کم خطری است. از نظر مالی به مردم فشار می آورد ولی بهتر از رفتن در خیابان و جلوی گلوله این حرامیان قرار گرفتن است. اعتصابات باعث فلج شدن مملکت می شود به خصوص اگر در بخش های حساس نظیر انرژی صورت بگیرد. ازطرفی اگر گسترده باشد رژیم به هیچ وجه نمی تواند آنرا سرکوب کند.

در آستانه سال نو مسیحی از خدا می خواهم که پشت و پناه مردم ایران باشد. با آرزوی سقوط این رژیم جنایتکار و برقراری صلح و دمکراسی در ایران عزیز.

منیعی گفت...

رژیم جنایتکار سعی کرد تا با استفاده از احساسات مذهبی مردم و تمامی امکانات خود اقتدار خود را به نمایش بگذارد اما نتوانست بیشتر از چند ده هزارنفر را به این نمایش بیاورد و همه رسانه ها هم از کم بودن جمعیت با وجود تمهیدات مختلف برای برگزاری ان از جمله تعطیلی مدارس و ادارات سخن می گویند وبدین ترتیب این نمایش هم باعث بی ابرویی این رژیم جنایتکار شد و حال این رژیم جنایتکار که خود را فروپاشیده می بیند سعی می کند با جنایت و کشتار چند روزی به عمر سراسر جنایتش بیفزاید و از ممنوعیت تجمعات ضدانقلاب و برخورد قاطع با انها - مثل اینکه بالاتراز این جنایت ها هم ممکن است - خبرمی دهد اما خود بهتر از همگان می داند که دربرابر خواست یک ملت ممنوعیت معنایی ندارد و به همین خاطر هم پریشان حال و ناتوان از تصمیم گیری ست .
((در سلول من گلی روییده است . در گوشه ای تنها دیدمش مانند یک موم زمینی سفت را سیمان و سنگ را شکافته بود. ممنوعیت معنایی نداشت - کارلوس گواراموس ))

ناشناس گفت...

سلام آقای داد

خیلی خوشجالیم که شما رو سالم دور از دست این رژیم جنایت کار می بینیم. تو دهنی که شما به این رژیم زدین کس دیگری نزده.

ایران غرق خون شده، اما ریشه آزادی نخشکیده و با اولین باران بهاری از زمین خواهد رویید.

ناشناس گفت...

قسم به اشکهای مادران
قسم به قطره قطره های خون تو
قسم به لحظه ای که داد می زدی خدابیا دوباره این وطن سبز می شود

آزادی گفت...

درود بر مردم بزرگ ایران
درود بر بابک داد

درود و سر تعظیم بر شرافت بزرگ مردان و بزرگ زنان ایران و همتشان و درود بر شهیدان راه آزادی و جنبش سبز ایران
سخنم با آقای موسوی
جناب مهندس
میدانید که خونهایی به ناحق ریخته ای در میان است که نمی دانم جبران آن چگونه است ؟ خونهایی که نباید ریخته میشد !...
امروز همه ما از آزادیخواهی و پایمردی شما ستایش می کنیم و تشکر می کنیم که باعث گشتید پرده از چهره پلید آنها برداشته شود اما شما صحبت از مسئولیت پذیری کدام دولت می کنید ؟! دولتی که با تقلب و جنایت بر سر کار مانده ؟!
شما از کدام قوه قضاییه و مجلس صحبت می کنید که رئیس قوه قضاییه اش کشته شدن دختر دست گل مردم را یک فیلم ساختگی می نامد و مجلسی که خائنان ملت در آنند نه نمایندگان ملت .
این مردم 6 ماه روزگار کشته ندادند که امروز با جنایتکاران به وحدت برسند . همه می دانیم که با پاکسازی بسیاری که همگان در راس حکومت هستند این کشور و این مردم به آرامش خواهند رسید .
مردم به شما اعتماد کردند و شما هم باید پاسخی نیک به ایشان بدهید همانگونه که تا به امروز اینگونه بوده اید .
ما منتظر شفاف سازی این بیانیه هستیم .

همه ایرانیان در آرامش

میهن پرست گفت...

سلام آقای داد
چند ماهی است که وبلاگنویسی مکینم
میخواستم با اجازه شما مطالبتان را در وبلاگم منعکس کنم
اگر موافق هستید لطفا مرا مطلع کنید
با سپاس

سید گفت...

سلام آقای داد. بابا از وقتی رفتید پاریس دیگه آپ هم نمیکنید. امیدوارم اتفاقی نیفتاده باشه.

مهرجاودان گفت...

امروز بعد از چندبار تلاش بالاخره توانستم فیلترشکن را بازکنم و سری به سایت ها و وبلاگ ها بزنم . درمیان مطالب مختلفی که خواندم مقاله ای از سعید قاسمی نژاد‌ درسایت خبرنامه گویا توجهم را جلب کرد تحت عنوان تولد یک رهبر که نکات خوبی را مطرح کرده بود . او بیان می کند که اقای موسوی با اطلاعیه شماره 17 خود درنقش یک رهبر ظاهر شد و تولد او را به عنوان یک رهبر به او تبریک می گوید . البته من نمی توانم در این تبریک همراه اقای سعید قاسمی نژاد باشم ـ چون سواد و بینش لازم برای قضاوت صحیح دراین باره را ندارم البته این سخن نه به معنای جسارت به اقای موسوی ست و نه به معنای جسارت به اقای قاسمی نژاد - ولی گمان می کنم حرف ایشان درست است و اقای موسوی خیلی ارام و زیرکانه درحال مطرح کردن خود به عنوان یک رهبر است.
با ارزوی ازادی و خوشبختی و رهایی از دست این رژیم جنایتکار و از ان مهمتر رهایی از دست فرهنگی که این رژیم ها و این جنایات را بارها بازتولید کرده است .
(( ای ازادی ! بگذار دیگران به تو ایمان نداشته باشند
اما من تا واپسین دم به تو مؤمن خواهم ماند ! ـ والت ویتمن ))

مهدی سبز گفت...

ویژه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صحنه های دلخراش کشته شدن چند تن از هممیهننان مان به دست مزدوران خامنه ای جلاد.
سعی کنیدحتما این فیلم را به هر شکل ممکن کتثیر کنید.
در صورت امکان،آن را روی سی دی رایت کرده و در مناطقی که بافت سنتی دارد و همچنین مناطقی که محل سکونت نظامیان ست، به اسم سی دی های تبلیغاتی شرکت ها پخش کنید.
لطفا هر کس هر طور میتونه این فیلم رو در اختار شبکه های خبری جهانی قرار بده.
همه کمک کنید.

http://www.4shared.com/file/186227326/6729e0/Ashoora_88_mpeg4.html

آراد گفت...

یک نکته بسیار مهمی که در این اوضاع بلبشو از دید همه تحلیل گران غافل مانده ترور برادرزاده آقای موسوی در روز عاشورا بود. این مسئله باید خیلی بهش دقت کرد. شاید بعضی بگویند که این هم مثل یکی از شهیدهای جنبش سبز هست و فرقی با بقیه ندارد. نه توجه کنید این مسئله بسیار فرق دارد. ایشان در جریان تظاهرات و بقول رژیم اغتشاشات کشته نشده بلکه در یک جای دیگری "ترور" شده اند.
اگر یادتان باشد بعد از قتلهای زنجیره ای آقای خاتمی قول داد که دیگر از این اتفاقات در جامعه ایران نخواهد افتاد، با توجه به اینکه در ایران همه نهادهای امنیتی زیر نظر رهبری هستند می توان نتیجه گرفت که آن تضمین را در آنزمان خامنه ای به خاتمی داده است و به احتمال خیلی زیاد خود خامنه ای هم با ترور و حذف فیزیکی به آن شکل موافق نبوده است.
حال در روز عاشورا آقای موسوی در خیابان ترور شده است. خود رژیم هم تایید کرده که ایشان در جایی غیر از شلوغی ها ترور شده. دو تا مسئله هست یا جمهوری اسلامی قبول دارد که این ترور را انجام داده و یا اینکه میخواهد باز این ترور را به بیگانگان و گروههای مخالف نسبت دهد.
اگر جمهوری اسلامی ادعا دارد که گروههای مخالف ایشان را ترور کرده اند پس چرا نیروهای امنیتی جسد ایشان را از بیمارستان دزدیده و در شرایط شدید امنیتی اجازه دفن جسد را دادند؟ اگر اینها ترور نکرده بودند از چه چیزی می ترسیدند که نگذاشتند کوچکترین مراسمی یا صحبتی از این موضوع بشود؟
حال می ماند حالت دوم و آن اینکه جمهوری اسلامی قبول دارد که خودش این ترور را انجام داده است. آیا در آن صورت باز آقای خامنه ای می خواهد این ترور را به گردن نیروهای خودسر بیاندازد یا اذعان دارد که این ترور از پیش برنامه ریزی شده و با اجازه او صورت گرفته است؟
هر کدام از گزینه های فوق درست باشد در اصل موضوع فرقی نمی کند، تمامی نیروهای امنیتی و نظامی زیر نظر مستقیم رهبری هستند و مسئولیت امنیت جامعه و افراد آن به عهده حکومت و شخص رهبری هست.
میر حسین موسوی و سایر رهبران جنبش نمی توانند و نمی خواهند این موضوع را باز کنند چون نمی خواهند این طور تلقی شود که این شهید با سایر شهدای جنبش فرق دارد، لذا این به عهده سایر فعالان هست که از نهادهای بین المللی بخواهند ایران را در خصوص این ترور تحت فشار قرار دهند و بخواهند که عاملان و آمران این ترور شناسایی و انگیزه آنها برای این ترور کشف گردد.

ایران زمین گفت...

درود بابک جان چرا مطلب نمینوسین
نگران هستیم
دوستان 22 بهمن بیایم و این حکومت و این خامنه ای رو با جمعیت ملیونی
نابودشان کنیم

ناشناس گفت...

بابك جان سلام
ميبينم كه بعضي دوستان متون طولاني فينگليش ارسال ميكنند ، گفتم شايد سختت باشه بخونيشون ، اينه كه گفتم اين سايت خوب رو بهت معرفي كنمكه كار تبديل رو در چند ثانيه انجام ميده!
http://www.behnevis.com/

خوشحالم بالاخره آپ كرديد! به سايتها بدجوري داره حمله ميشه. سايت مهدي خزعلي ، سايتهاي خبري معروف مثل جرس و ....

راستي فكر ميكنم وقتشه كه يه دستي به سرو گوش سايت خوبت بزني و يه صفاي گرافيكي هم بهش بدي

ارادتمند شما

الناز گفت...

راستش من گاهی در مورد تندروی های اقای مخملباف حرفی برای گفتن ندارم. نمیدونم شما چقدر با کارهای اون موافق هستید اما ظاهرا خیلی ها از اون نارضایتی دارند.

این پست رو ببینید و در صورت تمایل به دستش برسونید.ما که نشانی از ایشون نداریم.
http://aghaejaze.wordpress.com/2009/12/29/makhmalbaf-1/#comment-3442


بدرود