۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

پوشش خبري رخدادهاي 25 بهمن و خبرهاي بعدي / (به روز رساني مي شود)

روز عشق به ايران آغاز شد؛ «روز ايران» و روز شروع مبارزه ملي ايرانيان بردميد. مردم براي مبارزه با استبداد حركت را به سمت «آزادي» آغاز كرده اند.
خبرهاي تازه از بالا به پايين مرتب خواهند شد. (اين متن را رفرش RELOAD كنيد. خبرها به محض دريافت به روز مي شود...)
اخبار چهارشنبه 27 بهمن را در پست جديد وبلاگ دنبال كنيد
سه شنبه 26 بهمن:
17:00 برخي خبرها از احتمال تجمع بسيجيان در ميدان ارگ تهران و تقاضاي آنها براي محاكمه و اعدام سران به اصطلاح فتنه حكايت دارد. ظاهرا" قرار است اين تجمع حكومتي از ساعت 18 برگزار شود. سايت سحام نيوز نزديك به آقاي كروبي در واكنش به سخنان اهانت آميز «حداد عادل» پدر عروس خامنه اي كه امروز در مجلس ايراد كرد، بخشي از سوابق قبل از انقلاب وي را افشا كرد. حداد عادل قبل از انقلاب يكي از منشي هاي درجه چندم درباره بوده كه به قول سحام نيوز «كيف بر يك منشي دربار!» بوده است! 
16:35 درگيري هاي پراكنده در خيابان انقلاب و حوالي دانشگاه هنر گزارش شده است. دانشجويان هنر در اعتراض به كشته شدن همكلاسي كرد خود «صانع ژاله» امروز سر كلاسها نرفتند و با مأموران حراست درگير شدند. دانشجويان به «مصادره» شهيد صانع ژاله اعتراض دارند. عكسي از ديدار دانشجويان هنر با آيت الله العظمي منتظري منتشر شده كه صانع نيز در كنار آيت الله ايستاده است. خبرها و اسناد قطعي اثبات مي كنند او بسيجي نبوده و از دانشجويان منتقد به شمار مي رفته است.
  
خيزش 25 بهمن «شروع دوباره مبارزه با استبداد» ادامه دارد. مانند مردم حق طلب مصر و تونس، مي مانيم تا پيروزي نهايي. هركجا هستيم، در سرنگوني حكومت تلاش مي كنيم: «استقامت تا پيروزي»
 بر اساس اخبار رسيده، ديروز «صانع ژاله» يك دانشجوي معترض رشته هنر، از هوطنان شريف كُرد با شليك مستقيم گلوله توسط بسيجيان و اراذل فدايي رهبر به شهادت رسيد . امروز در رسانه هاي حكومتي و توسط رادان فرمانده پليس اين جانباخته ي معترض و شجاع به عنوان «بسيجي شهيد!» معرفي شده و قتل ناجوانمردانه او را به مردم بي سلاحي نسبت داده اند كه هيچ خشونتي در مقابل وحشي گري بسيج و پليس انجام ندادند. قرار است پيكر پاك اين شهيد ملي توسط اراذل خونريز و بسيجيان به عنوان «بسيجي شهيد» تشييع و دفن شود. اين در حالي است كه دوستان صانع نمي خواهند اجازه بدهند پيكر دوست مبارز و آزاديخواهشان توسط حكومت دزديده شود. دانشجويان اعلام كرده اند ساعت 9:30 فردا چهارشنبه از مقابل دانشگاه هنر تهران (چهارراه وليعصر) به سمت دانشگاه تهران ، پيكر شهید صانع ژاله را از بسيجيان پس خواهیم گرفت. قرار بعدي دانشجويان، معترضان و مردم آزاديخواه فردا ساعت 9 صبح مقابل دانشگاه تهران (دانشكده هنر) اين خيزش به تداوم نياز دارد و چه فرصتي بهتر از اينكه نگذاريم شهيدانمان توسط حكومت مصادره و با دستان ناپاك آنها دفن شود.

نشانه هاي وحشت حكومت از تظاهرات ديروز و احتمال ادامه يافتن آن از امروز به بعد، در همه رسانه ها و سخنان شتابزده مسئولان حكومتي پيداست. چندين هسته از جوانان فعال براي ادامه دادن حضور در ميدان آزادي از عصر امروز به بعد تبليغ مي كنند. پيروزي 25 بهمن «قدم اول» بود و فقط با استمرار و دوام مبارزه مي توان به پيروزيهاي بزرگتر و نهايي دست يافت. پيروزي در ادامه و خستگي ناپذيري است.

ساعت 14:00 خباز نماينده مجلس شهيد ديروز جنبش را به عنوان «شهيد بسيجي» مصادره كرد! جانباخته ي ديروز جوان دانشجويي بود به ام «صانع ژاله» دانشوي معترض كرد كه توسط تير مستقيم پليس يا بسيجيان كشته شده است.(اطلاعات بيشتر را كمي بعد خواهم افزود)
ساعت 14:00 احمدرضا رادان فرمانده پليس مردم را مسئول تيراندازي هاي ديروز دانست و تظاهركنندگان را «چندنفر» ذكر كرد و گفت مردم به پليس تيراندازي شد و 9 نفر از مأموران امنيتي زخمي شدند و يك نفر بسيجي (دانشجويي كه در واقع از معترضان بود) هم شهيد شد.
ساعت14:00 نمايندگان مجلس با دهاني كف آلود و عصباني در مقابل تريبون اصلي تجمع كردند و خواهان اعدام موسوي و كروبي شدند! معلوم نيست يك تجمع به قول مسئولان «چندنفره» چرا بايد نمايندگان را چنين عصباني كند كه كف دهانشان در تصاوير بخش خبري ديده شود؟!
***

ساعت 03:00 به وقت تهران: آخرين خبر خوب از دوشنبه ي حضور. «هفت هسته» هماهنگ از بچه هاي فعال تهران، حتي يك زخمي هم نداده اند و تاكنون توانسته اند سه ماشين پليس را نگهدارند و هر سه ماشين را از بچه هاي دستگير شده خالي كنند. قرار است آنها فردا در يك جلسه اينترنتي نتيجه حضور امروز و برنامه هاي مبارزه روز بعد را ارزيابي كنند. خواسته آنها اين بود كه آقايان موسوي و كروبي اعلام اعتصاب عمومي كنند. يكي از اين دوستان كه به تازگي از ميدان آزادي برگشته و با روشي جديد با ساير دوستانش در تماس است قرار است فردا روشهاي جديد براي مبازرات خياباني را تشريح كند. سعي مي كنم تا فردا علاوه بر اين، روش تماس در شرايط اضطراري و هماهنگي در شرايط قطعي موبايل را هم از او بپرسم و در وبلاگ بگذارم. نكته مهم اين بود كه آنها در يك كار منسجم و هماهنگ، توانستند حدودا" يازده نفر از جوانان را از دست پليس و بسيج نجات دهند. مرحبا به غيرت اين دوستان.  
01:18 يكي از جوانان عضو سبزهاي پيشرو در بيلوكس از ميدان هفت تير گزارش مي دهد كه دو ايست و بازرسي بسيجيها در بازرسي ماشينهاي عبوري بدنبال جوانان و يا افراد زخمي و يا نمادهاي سبز هستند. او از بيانيه پريشب «حزب مشاركت» گلايه مند است و معتقد است اين بيانيه كه«خواهان مصون سازي نظام از سقوط» بود، بزرگترين ضربه را به اعتماد دوستانش زد تا از حضور در تظاهرات دوشنبه خودداري كنند. در حال حاضر ( 2 بامداد) درگيريهاي محدودي در خيابانهاي خوش و اسكندري و خروجي شهرك آپادانا و اكباتان بين بسيجيان و جوانان گزارش مي شود.

23:10 يك خبر خوب. مردم حدود نيم ساعت قبل (10 و نيم شب) در نزديكي ميدان صادقيه به يك وانت توري دار پليس حمله كردند و مانع حركتش شدند و سپس حدود پنج شش نفر از جوانان دستگير شده را از اين وانت پليس آزاد كردند. مأموران پليس غافلگير شده بودند و واكنشي نشان نمي دادند. عصر امروز يك اتومبيل ون هم در خيابان وليعصر (بالاتر از چهارراه وليعصر) توسط مردم تخليه شد و هفت دختر جوان آزاد شدند. درود بر جوانان غيرتمند ايران. در حال دريافت خبر بعدي هستم.
22:50 در مناطق جناح، آرياشهر، نواب، توحيد و كارگر و حافظ (نزديك ساعت 11 شب تهران) هنوز درگيري وجود دارد. ميدان آزادي در ضلع شملي (به سمت صادقيه) هنوز محل درگيري بچه با نيروهاي ضدشورش است. گزارشي هم از منطقه نزديك به پارك ملت دريافت كردم كه در پي گرفتن تأييد آن هستم.
22:41 در حال حاضر تنها قدم مؤثر و فلج كننده، فراخوان سران جنبش براي «اعتصاب عمومي» و دست كشيدن مردم از كار است. اكنون زمان استفاده از قدرت اعتصاب براي مبارزه بدون خشونت و فلج سازي حكومت فرا رسيده است. وگرنه بايد منتظر برخورد شديدتر حكومت با مردم و سران جنبش و سياسيون و حتي برخي مراجع باشيد. فقط «اعتصاب سراسري»
22:40 يكي از شاهدان عيني به نقل از يك فرمانده بسيج كه مردم را مورد ضرب و شتم قرار ميداده مي گويد: فرمانده مي گفت به يك ماه نمي كشه كه سران جنبش تون رو اعدام مي كنيم! آيا بايد باز هم ناظر يك مراسم حكومتي و فرمايشي «نهم دي» باشيم؟ او مي گويد نگران مردمي هستم كه هنوز در خيابانها به صورت پراكنده درگير هستند.
22:40 بسياري از مردم داخل مي گويند به دليل اجبار به حضور در محل كار، اجازه حضور در راهپيمايي نيافتند. البته حضور سايرين را «غيرقابل باور» توصيف مي كنند. 
21:00 عده فراواني از مردم خواهان فراخوان اعتصابات سراسري از سوي سران جنبش سبز شده اند. روي پالتاك و بيلوكس (به رغم قطعي هاي مكرر) در حال صحبت با تعدادي از دوستان و فعالان جوان داخل كشور هستم. آنها خواهان اعلام سريع «اعتصابات سراسري» هستند و از آقايان موسوي و كروبي مي خواهند مردم را به اعتصاب فرابخوانند. برخي از جوانان گفته اند به صورت نوبتي پاي كامپيوتر مي آيند و دوستانشان در ميدان آ‍زادي و خيابانهاي حوالي آن براي تصرف ميدان تلاش مي كنند. برخوردهاي پليس خشن گزارش شده ولي مقاومت هاي مردمي هم به همان اندازه سنگين است. اين برخوردها بر تصميم جوانان براي ماندن در خيابان افزوده است. ادامه گفتگوهايم با فعالان داخلي را در بخشهاي بعدي مي گذارم.
20:26 عده زيادي از مردم در حوالي خيابان معين و ورودي ميدان آزادي (از خيابانهاي انقلاب و جناح) تجمع كرده اند و با آتش زدن سطلهاي زباله، سعي دارند ميدان آزادي را تصرف كنند و شب را در ميدان بمانند. اين هموطنان از ايرانيان مقيم خارج از كشور خواسته اند رسانه هاي كشورهاي مختلف را از آنچه در ايران مي گذرد آگاه نمايند. هموطنان عزيز صداي ايرانيان ضد ديكتاتوري را به رسانه ها برسانيد.
20:25 سايت بالاترين از دسترس خارج شده است.
20:22 هموطنان ايراني مقيم فرانسه هم اكنون در حال برپايي تجمع حمايتي از معترضان داخل كشور هستند. آنها در ميدان سنت ميشل تجمع كرده اند و با سخنراني شخصيتهاي مصري و تونسي و ايراني از حركت آزاديخواهي ملت ايران حمايت مي كنند.
20:02 سي.ان.ان از حضور دهها هزار نفر از معترضان در ميدان آزادي خبر داده است. شبكه آمريكايي پي.بي.اس هم در حال پوشش خبري مستقيم ايران است. در مقابل بي.بي.سي فارسي با پخش برنامه هاي عادي خود، گهگاه اخباري از «تظاهرات پراكنده!» پخش مي كند و نظري هم به مشاهدات عيني مردم مي اندازد و با ذكر اينكه آنها را تأييد نمي كند، نسبت به پخش صداي شهروندان اقدام مي كند. 
20:01 خيابان آزادي حدفاصل انقلاب تا دانشكده دامپزشكي برق دارد ولي از نواب تا دانشگاه شريف و خروجي خيابان انقلاب به ميدان آزادي برق را قطع كرده اند تا در تاريكي به سركوب بپردازند. با اين حال، تاريكي عامل پيوستن مردم بيشتري به ميدان شده است.
20:00 يك منبع مورد اطمينان خبر داد چند تن ديگر از خبرنگاران هيأت همراه «عبدالله گل» از محل اقامتشان خارج شده و احتمالا" براي تصوير برداري از اعتراضات به خيابانهاي مركزي رفته اند. گفته مي شود عبدالله گل رئيس جمهور تركيه كه از ديشب وارد تهران شده، يازده خبرنگار خارجي نيز در هيات خبرنگاران خود به همراه آورده است.
19:37 مأموران با مسدود كردن كوچه منزل ميرحسين موسوي، مانع از حضور وي و خانم رهنورد در راهپيمايي شده اند.
میرحسین موسوی و زهرا رهنورد بعد از این ممانعت ها تصمیم گرفتند که پیاده عازم محل راهپیمایی بشوند که ماشین ون متعلق به پلیس به گونه ای در کوچه محل سکونت آنها در مقابل منزل مسکونی شان قرار گرفت که امکان هرگونه تردد پیاده را نیز ار آنها گرفت.عکس بالا ماشين ون پلیس را نشان می دهد  که  در ابتدای کوچه محل زندگی  آقای موسوی و رهنورد برای بسته شدن راه  قرار داده شده است.

19:30 عده اي از جوانان در پي تشكيل يك فضاي كنترل شده هستند تا از ورود خبرچينان بي سيم بدست و بسيجيان سركوبگر به صف مردم جلوگيري كنند. برخي گزارشها از حمله مأموران به مردمي كه حتي شعار نمي دهند و عابران پياده حكايت دارد.
19:22 گفته مي شود دو نفر از خبرنگاران همراه هيأت آقاي عبدالله گل رئيس جمهور تركيه عصر امروز به طور غير قانوني و بدون هماهنگي با مسئولان نهاد رياست جمهوري ايران خود را به خيابان آزادي رسانده اند و اقدام به عكسبرداري يا تصويربرداري كرده اند. يك منبع از كاركنان سابق نهاد رياست جمهوري ايران گفت يكي از اين خبرنگاران مورد ضرب وشتم توسط يك بسيجي قرار گرفته است. آقاي گل رئيس جمهور تركيه در تهران به سر ميبرد و امروز در كنفرانس مطبوعاتي با احمدي نژاد به طور تلويحي از دولتهاي منطقه خواست اجازه اعتراضات مردمي را صادر كنند. بيش از يازده خبرنگار با آقاي گل به تهران رفته اند.(منبع محفوظ)
19:20 نوجوانان بسيجي با تجهيزات كامل سركوب به مقابله با كلت به خيابانها آورده شده اند. با اين حال مردم در حال تدارك فتح ميدان آزادي هستند و از سمت ميدان صادقيه و خيابان جناح به سوي ميدان ورود كرده اند.
19:18 فراتر از پيش بيني ها براي روز اول، مردم شجاعانه به ميدان آمده اند. «ايران امشب نمي خوابد» و مردم تازه نفس دارند به سمت «آزادي» مي روند. با تاريك شدن هوا، تعداد زيادي از مردم به معترضان پيوسته اند و جمعيت بسيار بيشتر از عصر شده و در حال افزايش است.

19:10 حمله و نبرد در دنياي مجازي هم برپاست. از اين سو، سايتهاي اينترنتي حكومتي مورد حمله مردم معترض و كاربران مخالف حكومت قرار گرفته و هك مي شوند و مجبور به بازسازي هستند. در مقابل ارتش سايبري هم به ارسال پارازيت روي ماهواره ها و مسدود كردن سايتهاي اينترنتي خبري (كلمه و سحام نيوز) متعلق به مخالفان حكومت ادامه مي دهد. سايت خبري فرارو هم توسط ارتش سايبري هك شد!
19:06 با تاريك شدن هوا، مردم با تعداد بيشتري به راهپيمايان مي پيوندند. مقصد نهايي مردم معترض، ميدان آزادي و تصرف آن است. موتورهاي و ماشينها رايگان به جابجا كردن مردم معترض به سوي ميدان آزادي مبادرت مي كنند. نيروهاي سركوبگر به گفته شاهدان عيني خيلي وحشت زده هستند.
19:02 اين عكس تجمع نيروهاي لباس شخصي و پليس ضدشورش را در تقاطع خيابان آزادي نشان مي دهد.
19:01 جوانان و دانشجويان سد مأموران را در تقاطع هاي منتهي به خيابان انقلاب و آزادي شكسته و وارد جمعيت شده اند.
19:00 خبر كشته شدن يك نفر در تقاطع رودكي و زخمي شدن سه نفر ديگر. همچنين تعدادي از هموطنان دستگير شده اند. اما هنوز درگيريهاي پراكنده بين مأموران و مردم و جوانان ادامه دارد. نبش حافط و يادگار و كارگر درگيريها ادامه دارند.
18:03
بي بي سي فارسي برخلاف ادعايش كه در تهران و ايران خبرنگاري ندارد و مشاهدات مردمي را هم تأييد يا رد نمي كند، در خبري غيرواقعي از «تجمع پراكنده برخي از معترضان» خبر داد!
16:06 در رشت از شروع تجمع مردم جلوگيري شده، در شيراز درگيري در ميدان نمازي شروع شده است. يك شهروند در ايميلي نوشته:«اينترنت خطوط موبايل ايرانسل وصل است و مي شود با اين موبايلها ايميل فرستاد.» وي درگيري در ميدان انقلاب را گزارش كرده و از كتك خورد چند بانو و يك جانباز به دست بسيجيها و يورش پي در پي لباس شخصي ها به تجمع مردمي خبر داده است كه با مقاومت مردم عقب نشيني مي كنند. با اين حال مردم در حال پيوستن به مسير اصلي هستند. بوق اتومبيلها به نشانه اعتراض فضاي مركز شهر را پر كرده است و صداي تيراندازي هاي متفرقه شنيده مي شود.
16:05 سايت كلمه متعلق به ميرحسين موسوي هم از دسترس خارج شده است.
16:00 سايت سحام نيوز متعلق به مهدي كروبي هك و مسدود شد!
15:55 خبرنگار الجزیره از تهران گزارش می دهد: "معترضان حاضر در خیابان ها خبر از حضور سنگین نیروهای امنیتی و همچنین لباس شخصی ها می دهند. نیروهای امنیتی در خطوط میانی خیابان انقلاب که محل رفت و آمد اتوبوس هاست حضور چشمگیری دارند. مردم از کنار خیابان با آرامش و سکوت به سمت میدان آزادی می روند. البته کلیه راه ها را بر مردم بسته اند. ترافیک شدید است و برخی از مغازه ها را هم بسته اند."

***
ساعت 13:50 از صبح امروز منزل ميرحسين موسوي و مهدي كروبي با خوردورهاي پليس در محاصره كامل است و  قبل از ظهر مأموران امنيتي از خروج خانم زهرا رهنورد ممانعت كرده اند. در ميدان صادقيه، خبر از شروع تجمع است
14:00 از شيراز خبر مي رسد تقاطع خيابان ملاصدرا، دانشجويان بعد از خروجز از سلف سرويس هسته ها را تشكيل داده اند و در نزديكي ميدان نمازي تجمع شروع شده است
14:05 ميدان صادقيه (آرياشهر) جمعيت زيادي اجتماع كرده اند
14:15 دولت آمريكا از سايت «تويتر» خواست به روزرساني خود را با تأخير انجام دهد تا در امر خبررساني از داخل ايران و رخدادهاي آن خللي ايجاد نشود. در صورت ادامه تظاهرات و سانسورهاي خبري از طرف حكومت ايران، احتمال دارد روشهاي توئيت تلفني هم براي كاربران ايراني (مانند مصر) برقرار شود
14:16 جمعي از فرماندهان سپاه پاسداران مخالفت خود را با برخورد با مردم اعلام كرده اند و تهديد نموده اند در اين صورت به ملت خواهند پيوست
14:18 مهم- يكي از كاركنان سبز صداوسيما خبر داد: ديروز 24 بهمن در مسيرهاي خيابان آزادي و امام حسين، گزارشگران به ميان كسبه رفته اند و از آنها پرسيده اند:«امروز چه روزيه؟» و از آنها خواسته اند  پاسخ بدهند:«امروز 25 بهمنه! و خبري هم نيست!» بعضي بدون اطلاع خواسته خبرنگاران صداوسيما را اجابت كرده و همينطور پاسخ داده اند. گزارشگران صداوسيما سپس با نمايش تصاويري از تردد عادي ماشينها در خيابان آزادي و امام حسين و انقلاب، وانمود كرده اند اينجا خبري نيست! اين كارمند صداوسيما احتمال مي دهد مسئولان صداوسيما اين گزارش متقلبانه را امروز 25 بهمن و براي دلسرد كردن مردم در بخشهاي خبري نشان بدهند تا مانع از پيوستن مردم به تظاهرات شوند. از خبرنگاران خبر 20:30 به عنوان خبرنگاراني كه در تهيه اين خبر جعلي نقش داشته اند، اسم برده شده است.
14:22 مهم- به گزارش واحد مرکزی خبر، وزارت کشور در پاسخ به در خواست عبدالله گل رئیس جمهور کشور ترکیه که هم اکنون در تهران به سر می برد، راهپیمایی سکوت امروز، ساعت 3 ظهر، 25 بهمن ماه را در صورت همکاری و مساعدت مردم مجاز و قانونی خواند. وزارت کشور در ادامه پیام با اشاره به اینکه ،"مبادا گرفتار وسوسه عوامل های بیگانه و منافق شوید" افزود، "در صورت تخطی از قوانین جمهوری اسلامی ایران و ایجاد صدمات مادی و معنوی، تمامی مسئولیت ها بر گردن رهبران جنبش سبز خواهد بود"
14:27 عبدالله ناصری، رئیس سابق سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوران اصلاحات و علی باقری عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب بازداشت شدند
14:30 برخي منابع خبري از تكذيب خبر صدور مجوز راهپيمايي سكوت توسط وزارت كشور خبر مي دهند
14:33 در بسیاری از نقاط شهر تهران از جمله میدان صادقیه، میدان امام حسین، میدان فردوسی، ونک، سعادت‌آباد حضور گسترده نیروهای امنیتی به چشم می‌خورد. علی‌رغم حضور این نیروها مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی در حرکتند
 15:00 به گزارش سحام نيوز از دقایقی پیش جمعیت در چهارراه کالج شکل گرفته و به سمت میدان آزادی می رود. این شاهد عینی همچنین از حضور نیروهای امنیتی خبر داد که سعی در پراکنده کردن جمعیت به خیابان های اطراف را بدون خشونت دارند
15:30 تجمعات در خيابان انقلاب حد فاصل پل چوبي تا انقلاب در حال شكل گيري است. نيروهاي امنيتي حضور پررنگي دارند ولي هنوز مداخله اي نكرده اند. در ميدان انقلاب صداي «مرگ بر ديكتاتور» شنيده مي شود. دانشگاه تهران محل تجمع دانشجويان متراكم است
15:35 سيدمحمد خاتمي هم از ديشب در حصر خانگي است
15:35 ميرحسين موسوي و خانم رهنورد دوبار قصد خروج از منزل داشتند تا به راهپيمايي بروند كه با ممانعت و حتي تهديد محافظان و مأموران امنيتي روبرو شدند و به داخل منزل هدايت شدند
15:45 ميرحسين موسوي و خانم رهنورد به تظاهركنندگان پيوستند. به گزارش العربيه خبرهای رسیده از تهران پایتخت ایران حاکی از آن است که جمعیت تظاهر کننده در پاسخ به دعوت رهبران معترضان برای حمایت از انقلاب های مردمی در تونس و مصر در حال افزایش است ومیرحسین موسوی و زهرا رهنورد به معترضان پیوستند.
منابع مطلع در تماس با العربیه اعلام کردند که هرچند نیروهای پلیس از برخورد با معترضان خودداری می کنند اما نیروهای لباس شخصی در چند نقطه از تهران با مخالفان درگیر شده اند
15:48 یک شاهد عینی درتهران از حضور نیروهای امنیتی دور تا دور میدان آزادی خبر داد. همچنین گفت در ضلع جنوبی این میدان در کنار پارک المهدی نیروهای لباس شخصی دیده می شوند.
15:50 تيراندازيها در حوالي ميدان انقلاب، 16 آذر و پرواز هلي كوپترها بر فراز منطقه. مردم در سكوت راهپيمايي را شروع كردند ولي با حمله لباس شخصي ها، كار در جاهايي به خشونت كشيده شده است. مسير اصلي تظاهرات امروز ميدان امام حسين - انقلاب تا ميدان آزادي است و از مردم خواسته شده از مناطق ديگر به اين مسير اصلي بيايند.
از اين لحظه (15:55) اخبار از بالاي اين متن به روز رساني مي شوند. لطفا" براي ديدن خبرهاي تازه، اين متن را رفرش RELOAD كنيد. خبرها به محض دريافت به روز مي شود...
اين متن لحظه به لحظه تكميل مي شود. شما هم خبرهاي موثق خودتان را در كامنتها و يا از طريق ايميل وبلاگ بفرستيد






























۲۲ نظر:

سبز اندیش گفت...

بابک داد به مثابه یک خبرگزاری تمام عیار.زنده باد جوانان پاک باخته این آب وخاک.اندکی صبر که دیکتاتور رفتنی است.

ناشناس گفت...

Kaleme is back

ناشناس گفت...

آقای داد احسنت. شما به اندازه یک بی بی سی دارید کار می کنید.
من داشتم به این فکر می کردم که هدف واحد این حرکت چیست؟ مثل مردم مثل مصر که یک صدا رفتن مبارک را فریاد می کردند. حال اگر ما به دلایلی نمی توانیم رفتن خامنه ای را فریاد کنیم شاید بهتر باشد که خواستار رفتن نزدیک ترین فرد به او باشیم و اگر این استدلال مورد قبول باشد بهترین شخص برای اخراج مجتبی خامنه ای است. ننگ به او!!

ناشناس گفت...

بابک عزیز این مرز پر گوهر به فرزندانی چون تو می بالد

سرباز جنبش سبز گفت...

فرزند غیور سرزمین آریایی!قلم این سلاح بنیان کن توشادی بخش روح قهرمانان این ملک وملت،باکریها و همتهاست.تو خار چشم استبدادو امید بخش رویش گل آزادی در این کویر تشنه ایی

ناشناس گفت...

درود بر بابک عزیز. منتظر خبرهای جدیدت هستیم

amir گفت...

حکومت حتی قوانین مصوبه خود را هم رعایت نکرده و مشروعیت خود را از دست داد پس تمام حکومت باید برود و مردم انچه را میخواهند انتخاب کنند .تعجب میکنم که خواهان رفتن مجتبی شویم !!
آزادی زندانی سیاسی و فراهم نمودن شرایط برای انتخابات آزاد زیر نظارت بین المللی حداقل خواست مردم ایران است

ناشناس گفت...

ک وانت توری دار حامل 8بازداشتی در خ 12 فروردین به دست مردم افتاد و بازداشتی ها آزاد شدند و ماموران متواری شدند

amir گفت...

آزادی زندانیان سیاسی را فریاد کنید

ناشناس گفت...

سلام فقط خواستم به سبز اندیش بگم پاک باخته یه جور دشنام حساب میشه ها
فکر کنم منظورت یه چیز دیگه بود رفیق

ناشناس گفت...

چه کار خوبی میکنید با این پوشش خبری.... مرسی .... عالیه ....

ناشناس گفت...

سلام

با توجه به دروغ بزرگ و رزیلانه سایت تابناک در آدرس :
http://www.tabnak.ir/fa/news/148276/%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D9%85%D8%B0%D8%A8%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%D8%AA%D8%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-+-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C

که گفته است : "بر خلاف تبلیغات سنگین رسانه های بیگانه و گروهک های ضدانقلاب، تا این لحظه از سوی عوامل فتنه تنها دو تجمع چند صد نفری در محدوده میدان امام حسین(ع) و چهار راه ولیعصر(عج) و چند تجمع پراکنده 10 تا 20 نفری در برخی نقاط شهر از جمله فلکه صادقیه و... شکل گرفته که بلافاصله با تدبیر مامورین انتظامی متفرق شدند."

شماره تلفن "محمد قادری" سردبیر تابناک "09132893748"را در بالاترین یا سایتی دیگر قرار دهید، تا جوانان تماس گرفته و عدد واقعی جمعیت را برایش بگویند

با تشکر.

ناشناس گفت...

سلام
ترو خدا عکسهای راهپیمایی و تظاهرات عظیم و میلیونی مخالفین حکومت در 25 بهمن را بذارید. خبرهای مأیوس کننده ای از سایتها و خبرگزاریها مانند بی بی سی و سی ان ان و بالاترین و... دریافت کردم که فکر کنم دروغه( یعنی خدا نکنه راست باشه ) و باعث ناامیدی و سرخوردگی میشه. برای همینم میگم که تا میتونید عکسهای تظاهرات رو بذارید تا ما که در خارج کشوریم و نمیتونیم واقعیت رو تشخیص بدیم از خبرای انحرافی گمراه و گیج نشیم.

ناشناس گفت...

بابک عزیز هزاربار ممنون امروز در حالیکه سایتها مرتب از دسترس خارج می شدند خبررسانی کاملت عالی بوددستت درد نکنه و خسته نباشی.یک تنه کار یک خبرگزاری رو انجام دادی. بهت افتخار می کنیم.به امید پیروزی جنبش سبز ایران

maria گفت...

بابک عزیز دمت گرم که تو این وضعیت پر استرس اخبار رو اینقدر دقیق به ما میدی.
من خودم خارج از ایران هستم ولی نمیدونم چه جوری میتونم کمک کنم به بچه ها. اگه ممکنه راهنمایی کنید من رو

ناشناس گفت...

بابک جان سلام ،
مردم گل کاشتند، دستشون درد نکند.
آیا آقایان موسوی و کروبی نمیدونن که این رژیم اجازه بیرون آمدن به اونا نمیده !!!
انگار کارشون نیمه تمام هست، با تمام احترام به این عزیزان ، یک بار برای همیشه تکلیف خودشون و مردم را روشن کنند.
نمیشه مردم را سر در گم نگاه داشت. مرگ یک بار ، شیون هم یک بار!!
FA

آراد گفت...

خسته نباشید آقای داد...

آراد گفت...

برای اینکه بتوانیم این دفعه پتانسیل بوجود آمده را به نتیجه برسونیم، باید ضمن درس آموزی از اشتباهات سال گذشته یک استراتژی قوی برای ادامه مبارزه طراحی کنیم. به نظر من ما باید رژیم را از چند جبهه به صورت همزمان تحت فشار قرار دهیم. اصلی ترین اهرم فشار تظاهرات خیابانی است ولی اگر بتوانیم در کنار آن موارد زیر را در سطح میلیونی بکار بگیریم قطعا ما را زودتر به هدف میرسونه:
- شروع و برنامه ریزی اعتصابات سراسری
- عدم پرداخت قبوض و عوارض در اسفند ماه
- خارج کردن پول ها از بانک ها
- شعارنویسی به خصوص بر روی اسکناسها

یک مشکل دیگر را هم باید حل کنیم و آن عدم استقامت و پایداری برای مبارزه از طرف مردم است. حکومت همواره سعی میکند با طولانی شدن و فرسایشی کردن روند مبارزه، مردم عادی را از ادامه مبارزه دلسرد کند. درسی که ما باید از مصر یاد بگیریم داشتن استقامت در مبارزه است. این دفعه نوبت ماست که سپاه و بسیج را دچار فرسایش بکنیم.

مسئله دیگر بیطرفی بدنه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در این وقایع است. درسته که فرماندهی نیروهای نظامی بطور کامل در دست حکومت است ولی بدنه این نیروها می توانند به روشهای مختلفی (مثلا در اینترنت به صورت ناشناس) موضع خود را اعلام کنند.

Unknown گفت...

اقا تو راخدا گوش کنید. به جای 1000 نفری فرار کردن از جلو یک گروه چماقدار گاردی 50 نفری به انها هجوم ببرید. هر جا مامور توی خیابون دیدی و اوضاع را مناسب دیدید بیدرنگ بهشان حمله کنید و انها رالخت کنید. منتظر حمله انها نمانید. چند برگ کاغذ با خود بردارید و روی انها شعار خود رابنویسید و روی زمین بیاندازید. این یک وسیله خوب برای اطلاع رسانی هم میباشد.(کاغذ نویسی)! یک کیف ضخیم با خود بردارید. هم به عنوان مخالفت با رژیم وهم برای سپر کردن ان در برابر ضربات باتوم.

ناشناس گفت...

بالای پلهای عابر پیاده و پشت بوم خونه ها میتونه جای خوبی برای پرتاب سنگ و حمایت از مردم باشه
اگر حکم اعدام موسوی جدی باشه باید به قصد یک برخورد انقلابی و کشتن و مقابله به مثل بریم بیرون

ناشناس گفت...

جناب داد درود بر شرف شما همیشه برای شما احترام خاصی قایل بودم
دیروز روز عشق به ایران بود.کسی باور نمی کرد اینقدر استقبال بشه
مردمی هم که واقعن رهگذر بودند با حمله گرگ های موتور سوار انها را نفرین می کردند.اگر ترس از سرکوب
نبود مردم بیشتری می امدند سپاس
برای تمام زحماتتان مهرتان جاوید

سبز سکولار گفت...

قرار بعدی...فردا 27 بهمن... ساعت نه صبح برای تشییع پیکر شهید سبز صانع ژاله

نگذاریم قاتلان پیکر شهید را مصادره کنند....
این بهترین فرصت برای جلوگیری از پایمال شدن خون شهید سبز و ادامه مبارزات است....خواب را از چشم دیکتاتور بربائیم.....
رسانه شمائید