۱۳۹۳ دی ۱۱, پنجشنبه

سیاست بنفش! واکنش دوگانه دولت درباره «برخورد با مخالفان حکومت» در بحرین و ایران!


به‌رغم ۱۹ماه بدعهدی دولت روحانی درباره رفع حصر و جلوگیری از سرکوب‌های سیاسی، سخنان آقای ظریف درباره «زشتی برخورد قهرآمیز با رهبران مورد احترام مردم در بحرین» خیلی مضحک است!
در حالی که سه روز هم از دستگیری یک شیخ شیعه در بحرین نگذشته، آقای ظریف وزیر خارجه سخنانی گفته که ای کاش در ابتدا «پیگیر اجرای آن در کشور خودمان» می‌بود و بعد این درس‌های اخلاقی را به دولت بحرین و دیگران می‌داد.
آقای ظریف به خبرگزاری مهر گفته است: «برخوردهای قهرآمیز با رهبران مورد احترام مردم، تهدیدات و خطرات (داخلی بحرین) را افزایش می‌دهد!» او از دولت بحرین خواهان آزادی سریع شیخ سلمان شده است. اگرچه ما با هرگونه سرکوب و آزار مخالفان سیاسی در ایران یا بحرین و همه جهان مخالفیم، اما از رفتار دوگانه دولت آقای روحانی هم در این باره غفلت نمی‌کنیم.
همین دولت درباره «حصر غیرقانونی» دو نامزد انتخاباتی (آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد) و برخوردهای وحشیانه و قهرآمیز حکومت با معترضان در ایران، به خفقان مرگ و «لکنت سیاسی» دچار است و درباره بازداشت‌ها و توقیف‌ها و اعدام‌های داخل ایران حرفی نمی‌گوید؛ ولی به دولت‌‌های دیگر، درس اخلاق سیاسی و «مدارا با مخالفان» می‌دهد!
[بابک داد]
نشانی در توییتر
www.twitter.com/babakdad1

هیچ نظری موجود نیست: