۱۳۹۳ آبان ۲۰, سه‌شنبه

ما «یزید» را با چشم خود دیدیم!

آقای صدیقی امام ‌جمعه ‌تهران، که سال قبل مدعی بود «در کشور ما فقر وجود ندارد!» این هفته از مردم خواسته تا «مثل اسیران‌کربلا، گرسنگی و تحریم‌ها را تحمل کنند و همچون حضرت‌‌زینب تن به ذلت در برابر یزید ندهند»!
این سخنان، چند سئوال به ذهن می‌آورد:
آیا شما مقامات حکومتی هم، مانند ما «اسیران کربلایی» تن به سختی و دشواری و گرسنگی داده‌اید؟ یا آنکه برعکس، دست در جیب همین ملت کرده و هنوز هم آنها را چپاول می‌کنید؟ در برابر مردم دم از تقوا و قناعت می‌زنید و « چون به خلوت می‌روید، آن کار دیگر می‌کنید»؟
حکومت یزید، لااقل «آداب جنگ» و اسارت را می‌دانست و بعد از اتمام جنگ، با اسیران [خانواده و زنان و کودکان] و خواهر و پسر دشمن خود کاری نداشت. بلکه بگدر بارگاه خود به زینب؛ خواهر گرامی امام‌حسین اجازه داد خطابه‌ای طولانی و تاریخی بخواند و از حقوق مظلومان کربلا و برادرش حسین دفاع‌کند و یزید را سکه یک پول کند. می‌خوانید که «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» یعنی شمشیر زبان زینب در کاخ یزید، تاریخ کربلا را رقم زد. به وجدانتان رجوع کنید، بیت رهبری آیا یک بار هم تریبونی در اختیار مادران داغدار و حق‌طلبان داده است تا در برابر رهبر، سخن از حقانیت قربانیان خود بگویند؟ آیا در جمهوری ‌اسلامی ‌ایران، رفتاری که یزید با اسیران کربلا کرد و حرمتی که به خواهر دشمن خود گذاشت، سراغ دارید؟ آیا شما با مخالفان و منتقدان فسادهای علنی‌تان، لااقل به اندازه «یزید» هم تحمل و مدارا کرده‌اید؟ آیا در روز عاشورا مادری را زیر چرخهای پاترول نکشتید، چون فقط به «تقلب» اعتراض کرده بود؟ آیا به داغ دل خانواده‌های قربانیان کهریزک رسیدگی کردید؟ آیا به مادر «فرزاد کمانگر» معلم کُرد که بیگناه بر دارش کردید، اجازه دادید فریاد بزند؟ آیا «هاله سحابی» را که داغدار پدرش «عزت‌الله سحابی» بود، در همان مراسم تشییع پدر نکشتید؟ آیا شما بهتر از یزید با اسیران دربند رفتار کردید و به بیماری اسیران زندانها رحم‌ کردید؟ رضا صابر را در اعتصاب غذا زیر مشت و لگد آیا نکشتید؟ آیا ستار بهشتی را که کارگری ساده و معترض بود، زیر شکنجه نکشتید؟ آیا بند ۳۵۰ را به خون نکشیدید و مدتها از مداوای مجروحانش جلوگیری نکردید؟ آیا یزید هم با اسیران کربلا چنین کرده؟ اگر کرده که شما «یزید زمان» هستید.و اگر تاریخ می‌گوید که یزید به خواهر دشمنش غذا تعارف کرده و اجازه سخنرانی داده، پس شک نکنید که شما «یزید واقعی» هستید. قضاوت با مردم، آیا یزید، دستور مداوا و مدارا با پسر بیمار امام حسین یعنی «زین‌العابدین» را نداد؟ آیا رهبر معظم شما ذره‌ای از شرافت یزید را داشت تا برادرزاده میرحسین موسوی را به خاطر اعتراض دایی‌اش به رگبار نبندد؟!
آیا این رهبر فرزانه که ساعتها می‌نشیند تا شاعران درباری در مدح او «شعر و گلواژه!» بسرایند، یک‌بار به مادران داغدار قربانیان بیگناه اجازه داد همچون زینب در بارگاه یزید، آزادانه خطابه بخوانند و دادخواهی کنند؟ آیا به سخنان گوهرعشقی، که دو سال است ضجه میزند و دادخواهی می‌کند و جوابی نشنیده، اجازه دادند در حضور رهبر مسلمین جهان(!) داد فرزند بیگناه خود را بخواهد؟! مردمی که یک عمر از بیرحمی یزید شنیده‌اند؛ اما فساد و ظلم و بیرحمی «یزید زمانه خود» را با چشمان خویش دیده‌اند، امروز مانند همان اسیران‌کربلا در دست حکومت استبداد دینی گرفتارند. اما آنان که بر تخت نشسته‌اند، ذره‌ای از شهامت و مروّت یزید را هم ندارند تا به این مردم اجازه و حق دادخواهی و فریاد بدهند.
تاریخ و مردم قضاوت خواهند کرد که حکومت «سید علی خامنه‌ای» به حکومت چه کسی شبیه‌تر است؟ اگر امروزه قضاوت مردم امکان بروز ندارد، اما تاریخ صریح و بی‌پروا قضاوت خود را خواهد گفت: «خامنه‌ای روی یزید را هم سفید کرد
[بابک‌داد]

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام بر آقای داد و سلام برحسین(ع) سالار و سردار شهیدانِ تاریخ ؛ فرزندِ قرآن که با شهامت و قدرت در مقابلِ تمام ظلم و ریاکاریِ معاویه و یزیدیان جهان ایستاد و اختلاس و فسادِ خانوادگیِ اربابانِ قدرت را به اسم اسلام و خدا و قرآن ؛ایستاد و مرگِ با عزت را بر ننگِ زندگی با ذلتِ پذیرفتنِ اسلامِِ دیکتاتوری و ریاکارانه ای که پس از 1400 سال باز هم از عمامه و از ریش و تسبیح و ریاکاری به اسم دین و خدا بیرون زده است؛ چنین ننگی را نپذیرفت و مرگِ با عزت را انتخاب کرد؛ انتخابی از رویِ آگاهی است. لذا همانطور که یزید و معاویه ریاکار و فاسد رسوایِ عالمیان شدند ؛ سرورِ همه دزدان و خونخوارانِ تاریخ؛ خامنه ای قصاب ایران زمین هم به درک واصل خواهد شد و الاغ اعظم به درک واصل خواهد شد

ناشناس گفت...

بنظر من هم مطمئنم این خامنه ای در اصل همان یزید و معاویه است که دوباره به دنیا بازگشته است؛ ترکیبی از هر دو؛ هم مظلوم نمایی معاویه و ریاکاریش را دارد و در خطبه نماز جمعه گریه میکند که "اگر به من توهین کنند عیب ندارد اما به اسلام و دین....." و از طرف دیگر هرگز ادعایِ بادمجان دورِ قاب چینهایِ جیره خوارش را درمورد امامتش ؛ به هیچ وجه رد نکرده و نخواهد کرد. درحالیکه ادعایِ امامتش بیش از هر توهینی به ائمه معصومین (ع) توهین آمیز است.
از طرفی فرمانِ حکومتی به تقلبِ انتخاباتی و اختلاسهایِ هزاران میلیاردی و کشتارِ مخالفان میدهد؛ از طرفی هم بی باکانه خط و نشان میکشد و مانند یزید ریاکاری را کنار میگذارد و برای تکیه بر تختِ حکومت فرمان قتل و غارت میدهد و حتی از یزید بدتر به اسیران خود تجاوزمیکند.