۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

تحقير جليلي، تحقير شخص خامنه اي بود!



آيا عزت و اقتدار مورد نظر رهبري اين بود؟! ساعت 11:30 ظهر ديروز سه شنبه ماشين حامل دبير شورايعالي امنيت ملي به مقابل ساختمان نخست وزيري تركيه رسيد و "سعيد جليلي" به همراه سفير ايران در تركيه از آن پياده شدند. هيچكس براي استقبال رسمي نيامده بود. سفير ايران با ترديد به داخل ساختمان چشم گرداند و دو مرتبه به ساعتش نگاه كرد، اما همچنان خبري نبود. عاقبت شخصي سراسيمه از داخل ساختمان بيرون آمد و دستان دراز شده جليلي را فشرد و او را عملا" به داخل ساختمان كشاند! اين صحنه رقت انگيز و «تحقير رسمي» كه توسط دهها خبرنگار حاضر ثبت و مخابره شد، همان «عزت و اقتداري» است كه آيت الله خامنه اي بارها مي گويد "نظام" به آن دست يافته است!
كجاي تاريخ، اينهمه تحقيرهاي پياپي و معنادار براي نمايندگان يك حكومت ثبت شده است؟ خاطره "هو شدن" اين رئيس دولت انتصابي در دانشگاه كلمبيا به جاي خود، ترك كردن سالن سخنراني او توسط دهها هيأت ديپلماتيك آيا نشانه اقتدار مورد نظر آقاي خامنه اي است؟ چندماه قبل احمدي نژاد براي شركت در كنفرانس محيط زيستي به برزيل رفت و بدليل عدم استقبال رسمي، با كاركنان فرودگاه و خدمه و گارسن هاي هتل عكس يادگاري گرفت و برگشت! و هيچ توبيخي هم نشد!
ديروز هم كه جليلي به عنوان فرستاده ارشد نظام و نماينده مورد اعتماد رهبر ايران در موضوع انرژي هسته اي، در تركيه چنين تحقير شد... خدا را شكر كه جهان، حساب حكومت نامشروع را با مردم و سرزمين ايران جدا كرده و اين اهانتها، به ايران و ايرانيان ربطي ندارد.  آيا اينها همان عزت و شكوه و جلالي است كه خامنه اي مي كويد نظام اسلامي به آن دست يافته است؟! از هر زاويه بنگريم در عرف ديپلماسي، بروز اين رخدادها «فاجعه» هستند و مسئول اصلي اين تحقيرها، شخص آقاي خامنه اي به عنوان مستكبر بزرگ و متفرعن ايران است و بس.
لينك هاي مرتبط: متن و عكس اين خبر را در روزنامه «زمان امروز» چاپ تركيه اينجا ببينيد. و براي ديدن فيلم خبري اين رويداد اينجا كليك كنيد.

۳ نظر:

کاظم گفت...

حقشان است بهتر دلمان خنک می شود این ها چشمه ای از مدیریت جهانی رهبر و نوچه اش احمدی نژاد است.

ناشناس گفت...

شما با چه معیاری میگید که دنیا حساب مردم مارو از این کثافتها جدا کرده؟
بندگان خدا اگه خارج کشور زندگی کنید متوجه میشید که هنوز ایرانی رو عرب میدونن.مجبوریم بگیم اهل پرشیا هستیم تا ما رو عراقی فرض نکنن.کجای کارین؟
تمام این حقارتها به نام ما نوشته میشه.یعنی مردم . کافیه با یکی در خارج صحبت کنید تا ببینید چه سوالات عجیبی از این تحقیرها از ما میپرسهه

kio گفت...

اي بابا. اينها فقط به فكر ساحت پيغمبر و بيضه اسلام هستند به اين چيزها كه فكر نمي كنند. هويت ايراني و كشور برايشان مهم نيست فقط اسلام مندرآوردي اينها مهم است