۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

احمدي نژاد چگونه «سنگر رسانه اي» خود را نجات داد؟


طبق روش سنتي حاميان خامنه اي براي حذف مخالفان، اولين و مهمترين سنگري كه ابتدا بايد از مخالفان گرفت، «سنگر رسانه» است. ساعتي قبل آقاي علي اكبر جوانفكر «سرلشگر رسانه اي!» و مشاور مطبوعاتي احمدي نژاد و مديرعامل خبرگزاري دولت (ايرنا)، با هجوم مأموران امنيتي به روزنامه ايران بازداشت شد! كاركنان روزنامه ايران ابتدا مانع از بازداشت وي شدند و كار حتي به درگيري با مأموران و سر دادن شعار «حيدرحيدر» و پرتاب اشك آور هم كشيده شد. اما «سنگر رسانه اي دولت» براي ساعاتي پلمپ و كار آن مختل شد! تا وقتي كه جوانفكر خبر داد شخص احمدي نژاد در راه است!
همزمان سايت خبرگزاري دولتي ايرنا (كه جوانفكر رئيس آن است) در خبري يك خطي دستگيري او را تكذيب كرد. اما به دليل اينكه آقاي جوانفكر با خبرنگاران خبرگزاريهاي مختلف، كنفرانس خبري داشته و دستگيري هم بلافاصله در پايان اين كنفرانس خبري رخ داده، خبرنگاران رسانه هاي مختلف شاهد اين ماجراها بوده و گزارش دستگيري جوانفكر را آنها مخابره كردند. يكي از خبرنگاران حاضر در اين ماجرا مي گويد برخي از نزديكان جوانفكر به مأموران دادگستري گفته اند:«احمدي نژاد در راه روزنامه است و به زودي مي رسد!» همين باعث تشجيع كاركنان روزنامه و خبرگزاري ايرنا و شخص آقاي جوانفكر براي مقاومت بيشتر و درگيري با مأموران شده است. مأموران هم كليه درهاي جلويي و پشتي روزنامه ايران را مسدود كرده اند تا آقاي جوانفكر از ساختمان خارج نشود (به اصطلاح فرار نكند)
آقاي جوانفكر به دليل انتشار ويژه نامه روزنامه ايران «خاتون» به تحمل يك سال حبس و سه سال محروميت از فعاليتهاي مطبوعاتي محكوم شده و هنوز حق اعتراض او به اين حكم پايان نيافته است. با اين حال شايد تلاش براي بازداشت او به دليل صحبتهاي تند او بر عليه اصولگرايان باشد كه در آخرين شماره روزنامه اعتماد در روز شنبه منتشر شد.
ساعتي نگذشته بود كه خبر رسيد علی اکبر جوانفکر مدیرعامل موسسه مطبوعاتی روزنامه ایران، بعد از رایزنی های صورت گرفته بين احمدي نژاد و مقامات ارشد نظام آزاد شده است. بدين ترتيب باز هم اسم «باج دهي دولت» و «عقب نشيني رهبري» را «رايزني» گذاشتند و قضيه اجراي حكم قضائي ختم به خير شد!
اگرچه به قول دكتر جواد لاريجاني كه اخيرا" به خبرنگار بي.بي.سي گفته بود: «سگ زرد، برادر شغال است!» و مي توان اين ضرب المثل را به جناح هاي دولت و حاكميت در ايران هم تسّري داد، اما به هر حال امروز ميدان رقابت سياسي ايران، شاهد يك جابجايي ديگر در امتيازها بود و تيم انحرافيون دولت(!) به مربيگري محمود احمدي نژاد با يك «رايزني تلفني تهديدآميز» از مقامات ارشد نظام (كه اسم مستعار خامنه اي است) خواست حكم دستگيري علي اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور را لغو كنند و مأموران خود را از داخل ساختمان روزنامه ايران و دفتر جوانفكر عقب بكشند! بنا به گزارشهاي رسيده اين عقب نشيني خفت بار مأموران قضائي، شكست حاميان رهبري و قوه قضائيه در «اجراي حكم!» بود. هنوز معلوم نيست محمود احمدي نژاد در رايزني تلفني با مقامات ارشد نظام، از كداميك از آن 140 هزار سند رسواكننده سخن گفته و يا چه تهديدي كرده كه آنقدر كارساز بوده تا خامنه اي به سرعت دستور عقب نشيني مأموران امنيتي را صادر كند! جوانفكر همچنين دو انگشت خود را به نشانه پيروزي (يا به معناي دو - هيچ به نفع احمدي نژاديها) بالا برد و به اشاره گفت: فعلا" «همه چي آرومه!»
چنانچه بالاتر هم نوشتم: در جمهوري اسلامي، معناي «رايزني مقامات ارشد نظام» يعني «باج دادن دولت به رهبر» و يا «عقب نشيني مفتضحانه رهبر»! يكي از اين دو امروز اتفاق افتاد و جوانفكر در مقابل حكم دستگاه قضايي ايستادگي كرد و احمدي نژاد به قوه قضائيه و مقام معظم(!) رهبري يك «شيشكي» حواله كرد. جوانفكر سنگردار رسانه اي احمدي نژاد است و ممكن بود بعد از دستگيري او، خبرگزاري ايرنا و روزنامه ايران را هم از احمدي نژاد بگيرند و او بدون رسانه بماند. براي همين احمدي نژاد شخصا" وارد كارزار شد! او به خوبي از اهميت كار رسانه و خبرگزاري آگاه است و براي همين، تهديدش آنقدر جدي بود كه «مقامات ارشد نظام!» را وادار كرد تا به نيروهايشان دستور عقب نشيني بدهند.
امشب آقاي جوانفكر در حالي مي خوابد كه حدود سي نفر از كاركنان روزنامه ايران (همكارانش كه با «حيدر حيدر» گفتن مانع از بازداشت او شده بودند) در زندان به سر خواهند برد! هرچند آنها هم احتمالا" به زودي با دستور همان مقامات ارشد آزاد مي شوند.
اما بشنويد از جهان! در حالي كه اين دو گروه در ايران توي سر و كله هم مي زنند، بريتانيا تمام روابط مالي و اقتصادي خود را با جمهوري اسلامي قطع كرد و بانك مركزي را هم تحريم نمود. از سوي ديگر دولتهاي فرانسه و آمريكا هم تا ساعاتي ديگر به تشديد اين تحريم ها مي پيوندند! ضمن اينكه قطعنامه «محكوميت نقض حقوق بشر در ايران» هم در صحن سازمان ملل رأي بالايي آورد و تصويب شد.
پي نوشت: برخي مي گويند «اينها همه اش بازي و نمايش است!» در پاسخ بايد بگويم حتي اگر از اول قرار بوده تمام اينها يك «نمايش ساختگي» باشند، امروزه همان نمايش ساختگي «بسيار جدي» شده و بازي «هر دو سر باخت» براي نظام جمهوري اسلامي و آن اقتداري است كه از آن دم مي زند و به آن اقتدارش افتخار مي كند. پس باور كنيد تئوري دائي جان ناپلئوني را نبايد هميشه به كار برد. موازنه دو جريان بر مبناي مداركي كه از فساد همديگر دارند، به زودي به نفع يك طرف «تغيير» خواهد كرد. در اين ميان محمود احمدي نژاد بدجوري به آن 140 هزار سند فساد كه مخفي كرده، دل خوش كرده است. اسنادي كه در وقت ضروري، هر در بسته اي را باز مي كنند!

۳ نظر:

خسرو م گفت...

آقای داد

به نظر من ، از این حالت نیمچه طنز ، که پر از تیکه های تحقیر آمیز است پرهیز کنید.
به نظرم نوشته هایتان را کمی سبک کرده است.

ارادتمند

ناشناس گفت...

آقای بابک این بازی جدیدبرای به پای صندوق کشیدن مردم نیست؟

ناشناس گفت...

just thank