۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

كاريكاتور غدير قم!


كاريكاتور غديرقم!
روزنامه "وطن امروز" امروز با شبيه سازي سفر آقاي خامنه اي به قم، از "غديرقم!" نوشت! اگر مقدسات ديني واقعا" در كشور ارج و قربي داشت، بايد اين روزنامه كه متعلق به مشاور احمدي نژاد است و يارانه كلاني هم گرفته است تا سرپا بماند، امروز به خاطر توهين به مقدسات ديني تذكر مي گرفت و يا توقيف مي شد. تشابه سازي ناچسب بين رخداد "غديرخم" كه در آن پيامبر اسلام دستان علي (ع) را بالا برد و او را براي جانشيني خود "پيشنهاد" كرد، با واقعه سفر تشريفاتي آقاي خامنه اي كه با زور بر مسند حكومت نشسته و به گفته مراجع ديني نجف و قم، حتي مدرك اجتهاد هم ندارد و "قافيه سازي" مضحك "قم و خم" تا او را به عنوان "امام علي" جا بزنند، آيا جز توهين به ارزشهاي ديني و به سخره گرفتن ارزشهاي مذهبي مردم است؟ براي حكومتي كه خود را ضامن حفظ مقدسات مي داند و مطبوعات را به كمترين بهانه اي تعطيل مي كند، آيا همين تيتر روزنامه "وطن امروز" كافي نبود تا درش را تخته كنند؟ پاسخ روشن است. تا وقتي مطبوعات در مدح حكومت و حاكم بنويسند، هيچ چيز "گزافه گويي" نيست و نه تنها به خاطر "قافيه بازي قم و خم!" سانسور و توقيف نمي شوند، بلكه ترفيع و يارانه و كاغذ اضافه هم مي گيرند. اما اگر كسي نخواست مانند مديحه سرايان حكومتي باشد و "صله بگير حكومت" نبود و اگر استعاره ملايم تري براي سايرين به كار ببرد و مثلا" يك معترض را "ابوذر زمان" لقب داد، همين حكومت به بهانه اهانت به ابوذر كه نه امام بود و نه معصوم، كفن پوشان را به خيابانها مي فرستد و روزنامه متخلف را در چشم به هم زدني توقيف مي كند!  
به قافيه خنده دار "قم و خم" فكر مي كردم و با خود مي گفتم راستي اگر پيامبر در دوران معاصر حاضر بود و به كارها و جناياتي كه آقاي خامنه اي در آن مباشرت و معاونت مستقيم كرده، نظري مي انداخت و مي توانست در غديرقم(!) دست آقاي خامنه اي را بالا بگيرد، با مردم چه مي گفت؟ آيا آنگونه كه اين رسانه هاي مجيزگوي قدرت مي نويسند، پيامبر گرامي اسلام اين آقا را به عنوان جانشين خود معرفي مي كرد؟ يا اينكه براي برائت جستن از اقدامات شرم آور او، به مردم چنين مي گفت:"هر كس من مولاي اويم، اين علي(خامنه اي) هرچيزي غير از مولاي اوست!"؟
سال قبل آقاي خامنه اي جنبش سبز را به "كاريكاتور انقلاب 57" تشبيه كرد. امروز به ياد آن جمله افتادم و ديدم امروزه خود رهبر به "كاريكاتور" خيلي چيزها تبديل شده است! قافيه سازي خنده دار "غديرقم" هم، به قول خود آقاي خامنه اي كاريكاتوري است از واقعه غديرخم و اين روزها، همه چيز اين حكومت مضحك و كاريكاتوري شده است. نكته اينجاست كه "تلخ ترين فصل تاريخ ميهن دربند ما، دارد با صحنه هاي مضحك ورق مي خورد." ما مي خنديم؛ در حالي كه به تماشاي يك تراژدي بزرگ نشسته ايم!



۷ نظر:

RS232 گفت...

من فکر می کنم که برای این نامگذاری دلایل بسیار منطقی وجود دارد. اول اینکه غدیر خم و غدیر قم از نظر قافیه همخوانی دارند و احتمالا خداوند از روز ازل بر این واقعه آگاه بوده است و برای همین قم و خم را هم قافیه آفریده است.
دوم اینکه در روز غدیر خم پیامبر اسلام دست امام علی را بالا می برد تا مردم با علی بیعت می کنند. در روز غدیر قم هم امام زمان دست فرزانه را بالا برده است تا قمی ها با او بیعت کنند. حالا امام زمان غیبی است و دیده نمی شود دیگر تقصیر کسی نیست.
البته فرق فرزانه با امام علی این است که فرزانه به خاطر ناتوانی دستش نمی تواند خودش شمشیر به دست بگیرد و گردن مخالفان خودش را مثل پنیر از گردنشان قطع کند برای همین این کار را به زیر دستانش سپرده است.
اگر پیامبر اسلام الآن اینجا بود به فرزانه می گفت که خاک بر سرت کنند که آبروی ما را برده ای و عرضه نداشتی که بیش از یک زن بگیری! عرضه نداشتی کشور گشایی کنی و کتابخانه ها را آتش بزنی و بسوزانی. عرضه نداشتی زبان و آیین فارسی و گبری را از بین ببری و فرهنگ عرب را جا بیندازی. دستت هم که ناتوان است آنوقت انتظار داری جانشین من هم بشوی؟ لااقل امام علی چهار تا خرخره برید که تو این کار را هم نمی توانی انجام دهی!

ناشناس گفت...

سلام جناب داد

ملانصرالدین داشت خانه اش را تعمیر میکرد مصالح ساختمانی را با خر به بالای پشت بام برد ولی دیگر نتوانست خر را پایین بیاورد و خر آنقدر بالا و پایین پرید تا سقف خراب شد و خر پایین افتاد و مرد. ملا گفت نمی دانستم اگر خر به جایگاه رفیعی برسد هم خودش را به کشتن میدهد هم جایگاه را خراب میکند
حکایت خامنه ای و احمدی نژاد و دارودسته شعبان بی مخهایشان هم همین است و خدا به داد مملکت برسد.

ناشناس گفت...

در پاسخ به RS232
درلفاف سخن نگو، جوانمردی بیاموز و صریح سخن بگو. اگر گروهی دین را ملعبه ی قدرت و جیفه ی دنیا کرده اند، خردمند منصف حساب آنان را با مفاخر بشریت برابر نمی کند. به من بگو ببینم مولایم علی (ع) که پوست جویی را در مقابل دریافت تمام دنیا از دهان موری نمی گرفت، کدام خرخره ای را به ناحق برید؟ اگر یهودی هستی حتما خبر داری که اجدادت در بنی قریظه و بنی النضیر پیمان شکستند و با همدستی با مشرکان به مسلمانان در مدینه حمله بردند و پس از خاتمه ی جنگ و شکست مشرکان به قلعه ی خود فرار کردند و مولایم (ع) در آن قلعه که موسوم به خیبر بود را شکست، با آنان جنگید و مغلوبشان کرد. اگر بهایی هستی چگونه بر فخر عالم بشریت بهتان میزنی اما از دستور مولایت بی خبری یا خود را به بی خبری میزنی که گفت: «در یوم ظهور حضرت اعلی، منطوق بیان ضَرب اعناق –یعنی زدن گردن ها- و حَرق کتب و اوراق، و هدم بقاع - ویران کردن مساجد و زیارتگاه ها- و قتل عام الا من آمن و صدّق -کشتن همه بجز آنهایی که به ایشان ایمان آورده اند و تصدیقشان کرده اند- بود(عبدالبهاء، مکاتیب، ج2، ص 266)
اگر کمونیست هستی خوب است تاریخ حاکمیت استالین را مرور کنی تا 12 میلیون نفری را که او کشت دریابی و دیگر از کشتن شکایت نکنی. اگر سنی عمری هستی بدان که او هیچ دستوری از جانب رسول اکرم ص برای حمله به ایران یا اندلس نداشت و عمل احمقانه اش تنها کینه ی از دین مبین را در طول قرن ها و نسل ها در جاری ساخت. شاید هم زرتشتی هستی و یا حتی میترائیست، که تمام مکتب فکری ات مانند حبابی با تلنگر بر باد خواهد رفت. اگر چنینی دستکم بهتر است از موبدان خودت درباره ی تاریخ ایران پیش از اسلام و حاکمیت مستبدانه ی موبدان در ردیفی پس از شاهان و تسمه کشیدن از گرده ی مردم بینوا بپرسی که اگر انصاف و سواد داشته باشند حقیقت را به تو خواهند گفت.

ناشناس گفت...

آقای خامنه ای خودشو با علی(ع) مقایسه نمیکنه بلکه با پیامبر یکی میدونه. غدیر قم هم به معنای انتخاب مجتبی به رهبریه بابک جان

RS232 گفت...

ناشناس عزیز.
آیا شما تا به حال آدم کشته اید؟
من با احترام به عقاید شما حق دارم از کسی که آدم کشته باشد خوشم نیاید. چه موسی باشد چه استالین و چه امام علی. در طول تاریخ انسان های آزاده بسیاری وجود داشته اند که دستشان به خون هیچ انسان دیگری آلوده نشده است.
دوست عزیز "حق" نسبی است و ممکن است خرخره ای که مولای شما بریده است از نگاه شما به ناحق نباشد ولی از نگاه یک نفر دیگر به ناحق باشد. من اصولا با خرخره بریدن مشکل دارم نه با حق و یا ناحق بودن آن.

شريعت م ايراني گفت...

شريعت م ايراني در پاسخ ناشناس
آقاي «مسلم» بي وطن جهت اطلاع! ببخشيد، براي آگاهي شما بايد به عرض و طولتان برسانم كه اين دين مقدس و مبين شما و كلاً همه‌‌ي اديان موسوم به ابراهيمي عصاره و شالوده‌ي خود را از دين زرتشتي گرفته اند. نمي داني بدان جانم! همين امام زمان تو در آيين زرتشي به نوعي سوشيانت نام دارد. تازه اعتقاد به رستاخيز و جاودانگي روح و روان هم از آيين زرتشت به ديگر اديان راه يافته است. راستي مگر نمي داني نياكان ايراني ما قرن‌ها پيش از اجداد محترم شما يكتاپرست بوده اند. اكنون مي داني. پس خواهش مي كنم درباره‌ي مباني فكري زرتشتي اظهار نظر سطحي نفرماييد. با سپاس.

ناشناس گفت...

منظور این روزنامه از این شبیه سازی، دیدار رهبر از موسسه مصباح و تجلیلش از اون بوده رفقا!منظور روزنامه اینه که آآاای ملت بدونین! رهبر بعدی تعیین شد! یه روز تو مجلس خبرگان یکی مثل هاشمی بعد مرگ آیت الله خمینی بلند میشه میگه: مگه ندید آن پیر سفر کرده تو قم چه تجلیلی از استاد مصباح کرد؟ پس ایشون شایسته هستند...