۱۳۹۱ دی ۲۸, پنجشنبه

احمدي نژاد و نخ نامرئي اش! آياانتخابات آزاد: رمز شورش است؟




احمدي نژاد در آخر سخنراني اش گفت يادداشتي با خط زيباي(!) آقاي ابوترابي نايب رئيس مجلس دريافت كرده كه بعد از سخنراني اش بماند. نمايندگان جنجال كردند "صحيح است!" اما احمدي نژاد گفت مي دانيد كه برنامه هاي ديگري هم دارم و وقت ندارم. او بلافاصله بعد از سخنراني اش رفت و سيزده نماينده در سخنراني هاي 7 دقيقه اي، پشت سر او ناله و نفرين كردند!
بدين ترتيب باز هم احمدي نژاد با همان «نخ نامرئي اش» به مجلس رفت و باز هم نمايندگان را تحقير كرد! او اين مرتبه هم، وقتي پشت تريبون مجلس ايستاد، كلي از لزوم وحدت و همكاري بين مسئولان سخن گفت اما در عمل، وقتي حرفهايش تمام شد آن نخ را كشيد و يك والسلام گفت و از مجلس رفت. بار قبل هم در جلسه سئوال نمايندگان در قدم آخر، او نخي را كه به تريبون مجلس بسته بود كشيد و سقف لرزيد و آوار صحبتهايش بر سر نمايندگان فرو ريخت و آنها تا مدتها زير آوار متلك ها و كنايه هاي رئيس دولت باقي ماندند و فقط پشت سرش او را «ناله و نفرين» كردند! اين بار مجلس گفته بود احمدي نژاد بايد حرفهاي نمايندگان را هم بشنود. اما رئيس دولت گفته بود من فقط براي سخنراني مي آيم و زود مي روم و وقت شنيدن حرفهايتان را هم ندارم!
آنچه مسلم است اينكه احمدي نژاد اين بار خودش پيشنهاد داده بود به مجلس برود و مي توانست طوري برنامه ريزي كند كه بعد از سخنراني، يك ساعت به نمايندگان وقت بدهد. اما كاملا" پيداست كه او تعمدا" چنين بي توجهي و دهان كجي به مجلس كرد و بعد از سخنراني اش، ديدار كاري و خبري مهمي نداشت كه خبرش در رسانه ها منعكس شود. به نظر من شب قبل نيمي از برگه هاي سخنراني او سانسور شده بود. توسط خودش يا ديگراني كه معلوم نيست! چون او بسياري از جملاتش را نيمه تمام مي گفت و انگار به جاهايي مي رسيد كه روي آنها را خط كشيده اند، جمله هاي گلايه آميز را بدون فعل نيمه تمام رها مي كرد.
پيش بيني قبلي اين بود كه شايد «نخ نامرئي احمدي نژاد» اين بار فقط به پايه هاي تريبون مجلس بسته نشده بود و شايد قرار بود احمدي نژاد «سقف جاهاي ديگري» را هم بلرزاند و يا پايين بياورد! اما چنان نشد.
برنامه چهارشنبه شب «افق» صداي آمريكا به وجوه سخنراني احمدي نژاد پرداخت و سپس درباره موضوعي كه اخيرا" مقامات نظام را به وحشت انداخته گفتگو شد: انتخابات آزاد كه به قول آيت الله جنتي "رمز شورش" است و احمد خاتمي آن را واژه اي "نادرست" مي داند. اعتقاد من اين است كه حكومتي كه "انتخابات آزاد" در آن «رمز شورش و فتنه!» باشد، دارد جار ميزند كه هيچكدام از نهادهايش "انتخابي" نيستند و انتخاباتش هم هرگز "آزاد" و "مردمي" نيست. به نظرم تاكتيك فعلي معترضان و مخالفان بايد "اصرار بر انتخابات آزاد" باشد. و اگر نظر مرا بخواهيد ته آن هم بد نيست اضافه شود: «با نظارت سازمانهاي بين المللي»! هرچقدر حكومت در برابر اين خواسته مدني و منطقي ما مقاومت كند، ماهيت "انتخابات متقلبانه" و نمايشي خود را بيشتر و بيشتر افشا مي كند و اين براي مخالفان نظام و مردم دستآوردهاي زيادي به همراه خواهد داشت. پس توپ را به زمين حكومت بياندازيم تا مردم ناآگاه و كشورهاي بيخبرهم "صداقت نظام" را درباره شعار "آزادي!" محك بزنند و نتيجه اش را ببينند: "انتخابات آزاد با نظارت نهادهاي بين المللي"! وگرنه تا وقتي براي نامزدهاي معترض تهديدي به اسم «زندان و حصر» وجود دارد و جاي مردم معترض در زندان و گورستان است، انتخابات فقط يك معركه گيري است و صندوق رأي هم يك «كلاه شعبده بازي» است كه هر خرگوشي را بخواهند از آن در مي آورند! بدبختي بزرگ آنجاست كه هنوز تماشاچياني هستند كه شعبده بازي را باور مي كنند!
برنامه افق را در اين نشان مي توانيد ببينيد. همچنين خلاصه هشت دقيقه اي از بخشي از برنامه را با عنوان "از گوسفندان رهبر تا نخ احمدي نژاد!" در اينجا مي توان مشاهده كرد.  
پي نوشت اول: «تاكتيك» يعني روش و با هدف [استراتژي] فرق دارد. در نهايت همه ما با هدف «تحريم انتخابات در اين نظام» موافقيم و آن را تحريم مي كنيم. ولي تا آن زمان، مي شود و بايد بتوانيم چندين «تاكتيك» و روش به كار بگيريم و در «لحظه» بازي كنيم. اگرچه تاكتيك هاي ما، با عقيده مان يكسان است و براستي اگر انتخابات آزاد با نظارت نهادهاي بين المللي در ايران برگزار شود، از آن استقبال مي كنيم. پس اين بحث را با «تحريم» قاطي نكنيم. تا روز برگزاري انتصابات و تحريم آن، خيلي وقت داريم. تا آن روز "انتخابات آزاد با نظارت سازمانهاي بين المللي". اين تاكتيك را تبليغ كنيم و مدتي باقيمانده به زمان انتصابات، پروژه تحريم را با روشهاي جديدتر و موثرتر از قبل انجام دهيم.
پي نوشت دوم: انتخابات آزاد با نظارت سازمانهاي بين المللي، كه مورد نظر من است بعد از اسقاط و سرنگوني نظام فعلي ممكن است. اما تاكتيك فعلي يعني اصرار بر انتخابات آزاد همينقدر كه مي تواند حكومت را به وحشت بياندازد، مفيد است. هيچ سيستم نظارتي بين المللي هرگز قبول نمي كند چيزي به اسم شوراي نگهبان و نظارت استصوابي و نظر رهبر در انتخابات دخالت داشته باشد. بنابراين نظام با اين شعار مخالفت مي كند و همين مخالفتها براي دنيا، نوع انتخابات "غير آزاد" در ايران را روشن و قابل مطالعه مي كند و جهانيان، دليل نارضايتي مردم ايران را بهتر مي فهمند. الان با بعضي از خارجيها كه صحبت مي كنيم، گاهي حتي دقيقا" نمي دانند در ايران انتخابات چرا و چگونه است؟ تاكتيك انتخابات آزاد، رسواگر نظام است. ترديد نبايد كرد!
پي نوشت سوم: احمد جنتی،خطیب این هفته نماز جمعه تهران کلید واژه "انتخابات آزاد" را رمز فتنه و شورش جدید علیه نظام دانست و گفت: "شکست خورده های سیاسی این روزها صحبت از انتخابات آزاد می کنند". همچنين آيت الله خامنه اي رهبر جمهوری اسلامی تاکید کرد: همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند. وی با انتقاد از "برخی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود" افزود: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟
در فيس بوك همگاني بحث هاي روز را با مخاطبان دنبال مي كنيم.

۲ نظر:

Unknown گفت...

سپاس از شما برای این نوشته ی خوب
یک سال است که مخاطب نوشته های شما هستم.
آقا داد ، از بخش هایی از نوشته های شما به صورت کوتاه میتوان استفاده ی بهتری برد.
در فضای وب هرچه متن کوتاه تر و گویاتر باشد ، عمق نفوذ بیشتری پیدا می کند.
بخش هایی از نوشته ی شما را به صورت کوتاه ذکر می کنم (این ها را میشود به صورت جمله های تک خطی برای انتشار در شبکه های اجتماعی استفاده کرد)


"حكومتي كه "انتخابات آزاد" در آن «رمز شورش و فتنه!» باشد، دارد جار ميزند كه هيچكدام از نهادهايش "انتخابي" نيستند و انتخاباتش هم هرگز "آزاد" و "مردمي" نيست."

"تاكتيك انتخابات آزاد، رسواگر نظام است"


ناشناس گفت...

ما دوستداران و عاشقان امام خامنه‌ای به راه خود ادامه خواهیم داد. و فلک زادهای مثل احمدی‌نژاد و دارو دسته خاک پای امام عزیز هم نمی‌شوند. ما فرزندان خدا هستیم و آنها فرزندان شیطان. فرزندان ما به هنگام تولد نام امام خامنه‌ای را به زبان میاورند. من برای این گفته شاهدان زنده دارم. آقایان جنتی و خاتمی در کنار من بوده‌اند به هنگامی که ضعیفه فرزند اول را به دنیا آورد، این دو شاهد بزرگوار در هنگام تولد فرزند دوم هم هم راه بودند. ما به راه خویش یقین داریم و نوکر حلقه به گوش امام خامنه‌ای هستیم، و بعد از ایشان هم امام بعدی ما مصباح یزدی خواهد بود. از آن به بعد فرزندان ما به هنگام تولد نام امام مصباح یزدی را به زبان خواهند آورد. ما یقین داریم به این اصل. شکر خدا در سایه امام عزیز مملکت از هر جهت در حال پیشرفتِ . آقایان جنتی و خاتمی شاهدان زنده هستند. ما یقین داریم و هیچ سوالی به مخیله خود راه نمیدهیم. چماق دار، فرزند پسرم هم یقین دارد، دخترم هم چماق به سر و ضعیفه هم یقین دارند.