۱۳۹۰ آذر ۶, یکشنبه

طرح حذف خامنه اي كليد خورد؛ انفجار ملارد يك «ترور نافرجام» بود!


انفجار ملارد؛ نقشه يا اتفاق؟!
«خبري» كه قرار بود عصر روز شنبه 21 آبان تمام ايران و جهان را بلرزاند، صداي مهيب انفجار ملارد نبود كه حتي تا شرق تهران را هم درنورديد و همه را شوكه كرد. بلكه احتمالا" انتشار يك خبر داغ و شوكه آور بود:« آيت الله خامنه اي در مراسم افتتاح سامانه موشك بالستيك به شهادت رسيد!» نقشه اي كه به دلايل نامشخصي نافرجام ماند. نقشه اي كه حتما" مقدمه يك كودتاي تمام عيار بر عليه خامنه اي بود. همان اتفاقي كه از كودتاي انتخاباتي سال 88 تا كنون، هر لحظه انتظارش مي رود و از آن به «كودتا در كودتا» و حذف خامنه اي از قدرت ياد مي شود.
تا امروز يعني دو هفته بعد از انفجار در پايگاه موشكي ملارد، هنوز هم «جعبه سياه» اين رويداد بزرگ براي مردم باز نشده است. با اين حال، به دلايل بسيار و بر اساس برخي خبرهاي محرمانه، مي توان قطعات پازل اين اتفاق را كنار يكديگر چيد و به يك خبر فوق سري رسيد؛ خبري كه شواهد بسياري آن را تأييد مي كنند:« نقشه ترور خامنه اي در ملارد نافرجام ماند!»
حدود يك ماه قبل، داود احمدي نژاد برادر رئيس جمهور هشدار داده بود:« تيم احمدي نژاد قصد دارند وارد فاز نظامي شوند!» كمي بعد در ظهر روز شنبه 21 آبان (12 نوامبر) پايگاه موشكي مدرس و خط توليد موشكهاي بالستيك (موشكهاي قاره پيما) در انفجاري قوي منهدم شد و دهها نفر از پرسنل موشكي سپاه و سرلشگر حسن تهراني مقدم رئيس جهاد خودكفايي و بنيانگذار سامانه موشكي سپاه را به كام مرگ فرستاد. به هر حال آنچه در پي اين انفجار «نافرجام» ماند، تلاش سپاه براي ساخت موشك قاره پيما بود كه حتي انتشار خبرش هم مي توانست امنيت ملي ايران را تهديد كند.
ساعات نخست؛ «گيجي خبري»!
در روز واقعه، رسانه ها دچار «گيجي خبري» بودند و احتمالا" دخالت مستقيم نهادهاي اطلاعاتي در خبرسازي، باعث شد تا اين گيجي خبري بدتر هم بشود. سايتهاي حكومتي ابتدا وانمود كردند كه يك جايگاه پمپ گاز در غرب تهران منفجر شده است. كمي بعد سايتها خبر دادند انفجار در يك مركز آموزشي سربازان بوده. سپس خبرگزاري امنيتي فارس در اولين «خبرسازي هدفمند» اعلام كرد يك «زاغه مهمات در حوالي شهريار» به هنگام جابجايي مهمات منفجر شده است. ساعتي نگذشت كه روابط عمومي سپاه ناچار شد تعداد كشته شدگان را هم اعلام كند، اما كمي بعد رقم كشته شدگان را از 27 نفر به 17 نفر كاهش داد تا از وحشت عمومي بكاهد. در حالي كه رقم كشته شدگان انفجار در روزهاي بعد، بر اساس خبرهاي پراكنده حتي به بالاي يكصد نفر هم رسيد!
سئوال بزرگ: چه خبري بايد مخفي مي ماند؟
در روز واقعه و در اقدامي عجيب، راههاي منتهي به پايگاه مدرس مسدود شد و از ورود و تردد خبرنگاران جلوگيري شديدي به عمل آمد. بر اساس مشاهدات عيني شاهدان، چندين دوربين موبايل رهگذران توسط تيم هاي اطلاعاتي از آنها گرفته شد و تلاش شد از اين بزرگترين انفجار بيست سال اخير در حومه تهران، هيچ عكسي منتشر نشود. همچنين از ورود امدادگران و آمبولانسهاي غيرنظامي به محوطه پايگاه مدرس جلوگيري شد و حتي مجروحان حادثه را از دو بيمارستان شهريار و كرج به بيمارستانهاي سپاه انتقال دادند. قرار بود «يك خبر» به كلي مخفي بماند! آن خبر «خبر ساخت موشكهاي بالستيك» نبود، بلكه خبر «اخلال در مراسم افتتاح آن توسط رهبر» و ترور او بود كه بايد به هر قيمتي مخفي مي ماند. در اين گونه موارد كه پاي مرگ و زندگي رهبر در ميان است، معمول اين است كه مقامات حتي حرفش را هم نزنند تا مردم «تصور» هم نكنند كه مي شود «جانشين خداوند» را ترور كرد و كشت! همان گونه كه ساعتهاي زيادي طول كشيد تا مقامات جرأت كردند خبر درگذشت آيت الله خميني (يا روح خدا) را به مردم اعلام كنند. در حكومت هاي ايدئولوژيك، مقامات بر اين باورند كه با اعلام خبر مرگ و يا احتمال مردن رهبران كاريزماتيك (يا جانشنيان خدا)، بخش زيادي از توده مردم به «فناپذيربودن» اين رهبران فكر مي كنند و از قداست آنها كاسته مي شود. فناپذير بودن يك رهبر كاريزماتيك، او را نزد مردم «آسيب پذير» مي كند و از ديدگاه طبقه حاكم، فكر «فناپذيري» براي رهبر و جانشين خداوند يك سم كشنده براي كل حاكميت است!
بر اساس اطلاعات بعدي پس از اين انفجار، تعدادي از سرداران و مسئولان سپاه دستگير و بازجويي شده اند. شايد به همين دليل كه هيچ برآوردي از عوامل و طراحان اين نقشه ترور به دست نيامد، «سامانه خبرسازي حكومتي» تا دو روز گيج و منگ بود و خبرهاي ضد و نقيض آن تمامي داشت.
شوك دو روزه در دفتر رهبري!
بعد از اين انفجار، دفتر رهبري هم در شوك فرو رفت. بر خلاف اتفاقات مشابه، تا دو روز (دوشنبه) هيچ پيام تسليتي از سوي مقام رهبري صادر نشد. يعني تا زماني كه تعدادي از عوامل طراح اين انفجار در سپاه شناسايي و دستگير شدند و ظاهرا" تا زماني كه «برائت» ساير قربانيان در اين نقشه ترور براي مقامات امنيتي ثابت شد، دفتر رهبري در اين باره «سكوت مطلق» پيشه كرد و هيچ پيام تسليتي تا صبح دوشنبه (زمان تشييع كشته شدگان) صادر نكرد! اين در حالي بود كه يكشنبه شب 22 آبان، آيت الله خامنه اي براي پيروزي دو وزنه بردار ايراني در فرانسه پيام تبريك صادر نمود و پيام خوشحالي خامنه اي روي وبسايت رسمي مقام رهبري منتشر شد، اما هنوز از همدردي رهبري با خانواده كشته شدگان انفجار خبري در اين سايت نبود!
انفجار موشك در حال تست؟
بر اساس شواهد، «تست نهايي موشك» در روزهاي قبل انجام شده بود و موشك نمونه واقعا" در هنگام جابجايي منفجر شد؛ اما جابجايي به سوي محل برگزاري مراسمي كه مقام رهبري در آن حضور مي يافت. ساعاتي قبل از جابجايي موشك از پايگاه مدرس به پايگاه الغدير انفجار رخ داده است. با اين حال اما ظاهرا" سردار تهراني مقدم و پاسداران بخش موشكي سپاه، در حال جابجايي موشك نمونه به سمت «پايگاه هوايي الغدير» در بخش شمالي پايگاه مدرس بوده اند و مقدمات استقبال از «بازديد» رهبر از اولين موشك توليدي بالستيك با قابليت حمل كلاهك هاي خاص را فراهم مي كردند. كار جابجايي موشكها معمولا" توسط پرسنل كادر انجام مي شود. به همين دليل تعداد سربازان وظيفه در اين حادثه بسيار كمتر از تعداد افسران كادر بود. زيرا محافظان آقاي خامنه اي در سنتي ديرينه، به سربازان وظيفه اعتمادي ندارند و در هنگام ديدارهاي رهبر از پايگاههاي نظامي، آنها را به مرخصي و يا مأموريت مي فرستند.
انفجار موشك در حال جابجايي؟
سپاه پاسداران از ابتدا مدعي بود انفجار بر اثر جابجايي يك زاغه قديمي مهمات در حوالي ملارد رخ داده، اما با به ميان آمدن نام سردار تهراني مقدم ناگزير شد بخشي از واقعيت را بيان كند. خبر اوليه سپاه درباره كشته شدن يك سردار عاليرتبه سپاه (تهراني مقدم) در امر معمولي «جا به جايي زاغه مهمات» يك خبر ساختگي و مضحك بود! مثل اين بود كه بگويند يك «جراح قلب» در حال جابجايي يخچال رستوران بيمارستان، كشته شده است!
براي همين سپاه در اطلاع رساني بعدي، اعتراف كرد انفجار در «سامانه موشكي سپاه» روي داده و سردار تهراني مقدم هم در حال «تست موشك» كشته شده است. در صورتي كه از ظواهر امر چنين بر مي آيد كه سردار تهراني مقدم و افسران سپاه در حال جابجايي موشك نمونه از پايگاه مدرس به «پايگاه الغدير» بوده اند. پايگاهي كه در شمال پايگاه مدرس (حومه گرمدره) قرار دارد و از ضريب امنيتي بالايي براي حضور رهبري برخوردار است و احتمالا" محل برگزاري مراسم «رونمايي از موشك بالستيك» در حضور رهبري بوده است. اما در يك انفجار ناگهاني كه دلايلش هنوز معلوم نيست، موشك و سوخت مايع آن كه بسيار حساس است، منفجر شده است! به هر حال انفجار ملارد، ساعتي قبل از آن رخ داد كه هلي كوپترهاي حامل آقاي خامنه اي و همراهانش از بيت رهبري، به سوي مقصد (پايگاه الغدير) حركت كنند.
لغو مراسم سالانه عيد غدير (ولايت)!
لغو مراسم «عيد غدير» كه طبق سنت هر ساله، مراسمي براي «تجديد بيعت» مسئولان كشوري و لشگري با مقام رهبري است، از نكات تعجب برانگيز امسال بود. لغو اين مراسم، نشانه واضحي از هراس شخص رهبر و تيم حفاظت بيت رهبري از احتمال يك خطر ديگر و «بي اعتمادي» نسبت به برخي مسئولان عاليرتبه كشوري و لشگري بود. به هر حال، چند روز بعد از نافرجام ماندن يك نقشه خرابكارانه، احتمال طراحي و اجراي مجدد يك نقشه ديگر و يا حتي تكميل كودتا در اين مراسم دور از ذهن نبود.
پاي يك «جريان داخلي» در ميان است:
از مجموع گمانه ها و اطلاعات بالا، به نظر مي رسد همزمان با افزايش تهديدهاي خارجي بر عليه حكومت، نيروهايي از درون نهادهاي نظامي به گزينه «كودتاي نظامي» روي آورده اند تا بدين طريق، ابتكار عمل را به دست بگيرند و پيشدستي كنند. 
هرچند نمي توان با قاطعيتي شبيه داود احمدي نژاد از دخالت «تيم احمدي نژاد» در انفجار اخير و اقدامات نظامي و كودتايي سخن گفت، اما نبايد امكانات و طراحي و انگيزه تيم احمدي نژاد براي تصاحب قدرت كامل را هم دست كم گرفت. او اخيرا" با تهديدهاي جدي براي حذف پست رياست جمهوري، بازداشت و بركناري و برخورد با نزديكانش مواجه شده و حلقه دور احمدي نژاد هر روز تنگ تر مي شود.
در اين ميان اگر از «رجزخواني» مقامات اسرائيل و سپاه درباره انفجار اخير بگذريم، مي توان گفت «كودتا در كودتا» كه از فرداي كودتاي انتخاباتي 88 انتظارش مي رفت، اكنون در حال طراحي در اتاق هاي مخفي دو جريان حاكم است و حاميان دو طيف احمدي نژاد - خامنه اي، در حال طراحي برنامه اي براي «حذف سريع» همديگر هستند. به هر حال آن چنانكه سپاه پاسداران بارها اعلام كرده، اتفاق خونين ملارد منشأ خارجي نداشته و يك اتفاق با «منشأ داخلي» بوده است!
نتيجه گيري ها ادامه دارند!
اين يادداشت را به احتمال زياد و بر اساس اطلاعات تازه «به روز رساني» خواهم كرد. و البته مانند هميشه در فيس بوك همگاني ام اين بحث را با مشاركت شما و ساير مخاطبان دنبال خواهيم كرد. همچنين ويدئوي گفتار روزانه آقاي محسن سازگارا (امروز شنبه) حاوي نكاتي در همين زمينه است كه به دليل كمبد وقت، خلاصه وار بيان شده اند.

۲۱ نظر:

ناشناس گفت...

vagheannn????yani az manbae movasagh in khabar dar umade?

ناشناس گفت...

بسیار عالی بود... روحم با این تحلیل عالی شما شاداب شد!

Rahmat گفت...

Omidvaram vali faghih zood bemire

ناشناس گفت...

خودتان نوشتید به دلیل حساس بودن مایع سوخت موشک و یا به عبارتی بی دقتی در حمل موشک به محل اصلی می تواند عامل موثر در انفجار باشد. در نتیجه فرضیه ترور منتفی می شود.

ناشناس گفت...

بسیار عالی بود، امیدوارم تیم احمدی نژاد و تیم خامنه ای دست کج روز به روز بیشتر از کشتار یکدیگر مستفیض شوند.

ناشناس گفت...

سلام
در جمع موافق نظر شما هستم
ولی نقش اسرائیل و در واقع صحیونیست یا هر اسمی که دارند را نباید نادیده گرفت و صد البته که احمدی نژاد و تیم و اطرافیانش خواسته یا ناخواسته نماینده همین جریان هستند.
سوال : آیا از سپاه کسی حاضر میشود که چنین حرکتی را انجام دهد منظورم آدم معمولی نیست یا معتقد است یا خلی کارش درسته که تونسته به اونجا دسترسی داشته باشه و برنامه انفحار رو بریزه.
سوال بعدی : کشتن خمامنه ای با انفجار به اون مهیبی که نیاز به برنامه ریزی مدل 11 سپتامبری دارد , چطور ناکام می ماند , کمی جای شک است
سوال : این حرکت ضربه سنگینی به نیروی موشکی , پرستیژ سپاه و اصولا به مملکت (منظورم در صورت حمله خارجی ها به ایران) زد.
اگر سپاهی این کار را بکند باید فکر بعدش را هم بکند
مگر اینکه کسی یا کسانی را اجیر کرده باشند , که می شود همان جاسوس
به نظر من این قضیه یه جورایی به اسرائیل که البته شخص احمدی نژاد نماینده ایشان می باشند مربوط است.

ناشناس گفت...

واقعا خوشحالم که هنوز آدمايي تو سپاه هستن که شرف دارن. اگه اين مطلب درسته درود مي فرستم به شرف اون آدماي با شرف .نميدونم چه حسيه ولي تو دلم يه آشوبيه مثل حس فرياد کشيدن از سر شوق ((:

ناشناس گفت...

نمی دونم بگم حیف که این اتفاق نیفتاد یا نه؟اگه میفتاد وضعیت ما از این بهتر می شد یا بدتر؟؟

ناشناس گفت...

با درود بر شما
یه قطعه از پازل جناب داد ازقمل انداتید و وآن هم شروع به کار جمعیت فدائیان اسلام دقیقا یک هفته پس ازاین واقعه و تهدید کردن تیم احمدی نژآد به ترور است

ایران دخت گفت...

باشه!صبر می کنیم این آقا!!هم بره!ببینیم ما چه تغییری می کنیم؟!به دلم برات شده ،اگه این رهبر هم به دبار باقی بره،ما با فرهنگ می شیم،با هم متحد می شیم،همدیگرو پاره نمی کنیم،موبایل به دست واینمی ایستیم کنارخیابون از هر حماقت و جنایتی فیلم بگیریم و راهمون رو بکشیم و بریم،به حقوق هم احترام می زاریم...آره!من خواب دیده ام که کسی می آید..شما چطور؟

ناشناس گفت...

دوست عزیز براساس حدس و گمان نمی توان در مورد چنین چیزی قضاوت کرد ولی به هر صورت ، امکان پذیر به نظر می رسد .

ناشناس گفت...

cheghadr khoob mishod agar in etefagh miotad ...yek melaty ba kamtarin hazine azad mishod .. va uoon shakhs ke in tarahi roo karde ..ariobarzane zaman mishod...ba sepas baraye tahlile khabar

ناشناس گفت...

کاش می مرد دلمون خنک می شد . بعدش هر چی می خواست بشه .

ناشناس گفت...

آقای داد. با احترام به نظر شما ولی ایراداتی به داستان مطرح شده وارد است. از جمله آن که اولا موشک اصولا از نوع سوخت جامد بوده است ( بنا بر شواهد بعد از انفجار و نوع دود برخاسته از آن از دیدگاه فنی) و یا اینکه اصولا چون موشک سوخت مایع بصورت شارژ شده حمل و نقل نمی شود و موشک سوخت جامد نیز در هنگام حمل و نقل به راحتی و به خودی خود منفجر نخواهد شد، لذا انفجار یا در پروسه ساخت و تست اتفاق افتاده که در این صورت حضور رهبری در پروسه ساختی که به ظاهر مدتهاست در حال انجام است چندان عادی نیست و یا ناشی از یک منشأ خارجی و جدای از موشک بوده است که در این صورت حتی بر طبق گمانه زنی شما، با توجه به عدم حضور رهبری در لحظه انفجار در محل حادثه (به هر دلیلی)، انهدام موشک توسط نیروی خارجی بی منطق است.
در هر صورت به نظر بنده شواهد چندان مطابقتی با نظر شما ندارد هر چند که کل داستان انفجار جای بسی شک و گمانه زنی دارد

ناشناس گفت...

اونقدر دروغ شنیدیم که دیگه فرق راست و دروغ رو نمی فهمیم.آقای داد شما فکر میکنید مرگ آقای خامنه ای به نفع ایران هست یا نه تنها دیکتاتور عوض میشه؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس گفت...

ba hemeye ehterami ke baratooon gha'el hastam, ye meghdar tahliletooon sathie. albate aslan gheyre momken ya hata gheyre montazere nist ye hamchin etefaghi.

سپاهی گفت...

با سلام

هرجا سخن از خیانت است نام محمود میدرخشد
جناب داد بعنوان یک سپاهی قدیمی حرف شما را تایید میکنم از سال دوم ریاست جمهوری این جانور او و همفکرانش به این نتیجه رسیدند که چرا خودشان همه کاره نباشند و برای اجرای نقشه هایشان تا دومین سری ریاست جمهوری صبر کردند و سپس تمام آن نقشه هایی را که در سر داشتند را در حال اجرا هستند و از تمام فنونی که خود خامنه ای به او یاد داده بود در حال استفاده بر علیه خود اوست و چنان بلایی بر سر خامنه ای آورده است که جز سکوت مرگبار چیزی برای او باقی نگذاشته است و این تازه اول ماجراست
درضمن ماجرای ترور سفیر عربستان را هم بخاطر بسپارید بزودی از آن هم خبرهایی خواهد رسید

ناشناس گفت...

شک دارم سپاهی ها گاو نه من شیده شان را سر ببرند.

ناشناس گفت...

motasefane az rozi ke agay dad be kharj az keshwar tashrif bordeand!!!shodeand msle agay nima rashedan,,man be shakse bray aghay dad ehtram gaelam,wali wakti in magale ra khandam,ehsas kardam magale kare khanom j.roling ast,agay dad be shore mardom ehtram bogzaried!!!be hamin dalil ast ke be magalate hazerat kharj az iran eategadi nadaram,,,be ehtaram said arjani sheffield uk

ناشناس گفت...

bayad az 7khane rostam gozasht ta betwan pigam gozasht,behtar ast sadetar barkord konied ,shoma ke dar sahle nejat!!!!!hastied,az che mitarsied,zendanie salhay60 said arjani,,,uk

ناشناس گفت...

من به عنوان مهندس وظيفه در سازمان جهاد خودكفايي سپاه دوران سربازي خود را گذراندم.
من نمي دانم تا چه حد از سخنان شما در مورد طرح ترور خامنه اي در اين ماجرامي تواند صحيح باشد اما يك چيز حتما وجود دارد وان اينكه بحث حمل ونقل عادي مهمات وموشك قطعا دروغ است.
به اين دليل كه مقر اصلي سازمان جهاد خودكفايي سپاه در مركز شهر تهران (حوالي ميدان فردوسي )است. كه فرمانده ان هميشه تقريبا در انجا حضور دارد كمتر پيش مي امد كه به واحدهاي تابعه اين سازمان در حومه تهران وشهرستانها سر بزند.مگر موارد خاصي كه افتتاح پرو‍ژه يا موارد مشابه بود. وتا آنجا كه من ميدانم اصلا سابقه نداشته كه به پايگاه الغدير يا مدرس سرزده باشد.
پس آنچه مسلم وقطعيست اينكه حضور فرمانده كل جهاد خودكفايي سپاه دراين پايگاه قطعا يك دليل خاص داشته و رويداد طبيعي محسوب نمي شود.

واين امر بوضوح دروغ صد درصد سپاه را مبني بر حادثه هنگام حمل ونقل عادي مهمات نشان ميدهد. چيزي كه سپاه عجولانه فراموش كرد اين بود كه دليل حضور تهراني مقدم در انجا چه بود!!؟