۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

«عبيدالله خامنه اي»!


«عبيدالله خامنه اي»!
سريال تلويزيوني «مختارنامه» ظاهرا" بهانه اي به دست حاكمان ايران داده تا از برخي شباهت هاي تاريخي زمان صدر اسلام، كلاهي براي مشروعيت از دست رفته (و نداشته ي) خود بسازند! اما همه چيز تا بدين جا «معكوس» نتيجه داده و شباهت خامنه اي و يارانش به عبيدالله زياد و عمرسعد و شمر بيشتر فاش مي شود! هر چند روزنامه كيهان و صداوسيما سعي مي كنند درباره «فتنه جنبش سبز» از اصطلاحات و شخصيتهاي اين سريال تلويزيوني الهام بگيرند و به عنوان مثال شيخ اصلاحات را «عمر سعد» مي خوانند! ولي وقتي «عبيدالله زياد» دستور مي دهد «فتنه حسين» را حتي با كشتن زن و اسارت دختران كاروانش سركوب كنند، مردم به ياد سخنان «عبيدالله خامنه اي» در سخنراني «خطبه خون» 29 خرداد 88 مي افتند و به حقانيت و مظلوميت «جنبش سبز» بيشتر پي مي برند. هرچه اين سريال جلوتر مي رود، شباهت هاي حاكمان ايران به شخصيتهاي بد و وقيح و خونريز اين سريال بيشتر نمايان مي شود. آنگونه كه در قسمت اخير «مختارنامه»، شباهتهاي مقام عظماي ولايت(!) به «عبيدالله زياد» چنان آشكار شده كه مي توان بر او لقب «عبيدالله خامنه اي» نهاد. شبيه سازي تاريخي گاهي معكوس نتيجه مي دهد! به خصوص وقتي حق از باطل در مقابل چشم مردم جدا شده و شواهد بي شمار، آبرويي براي حاكمان باقي نگذاشته است!
در سريال مختارنامه، «عبيدالله بن زياد» يا «ابن مرجانه» حاكم كوفه با «لباس مبّدل حسين» وارد شهر مي شود زيرا مردم منتظر ميهمان خود «حسين بن علي» هستند. عبيدالله با حيله و نيرنگ قصر كوفه را تصرف مي كند. بناي حكومت او با دروغ آغاز مي شود و با قتل و تجاوز و كشتار ادامه مي يابد. عبيدالله شخصيتي است سيّاس و دروغگو، او يك «جعل كننده» حرفه اي آيات قرآني و احاديث نبوي است كه براي دفاع از حكومت نامشروعش بر شهر كوفه، «راست و دروغ» ديني را از احاديث نبوي و آيات قرآني جعل مي كند و به خورد مردم مي دهد.
وقتي مردم كوفه براي ياري حسين ابن علي برمي خيزند، عبيدالله سوگند مي خورد «فتنه حسين» را با شمشير سركوب كند و «چشم فتنه» را درآورد. به كار بردن عنوان «فتنه» و شباهت آن در قيام حسيني و اعتراضات حق طلبانه مردم ايران، يا از هوشمندي كارگردان است و يا از ظرايف روزگار، چرا كه حق هميشه ماندگار است و باطل هميشه رسوا و روسياه. «عبيدالله» زبان و چشمان دو يار ديرين پيامبر را در مي آورد و سفير حسين (مسلم بن عقيل) را از برجي بلند بر زمين مي اندزد و مي كشد و عاقبت عمرسعد (كسي مثل مرتضوي يا سردار نقدي) را به سوداي حكومت بر «ري» به جنگ با امام حسين به صحراي نينوا مي فرستد. عمر سعد و شمر ذي الجوشن، چنان با دقت شخصيت پردازي شده اند كه حتي سخن گفتنشان هم شبيه اراذل و اوباش حكومت ايران و اطرافيان «عبيدالله خامنه اي» درآمده است!
در قسمت نهم اين سريال، مردم در مسجد كوفه بر «عبيدالله» مي شورند و وي را به عنوان دشمن علي(ع) «سبّ» مي كنند و دشنامش مي دهند. عبيدالله به هنگام ترك مسجد سوگند مي خورد:"كاري مي كنم كه «سّب نبي و فحاشي به خاندان علي» در كوفه چنان رايج شود كه جز سّب علي، نقل محفلها نباشد و ديگر كسي مشروعيت حكومتم را «به نام علي» زير سئوال نبرد!"
«عبيدالله خامنه اي»! هنگام ديدن ادامه اين سريال تلويزيوني، اين لقب را فراموش نكنيد و شباهت دوران عبيدالله خامنه اي با دوران «پسر مرجانه» و شباهت اين روزها را با سركوب «فتنه حسين بن علي» با دقت بيشتري ببينيد. تاريخ سرشار است از درسهاي آموزنده!
پي نوشت: فيلم زير را اگر هم وقت كرديد، ببينيد! مشخصه هاي حكومت فريب و جعل و جنايت را در سخنان عبيدالله خامنه اي در جمع بسيجيان كوفي (سربازان عمر سعد زمان) مي توان به وضوح فهميد.

۱۵ نظر:

کوروش گفت...

با درود

آقای داد گرامی به نظرم با نباید به مانند جمهوری اسلامی در این دام بیفتیم و به دنبال تطبیق وقایع و شخصیتهای تاریخی به دنیای امروز باشیم.

موفق باشید

سعید حقی گفت...

کاملا درست است

خصم استبداد گفت...

بادرود
درجواب کوروش
تطابق دادن شخصيت ها ووقايع تاريخي بااوضاع کنوني رابرادرعزيزچگونه دام جمهوري اسلامي ميدانيد .
بامغالطه مصادره به مطلوب خود وديگران را به کج راهه نبريم .

ناشناس گفت...

سلام.آقای خامنه ای که کارش از عبیدالله هم گذشته. فکرنکنم عبیدالله چنین جایگاهی برای خود در نظرمی گرفت. کسی که امام زمان با ورود او جلوی پایش بلند شود وجایش را به او بدهد و حرفهایی درباره جایگاه خود ومقامش بزند که امام علی در زمان خلافت و قدرت، یک هزارم آن را برزبان نیاورد را با عبیدالله نمی توان مقایسه کرد. "قبله عالم" در هپروت سیر میکند. "جنس خوب" و "رفیق بد" آخر ش به همین جا میرسد دیگر!!

ناشناس گفت...

شما عمله های جریانی ابن ابی هستید و فکر می کنید با جابجایی شخصیتها می توانید رنگ تنفرملت را از خودتون بزدائید. هر روز عاشوراست هر جا کربلاست. خامنه ای رهبراست دشمن او. ابتر است .

ناشناس گفت...

جدیدا آخرش برنامه ای میذارن که به تشریح اتفاقهای افتاد در سریال میپردازه تا به زعم خودشون بیننده گمراه نشه
دو هفته پیش طائب برادر طائب متجاوز اومده بود.

ناشناس گفت...

شما ها ادمنيستيد ما رهبرمان و كشورمان و دينمان را مثل شما نميفروشيم اواره هاي كاسه ليس

amir گفت...

فکر کنم تشبیه خامنه ای به عبيدالله بن زياد کار درستی نباشه چون بنده خدا عبيدالله بن زياد دیگه ادعای خدایی نکرده بود و حداقل خودش را زمینی میدونست
اما این خامنه ای اگر چند سالی دیگر زنده باشه از مقام نماینده خدا به روی زمین ارتقا درجه پیدا کرده و ادعای خدایی میکنه
این آقا بیشتر به فرعون شباهت داره تا به یزید و شمر و ابن زیاد

یک ایرانی ناراحت گفت...

جناب ناشناس، حالا شما چرا از عصبانیت روی ویبره رفتید؟

خوب شما آقای "غیر آواره کاسه لیس" باشید.

حالا یک قدری آرام باشید، آرام باشید، آرام ...... هووووووو

ناشناس گفت...

ایشان اگر واقعا مسلمان بود بدون صلاحیت رهبری برجای رهبر مرجع جامع الشرایط نمی نشست .ایشان نه رساله داشت نه ایت الله بود یک حجت السلام معمولی بود مانند دیگران ولی یک شبه رهبر شد ان هم به کمک رفسنجانی

ناشناس گفت...

کدوم جبهه سبز/کسانیکه پیرو شیطانند ما تا ابد قبول نخواهیم کرد.تنها کسیکه تشنه وجود مبارکش هستیم همان حضرت مهدی علیه السلام است. ما مغز گاو نداریم.تاریخ تجربه تلخی به همه داده ما هیچکس را به غیر از حضرت مهدی علیه السلام به امامت قبول نداریم.تنها سخن حق است کلام خداست.و راه خداست. هرکس خدا را یاری دهد خدا نیز او را یاری خواهد داد. و دست خدا بر زمین فقط حضرت مهدی علیه السلام است.ما بر دین حق خواهیم ماند و بر ان استواریم.کدوم مظلومینت جبهه سبز ما مغز گاو داریم یا مارا خل دانستید؟ ما نمیدانیم کی حق است کی ناحق است. اگر بدنبال دنیا هستید اره برایتان همان کافیست که انهارا مظلوم نشان دهید.مظلوم نمایی فریب است.تنها مولای ما حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.اگر صدها پرچم دروغ هم بیاید برای ما تنها خداوند و مولایمان مهدی علیه السلام کافیست که انرا بشناسیم.

ناشناس گفت...

عبیدالله ملعون که معجزه نداشت.اما آقا خامنه ای کور نابینای بسیجی را در همان روز شفا داده اند، مدل همان که در سریال مختارنامه حضرت علی ع برای ان کور انجام داده بود!!!

ناشناس گفت...

اين مرثيه خواني ها و ذكر مصيبت ها و روضه خواني ها و ناله ها و گله ها و "دشمن" مجازي ساختن و خود را مانند علي دانستن و هميشه خود را در معرض تجاوز "دشمن" دانستن منو ياد دائي جان ناپلئون ميندازه...
مش قاسم اين انگليسا (جنبش سبزيها موصوم به خوارج) آخرش مارو مي كشند... اين كفاش جلوي در (مير حسين موسوي) هم حتما جاسوس انگليس هاست

ناشناس گفت...

امام خامنه اي (؟!) ديگه كارش ازين حرفا گذشته... ميگن شيطان نامه مي نويسه به درگان الاهي با اين مضمون:

پس از سلام، درخواست خويش را به شرح زير به استحضار ذات اقدس اللهي مي رسانم:
از آنجايي كه فردي بنام محمود احمدي نژاد در شرارت و كينه توزي و دروغگويي و عوام فريبي از اينجانب پيشي گرفته است، و با عنايت به رسالت اينجانب كه با وجود فرد موصوف لكه د ار شده است، عليهذا تاييد استعفاي اينجانب مورد استدعاست لذا تقاضامندم همكاري مقدور را مبذول نماييد.


پاسخ خدا:

از آنجاييكه فردي بنام سيد علي خامنه اي در زمين ادعايي خدايي دارد و من بعنوان خدا در حال حاضر جزو نيروهاي تحت امر ايشان مي باشم، و با نظر به اصل "رعايت سلسله مراتب"، تقاضا دارم درخواست استعفا خود را براي ايشان ارسال نماييد.
و من الخامنه اي توفيق (!)

ناشناس گفت...

جناب آقای بابک داد:درود بر شرف روزنامه نگای شما.امید وارم که روزی در ایران ازاد شده دست شما راکه به گرمی قلمتان می باشد بفشارم.یکبار دیگر برایتان آرزوی بهروزی و سعادت دارم .با تشکر ن.ف