۱۳۹۶ شهریور ۱۹, یکشنبه

دختر سوری؛ طوطی‌وبازرگان!

🔷 نفرت سوری‌ها از ایران! 🔷
➖ بابک‌داد ➖ ۱۷ شهریور ۹۶
کار دختر سوری ارزش فکرکردن دارد…
راستش هرچه فکر می‌کنم، مطمئنم آن دختر سوری در ورزشگاه آزادی تهران، کاملاً از روی قصد روسری از سر خود برداشت.
او تعمداً آمد لب زمین ایستاد تا دیده شود! کار دختر سوری با حجاب‌اجباری؛ قابل تأمل است! نمی‌دانم چرا مرا به یاد قصه‌ی "طوطی‌و‌بازرگان" انداخت؟!

🔹 این خانم را که با "هلی‌کوپتر" از دمشق به ایران و وسط استادیوم آزادی نیاورده بودند! او با هر وسیله‌ای که به آنجا آمده بود، قطعاً "روسری‌اجباری" به سر کرده، اما در استادیومی که زنان هم در آن غایب بودند، او حجاب اجباری را درآورد و آمد کنار زمین تا دیده شود! چرا؟

🔹 خانمهای دیپلمات که در سفر به ایران مجبور می‌شوند روسری و مانتو بپوشند، مانند این دختر سوری، بوی تعفن 'ریا و تبعیض" بین مرد و زن ایرانی را احساس می‌کنند. خب آنها به خاطر وظیفه شغلی مجبورند روسری بپوشند، اما دختر جوان اهل سوریه که مجبور نیست! و آن را در اولین فرصت می‌آورد؛ و زل می‌زند توی دوربین و زمین!

🔹 در اولین اظهارنظر ناپخته، همسر محسن حججی گفت: "محسن سرش را داد، تا روسری نرود!" این حرف، همان سوءاستفاده‌ی اشتباه حکومت ایران از شهیدان جنگ عراق بود که سالهاست انجامش می‌دهد! و عملاً میلیونها زن و دختر ایرانی را که به «حجاب اجباری» عقیده ندارند، در مقابل شهدای وطن قرار داده‌اند. و این جفا به برخی شهدایی بود که خودشان هم بعضاً از بین خانواده‌ها و اقشار عادی بودند و نزدیکان غیرچادری داشتند.

🔹 دختر اهل سوریه در استادیوم آزادی تهران با درآوردن روسری خود، دهن‌کجی معناداری به حکومت مذهبی‌نما و ریاکار ایران کرد که شاید معناهای دیگری هم در آن بتوان پیدا کرد. از جمله اینکه به زنان ایرانی پیامی برساند. مانند پیامی که طوطی هند با نقش‌آفرینی خود برای طوطی بازرگان فرستاد و باعث رهایی او شد.

🔹 در سوریه، مردان ایرانی در راه تبانی سپاه با حزب‌الله لبنان و ساختن سایتهای موشکی کشته می‌شوند. و زنان بانشاط سوریه در حال رقص و شادمانی هستند.
علاوه بر همسر بشاراسد که به تیم ملی سوریه قول هدیه داده بود، بانوان سلبریتی سوریه (که همگی بی‌حجاب هستند)، در کمپین حمایت از تیم کشورشان شرکت کردند.
آنها "کار درست" را انجام می‌دهند؛ اول منافع کشورم! اول پرچم کشورم!
آنکه ناراست و نادرست است حکومت ماست که می‌خواهد زنان با پرچم رقیب به ورزشگاه بروند!
حکومتی که به مردانش برچسب "بی غیرت!" می‌زند چون همسرشان به حجاب‌اجباری تن نمی‌دهد.
پلیس‌ایرانی درِگوش زنان‌ایرانی می‌گوید: "با پرچم سوریه، به عنوان طرفدار سوریه می‌توانید وارد استادیوم بشوید"!

🔹 دختر سوری در اقدام معنادار بعدی، وقتی مأموران از او خواستند موی خود را بپوشاند، سرش را با «پرچم کشورش» پوشاند! او حتماً در کیف خود روسری‌اش را همراه داشت، اما آن را نپوشید و پرچم سوریه را به سر کرد. اول کشورم! پرچمم!

🔹 مردم سوریه از ج.ا.ایران نفرت دارند و حق هم دارند! همان نفرتی که ما در سال ۸۸ از مزدوران لبنانی پیدا کردیم، آنها از ایران به عنوان "حامی بشاراسد" دارند.
🔺 سال ۸۸ بسیاری از سرکوبگران مردم از "لبنان" آورده شده و عربی هم حرف می‌زدند. مزدور خارجی آوردند تا مردم ما را بیرحمانه‌تر سرکوب کنند.🔺

🔹 نفرت مردم سوریه را در رختکن تیم ملی آنها بهتر می‌شد شنید. آنجا که سرود جمعی بر علیه ایران خواندند. آنها شاید ندانند خود مردم ایران هم از حکومت اسلامی دل پُری دارند.
همانطور که ما هم شاید ندانیم سوری‌ها چقدر از حکومتشان و از حامیان بشاراسد نفرت دارند.

🔹 چه آن دختر جوان و چه در رختکن تیم ملی سوریه، هر دو به زبانی که بلد بودند به «جمهوری اسلامی» دهن‌کجی کردند. علتش را در فرصتهای دیگر هم خواهم گفت.
آنچه دختر سوری به تهران آورد، خط بطلان بر این سوءاستفاده همیشگی حکومت از خون کشته‌شدگان کشید: بس است!
بس است! شهدا و کشته‌شدگان جنگ را قربانی شعارهای نخ‌نمای حجاب‌اجباری و تبعیض‌ها نکنید. و اگر کردید منتظر این واکنش‌های منفی هم باشید.

🔹 آقای رهبر!
درباره نفرت سوری‌ها از ج.ا فکر کنید. این نفرت، تازه «نوبرانه» میوه‌ی درختهای سمّی است که آنجا کاشته‌اید. هنوز پای حرف آوارگان سوری در این سوی دنیا ننشسته‌اید و نمی‌دانید چه نفرتی از جمهوری اسلامی ایران در دل مردم سوریه کاشته‌اید. نفرتی که مثل این بار، رسوای‌تان می‌کند.

🔹 کلام آخر و طوطی‌و‌بازرگان…
به نظرم پیام دختر سوری شاید به همین سادگی باشد:
🔺 آقایان ایرانی! زنان‌تان کجا هستند؟ چرا تنها به ورزشگاه آمده‌اید باغیرت‌ها!
دیگر بدون آنها به استادیوم نیایید تا تبعیض رفع شود!
و به دختران و زنان ایرانی هم شاید پیام داد:
🔺 قدرت در شماست! اگر نمی‌خواهید، این روسری را بردارید! همین حالا!
بابک‌داد
۱۷ شهریور ۹۶
🔹 تلگرام:
https://t.me/babakdad

🔹 تماس:
babakdad2@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست: