۱۳۹۶ خرداد ۲۱, یکشنبه

بهره‌برداری و سوءمدیریت رهبری!

🔷 چرا آقای خامنه‌ای در شأن رهبری رفتار نمی‌کند؟ 🔷
➖ بابک‌داد ➖
مردم نقاط مختلف دنیا به طور معمول در قبال اتفاقات تروریستی، اول شوکه و غمگین می‌شوند. و سپس همدل و متحد!
تروریسم در وهله‌ی اول، باعث دو واکنش انسانی می‌شود: "اندوه" و "اتحاد".
خودتان قضاوت کنید کدام مسئول چنین بود؟ و کدام اینگونه نبود؟

🔹 در ساعات اولیه، بین مردم و کاربران ایرانی همین دو واکنش انسانی به آسانی قابل دیدن بود.
اما آنکه قبل از همه، در شیپور "انتقاد و فرصت‌طلبی و دودستگی" دمید، از قضا همانی بود که باید مثلاً "سمبل وحدت" و پدر ملت باشد؛ رهبری!
رهبر در عصر آن چهارشنبه سیاه و چند ساعت پس از واقعه‌ی تروریستی، اولاً با "خوشمزگی غیرلازم" نمک به زخم مردم و داغداران پاشید. گفتن "ترقه‌بازی" در شأن یک رهبر مقتدر نیست. اتفاقاً او با گفتن این جملات "سر اژدهای خطرناکی را قطع کردیم و تا انتها ادامه می‌دهیم" باید دشمن را قوی نشان دهد تا قدرت ایران را در سرکوب چنان دشمنی افزون نمایش دهد.
اما با سخن رهبر، اقدامات آن روز نوهد و سپاه و ناجا و بازداشت عوامل مرتبط، در حد "سرکوب چند ترقه‌باز!" فروکاسته و بی‌ارزش شد. این حد از بی‌بصیرتی آقای خامنه‌ای نوبر است!

🔹 همچنین او بلافاصله ماهی مطلوبش را به نفع سپاه صید کرد که "اگر ما در سوریه نبودیم، اینها زودتر آمده بودند!" که مطلقاً اشتباه است و جای بحث دارد، اما به هر حال "عقلانیت" حکم کرد کسی در آن برهه خاص، پاسخی به او ندهد!
در واقع، شایسته این بود که رهبر با قطع برنامه عادی خود، پیام محکمی بدهد. به کشته شدن حتی یک نفر بیگناه، به اندازه کشته شدن یک ملت (طبق آموزه‌های دینی) واکنش جدی نشان بدهد. و با بیان سخنانی وحدت‌بخش و پدرانه، مردم را به همدلی ترغیب کند و از عملکرد نیروها در سرکوب تروریست‌های وحشی تمجید کند. آیا چنان کرد؟

🔹 درست در ساعتی که دخترک معصوم کارگر شهید فضای‌سبز مرقد آیت‌الله خمینی، پشت درهای سردخانه، بی‌قرار پدرش بود، رهبر داشت بین بسیجیانش درباره "ترقه‌بازی" خوشمزگی می‌کرد و ایرادهای آنچنانی به سند ۲۰۳۰ می‌گرفت که طبق مدارک موجود، حداقل از تابستان پارسال آن را خوانده بود!
همچنین در آن روز پرآشوب، داشت فرمان "آتش‌به‌اختیار" به بسیج می‌داد، آن هم درست در روزی که باید بر هر آتشی "آب" می‌ریخت و جامعه را آرام می‌کرد.

🔹 سالهاست آقای خامنه‌ای از "شرایط قانونی رهبری" ساقط شده و اگر مجلس خفتگان عرضه و لیاقت داشت، سالها قبل فقط به خاطر "فقره‌ی احمدی‌نژاد" باید او را استیضاح و خلع می‌کردند. اما حالا که خورشیدش را بر لب بام می‌بیند، برای فردای رحلتش دارد پیام رمزدار می‌دهد که "اگر در این قرارگاه اختلالی رخ داد، شما خودتان اختیار دارید هرکجا لازم دیدید، آتش کنید!" یعنی سوق دادن یک کشور به جنگ داخلی! آیا "رذیلانه‌تر" از این هم می‌توان سراغ داشت؟ دیگی که برای من نجوشد…؟
آیا متدینین و مردم، یک عمر نهاد رهبری و ولی‌فقیه را "فربه و پروار" کردند تا برای روزهای نبودن و اختلالش، فرمان آتش به اختیار و بی‌قانونی صادر کند؟!

🔹 حالا هنوز مطالبات مردم پابرجاست. آنها از مداخله سپاه در امور اقتصادی و بانکی و عمرانی و سیاسی بیزارند.
مردم همچنان از اینکه نتیجه‌ی میلیاردها دلار خرج و ۲۰۰۰ کشته‌ی سپاه در سوریه، این است که در دفتر مراجعات مردمی مجلس هم امنیت ندارند، پرسش دارند.
بگذریم که حتی "یک گزارش مستقل" هم وجود ندارد که سپاه، در سوریه با داعش جنگیده باشد.
سپاه در این شش سال، مدام در حال سرکوب مخالفان بشاراسد بوده و هرگز به قلمرو داعش ورود نکرده است! پس منّت مفت بر سر مردم نگذارید.

🔹 اگر داعش توانسته تا بهارستان نفوذ کند، خوب است دنبال حفره‌های امنیتی "درون تشکیلات برادران!" هم بگردید. محال است که بدون حمایت "بخش‌هایی فاسد در سپاه"، داعش بتواند تا میدان بهارستان بیاید. می‌گویید سپاه بخش فاسد ندارد؟ مگر سعید اسلامی معاون وزیر اطلاعات، به گفته‌ی همین رهبر، عامل اسرائیل نبود؟ پس دنبال حفره‌ها درون سپاه بگردید، تا ببینید چرا در هنگامه اعتراض مردم به مافیاهای مالی در مقابل مجلس، و فردای روزی که مردم را کتک زدند و مردم بر علیه آنها شعار دادند: "داعشی داعشی" این اتفاق افتاد؟

🔹 به بهانه‌ی این حمله، نخواهید جایگاه دولت قانونی و منتخب مردم را محدود کنید و با بهانه‌جویی درباره سندی که از پارسال آن را خوانده‌اید، (وای اگر بگویید نخوانده بودید!) بخواهید به دنبال انتقامجویی از رأی مردم و منتخب قانونی آنها باشید که آب در هاون کوفتن است!
در این سوی دنیا، سوگوار بی‌گناهانی هستیم که هنوز معلوم نیست با "کدام صحنه‌آرایی خطرناک"، به خاک و خون افتادند؛ اما حقیقت آشکار می‌شود!

🔲 این نوشته به اشک دختر نوپای کارگر فضای سبز و تمام بازماندگان این حمله‌ی غیرانسانی تقدیم شد.
بابک‌داد
شنبه ۲۰ خرداد ۹۶
🔹 تلگرام:
http://t.me/BabakDad


🔹 تماس:
babakdad2@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست: